آخرین قوانین سئو آپدیت شده گوگل در سال ۲۰۲۱ را میدانید؟ با توجه به اینکه برای افزایش رتبه سایت در گوگل از سئو استفاده می کنیم بهتر است با قوانین سئو بیشتر آشنا باشیم.
اگر بخواهید در کسب و کارتان پیشرفتی داشته باشید جزو اصول اولیه آن یادگیری سئو می باشد.
سئو دارای قوانین مخصوص به خود است که برای بالا رفتن رتبه و موقعیت سایت شما باید آن را یاد گرفت و به درستی انجام داد.
اول بدانید که سئو چیست ؟
seo نام اختصاری از ترکیبی از کلمات می باشد که در واقع نام کامل آن بهینه ساز موتور جستجو است.
همانطور که از نام آن پیدا است برای سایت ها بهینه سازی انجام می دهند تا زمانی که موتور های جستجو سایت ها را دسته بندی می کنند در رتبه بالایی قرار بگیرند.
به زبان خودمانی یعنی ساختار سایت را به گونه ای بچینیم که هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو، خوش آیند و قابل درک باشد.( برای آشنایی بیشتر، مقاله سئو چیست سئو روز را بخوانید )
قوانین سئو تا سال ۲۰۲۱ چه تغییراتی کرده است؟
قوانین سئو هر سال تغییراتی می کند اما به طور کلی تغییرات مکرری که هر سال شاهد آنها هستیم شامل چند مورد نیز می باشد.
این تغییرات در قوانین سئو بیشتر در چند سال اخیر دیده شده است.
همچنین باید به موارد زیر بیشتر از هر چیز توجه داشته باشید:
جستجوگر صوتی که هر سال تلاش دارد روند بهبود را داشته باشد و پیشرفت کند.
در بین جستجو گر های سئو، جستجوگر محلی ( Hyperlocal results ) بسیار پرطرفدار است.
برای بهبود و ارتقاء سایت و جذب کاربران در صفحات سرچ، ایجاد دریافت باکس هایی در گوگل نمودند که با نام Google Featured Snippet هم شناخته می شود.
ایجاد محتواهای جذاب و جدید برای کاربران که اطلاعات کاربران را بیشتر کرده و باعث می شود که کاربران اشتیاق بیشتری به سرچ اطلاعات در گوگل داشته باشند.
ایجاد محتوا جدید را با نام ( engaging content ) هم می شناسند.
اصطلاحی با نام ( user experience ) وجود دارد که مخفف آن UX است که با بهبود تجربه کاربری فاکتور ها و پارامتر ها برای کاربران لذت استفاده از کد ها، دکمه، متن و عکس ها را زیاد می کند.
قوانین کاربردی و مهم سئو در ۲۰۲۱
قوانین سئو بسیار زیاد است اما از بین آنها ما به پنج قانون اصلی که بسیار مهم هستند و به نوعی در راس لیست قوانین قرار می گیرند اشاره خواهم کرد:
قوانین ۱: وب هسته های اصلی یا ( Core web vitals )
یکی از مهمترین قوانین موجود در سئو وب هسته اصلی یا Core web vitals نیز می باشد که از سه شاخه تغییر زیاد آزار دهنده المان های صفحه با نام لاتین CLS ( Cumulative layout shift )، میزان زمان برای لود شدن صفحه اصلی که مهمترین عامل است با نام لاتین LCP ( Largest contentful paint ) و میزان زمان برای لود شدن المان دارای خاصیت تعامل با کاربر با نام لاتین FID ( First input delay ) تشکیل شده است.
این مسئله در سئو از ماه می سال ۲۰۲۱ بسیار مورد توجه قرار گرفته که با رعایت این قانون رتبه بندی سایت بسیار افزایش پیدا می کند.
قوانین ۲: قوانین سئو passage ranking
بعضا افراد می خواهند یک پاراگراف یا متن خاصی را از یک صفحه کلی رتبه بندی نمایند بدین جهت از تکنولوژی جدید passage استفاده می کنند که بر روی صفحات ۷% انجام می گیرد و در نهایت رقم بزرگی به ما می دهد.
این روش پیشرفت به سزایی در رتبه بندی تکه ای صفحه های سایت کرده است و کاربران بسیاری را افزون بر کاربران قبلی به خود جذب کرده است.
قوانین ۳: Visual Search
در سئو مسائل بسیاری در نظر گرفته می شود اما تا به الان هیچ وقت سرچ تصویری گوگل جزو مسائل اصلی در نظر گرفته نمی شد زیرا استفاده بسیار کمی از آن می شد تا سال ۲۰۲۱ که کاربران از سرچ تصویری گوگل بیش از یک بیلیون بار استفاده کردند.
اگر بخواهیم مثال بزنیم کاربران Pinterest افرادی هستند که بسیار از سرچ گوگل استفاده می کنند یعنی در حدود ۶۰۰ میلیون بار.
سرچ گوگل با لنز گوگل یا Google lenz انجام می شود که می توان گفت در حال حاضر در آمریکا بسیار پرطرفدار بوده است و اگر بخواهیم به عدد بیاوریم حدود یک سوم مردم کشور حداقل یکبار از آن استفاده کرده اند که این موضوع رشد قابل توجهی به حساب می آید.
قوانین ۴: E-A-T
یکی دیگر از قوانین سئو E-A-T که به اختصار درآمده کلمه های Expertise ، Authoritativeness و Trustworthiness می باشد برای سنجش اعتبار سایت افراد توسط گوگل استفاده می شود
البته برای سنجش سایت ها تا قبل از سال ۲۰۲۱ از DA برای سنجش اعتبار دامنه سایت افراد جهت کمیت و کیفیت سایت افراد استفاده می شده است.
در قوانین سئو آخرین آپدیتی است که در گوگل انجام شده است که بسیار به پیشرفت سئو کمک خواهد کرد.
قوانین ۵: Search Intent یا سرچ اینترنت
صد در صد کاربران با سرچ های خود در گوگل مطالب مفید و غیر مفید و یا پرمخاطب از غیر مخاطب را از هم تفکیک می کنند این موضوع مهمترین هدف سئو برای کاربران خواهد بود.
یکی از قوانین سئو که بسیار مهم است این بوده که در تلاش است تا مطالب مورد توجه کاربران را بیشتر در دسترس سرچ آنها قرار دهد و گوگل موتور جستجو خود را بهینه تر نیز می کند.
به نوعی مطلبی که کاربر سرچ می کند هدف او که شناسایی شده می باشد نام می گیرد و سئو با توجه به آن محتوا ها را طبقه بندی می کنند که در نتیجه محتواهای بی کاربرد پایین ترین رتبه را به خود اختصاص می دهند.
ایجاد استراتژی سئو برای سال ۲۰۲۱
تا سال ۲۰۲۱ دیجیتال مارکتینگ ها یا بازاریابان دیجیتال استراتژی واحدی را دنبال می کردند که بر اساس کلمات کلیدی پیش می روند.
هرچه زمان گذشت بیشتر افراد مفاهیم سئو را درک کردند و به کاربرد مهم آن پی بردند.
حال استراتژی برای سئو را عوض کرده اند و جمله واحدی برای آن می گویند که : دیگر در سال ۲۰۲۱ استراتژی سئو نباید بر روی کلمات کلیدی تکیه کند و پیش برود بلکه باید به آیتم های دیگری نیز توجه خاص داشت.
و اگر نیاز به چیدن استراتژی برای خدمات سئو سایت خود دارید همین حالا با سئو روز تماس بگیرید .