قوانین لینک سازی | ۸ تکنیک link building

سئو

..قوانین لینک سازی | ۸ تکنیک link building..
قوانین لینک سازی | ۸ تکنیک link building
سئو

قوانین لینک سازی | ۸ تکنیک link building

آیا لینک های تان را به شیوه درست می سازید؟ یا هنوز هم از نکات و تکنیک های تاریخ مصرف گذشته استفاده می کنید؟

قوانین لینک سازیدر این مقاله برای شما مشخص می کنیم که کدام تاکتیک های لینک سازی هنوز هم مهم هستند و کدام تنها هدر دادن وقت. همه می دانیم که لینک ها یکی از ۳ فاکتور اصلی رتبه بندی در گوگل هستند و می توانند مزیت های بسیار زیادی برای وب سایت شما به ارمغان بیاورند. اما همیشه زمانی که بحث لینک ها شکل می گیرد مقداری سردرگمی وجود دارد که کدام کارها را باید انجام داد و کدام کارها را نباید. بنابراین امیدواریم که مطالب این مقاله بتواند تا حدودی شما را از این سردرگمی نجات دهد.

۷ تکنیک لینک سازی

کارهایی که برای link building  باید انجام دهیم

۱ – ارزش لینک را مشخص کنید: اگر پتانسیل رتبه دهی را در نظر نگیریم، این لینک چه ارزشی را به وب سایت شما اضافه خواهد کرد؟ ترافیک احتمالی؟ مرتبط بودن؟ صاحب نظر بودن؟ انتخاب های خود را سبک و سنگین کنید و مشخص کنید که چه ارزشی برای وب سایت شما دارد. به عنوان مثال ابزار Moz Link Explorer می تواند این کار را برایتان انجام دهد.

۲ – لیست بندی محلی: این موضوع هنوز هم جواب می دهد. این بیزینس های محلی روی پلتفرم های مختلفی قرار دارند و خدماتی مانند Moz Local یا Yext می توانند سریعتر شما را آماده کنند. آن ها به گوگل نشان می دهند که این بیزینس در همان مکانی که ادعا می کند قرار دارد، قرار دارد! این شامل تمامی اطلاعات بیزینس مربوطه مانند نام، آدرس، شماره تلفن و موارد مشابه می شود. اما چیزی که کمتر از آن صحبت می شود این است که بسیاری از این لیست های محلی هیچ وقت توسط گوگل ایندکس نمی شوند. اگر به این موضوع توجه کنید، می بینید که Yellowpages.com در روز تقریباً هزاران لیست جدید دارد. چرا گوگل باید به خود زحمت دهد و تمامی آن ها را ایندکس کند؟

بنابراین اگر لیست بندی بیزینسی انجام می دهید، یک راه قدیمی که سئوکاران قدیمی همیشه انجام داده اند این است که صفحه ای را در وب سایت خود بسازید که به بازدیدکنندگان می گوید که از کجا می توانند شما را آنلاین پیدا کنند. صفحه را به لیست های محلی لینک کنید تا گوگل بتواند آن را ایندکس کند، این کار یک اثر بومرنگ مانند برروی وب سایت شما خواهد داشت. امیدوارم که این موضوع به شما کمک کند.

۳ – منشن های برند لینک زده نشده: یکی از ساده ترین راه ها برای لینک گرفتن پیدا کردن کسانی است که برند یا کمپانی شما را جایی منشن کرده اند اما به آن لینک نزده اند.

فرض کنید که مقاله ای در مورد این که کمپانی های سئو چقدر خوب هستند منتشر می شوند و از Moz نیز یاد می کنند، اما لینکی به آن نمی زنند. این یک راه ساده برای دست یابی به نویسنده و درخواست از وی برای لینک زدن به شماست.

۴– بازپس گیری لینک های خراب: یکی دیگر از راه های خوب دوباره لینک گرفتن بدون صرف وقت و تلاش زیادی می تواند همین کار باشد. اما بازپس گیری لینک های خراب چه معنی دارد؟ این بدین معنیست که شما لینکی از سایت داشته اید که در حال حاضر به صورت 404 درآمده است. بنابراین سایت های دیگر بازدیدکنندگان را به صفحه مشخصی از وبسایت شما می فرستاده اند که در تمام این مدت حذف شده و یا در جای دیگری به روز رسانی شده است. هر دلیلی که داشته باشد مهم نیست، شما باید مطمئن شوید که این لینک خراب را 301 کنید تا بتواند دوباره مثل قبل قدرت خود را افزایش دهید.

۵ – HARO ( Help a reporte out ):گزارشگران شما را از هر سوال یا اطلاعاتی که به دنبال آن ها برای یک مقاله هستید را از طریق سرویس ایمیلی مطلع می سازند. بنابراین نه تنها این موضوع از دید کلی PR خوب است، بلکه یک فرصت فوق العاده برای شما برای گرفتن یک لینک است. من دوست دارم به ساختن لینک به چشم یک PR خیلی خوب نگاه کنم. مثل PR دیجیتال است، بنابراین این موضوع سطح کار را یک درجه بالاتر می برد.

۶– فوق العاده باشید، باحال باشید، اسپانسر چیزهای باحال باشید! : مطمئن هستم بسیاری از شما که این مقاله را می خوانید خیریه ها و شرکت های غیرسودجوی زیادی را در محل زندگی خود می شناسید که می توانند از اسپانسرینگ شما استفاده کنند، مهم نیست که چقدر بزرگ یا کوچک باشند. این کار به شما فرصت بدست آوردن یک لینک را می دهد. بنابراین این موضوع یکی دیگر از کارهایی است که باید برای انجام دادن در نظر داشته باشید.

۷ – سوال بپرسید، توسعه پیدا کنید: سوال پرسیدن هیچوقت کار اشتباهی نیست. توسعه یافتن کار اشتباهی نیست، مخصوصاً زمانی که به درستی انجام شود. می دانم که از دید کلی دسترسی بیش از حد کار پسندیده ای نیست چرا که نرخ پاسخگویی بسیار پایینی دارد. فکر می کنم به طور میانگین این نرخ بین ۴ تا ۷ درصد باشد، که دردناک است. اما اگر کمی بتوانید در این مورد استراتژیک تر عمل کنید و یا به افرادی که هم اکنون نیز می شناسید دسترسی پیدا کنید، این عدد می تواند بالاتر برود. منابع بسیار زیادی وجود دارند که می توانند شما را در این امر یاری کنند، بنابراین باید به آنها نگاهی بیاندازید.

۸ – محتوای با کیفیت و اوریجینال تولید کنید: بسیاری از مردم در مورد این موضوع صحبت می کنند. وقتی حرف از ساخت لینک می شود، خیلی از مردم معتقدند که ساخت لینک مرده است، تنها لازم است محتوای با کیفیت تولید کنید و بقیه به صورت طبیعی به شما لینک می زنند. نه این که این کار بد باشد، اما به نظر من همیشه باید بتوانید یک ترکیب سالم داشته باشید. ما با دو مورد ساخت لینک و بدست آوردن لینک مواجه هستیم. اما یک نقطه بسیار شیرین در وسط این دو مورد وجود دارد که بیشتر از تمامی حالات ممکن بدرد شما و بیزینستان خواهد خورد.

کارهایی که نباید انجام شود

۱ – بدنبال Anchor Text مشخص نباشید: تمامی این موارد اسپم مانند به نظر می آیند. اریک وارد فقید در این مورد صحبت های زیادی کرد و یکی از طرفداران درخواست نکردن Anchor Textهای مشخص بود. وی می گفت که وبسایت ها باید به هر چیزی که فکر می کنند مناسب است لینک شوند. در این صورت همه چیز طبیعی تر به نظر می رسد. گوگل آن را ارگانیک تر در نظر می گیرد، و در دراز مدت به وب سایت شما کمک زیادی خواهد کرد. بنابراین این مورد را می توان به عنوان یک پیشنهاد محسوب کرد اما مواردی که در ادامه هستند ” اصلاً و ابداً ” های قطعی حساب می شوند.

۲ – لینک هایی که رتبه بندی را رد می کنند خرید و فروش نکنید: شما می توانید لینک هایی را که دارای No Follow هستند خرید و فروش کنید، که نشان می دهد که برای آنها هزینه شده است، که می تواند تبلیغاتی باشد یا چیزی باشد که به آن اطمینان ندارید. بنابراین نگاهی به این موضوع داشته باشید و شیوه کاری آن را درک کنید.

۳ – لینک های پنهان: در زمان های قدیم ما این کار را انجام می دادیم، لینک مسخره سفید در پس زمینه سفید. آن ها کاملاً پنهان بودند، اما خزندگان موتور جستجو آنها را پیدا می کردند. این کار را نکنید. این کار قدیمی شده است و دیگر جواب نمی دهد. گوگل امروزه خیلی باهوش تر از اینها شده است و به سرعت حقه شما را می فهمد.

۴ – لینک های Directory بی کیفیت: همین موضوع برای لینک های دایرکتوری بی کیفیت نیز صدق می کند. بیاد داریم که این موضوع به این شکل بود که چندین و چند لینک و یک متن و همینطور یک لینک دیگر برای اطمینان وجود داشت. اما امروزه باید از این کارها اجتناب کنید.

۵ – لینک های کلی سایت اسپم طور به نظر می آیند: مهم نیست که یک لینک معمولی است یا یک لینک سطح بالای Navigation، شما قطعاً نباید به دنبال آنها باشید. چرا که می توانند خیلی خیلی اسپم مانند به نظر بیایند، بنابراین از آن ها دوری کنید.

تفاوت لینک های NoFollow ،Follow ،Sponsored و UGC چیست؟

 آیا انواع مختلف لینک ها را می شناسید و تفاوت آن ها را می دانید؟

۶ – لینک کامنت هایی که شامل لینک های Anchor Textهای بیش از حد بهینه سازی شده می شوند: این موضوعی است که قطعاً باید از آن دوری کنید. باز هم باید بگوییم که این موضوع نیز مانند موارد بالاست، بسیار بسیار اسپم مانند به نظر می رسد و در درازمدت هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. ارزش کلی این کار چیست؟ هیچی. پس از آنها اجتناب کنید.

۷ – سوء استفاده از پست های مهمان: شما قطعاً نمی خواهید این کار را انجام دهید. شما نباید پست های مهمان را فقط بخاطر لینک انجام دهید. اگرچه، من هنوز هم یکی از حامیان پست های مهمان و ارزش آفرینی هستم، همانطور که بسیاری دیگر مانند من هنوز هم وجود دارند. مهم نیست که لینکی در کار باشد یا خیر، فکر می کنم ارزش های بسیار زیادی در پست مهمان گذاشتن نهفته است. بنابراین به کلی از این موضوع خلاص نشوید، اما قطعاً نگاه صرف به این موضوع به عنوان فرصت ساخت لینک نداشته باشید.

۸ – ابزارهای خودکارسازی: از این ابزارها برای ساختن لینک ها برای وبسایت های مختلف استفاده می شود. ScrapeBox یکی از معروفترین ابزارهاست که برای تمامی بلاگ های مختلف لینک های کامنت ایجاد می کند. شما نباید این کار را انجام دهید.

۹ – لینک Schemeها، شبکه های لینک های خصوصی و شبکه های خصوصی بلاگ ها: اینجا جایی است که در آن به دردسر زیادی خواهید افتاد. گوگل به صورت کلی شما را پنالتی و یا دی ایندکس می کند. علاوه بر این، این موضوع نیز بسیار اسپمی به نظر می آید و شما باید از آن دوری کنید.

۱۰ – تعویض لینک: در زمان های قدیم شما وبسایتی را برای تعویض لینک ثبت می کردید و آنها لینک را به شما تقدیم نمی کردند مگر اینکه شما هم به آن ها لینک می زدید. بسیار احمقانه! این کارها دیگر جواب نمی دهد، اما فرصت های بسیار زیادی برای شما وجود دارد که بتوانید لینک ها را به صورت طبیعی بدست بیاورید و قدرت خود را افزایش دهید.

جمع بندی

امیدواریم که این مطلب مقداری از سوالات شما را در زمینه ساخت لینک پاسخ داده باشد. لینک ساختن کار بسیار خوبی است و همانطور که گفته شد یکی از ۳ فاکتور اصلی رتبه بندی گوگل است اما این کار نیز اصول و قوانین مربوط به خود را داراست و مشکلاتی وجود دارد که باید از آنها دوری کنید و سعی کردیم در این مقاله مسیر سالم و مشخصی را برای شما ترسیم کنیم.

لطفا امتیاز دهید
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

21
01 اردیبهشت 1399
    ..نظرات..
    ..مقالات پربازدید..
    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام
    طراحی سایت

    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

     آموزش قرعه کشی در اینستاگرام با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

    14167
    24 فروردین 1398
    دلایل موفقیت دیجی کالا
    طراحی سایت

    دلایل موفقیت دیجی کالا

    یکی از موفق ترین استارت اپ های ایران در دهه ی اخیر سایت دیجی کالا بوده است . به طوری که به جرئت می توان گفت این سایت بزرگ‌ ترین خرده‌ فروشی اینترنتی خاورمیانه است .اقایان محمدی در سال 1384 تصمیم راه اندازی این وب سایت گرفتند و در سال 85 این برند با نام فعلی ” دیجی کالا ” پایه گذاری گردید .مدیران این پروژه با این هدف او...

    2053
    22 اردیبهشت 1398
    bit.ly چیست ؟
    طراحی سایت

    bit.ly چیست ؟

    بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند.علت استفاده از...

    2002
    27 آذر 1398