لیست الگوریتم های گوگل

سئو

..لیست الگوریتم های گوگل..
سئو

لیست الگوریتم های گوگل

اگر شما به دنبال کسب‌وکار اینترنتی هستید، و یا اینکه با دیجیتال مارکتینگ سر و کار دارید احتمالاً اصطلاح الگوریتم‌های گوگل را شنیده‌اید.

اما آیا می‌دانید الگوریتم چیست و آیا با انواع الگوریتم‌های گوگل و عملکرد آنها آشنا هستید؟

الگوریتم چیست؟

الگوریتم روش یا مجموعه‌ای از قوانین است که به صورت گام به گام به حل یک مشکل می‌پردازد و یا در تلاش برای رسیدن به یک هدف است.

الگوریتم‌ گوگل (Google Algorithm) چیست؟

الگوریتم‌های گوگل نیز همچون سایر الگوریتم‌ها بوده و از قاعده آنها پیروی می‌کند.
آخرین جست‌وجوی خود در گوگل را به یاد آورید. “الگوریتم‌های گوگل” ، “الگوریتم گوگل چیست” ، “انواع الگوریتم‌های گوگل” و…
گوگل برای هر عبارت و هر چیزی که شما در اینترنت سرچ می‌کنید، هزاران نتیجه را نمایش می‌دهد.
اما تاکنون فکر کرده‌اید که گوگل چگونه و بر چه اساسی نتایج را با ترتیبی خاص به شما نشان می‌دهد؟!
الگوریتم‌ها…

خلاصه این مطلب را در ویدیو زیر ببینید :

چرا گوگل به الگوریتم نیاز دارد؟

گوگل نیز همچون سایر شرکت‌ها برای جذب کاربران جدید و حفظ مخاطبین فعلی نیاز دارد که آپدیت شود. درنتیجه ویژگی‌های جدید و بهتری را به منظور بهبود تجربه کاربری مشتریان خود فراهم کند.
از این رو، گوگل از الگوریتم‌های مختلف و آپدیت‌های روزانه و ماهانه برای رفع نقص‌های خود و رتبه‌بندی مناسب سایت‌های مختلف در نتایج جست‌وجو، استفاده می‌کند.

چرا مدیران وب‌سایت‌ها باید به این الگوریتم‌ها توجه کنند؟

گوگل به عنوان معروف‌ترین و محبوب‌ترین موتور جست‌وجو شناخته می‌شود. با در نظر گرفتن این موضوع و همچنین افزایش وب‌سایت‌های مختلف در بستر اینترنت، صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی باید به فکر کسب جایگاه مناسب در نتایج گوگل باشند.
گوگل با استفاده از الگوریتم‌ها و آپدیت‌های مختلفی که دارد، نکات مختلفی را در مورد رتبه دادن به سایت‌ها در نظر می‌گیرد. از قبیل: نوع و کیفیت محتواها، لینک‌سازی‌ها، نحوه نمایش سایت در موبایل و…
بنابراین، آشنایی با الگوریتم‌های مختلف این موتور جست‌وجو از نان شب واجب‌تر است.

انواع الگوریتم‌های گوگل

 ۲ تقسیم‌بندی کلی در مورد الگوریتم‌های گوگل وجود دارد:

  • الگوریتم‌های اصلی گوگل

الگوریتم‌های هسته اصلی گوگل به طور کلی به دنبال بهینه کردن فرآیندهای رنک‌بندی سایت‌ها و بهبود عملکرد خود گوگل هستند.

  • الگوریتم‌های جانبی گوگل

این الگوریتم‌ها به صورت خاص یک موضوع و هدف را دنبال می‌کنند و بهینه‌سازی رتبه‌بندی را به صورت تخصصی‌تر انجام می‌دهند.

الگوریتم‌های جنگل گوگل

آپدیت هسته گوگل Google Core Update

گوگل به صورت مداوم در حال بروزرسانی خود است. به تغیرات اساسی گوگل که هرچند وقت یکبار انجام می‌شود، آپدیت هسته گوگل گفته می‌شود.

راه‌اندازی Google Toolbar

۱ دسامبر ۲۰۰۰
در سال ۲۰۰۰ با راه‌اندازی نوار ابزار (Toolbar) و همراه با آن، نوار ابزار PageRank رقص گوگل نیز شروع شد (البته از سال ۲۰۱۶ نوار ابزار PageRank حذف شد).

الگوریتم بوستون boston

۱ فوریه ۲۰۰۳
این الگوریتم اولین آپدیت رسمی اعلام شده توسط گوگل است.
هدف ابتدایی گوگل این بود که الگوریتم‌های خود را به صورت ماهانه تغییر دهد اما خیلی زود این هدف تغییر کرد و پس از آپدیت‌ Fritz  در ۱ جولای ۲۰۰۳ تغییرات به صورت روزانه صورت گرفت.
رقص گوگل (google dance) با آپدیت‌های روزانه و ایجاد تغییرات در سئو داخلی و خارجی سایت صورت می‌گیرد. به این شکل سایت شما نیز در رتبه‌بندی نتایج جست‌وجو همراه با گوگل به رقص در می‌آید.

شما باید تلاش کنید تا همیشه هم‌راستا با قوانین گوگل برقصید.

الگوریتم Hilltop

فوریه ۲۰۰۳
این الگوریتم مسئول شناسایی صفحات معتبر برای رتبه‌بندی در گوگل است. زمانیکه کاربران عبارت خاصی را در گوگل سرچ می‌کنند، این الگوریتم به گوگل کمک می‌کند تا نتایج مرتبط‌تر و مفیدتر را به نمایش بگذارد.

الگوریتم فلوریدا Florida

۱۶ نوامبر ۲۰۰۳
داستان گوگل و سایت‌های اسپم با ورود این الگوریتم جذاب شد.
فلوریدا زنگ خطر را برای سایت‌هایی که از تکنیک‌های کلاه سیاه استفاده می‌کردند (همچون پرکردن متن از کلمات کلیدی) به صدا در آورد.

الگوریتم Brandy

۱ فوریه ۲۰۰۴
این الگوریتم تغییرات عمده‌ای را در گوگل ایجاد کرد. از جمله این تغییرات می‌توان به بهبود درک مترادف‌ها، تجزیه و تحلیل بهتر کلمات کلیدی و توجه بیشتر به انکر تکست (anchor text) اشاره کرد.

الگوریتم سندباکس Sandbox Algorithm

فوریه ۲۰۰۴
الگوریتم سندباکس مسئول شناسایی سایت‌های تازه تأسیس و تمایز آنها از سایت‌های باتجربه‌تر و خبره‌تر است.
مطابق این الگوریتم، گوگل تا چند وقت نسبت به سایت‌های تازه تأسیس حساس بوده و برعکس سایت‌های قدیمی‌تر، اعتبار کمتری به سایت‌های جدید می‌دهد.

الگوریتم شخصی‌سازی جست‌وجوها Personalized Search

۱ ژوئن ۲۰۰۵
این الگوریتم مسئول بهبود تجربه کاربری با در نظر گرفتن سابقه جست‌وجوی افراد در گوگل است.

الگوریتم جاگر Jagger Algorithm

۱ اکتبر ۲۰۰۵
این الگوریتم مسئول مبارزه با لینک‌های با کیفت پایین همچون لینک‌های متقابل، مزارع لینک و لینک‌های خریداری شده، است.

الگوریتم بیگ ددی Big Daddy Algorithm

۱ دسامبر ۲۰۰۵
از نظر فنی، بیگ ددی یک آپدیت زیرساختی بود. این الگوریتم در طی چند ماه نحوه رسیدگی گوگل به برخی مسائل فنی همچون ریدایرکت‌ها و استانداردسازی URLها را تغییر داد.

الگوریتم Vince

۱ فوریه ۲۰۰۹
این الگوریتم از طرف گوگل تأیید نشده است. اما در آن تاریخ متخصصین سئو عنوان کردند که احتمالاً بروزرسانی صورت گرفته و هدف آن توجه بیشتر به برندهای بزرگ و معتبر در رتبه‌بندی نتایج گوگل است.

الگوریتم MayDay

۱ می ۲۰۱۰
الگوریتم MayDay مسئول ارزیابی سایت‌ها از نظر پاسخ‌گویی به کوئری‌های طولانی است.

الگوریتم کافئین Caffeine Algorithm

۱ ژوئن ۲۰۱۰
پس از ماه‌ها آزمایش (شروع از ۱ آگوست ۲۰۰۹)، گوگل توسعه زیرساخت‌های کافئین را در ژوئن ۲۰۱۰ تمام کرد.
این الگوریتم درواقع یک سیستم اندکسینگ اینترنتی جدید بود. طبق این الگوریتم تمام اطلاعات چند ثانیه پس از خزش (crawling)، قابل جست‌وجو شدن است.
یعنی کافئین موجب شده محتواهای دردسترس سریع‌تر جست‌وجو شوند.

الگوریتم پاندا Panda/Farmer Algorithm

۲۳ فوریه ۲۰۱۱
این کشاورز کنگ‌فوکار مسئول بخش نظارت بر کیفیت محتواهای سایت است.

از جمله وظایف الگوریتم پاندا:

  • کشف محتواهای بی‌کیفیت
  • کشف محتواهای تکراری و کپی
  • پیدا کردن محتواهای دزدی شده از سایت‌های دیگر
  • پیدا کردن هرزنامه‌های تولید شده
  • پیدا کردن سایت‌های با نسبت تبلیغات به محتوا بالا در آنها

الگوریتم تازگی محتوا Freshness Algorithm

۳ نوامبر ۲۰۱۱
این الگوریتم مسئول کمک به گوگل جهت نمایش اطلاعات و محتواهای جدید و به روز شده است.

الگوریتم  صفحه‌آرایی Page Layout

۱۹ ژانویه ۲۰۱۲
این الگوریتم مسئول رسیدگی به طرح صفحه وب‌سایت و تبلیغات موجود در آنها هست.
هدف این الگوریتم شناسایی سایت‌های با تبلیغات استاتیک زیاد است و مقابله با آنها است.

الگوریتم venice

۲۷ فوریه ۲۰۱۲
هدف از این الگوریتم بهبود نتایج جست‌وجوی محلی برای کاربران است. یعنی این الگوریتم سعی می‌کند باتوجه موقعیت مکانی کاربران، نتایج مناسب‌تر را به آنها نشان دهد.

الگوریتم پنگوئن Penguin Algorithm

۲۴ آپریل ۲۰۱۲
داور امپراطور مسئول گرفتن پنالتی از سایت‌هایی است که با تکنیک‌های کلاه سیاه سایت خود را بیش‌ازحد بهینه‌سازی کرده‌اند.

از جمله وظایف الگوریتم پنگوئن:

  • شناسایی لینک‌های اسپم و نامربوط
  • شناسایی لینک‌های با انکرتکست‌های بیش از حد بهینه شده
  • شناسایی سایت‌های با مزرعه کلمات کلیدی

الگوریتم دزدان دریایی pirate Algorithm /DMCA Penalty

۱۰ آگوست ۲۰۱۲
این کارآگاه دریای کارائیب مسئول بررسی شکایات از سایت‌های نقض کننده قاون کپی رایت و جریمه کردن سایت‌های متجاوز است. 

الگوریتم تطابق دقیق دامنه EMD

۲۷ سپتامبر ۲۰۱۲
EMD مخفف Exact Match Domain است. این الگوریتم مسئول مبارزه با سایت‌هایی است که در نام دامنه خود از کلمات کلیدی استفاده کرده‌اند.

درنتیجه رتبه اینگونه سایت‌ها که محتوای نامطلوبی داشته و ضعیف عمل می‌کنند، در لیست نتایج جست‌وجو برای کلمه کلیدی کاهش پیدا می‌کند.

الگوریتم گورخر Zebra Algorithm

مارس ۲۰۱۳
این الگوریتم گوگل ناظر فروشگاه‌های اینترنتی است.

از جمله وظایف گورخر:

  • شناسایی وب‌سایت‌های فروشگاهی متقلب و نامعتبر
  • شناسایی سایت‌های فروشگاهی مورد اعتماد و بهینه برای خرید

الگوریتم PayDay Loan

۱۱ ژوئن ۲۰۱۳
این الگوریتم با هدف مقابله با کوئری‌های اسپم همچون وام‌های با سود خیلی زیاد (ربا) و مبارزه با سایت‌های با این کلمات کلیدی مستحجن ایجاد شد.

الگوریتم مرغ مگس‌خوار Hummingbird Algorithm

۲۰ آگوست ۲۰۱۳
این پرنده کلمه‌خوار به تفسیر هرچه بهتر کوئری‌های جست‌وجو شده توسط کاربران می‌پردازد و تلاش می‌کند تا نتایجی را نمایش دهد که با هدف جست‌وجوگر مطابقت بیشتری دارد.

از جمله وظایف مرغ مگس‌خوار:

  • کشف محتوای بی‌کیفیت
  • کشف استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

الگوریتم کبوتر Pigeon Algorithm

۲۴ جولای ۲۰۱۴
این پرنده نامه‌رسان مسئول سئو محلی و یافتن لوکیشن است. این پرنده بر جست‌وجوهایی که مکان کاربر در آن نقش پررنگی دارد، تأثیر می‌گذارد.

از جمله وظایف کبوتر:

الگوریتم Mobile-friendly or Mobilegeddon

۲۲ آپریل ۲۰۱۵
این الگوریتم مسئول تمایز بین سایت‌های بهینه شده و بهینه نشده برای موبایل است.

از جمله وظایف الگوریتم موبایل فرندلی:

  • تشخیص سایت‌ها و صفحه‌های بدون نسخه موبایلی
  • تشخیص سایت‌ها و صفحه‌های با بهینه‌سازی ضعیف برای موبایل

الگوریتم رنک ‌برین RankBrain Algorithm

۲۶ اکتبر ۲۰۱۵
این الگوریتم مسئول فهماندن بهتر معانی و مفاهیم کوئری‌ها به گوگل، برای ارائه بهترین نتایج به کاربران است.

از جمله وظایف رنک ‌برین:

  • شناسایی UX (طراحی تجربه‌ی کاربری) ضعیف
  • شناسایی محتوای ضعیف

الگوریتم موش کور Possum Algorithm

۱ سپتامبر ۲۰۱۶
این موش با اختیار تام از طرف گوگل به بررسی کسب‌وکارهای محلی می‌پردازد (البته گوگل این الگوریتم را تأیید نکرده).
با وجود این الگوریتم ممکن است خطر رقابت شدید بین کسب‌وکارها در محل مورد نظر وجود داشته باشد.

از جمله وظایف موش کور:

  • بالا بردن شانس دیده شدن کسب‌وکارهای نزدیک به محل جست‌وجو در نتایج گوگل

الگوریتم فرد Fred Algorithm

۸ مارس ۲۰۱۷
الگوریتم فرد نیز الگوریتمی ناشناخته است. به طور کلی به نظر می‌رسد این الگوریتم بازیگوش مسئول مقابله با محتواهای ضعیف و کم ارزش است.

الگوریتم شاهین گوگل Hawk Algorithm

۲۲ آگوست ۲۰۱۷
شاهین گوگل مسئول بهتر کردن نتایج جست‌وجوی محلی برای کاربران است. این الگوریتم کامل کننده الگوریتم موش کور است.

الگورتیم Mobile-First Index Roll-out

۲۶ مارس ۲۰۱۸
براساس این الگوریتم برای رتبه‌بندی سایت‌های مختلف، اولویت اصلی گوگل با نسخه موبایلی سایت است و پس از آن به نحوه نمایش سایت در دسکتاپ توجه می‌کند.

الگوریتم Mobile Speed

۹ جولای ۲۰۱۸
با آمدن این الگوریتم، سرعت پیج سایت در صفحه موبایل به عنوان یکی از فاکتورها برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نظر گرفته شد.

الگوریتم “Medic” Core Update

۱ آگوست ۲۰۱۸
این الگوریتم نیز به شناسایی سایت‌ها معتبر برای رتبه‌بندی توسط گوگل کمک می‌کند.
سنجش اعتبار اطلاعات و آموزش‌های موجود در سایت‌های پزشکی و درمانی هدف عمده این الگوریتم گوگل است.

الگوریتم Google BERT

۲۲ اکتبر ۲۰۱۹
BERT ، مخفف Bidirectional Encoder Representations from Transformers است.
این الگوریتم یک روش مبتنی بر شبکه عصبی برای پردازش زبان طبیعی (Natural Language Processing /NLP) است.
این الگوریتم مسئول کمک به گوگل برای درک هرچه بهتر معانی و مفاهیم کوئری‌های سرچ شده توسط کاربران است. درنتیجه گوگل بهترین و مرتبط‌ترین نتایج را به نمایش می‌گذارد.

سخن پایانی

هر چه در ادامه می آید نوشته محسن طاووسی است که در سال ۱۳۹۳ نگارش شده و گزاره های آن هنوز هم صدق می کنند.

موتور های جستجو از جمله گوگل دارای الگوریتم هایی هستند که طبق آنها سایتها را در نتایج خود رتبه بندی می کنند.الگوریتم در سئو به زبان ساده به معنی فرمول و نحوه محاسبه رتبه بندی سایت های می باشد.

همه موتور های جستجو به خصوص گوگل، تلاشی فراوانی می کنند تا بهترین الگوریتم را داشته باشند و بهترین نتیجه را به کاربر نشان دهند.گوگل بهترین نتایج را هم به کاربران جستجو کننده هم به صاحبان وب سایت ها نشان می دهد.گوگل به گونه ای عمل می کند که صاحب وب سایت ها هم از او نا امید نیستند و حس می کنند، گوگل حاصل زحمات آنها را می بیند.

الگوریتم های گوگل بعد از سال ۲۰۱۰ تغییرات اساسی کرد و در سال ۲۰۱۲ به اوج خود رسید.سپس ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ ادامه پیدا کرد و در سال ۲۰۱۴ شاهد تغییرات ریز و درشت زیادی در نتایج گوگل بودیم که حتی گاها در طول ماه چند بار اتفاق می افتاد و شاید بتوان گفت هر سال، بیشتر از سال قبل به اوج می رسید.

اگر قصد دارید به سئوی سایت خود یا دیگری بپردازید باید الگوریتم ها و تغییرات گوگل را مد نظر قرار دهید. در سئو به خصوص در سطوح رقابتی، روش های شما ، تاریخ مصرف دارند و باید مدام با الگوریتم های گوگل به روز باشید و بدانید که الگوریتم ها در حال سخت تر و پیچیده تر شدن هستند.به همین دلیل سئو اکنون خیلی سخت تر از ۲ سال پیش است و ۲ سال پیش نیز نسبت به قبل از آن سخت تر بود و … .

الگوریتم های گوگل و کلا موتور های جستجو دارای ایراد هم هستند.نمی توان به طور صد در صد به انها اعتماد کرد.اما در کل باید بپذیرید که در این حجم وسیع اطلاعات که در سطح وب ایران و جهان وجود دارد، موتور های جستجو و به خصوص گوگل همواره در حال تغییر هستند.همانظور که کاربران و صاحبان وب سایت ها هم تغییر می کنند.لذا سئو موضوعی ثابت نیست که یک بار بیاموزید و تا آخر عمر، به کار ببرید(به خصوص در سطح رقابتی و به جز موارد پایه سئو که تغییرات کمی دارند) .همین منطق پایه و اساس دو دروع دکترای سئو و پدر سئو بودن می باشد که می توانید در پست دروغ های سئو مطالعه کنید.

به روز بودن با الگوریتم گوگل هم لزوما به معنی این نیست که هر چه گوگل در راهنمای خود گفته است به آن عمل کنید.(مقاله پرستش گوگل را مطالعه کنید).به روز رسانی ها و تغییرات الگوریتم های گوگل معمولا به صورت غیر رسمی از سایت هایی غیر از گوگل منتشر می شود و همیشه جزئیات دقیق آن معلوم نیست.لذا فکر اینکه گوگل به طور کامل الگوریتم های خود را اعلام می کند فکری بی اساس و خنده دار است.گوگل هیچ گاه الگوریتم خود را به صورت شفاف فاش نمی کند.اما به صورت کلی مشخص می شود که مثلا در تغییر اخیر گوگل، محتوا مهم شده است، یا با کسانی که لینک می خرند برخورد می شود و گوگل روی آن حساس شده است.در این میان شما در می یابید، لینک خریدن ممکن است خطرناک باشد(نه حتما خطرناک) و محتوا مهم شده است و می توان با محتوای خوب به سئوی سایت قدرت داد (در همین حد با کمی جزئیات بیشتر)

همه الگوریتم های گوگل به همین شکل اما در سطحی پیچیده تر به روز می شوند و بسیاری اوقات، حتی در سایت های غیر رسمی(غیر از گوگل) هم هیچ اعلامی نمی شود و تغییراتی در رتبه بندی سایت ها اعمال می شود.در این حالت، باید با تحلیل دقیق، سایت های آزمایشی و هزینه و زمان، به تغییرات پی برد (در سطوح حرفه ای سئو).سئو روز مفتخر است جزء معدود وب سایت های سئوی ایران است که علاوه بر استفاده از همه منابع جهانی، خود دارای تیم تحقیقاتی درباره تغییرات الگوریتم ها در میدان عمل (نه تئوری) و تست و آزمایش آنها (نه البته روی سایت های مشتری!) است.

چند نکته درباره بروز رسانی های گوگل

– همزمان با هر الگوریتم، الگوریتم های دیگری نیز به روز می شود که همگی، در تاثیر گذاری یکدیگر، موثر هستند.زیرا الگوریتم ها با هم ترکیب می شوند و هیچ وقت در نقطه مقابل یکدیگر قرار نمی گیرند.بلکه تکمیل کننده یکیدیگر هستند.برای مثال، الگوریتم پاندا، به کمک الگوریتم پنگوئن، به کمال می رسد و برعکس.

– الگوریتم ها و کلا تغییرات گوگل، با زبان پارسی ما، چند سالی فاصله داشتند.اگر صرفا تئوری به موضوع بپردازیم، باید گفت که تاثیر الگوریتم های گوگل، با فاصله چند ماهه، روی زبان فارسی اعمال می شد.اما از انجا که سئوروز، نه مترجم است و نه تئوری پرداز، باید گفت، که الگوریتم پاندا واقعا با فاصله های چند ساله به زبان فارسی می رسید که اکنون گوگل با هوشمند تر شدن،زبان ها را بهتر درک می کند و به راحتی می توان گفت، اگر در سال ۲۰۱۱، الگوریتم گوگل، دو سال طول می کشید تا روی نتایج فارسی ، تاثیر بگذارد، در سال ۲۰۱۴، با فاصله هایی کمتر از ۳ ماه، به زبان فارسی می رسید و اکنون انتظار آن می رود که دیگر، فاصله اعمال تغییرات گوگل روی کشور ها و زبان های دیگر، بسیار ناچیز شود.

– الگوریتم ها و تغییرات، دارای خطا هستند و ممکن است در اثر آنها، نتایج مفیدی حذف شود یا نتایج بیهوده ای پدیدار شود که البته به نسبت مزیت تغییرات، معمولا بسیار کمتر هستند.

برای مشاهده الگوریتم ها و تغییرات گوگل به آموزش های مرتبط با بروز رسانی های گوگل مراجعه نمایید.

موتور های جستجو از جمله گوگل دارای الگوریتم هایی هستند که طبق آنها سایتها را در نتایج خود رتبه بندی می کنند. الگوریتم در سئو به زبان ساده به معنی فرمول و نحوه محاسبه رتبه بندی سایت های می باشد.

همه موتور های جستجو به خصوص گوگل، تلاشی فراوانی می کنند تا بهترین الگوریتم را داشته باشند و بهترین نتیجه را به کاربر نشان دهند.گوگل بهترین نتایج را هم به کاربران جستجو کننده هم به صاحبان وب سایت ها نشان می دهد.گوگل به گونه ای عمل می کند که صاحب وب سایت ها هم از او نا امید نیستند و حس می کنند، گوگل حاصل زحمات آنها را می بیند.

الگوریتم های گوگل بعد از سال ۲۰۱۰ تغییرات اساسی کرد و در سال ۲۰۱۲ به اوج خود رسید.سپس ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ ادامه پیدا کرد و در سال ۲۰۱۴ شاهد تغییرات ریز و درشت زیادی در نتایج گوگل بودیم که حتی گاها در طول ماه چند بار اتفاق می افتاد و شاید بتوان گفت هر سال، بیشتر از سال قبل به اوج می رسید.

اگر قصد دارید به سئوی سایت خود یا دیگری بپردازید باید الگوریتم ها و تغییرات گوگل را مد نظر قرار دهید.در سئو به خصوص در سطوح رقابتی، روش های شما ، تاریخ مصرف دارند و باید مدام با الگوریتم های گوگل به روز باشید و بدانید که الگوریتم ها در حال سخت تر و پیچیده تر شدن هستند.به همین دلیل سئو اکنون خیلی سخت تر از ۲ سال پیش است و ۲ سال پیش نیز نسبت به قبل از آن سخت تر بود و … .

الگوریتم های گوگل و کلا موتور های جستجو دارای ایراد هم هستند. نمی توان به طور صد در صد به انها اعتماد کرد.اما در کل باید بپذیرید که در این حجم وسیع اطلاعات که در سطح وب ایران و جهان وجود دارد، موتور های جستجو و به خصوص گوگل همواره در حال تغییر هستند.همانظور که کاربران و صاحبان وب سایت ها هم تغییر می کنند.لذا سئو موضوعی ثابت نیست که یک بار بیاموزید و تا آخر عمر، به کار ببرید(به خصوص در سطح رقابتی و به جز موارد پایه سئو که تغییرات کمی دارند). همین منطق پایه و اساس دو دروع دکترای سئو و پدر سئو بودن می باشد که می توانید در پست دروغ های سئو مطالعه کنید.

به روز بودن با الگوریتم گوگل هم لزوما به معنی این نیست که هر چه گوگل در راهنمای خود گفته است به آن عمل کنید.(مقاله پرستش گوگل را مطالعه کنید).به روز رسانی ها و تغییرات الگوریتم های گوگل معمولا به صورت غیر رسمی از سایت هایی غیر از گوگل منتشر می شود و همیشه جزئیات دقیق آن معلوم نیست. لذا فکر اینکه گوگل به طور کامل الگوریتم های خود را اعلام می کند فکری بی اساس و خنده دار است.گوگل هیچ گاه الگوریتم خود را به صورت شفاف فاش نمی کند.اما به صورت کلی مشخص می شود که مثلا در تغییر اخیر گوگل، محتوا مهم شده است، یا با کسانی که لینک می خرند برخورد می شود و گوگل روی آن حساس شده است.در این میان شما در می یابید، لینک خریدن ممکن است خطرناک باشد(نه حتما خطرناک) و محتوا مهم شده است و می توان با محتوای خوب به سئوی سایت قدرت داد (در همین حد با کمی جزئیات بیشتر)

همه الگوریتم های گوگل به همین شکل اما در سطحی پیچیده تر به روز می شوند و بسیاری اوقات، حتی در سایت های غیر رسمی(غیر از گوگل) هم هیچ اعلامی نمی شود و تغییراتی در رتبه بندی سایت ها اعمال می شود.در این حالت، باید با تحلیل دقیق، سایت های آزمایشی و هزینه و زمان، به تغییرات پی برد (در سطوح حرفه ای سئو).سئو روز مفتخر است جزء معدود وب سایت های سئوی ایران است که علاوه بر استفاده از همه منابع جهانی، خود دارای تیم تحقیقاتی درباره تغییرات الگوریتم ها در میدان عمل (نه تئوری) و تست و آزمایش آنها (نه البته روی سایت های مشتری!) است.

چند نکته درباره بروز رسانی های گوگل:

– همزمان با هر الگوریتم، الگوریتم های دیگری نیز به روز می شود که همگی، در تاثیر گذاری یکدیگر، موثر هستند. زیرا الگوریتم ها با هم ترکیب می شوند و هیچ وقت در نقطه مقابل یکدیگر قرار نمی گیرند.بلکه تکمیل کننده یکیدیگر هستند.برای مثال، الگوریتم پاندا، به کمک الگوریتم پنگوئن، به کمال می رسد و برعکس.

– الگوریتم ها و کلا تغییرات گوگل، با زبان پارسی ما، چند سالی فاصله داشتند.اگر صرفا تئوری به موضوع بپردازیم، باید گفت که تاثیر الگوریتم های گوگل، با فاصله چند ماهه، روی زبان فارسی اعمال می شد.اما از انجا که سئوروز، نه مترجم است و نه تئوری پرداز، باید گفت، که الگوریتم پاندا واقعا با فاصله های چند ساله به زبان فارسی می رسید که اکنون گوگل با هوشمند تر شدن،زبان ها را بهتر درک می کند و به راحتی می توان گفت، اگر در سال ۲۰۱۱، الگوریتم گوگل، دو سال طول می کشید تا روی نتایج فارسی ، تاثیر بگذارد، در سال ۲۰۱۴، با فاصله هایی کمتر از ۳ ماه، به زبان فارسی می رسید و اکنون انتظار آن می رود که دیگر، فاصله اعمال تغییرات گوگل روی کشور ها و زبان های دیگر، بسیار ناچیز شود. 

– الگوریتم ها و تغییرات، دارای خطا هستند و ممکن است در اثر آنها، نتایج مفیدی حذف شود یا نتایج بیهوده ای پدیدار شود که البته به نسبت مزیت تغییرات، معمولا بسیار کمتر هستند.

برای مشاهده الگوریتم ها و تغییرات گوگل به آموزش های مرتبط با بروز رسانی های گوگل مراجعه نمایید.

با سئو روز همیشه به روز باشید…

17
24 مهر 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

19476
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

5078
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

4836
27 آذر 1398