متا دیسکریپشن چیست – چطوربا توضیحات متا ترافیک خود را افزایش دهیم

طراحی سایت

..متا دیسکریپشن چیست – چطوربا توضیحات متا ترافیک خود را افزایش دهیم..
طراحی سایت

متا دیسکریپشن چیست – چطوربا توضیحات متا ترافیک خود را افزایش دهیم

 

توضیحات متا یکی از عوامل موثر در جذب کاربر به سایت و افزایش کلیک می باشد.به کاربر بردن کلمه کلیدی و همچنین متن جذاب میتواند بازدید بهتری برای سایت به وجود بیاورد. توضیحات متا باید به گونه ای باشد که کاربر با خواندن آن احساس کند مطلب ، محصول یا خدماتی که نیاز دارد را پیداکرده و به صفحه درستی دارد منتقل می شود. در حقیقت متا می تواند به دنبال نام برند وعنوان ، بیشترین تأثیر را بر کلیک کاربران بگذارد. درادامه این مقاله قصد داریم عوامل موثر در نوشتن یک متای خوب را برای شما بیان کنیم.

توضیحات متا چیست؟

تأثیر توضیحات متا برسئو

مثال توضیحات متا برای یک برند

چگونه یک توضیح متا خوب بنویسیم

برای صفحات خود توضیحات متا بنویسید

توضیحات متا بهترین فروشنده محتوای شما هستند

نکات مهم درنوشتن توضیحات متا

توضیحات متا نامرتبط چه مشکلی را برای شما ایجاد می کند

خلاصه ای از توضیحات صفحه ای از یک سایت است که فقط می توانید از ۱۵۵-۱۶۰ کاراکتر در آن استفاده کنید. این توضیحات در زیرعنوان نتایج جستجو شما می آید. معمولاً از رنگ مشکی برای آن استفاده می شود. اصولا در متادیسکریپشن باید مهم‌ترین کلمات کلیدی متن خود را بکار ببرید. چون با اینکه عامل رتبه بندی سایت نیست اما کاربران را ترغیب می کنند تا روی عنوان صفحه کلیک کنند و در نهایت بر سئو ما تأثیر می گذارد.

بر اساس نظرسنجی سایت Search engeener land توضیحات صفحه در بعضی از آمارها ۶۳% احتمال کلیک دارند. با اینکه توضیحات متا محدودیت کاراکتر دارد اما نشان داده چقدر می توانند احتمال کلیک را بالا ببرند و بر روی سئو سایت شما تأثیر بگذارند. چون بسیاری از کاربران حتی خودشان متوجه نمی شوند که چه تصمیمی بگیرند. پس یک توضیح خوب و قانع کننده خیلی سریع و بدون دردسر کلیک خود را می گیرد.

فروشگاهی با عنوان فروشگاه آنلاین بزرگ قهوه موقعیت بهتری پیش چشم خواننده دارد. ادعا می کند بهترین موارد ارگانیک در اختیار مشتریان می گذارد. همچنین به شما اطمینان می دهد که قهوه خود را با کافئین بالا دریافت می کنید. در متا خود برند  Death Wish را تکرار می کند و می گوید ما بهترین قهوه جهان را داریم. دراینجا ۲ ادعا و ۲ روش مختلف برای اثبات ادعا استفاده شده است. شرکت قهوه Death Wish Cafe ، قهوه فروشی آنلاین برتر که مخلوط های قهوه خود را ارگانیک و با کیفیت بالا ارائه می کند که در این جمله تأثیر توضیحات متا بر سئو نشان می دهد.

قبل از اینکه شروع کنید به نوشتن به دو تا سؤال زیر پاسخ بدهید: چه پیشنهادی داری؟ چرا باید از شما بخرم؟ چطور به سؤال من جواب می دهی ؟ برای صفحات محصول به سادگی می توانید توضیح متا بنویسید ولی نوشتن آن برای صفحه اصلی کمی پیچیده و سخت می شود. در اینجا مهم‌ترین عاملی که می تواند به شما کمک کند، موقعیت کسب‌وکار شماست. تازه کارها یا کسانی که مدتی از تجارت دور بودند و دوباره به کار خود بازگشتند، چه راجع به خود می گویید؟ بگذارید خوانندگان بدانند که شما چه کاری انجام می دهید ، در مورد پیشنهاد فروش بی نظیر خود به آن‌ها بگویید. شما به کمک تکرارهمین اطلاعات می توانید برای صفحه اصلی خود تلاش کنید. کافی است صبور باشید و به برند خود بیشتر فکر کنید.

در نوشتن توضیحات متا عجله نکنید اما مطمئن شوید برای همه صفحات سایت خود متادیسکریپشن اضافه کردید. اگر صفحات زیادی دارید که توضیحات متا ندارد. روی صفحاتی تمرکز کنید که بیشترین ترافیک را از گوگل دریافت می کنند و بازدید خوبی دارند. مثلاً اگر یک فروشگاهی اینترنتی دارید ، ۱۰-۲۰ صفحه پربازدید شروع کنید و به سراغ بقیه صفحات بروید.

توضیحات متای شما قولی است که به کاربران می دهید تا مطابق حرف خود به آنها محتوا ارائه کنید. شما با کلام خود در میان صفحات رقیب افراد را صدا می کنید و می گویید این صفحه ای ست که به دنبال آن هستید.

  • ارائه خاصی از توضیحات ، ممکن است این توضیح در این محدوده کاراکتر سخت باشد. چند نمونه از آن را بنویسید ، بهترین آن را در متادیسکریپشن قرار دهید.
  • مشتریان خود را کنجکاو کنید و همه ی اطلاعات محصولات خود را در متا قرار ندهید. پاسخ به سؤالات به صورت جملات ناتمام هم می تواند مخاطب را جذب کند.
  • استیکر یا اعداد هم می تواند در متای شما جالب باشد. چون دیدن این نوع نمادها در نتایج جستجوی کمتر استفاده می شود ، کاربران بیشتری به آن جذب می کند. درمتادیسکریپشن خود می توانید از قیمت یا تعداد محصولات نیز استفاده کنید. البته گوگل + و – ( علائم ریاضی ) را در متا نمایش نمی دهند.
  • اکنون کشف کن. استفاده از CTA هایی مثل بیشتر بخوانید ، اکنون بخرید دیگر توجه کاربران را به خود جلب نمی کند. درعوض کاربران به دنبال کنجکاوی های خود در اینترنت می گردند.

هنگام نوشتن توضیحات متا ، سه نکته کلیدی خلاصه شده را در این مقاله  فراموش نکنید.

۱.توضیحات کمتر از ۱۵۵ کاراکتر باشد

اگر شما توضیحاتی بیش از ۱۵۵ کاراکتر بنویسید، جمله قطع می شود. بقیه نوشته های شما به نمایش در نمی آید. شما به کمک ابزار های خود (مثلاً اگر سایت شما وردپرسی است افزونه یاوست) پیش نمایش توضیحات شما را برحسب کاراکتر و پیکسل نشان می دهد.

۲.روی مشتری های خود تمرکز کنید

معمولاً توضیحاتی که برای محصولات خود در توضیحات متا استفاده می کنید ، باید به مشتری نشان دهد که در زندگی او تأثیر دارد. این توضیحات باید راهی بین برند و خواسته ها و نیاز های مشتری ایجاد کند.

۳.برند و کلمه کلیدی خود را تکرار کنید

کلمه کلیدی که بیشترین استفاده در متن داشته را در نظر بگیرید و با خلاقیت خود جملات متفاوتی از متن را ایجاد کنید. وقتی پیام خود را در پیدا کردید، مطمئن شوید که هر کلمه یا عبارت پیام شما را منتقل می کند.

موتورهای جستجو به اولین جمله ای که کلمه کلیدی مرتبط برمی خورند، خزیده و سریعاً در نتایج جستجو نشان می دهد. درصورتی که متن شما توضیحات تکراری باشد گوگل آن را نشان نمی دهد. مثلاً اگرهدایای مسافرتی را سرچ می کنید. چادرمسافرتی در صفحه نتایج نشان می دهد که متادیسکریپشن صفحه ( تجهیزات سفر و کوهنوردی ) مرتبط با محتوای مورد نظر ما نبوده است.

سخن آخر

توضیحات متا باعث شده به دنبال جملات بهینه و ساده تری باشیم. بتوانیم در قالب ۱۵۵ کاراکتر و با تکرار یک یا دو بار از کلمه کلیدی کلیک کاربران را دریافت کنید. امیدوارم این مقاله به شما در درک هنر نوشتن توضیحات متا کمک کند وبتوانیم به کمک نکات بالا بازدید خوبی برای هر صفحه خود بگیرید.

76
18 اردیبهشت 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

18815
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

3928
27 آذر 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

3769
08 اردیبهشت 1399