محتوای سئو شده چیست؟ (راهنمای مبتدی تا پیشرفته)

سئو

..محتوای سئو شده چیست؟ (راهنمای مبتدی تا پیشرفته)..
سئو

محتوای سئو شده چیست؟ (راهنمای مبتدی تا پیشرفته)

محتوای سئو شده نردبانی است که پله پله شما را در صفحه نتایج موتور جستجو بالا می‌برد.

محتوای سئو شده چیست

محتوای سئو شده چیستمحتوانویسی شاید در ابتدا کار راحتی به نظر برسد و هر کسی فکر کند از پس آن بر می‌آید. اما تدوین محتوای سئو شده مهارتی می‌خواهد که شاید هر کسی آن را بلد نباشد. اگر محتوای سئو شده برای وبسایتتان نداشته باشید می‌توان گفت با شانس و اقبال دارید پیش می‌روید و هدف مشخصی ندارید.

پس اگر هدفمند هستید و با استراتژی درست کار می‌کنید باید اصول یک محتوای سئو‌شده را بدانید. در این مقاله به سوالات زیر پاسخ می‌دهیم:

  1. محتوای سئو شده چیست؟
  2. انواع محتوای سئو شده کدام هستند؟
  3. چطور محتوای سئو شده خلق کنیم؟

حالا اگر آماده‌اید شروع کنیم.

محتوای سئو شده چیست؟

برای اینکه بهتر متوجه شویم که منظور یک دیجیتال‌مارکتر از محتوای سئوشده چیست، از خود ترکیب کلمه شروع می‌کنیم و آن را به قسمت‌های کوچکتر می‌شکنیم:

  • “محتوا”: منظور از محتوا هر نوع اطلاعاتی با هر فرمتی است که حول موضوع خاصی تدوین می‌شود و در وبسایت قرار می‌گیرد. یعنی هر نوشته، عکس یا ویدیویی که در وبسایت ما قرار دارد نوعی محتواست.
  • “سئو”: ‌به تلاش‌هایی گفته می‌شود که ما برای وبسایتمان انجام می‌دهیم تا رتبه‌ی بهتری در موتورهای جستجو مانند گوگل کسب کنیم و در نتیجه افراد ما را راحت‌تر با جستجو پیدا کنند.

حالا که با هر دو قسمت آشنا شدیم اگر ترکیبی از این دو کلمه را در نظر بگیریم متوجه می‌شویم منظور از محتوای سئوشده محتوایی است که از لحاظ ساختاری طوری ساخته شده که موتور جستجو به راحتی آن را تشخیص می‌دهد و در واقع هدفمند ساخته شده است تا مخاطب راحت‌تر آن را پیدا کند.

انواع محتوای سئو شده

محتوای سئو‌شده می‌تواند شامل انواع زیر باشد:

  • صفحات محصول:

برای هر کسب‌وکاری که فروش آنلاین دارد صفحه‌ی محصول یکی از مهم‌ترین قسمت‌های وبسایت است. دو ویژگی مهمی که هر صفحه محصولی باید داشته باشد داشتن محتوای سئو‌شده و یک لندینگ‌پیج است.

  • پست‌های وبلاگ:
پست‌های وبلاگی برای وبسایت تعامل بالایی ایجاد می‌کنند

وبلاگ یکی از انعطاف‌پذیرترین قسمت‌های یک وبسایت است که خیلی راحت می‌توانید انواع محتوای سئو شده در آن قرار بدهید. پست‌های وبلاگی برای وبسایت تعامل بالایی ایجاد می‌کنند و نسبت به صفحات محصول ترافیک خیلی بیشتری جذب وبسایت می‌کنند.  در نظر داشته باشید که انواع محتوایی که در پایین توضیح می‌دهیم می‌توانند در وبلاگ قرار بگیرند.

  • مقالات:

مقالات انواع مختلفی دارند که روی وبلاگ سایت قرار می‌گیرند. مثل مقاله‌های خبری، آموزشی، مجله‌ای، مصاحبه و … . این انواع محتوا هم پتانسیل خیلی عالی برای جذب ترافیک دارند و باید روی سئو آنها کار کنید.

  • محتوای فهرستی:

محتوای فهرستی معمولا همان زیرمجموعه‌ی مقالات به شمار می‌رود اما از آنجایی که این نوع محتوا در جذب ترافیک سهم زیادی دارند همیشه باید جدا روی آنها تمرکز کنید و حتما آن‌ها را سئو‌شده کار کنید. (مثلا “10 ابزار آنالیز وبسایت”)

  • راهنما:

راهنماها انواعی از مقالات آموزشی هستند که معمولا از بقیه‌ی مقالات طولانی‌تر هستند و با جزییات نحوه‌ی کاری را آموزش می‌دهند. این آموزش‌ها می‌تواند آموزش استفاده از ابزارهای مختلف، خدمات وبسایت و … باشد. این مقالات یا در قالب یک مقاله هستند یا اگر طولانی‌تر باشند در چند پیج ارائه می‌شوند و با لینک‌های داخلی به هم متصل می‌شوند. این صفحات معمولا لید مناسبی ایجاد می‌کنند به همین خاطر باید سئو‌شده باشند.

  • ویدیو:
به ازای یک کلمه‌کلیدی رقابتی، سئوی ویدیو راحت‌تر انجام می‌شود

در کل در هر وبسایتی تعداد ویدیوها نسبت به متن کمتر هستند به همین خاطر هم به ازای یک کلمه‌کلیدی رقابتی سئوی ویدیو راحت‌تر انجام می‌شود. ویدیو یکی از فرمت‌هایی است که جذابیت زیادی برای کاربر ایجاد می‌کند. بسته به نوع بیزینس می‌توانید از انواع ویدیوها استفاده کنید، مثلا نحوه‌ی استفاده از محصولتان را در یک ویدیو توضیح بدهید و سئوی ویدیو را فراموش نکنید.

  • اینفوگرافیک:

اینفوگرافیک‌ها انواعی از تصاویر هستند که به صورت خلاصه موضوعی را در قالب نمودار، چارت و … بیان می‌کنند. از آنجایی که اطلاعات زیادی ممکن در اینفوگرافیک‌ها موجود باشد طبیعتا موتورهای جستجو قادر به تشخیص آنها نیستند پس باید سعی شود همراه اینفوگرافیک، بقیه متنی که همراه آن قرار می‌گیرد به خوبی سئو شود.

  • عکس‌های اسلایدی:

اسلایدشو یا همان عکس‌های اسلایدی انواعی از عکس‌های سریالی هستند که در ادامه‌ی هم قرار می‌گیرند. همانطور که گفتیم موتور جستجو قادر به خواندن مطالب درون عکس نیست پس با سئوی عنوان عکس، توضیحات، اسم فایل عکس و … می‌توانیم به موتور جستجو بفهمانیم عکسهای ما در رابطه با چه کلمات کلیدی هستند.

  • واژه‌نامه تخصصی:

امروزه با اطمینان می‌توان گفت افراد بیشتر از اینکه در دیکشنری دنبال معنای واژه‌ها یا عبارات باشند، در گوگل آن را جستجو می‌کنند. پس در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید بهتر است لیستی از واژه‌های تخصصی همان حوزه را با توضیحاتش تهیه کنید و روی وبسایت بگذارید. مثلا آکادمی در همین راستا واژه‌نامه‌ی کامل دیجیتال‌مارکتینگ را تهیه کرده است که روی وبلاگ موجود است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

واژه‌نامه دیجیتال مارکتینگ

اصطلاحات بازاریابی دیجیتال

  • دایرکتوری:

دایرکتوری به مجموعه‌ای از لینک‌های کاربردی گفته می‌شود که در واقع منابعی برای موضوع خاص هستند. به عنوان مثال یک وبلاگی که در زمینه‌ی عطر و ادکلن مطلب منتشر می‌کند می‌تواند دایرکتوری از وبسایت‌های معتبری داشته باشد که مخاطب می‌تواند از آنجا عطر دلخواهش را تهیه کند.

مواردی که در بالا گفته شد انواع پرکاربرد محتوایی هستند که نیاز به سئو دارند. البته این لیست محدود است و می‌توانید انواع محتواهای دیگر را به آن اضافه کنید.

چگونه محتوای سئو شده بسازیم؟

تا اینجا با مفهوم محتوای سئو‌شده و انواع آن آشنا شدیم اما سوالی که برای هر کسی ممکن است پیش بیاید این است که اصلا چطور محتوا را سئو کنیم؟ قبل از اینکه به روش‌های مهم در سئو کردن محتوا بپردازیم باید بدانیم چطور برای محتوای سئو شده استراتژی تدوین کنیم.

برای تولید محتوای سئو شده باید استراتژی های آن را بدانید

استراتژی تولید محتوای سئو شده

  • اهدافتان را مشخص کنید

اولین کاری که باید در تدوین استراتژی انجام بدهید، مشخص کردن اهداف در سطح وبسایت و بیزینس است. از تولید محتوا چه هدفی دارید؟ افزایش فروش از طریق محتوا؟ افزایش ترافیک از طریق محتوا؟ و یا …. ؟ هدف شما هر چیزی که باشد باید محتوای شما بر اساس همان هدف تدوین شود.

به عنوان مثال اگر هدف شما افزایش فروش از طریق محتوا باشد تمرکز اولیه‌ی شما باید روی محتوای صفحات محصول باشد. محتوای صفحه محصول باید به اندازه کافی آگاهی راجع به محصول بدهد و در آخر از مشتری دعوت به اقدام کند. تمرکز ثانویه شما با هدف افزایش فروش باید روی وبلاگ باشد و محتواهای وبلاگ باید حول محصولات صورت بگیرد. مانند آموزش استفاده، مقالات و … . و در نهایت، مقالات وبلاگ باید توسط لینک‌های داخلی به صفحات محصول مرتبط شوند.

یا در مثال دیگر، اگر وبسایت شما با مدل تبلیغات پیش می‌رود و هدف شما افزایش ترافیک است، تمرکز اولیه‌ی شما باید روی محتوای وبلاگی غنی باشد که نرخ تعامل مخاطب در آن نیز بالاست. (مثل مقالات طولانی، محتوای ویدیویی، خبری، سرگرمی و …) .

استراتژی محتوا چیست؟

بررسی 23 عامل مهم در تدوین استراتژی محتوایی

  • رفتار مخاطب را بشناسید

اگر شما مخاطب را نشناسید و چالش‌هایش را شناسایی نکنید چطور می‌خواهید محتوای جذاب برای او بسازید؟ سعی کنید از طریق ابزارهای آنالیزی که دارید و یا از طریق پرسشنامه‌، تصویر واضح‌تری از مخاطب برای خودتان بسازید. وقتی توانستید پرسونای مخاطب را برای خودتان مشخص کنید، آن زمان است که می‌توانید محتوایی تولید کنید که واقعا مورد نیاز کاربر است و می‌تواند او را جذب و درگیر کند. در غیر این صورت فقط دارید برای دل خودتان محتوا تولید می‌کنید.

سعی کنید از طریق ابزارهای آنالیزی که دارید، تصویر واضح‌تری از مخاطب برای خودتان بسازید

به عنوان مثال اگر بیزینس B2B دارید که سطح C مخاطب را در بر می‌گیرد (مثل مدیران) باید مقاله‌های تخصصی‌تری تولید کنید که قابل دانلود باشد و مخاطب شما بتواند آن را مطالعه کند. (چرا که مدیران سرشان شلوغ است و ممکن است وقت کافی نداشته باشند). در مثال دیگر، اگر می‌خواهید افراد نوجوان را تارگت کنید، باید روی محتوایی وقت بگذارید که بیشتر از متن محتوای بصری مانند عکس یا ویدیو دارد و برای موبایل بهینه شده است.

  • تقویم محتوایی بسازید

بعد از اینکه مشخص شد برای چه کسانی می‌خواهید تولید محتوا کنید وقت آن است که تقویم‌تان را تنظیم کنید. تقویم محتوایی تقویمی است که در آن محتوای مورد نظر به علاوه‌ی ترتیب آن، تاریخ و ساعت انتشار، کانال توزیع محتوا و …مشخص می‌شود و باعث نظم در تولید محتوا می‌شود.

در تقویم محتوایی سعی کنید:

  • از ابزارهایی مانند گوگل‌کلندر استفاده کنید.
  • برای حداقل یک تا دو ماه آینده محتوا داشته باشید.
  • از برنامه‌ریزی‌های طولانی مدت، مثل تقویم محتوایی برای سال بعد دوری کنید. در طی یک سال خیلی از عوامل مانند بودجه، ترکیب تیم، اهداف بیزینسی و … ممکن است تغییر کند و زحماتتان به هدر برود.
  • آنالیز و ارزیابی محتوا

و در نهایت، همواره محتوا را آنالیز کنید و عملکرد هر کدام را مجزا بررسی کنید تا متوجه شوید کدام بهتر عمل کرده و کدام ضعیف بوده است. آنالیز شما باید دو هدف داشته باشد:

۱- موفقیت‌ها را بررسی کنید تا بتوانید همان استراتژی را دوباره تکرار کنید

دنبال الگوها بگردید، مخاطب ویدیو را بیشتر می‌پسندد یا اینفوگرافیک را؟ از هر کدام بیشتر استقبال کرده پس شما هم تلاشتان را در آن بیشتر کنید و تکرارش کنید.

۲- ارزیابی انجام دهید و محتوا را تصحیح کنید

بعضی زمانها هست که محتوایی برای یک کلمه کلیدی خاص می‌سازیم اما همین محتوا برای کلمه کلیدی دیگری بهینه می‌شود. یعنی مخاطب با کلمه کلیدی خاص دیگری وارد این محتوا می‌شود. پس برگردید به عقب، محتوا را با کلمه کلیدی جدید آپدیت کنید.

محتوا را ارزیابی کنید و آپدیت های لازم را انجام دهید

7 روش مهم در سئو کردن محتوا

1- سئوی مقالات وبلاگ

برای سئوی مقالات وبلاگی که از مهم‌ترین انواع محتوای سئو‌شده هستند باید طبق مراحل زیر پیش بروید.

قدم اول: تحقیق و جستجو

صبر کنید! از روی تحقیق و جستجو راحت رد نشوید. واقعیت این است خیلی از ما بیشتر دنبال روش‌های فنی هستیم. اما تا نتوانیم استراتژی درستی تدوین کنیم قطعا به نتیجه‌ای هم نمیرسیم. تحقیق و جستجو یکی از آن مراحلی است که ما همیشه دست‌کم می‌گیریم.

در مرحله‌ی تحقیق چند نکته را باید در نظر بگیریم:

  • کلمات‌کلیدی که باید هدف بگیریم
  • طول مقالات
  • نوع مقاله
  • سوالات رایج مخاطب

که در ادامه در مورد هریک بیشتر و جزیی‌تر صحبت می‌کنیم.

قدم دوم: نوع مقاله و کلمات کلیدی

در قدم بعدی زمانی که کلمات کلیدی هدف را پیدا کردید باید آنها را تست کنید. می‌پرسید چطور؟ ساده است، همان کلمه‌کلیدی که مدنظر دارید را دوباره در گوگل سرچ کنید و ببینید چه نوع محتوایی برای شما در صفحه نتایج لیست می‌شوند. با این کار می‌توانید متوجه شوید گوگل برای این کلمه کلیدی خاص چه نوع محتوایی را بهتر ارزش‌گذاری کرده و مورد توجه قرار داده است.

علاوه بر این، الگوی خاصی هم در انواع محتوا دستتان می‌آید. مثلا در تصویر زیر، ما ابزارهای آنالیز سایت را جستجو کرده‌ایم و همانطور که می‌بینید دو لینک اول با عنوان “10 ابزار” و “9 ابزار” شروع شده‌اند که این نشان می‌دهد در این کلمه کلیدی خاص محتوای فهرستی نتیجه‌ی بهتری داده است.

قدم سوم: پیدا کردن طول ایده‌آل برای مقاله

یکی دیگر از مسائلی که در تحقیقات مقاله باید انجام بدهیم پیدا کردن میانگین طول مقاله است. این کار را هم به صورت دستی و هم با ابزارهای جانبی می‌توانید انجام دهید. در روش دستی کلمه کلیدی موردنظر را جستجو می‌کنید و چند مقاله‌ی اول را باز می‌کنید و به صورت چشمی تعداد کلمه و طول آن‌ها را پیدا می‌کنید و با میانگین گرفتن یک میزان حدودی از تعداد کلمات پیدا می‌کنید.

البته این روش کمی وقت‌گیر و سخت است و با استفاده از ابزار به عدد دقیق‌تری می‌رسید. ابزارهایی مانند SEMrush وجود دارند که در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند ( تا 14 روز می‌توانید به صورت رایگان از این ابزار استفاده کنید).

بعد از اینکه در این ابزار ثبت‌نام کردید باید وارد منوی On page & Tech SEO و بعد SEO Content template شوید.

حالا کلمه کلیدی هدفتان را در باکس موجود وارد کنید و از منوی کشورها، کشور موردنظرتان را انتخاب کنید. (اینجا کلمه کلیدی SEO Copywriting است)

روی دکمه سبز رنگ Create SEO Template کلیک کنید. نتیجه‌ای مانند زیر خواهید دید:

همانطور که می‌بینید برای کلمه کلیدی SEO Copywriting میانگین طول کلمات استفاده شده در مقالات 2182  است. به این معنی که اگر می‌خواهیم در این کلمه کلیدی رقابت کنیم باید محتوایی با طول 2100 کلمه به بالا تولید کنیم تا شانس‌مان را برای دیده شدن در صفحه نتایج بیشتر کنیم.

قدم چهارم: سوالات رایج مخاطب

زمانی که کلمه کلیدی را در گوگل سرچ می‌کنید معمولا سوال‌های پرتکرار را می‌توانید ببینید که تحت عنوان People also ask مطرح می‌شود.

سوال‌های پرتکرار را بردارید و از آنها در مقاله‌تان استفاده کنید و پاسخ آن را بدهید. پاسخ به سوالات پرتکرار باعث می‌شود مقاله‌ی شما به درستی در دسته محتواهایی قرار بگیرد که مشکلی از مخاطب حل می‌کنند.

2- عنوان پست و عنوان متا

در قدم اول باید تفاوت میان عنوان پست و عنوان متا را بدانید. در واقع ما برای هر پست دو عنوان می‌توانیم داشته باشیم:

  • عنوان پست: عنوان پست همان عنوانی است که مخاطب آن را در وبسایت شما می‌بیند. (عنوان اصلی روی خود پست)
  • عنوان متا: عنوان متا عنوانی است که موتور جستجو پست شما را با آن در صفحه نتایج نمایش می‌دهد. (عنوانی که کاربر در صفحه نتایج می‌بیند)

پس تا اینجا متوجه شدیم عنوانی که برای مقاله در وبسایت نمایش داده می‌شود می‌تواند از عنوانی که در موتور جستجو به مخاطب نمایش داده می‌شود متفاوت باشد. اگر برای پست‌تان عنوان متا انتخاب نکرده باشید، همان عنوانی که برای مقاله در نظر گرفتید در موتور جستجو به کاربر نمایش داده می‌شود. عنوان متا از این جهت مهم است که از کلمات کلیدی در آن استفاده می‌شود و معمولا عنوان جذاب‌تری برای مخاطب دارد.

**نکته: عنوان پست بهتر است کمتر از 66 کارکتر باشد.

سئو داخلی On Page و سئو خارجی Off Page

سئو داخلی یا سئوی خارجی چه تفاوتی دارند و کدامیک مهم‌تر است؟

3- توضیحات متا (توضیحاتی که کاربر در صفحه نتایج می‌بیند)

توضیحات متا در واقع توضیحاتی هستند که در صفحه نتایج زیر هر لینک می‌توانید مشاهده کنید. هر پلاگین وردپرسی که برای سئو وبسایت نصب کرده باشید اصولا باید اجازه اضافه کردن توضیحات متا را به شما بدهد. توضیحات متا نقش پر رنگی در رتبه‌گیری شما در موتور جستجو دارند.

در قسمت توضیحات متا مجازید تا 156 کارکتر وارد کنید. پس باید از این فضای کم به بهترین نحو استفاده کنید و به شکلی آن را بنویسید که مخاطب را ترغیب به کلیک روی لینک شما کند.

اگر برای پست‌های قبلی‌تان توضیحات متا استفاده نکرده‌اید وقت آن است که سریعا این کار را انجام دهید و از کلمات کلیدی مرتبط با همان پست در آن استفاده کنید. هرچقدر از حیاتی بودن توضیحات متا بگوییم کم گفته‌ایم. اگر پست‌تان توضیحات متا نداشته باشد باید دور سئوی آن را خط بکشید.

4- سئو تصاویر

همانطور که قبلا هم گفتیم، گوگل توانایی خواندن محتوای درون عکس را ندارد. پس باید با متن به او بگوییم درون عکس چه خبر است. برای همین هم هر عکس نیاز به یک اسم دارد. خیلی از افراد بدون اینکه توجهی داشته باشند تصویر را با نام پیش‌فرضی مثل image001.jpg یا Photo2 یا امثال این‌ روی وبسایتشان آپلود می‌کنند. این کار کاملا اشتباه است.

زمانی که تصویری را نام‌گذاری می‌کنید باید حواستان باشد حتما از یکی از کلمات کلیدی که گویای محتوای تصویر است استفاده کنید. به عنوان مثال اگر اسکرین‌شاتی از داشبورد Adsense گرفتید و می‌خواهید در مقاله آموزشی‌تان از این تصویر استفاده کنید بهتر است نام فایل عکستان را Adsense بگذارید. در این صورت هر کسی که در تصاویر گوگل Adsense را جستجو کند با احتمال بیشتری تصویر شما را خواهد دید.

هم‌چنین می‌توانید در تگ Alt تصاویر از کلمات کلیدی استفاده کنید تا نتایج بهتری برای سئوی تصاویر شما حاصل شود.

سئو تصاویر

بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو (16 نکته طلایی)

5- لینک‌سازی داخلی و انکورتکست

زمانی که پست جدیدی می‌نویسید بسیار مهم است که آن را با لینک‌های داخلی به پست‌های قدیمی‌تر وبلاگ ارتباط دهید. با این لینک‌سازی داخلی کنجکاوی کاربر زیاد می‌شود و با ورود به لینک‌های دیگر تایم بیشتری را روی وبسایت شما می‌گذارند. از طرف دیگر با این کار خزنده‌های موتور جستجو بار دیگر پست‌های قدیمی را پایش می‌کنند.

زمانی که پست جدیدی می‌نویسید آن را با لینک‌های داخلی به پست‌های قدیمی‌تر وبلاگ ارتباط دهید

با لینک‌سازی داخلی، نرخ پرش تا حدود زیادی کم می‌شود و در نتیجه سئوی شما بهبود پیدا می‌کند. اما زمانی که از لینک‌سازی داخلی استفاده می‌کنید بهتر است از تکنیک انکرتکست استفاده کنید. وقتی که می‌خواهید به پست دیگری از وبسایت لینک بدهید طبیعتا این لینک آدرس و عنوانی دارد. باید حتما در عنوان از کلمات کلیدی اصلی آن پستی که می‌خواهید به آن لینک بدهید استفاده کنید.

6- از کلمات غیرمجاز در پرمالینک استفاده نکنید

بعضی کلمات هستند که استفاده از آنها در پرمالینک (پیوند یکتا) غیر مجاز است و توسط موتور جستجو نادیده گرفته می‌شوند. کلماتی مانند:

  • About
  • After
  • Ago
  • All
  • Begin
  • Recent

مثلا در domain.com/3-ways-to-make-a-business-plan کلمات “a” و “to” غیرمجاز هستند و باید به شکل domain.com/business-plan تغییر کند.

**نکته: هیچگاه بعد از اینکه پست را منتشر کردید پرمالینک را تغییر ندهید.

7- تگ‌های H1، H2، H3

یکی دیگر از جنبه‌های مهم محتوای سئوشده استفاده مناسب از تگ عنوان‌های H1، H2 و H3 است. معمولا در یک محتوای سئوشده عنوان اصلی پست با تگ H1 و زیر عنوان‌ها با تگ H2 و به ترتیب تگ H3 و الی آخر تنظیم می‌شوند. بنابر تجربیاتی که از سئو به دست آمده، خوب است که به خصوص در مقالات بلند از تگ‌های عنوان مناسب استفاده شود و در این تگ‌ها از کلمات کلیدی بهره گرفته شود تا سئوی متن شما تمام و کمال انجام شود.

جمع بندی

محتوای سئوشده از اصول اساسی یک وبسایت خوب است. محتوای سئوشده استراتژی خاص خودش را دارد و باید هدفمند انجام شود تا هم مخاطب و هم موتور جستجو بتوانند از آن استفاده کنند. محتوایی که سئو نشده باشد مانند راننده‌ی سرگردانی است که بی‌هدف می‌راند و نمی‌داند مقصدش کجاست و یا مسافرانش کیستند! ماشین محتوای شما به کدام سمت می‌رود؟

لطفا امتیاز دهید
[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

28
23 تیر 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

17519
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

3269
27 آذر 1398
طراحی سایت

دلایل موفقیت دیجی کالا

یکی از موفق ترین استارت اپ های ایران در دهه ی اخیر سایت دیجی کالا بوده است . به طوری که به جرئت می توان گفت این سایت بزرگ‌ ترین خرده‌ فروشی اینترنتی خاورمیانه است . اقایان محمدی در سال 1384 تصمیم راه اندازی این وب سایت گرفتند و در سال 85 این برند با نام فعلی ” دیجی کالا ” پایه گذاری گردید . مدیران این پروژه با این هدف او...

2816
22 اردیبهشت 1398