محتوای همیشه سبز چیست؟

سئو

..محتوای همیشه سبز چیست؟..
محتوای همیشه سبز چیست؟
سئو

محتوای همیشه سبز چیست؟

آیا محتوایی که تولید می کنید تاریخ انقضا دارد؟ یا همیشه جذاب بوده و مخاطب خود را دارد؟

محتوای همیشه سبز چیستاگر تابحال در سئو، بازاریابی محتوا و یا هر مدل بازاریابی اینترنتی دست داشته اید، احتمالاً اصطلاح “محتوای سبز” را شنیده اید و به شما پیشنهاد شده است که از آن برای وب سایت خود استفاده کنید. اما محتوای سبز چیست و چرا برای سئوی وب سایت اهمیت دارد؟ در این مقاله به شما آموزش می دهیم که مقاله ی سبز چیست و چگونه می توان آن را نوشت و همچنین با هم می بینیم که به چه علت داشتن پست های سبز در بلاگ شما برای پیاده سازی یک استراتژی بازاریابی محتوای قدرتمند حیاتی هستند.

محتوای سبز چیست؟

محتوای سبز یک محتوای سئو است که مرتبط بوده و همیشه برای خوانندگان تازگی دارد. محتوای همیشه سبز در مورد محتواهایی به کار می‌رود که به سرعت قدیمی نمی‌شوند و برای مدت طولانی، معنا و مفهوم خود را حفظ می‌کنند، در واقع تاریخ انقضا ندارند. اما نام این مدل محتوا از کجا آمده است؟ محتوای همیشه سبز (Evergreen) حتی برای کسانی که در حوزه مارکتینگ فعالیت نمی کنند نیز نام آشناست چرا که درخت های Evergreen معمولاً برای تزئین خانه ها در کریسمس استفاده می شوند. درخت Evergreen یک نماد از زندگی ابدی است چرا که آن ها حیات خود را در طول فصول احیا می کنند و درست همانند این درخت ها، محتوای همیشه سبز نیز دائمی و ابدی است و از بین نمی رود.

شاید این مورد به فکر شما نیز خطور کرده باشد که همه ی محتواهای حاضر در اینترنت ابدی هستند؛ مقالات و پست های بلاگ هیچوقت ناپدید نمی شوند. هنگامی که ما درباره یک محتوای سبز صحبت می کنیم، منظور محتوایی است که حتی مدت ها بعد از منتشر شدن نیز همچنان مرتبط و به روز بماند و رشد ترافیک جذب شده داشته باشد. برای این که بیشتر در مورد این که کدام محتواها سبز محسوب می شوند شفاف سازی کنیم، می توانیم به شما بگوییم که کدام مدل های محتوایی به طور قطع سبز نیستند.

دوره بازاریابی محتوایی با یوسف فراهانی

( کارگاه نقشه راه بازاریابی محتوایی)

محتواهای غیر سبز

  • مقالات خبری
  • آمارها و گزارشات عددی که در طول زمان تغییر می کنند و تاریخ آنها منقضی می شود.
  • محتواهای مربوط به فصل یا تعطیلات خاص
  • مقالات متمرکز شده برروی ترندهای حال حاضر دنیا
  • آخرین ترندهای دنیای مد و فشن

محتوای سبز اینترنتی تاریخ انقضا ندارد و در طول زمان ارزش خود را دائماً احیا می کند. هرچیزی که در مورد انتخابات ریاست جمهوری امسال نوشته شده است، محتوای سبز نیست چرا که 6 ماه دیگر بی استفاده می شود و تمامی کیووردهای مربوط به آن نیز در قبرستان گوگل دفن می شوند و دیگر جستجو نخواهند شد.

مدل های محتوای سبز رایج

آموزش ها، دایرت المعارف ها محتوای همیشه سبز هستند
آموزش ها، دایرت المعارف ها محتوای همیشه سبز هستند

در اینجا چند مدل محتوای سبز رایج را به شما نشان می دهیم تا بتوانید برای ساخت محتوای سبز چندین ایده بگیرید.

  • لیست ها
  • ترفندهای خوب
  • آموزش های مربوط به چگونه کار کردن با محصولات
  • مقالات دایره المعارف مانند
  • نقد و بررسی محصولات
  • ویدیوها

نوشتن محتوا با این فرمت ها، محتوای شما را به صورت خودکار سبز نمی کند، اما ساختار آن ها با محتوای سبز سازگاری بسیار زیادی دارند. ویدیوها هنگامی که بخواهید نحوه انجام کاری را آموزش دهید بسیار کارآمد هستند، اما اگر فعلاً نمی توانید از ویدیوها استفاده کنید، استفاده از یک سری عکس برای آموزش را در نظر بگیرید.

ایده های مقالات سبز

بعضی از موضوعات هیچوقت قدیمی نمی شوند! در فهرست پایین چند ایده همیشه جذاب برای نوشتن مقالات و محتوای سبز را برای شما لیست کرده ایم.

  • موضوعات عاشقانه و رومانتیک
  • غذا
  • موضوعات مالی/ ذخیره سازی پول
  • موضوعات در مورد والدین
  • کاهش وزن
  • شغل و حرفه
  • نگهداری از حیوانات خانگی

البته که مهم است از موضوعاتی برای ایجاد محتوای سبز استفاده کنید که به بیزینس شما مرتبط باشند. اگر شما محصولات اداری می فروشید، موضوعات مرتبط برای محتوای سبز می توانند ” نحوه سازماندهی میز کار ” و یا ” مدل های مختلف خودکارها و زمان استفاده از هر مدل ” باشند.

 کیووردهای دم دراز در محتوای همیشه سبز
کیووردهای دم دراز در محتوای همیشه سبز

مشکل اصلی استفاده از ایده های خوب برای محتوای سبز این است که معمولاً افراد این احساس را دارند که بهترین موضوعات برای این کار قبلاً نوشته شده اند. در این موارد، کلید موفقیت اضافه کردن یک زاویه دید منحصر به فرد در مورد موضوع محبوب است. شما همیشه می توانید عمیق تر شده و در مورد جزییات بیشتری صحبت کنید. به دنبال کیووردهای دم درازی باشید که محبوبیت دارند اما در عین حال سطح رقابتی خیلی بالایی برای آنها وجود ندارد. اگر جامعه مخاطبان به خصوصی دارید، ممکن است با کمبود محتوای مورد نظر خود در اینترنت نسبت به موضوعات رایج تر مواجه شوید، در این صورت محتوای سبز شما ارزش چند برابری خواهد داشت.

مثال هایی از محتوای سبز

  • چطور یک خانه برای سگ خانگی بسازیم – آموزش های ساده و مشخص با عکس های جذاب باعث بوجود آمدن یک محتوای سبز بی نظیر می شوند.
  • ۱۰ شیوه لذت بردن از بیکن – آیا می توانید آینده ای را متصور شوید که در آن مردم از بیکن لذت نمی برند؟ من که نمی توانم!
  • ۱۰ ترفند برای آرام کردن کودکانی که گریه می کنند – جمعیت والدین همیشه وجود دارد و از تعداد آن کم نمی شود، و آن دسته از والدینی که دارای فرزندان پر سر و صدا هستند همیشه به دنبال ترفندهایی برای آرام کردن آنها می باشند، یک مقاله در مورد ترفندهای برتر این کار برای سال ها ارزشمند خواهد بود و والدین جدید می توانند از آن استفاده کنند.

این مدل های محتوایی مدل هایی هستند که می توانند به عنوان محتوای سبز محسوب شوند چرا که موضوعات آن ها در آینده نیز همچنان مرتبط خواهند ماند.

بزرگترین تولیدکنندگان محتوای سبز

وب سایت هایی که در لیست زیر نشان داده شده اند به عنوان بزرگترین وب سایت های تولید کننده محتوای سبز محسوب می شوند.

  • about.com
  • wikipedia.com
  • answers.com
  • imdb.com
  • ehow.com

وبسایت های بالا تعداد بسیار زیادی از محتوای سبز را در مورد موضوعات بسیار متنوعی منتشر می کنند. به عنوان مثال ویکی پدیا، تقریباً برای نصف تمام جستجوهای گوگل در رتبه اول صفحه نتایج است! اگرچه، بعضی از این وب سایت ها برای تکه تکه کردن محتوا و افزایش تعداد آنها، بعضی اوقات محتواهای بی کیفیتی تولید می کنند. نه تنها سر زدن به این وبسایت ها برای دیدن مدل های محتوای سبز ارزشمند است، بلکه می توانید ببینید که این وب سایت ها در کدام بخش ها دچار ضعف هستند که شما می توانید بهتر و با کیفیت تر از آنها بنویسید.

سئوی سبز: ترکیب کردن محتوای دائمی با کیووردهای محبوب

همانطور که گفته شد محتوای سبز برای یک استراتژی بازاریابی محتوا در فضای وب اهمیت زیادی دارد. اگر محتوای سبز را با تکنیک های سئو ترکیب کنیم قدرت آن چندین برابر نیز می شود. سعی کنید محتوای سبز خود را در مورد کیووردهایی که می خواهید سایت شما برای آنها رتبه بگیرد پیاده سازی کنید. حتی قدیمی ترین و با کیفیت ترین محتوای سبز نیز در صورتی که مردم در مورد موضوع آن جستجو نکنند ارزشی ندارد، بنابراین تحقیقات کیوورد در این مورد امری بسیار حیاتی است.

اگر محتوای سبز را با تکنیک های سئو ترکیب کنیم قدرت آن چندین برابر می شود
اگر محتوای سبز را با تکنیک های سئو ترکیب کنیم قدرت آن چندین برابر می شود

مطمئن شوید که از تکنیک های پایه سئو مانند بهینه سازی کیووردهای درون صفحه ای، استفاده از متن عکس ها و اضافه کردن دکمه های به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی پیروی می کنید. هرچقدر محتوای سبز شما جستجو محورتر باشد، بیشتر دیده می شود، به اشتراک گذاشته می شود و لایک می شود و در نتیجه، روزها، ماه ها و سال ها برای شما ترافیک می آورد.

ترفندهای نوشتن محتوای سبز

برای متخصصان ننویسید – بعضی وقت ها ممکن است حس کنید نیاز دارید که یک مقاله کاملاً تخصصی و حرفه ای را در مورد یکی از حوزه های کاری خود بنویسید، اما بدانید که این کار ممکن است یک اشتباه بزرگ باشد. متخصصان معمولاً به دنبال جستجو برای کمک نیستند، مخاطبان شما عمدتاً تازه کار هستند و شما باید محتوای هدفگذاری شده برروی آنها را تولید کنید.

از زبان فنی دوری کنید – از آن جایی که بیشتر محتوای شما برای تازه کارهاست، زبان پیچیده و فنی ممکن است آن ها را بترساند، بنابراین بهتر است که به زبان ساده تر و قابل فهم تری صحبت کنید.

بهتر است که به زبان ساده و قابل فهم بنویسید
بهتر است که به زبان ساده و قابل فهم بنویسید

موضوعات خود را باریک تر کنید – اگر در مورد یک موضوع خیلی گسترده صحبت کنید، محتوای شما طبعاً طولانی تر خواهد شد، و بنابراین ممکن است باعث سر رفتن حوصله مخاطبان شود. موضوعات گسترده معمولاً دارای کیووردهای کوتاه تر و رقابت بیشتری هستند. نوشتن یک محتوای گسترده نیز برای خود نویسنده کار بسیار سخت تری است. موضوعات مشخص و ساده ای مانند ” چگونه یک آپرکات بزنیم ” یا ” راهنمای زدن یک هوک چپ قدرتمند ” بیشتر می توانند توجه مخاطبان را به خود جلب کنند.

پست ها را به همدیگر لینک کنید – اگر در حال نوشتن یک راهنمای جامع برروی موضوعی مانند ” راهنمای نگهداری از دوچرخه ” هستید، این موضوع گسترده را به قسمت های کوچکتر و تخصصی تر مانند ” چگونه ترمزهای دوچرخه خود را روغن کاری کنیم ” و یا ” چگونه چرخ های دوچرخه را تعویض کنیم ”  تقسیم کنید و سپس این دو مقاله را به هم لینک کنید. این کار برای سئو فوق العاده است، و همچنین به خوانندگان این اجازه را می دهد تا یک نیاز بخصوص خود را برطرف کنند در حالی که مقاله های مرتبط دیگری را نیز به آنها نشان می دهد.

هدف بهترین محتوای خود را عوض کنید – هنگامی که یک محتوای سبز قدرتمند تولید می کنید، به دنبال راه هایی برای چرخش و دوباره هدفگذاری آن از طریق تغییر فرمت محتوا باشید.

تماماً به محتوای سبز تکیه نکنید

محتوای سبز در دنیای وب بسیار ارزشمند است، اما این بدین معنی نیست که تمام محتوای سئو شما باید سبز باشد. موضوعات زمان دار نیز به اندازه خود ارزشمند هستند.

بالاتر اشاره کردیم که چطور محتوایی که در مورد انتخابات ریاست جمهوری است نمی تواند سبز باشد چرا که ۶ ماه بعد به کلی از یادها خواهد رفت. اما با وجود این که این محتوا سبز نمی تواند باشد، اما در زمان خود بسیار جستجو شده و در مورد آن بحث می شود. یک محتوای زمان دار در این مورد ترافیک فوق العاده زیادی را به وبسایت شما روانه کند که تا چندین ماه دوام داشته باشد. همین موضوع در مورد داده های آماری که امروز منتشر می شوند و به شدت در مورد آنها تحقیق می شود نیز صدق می کند. محتواهای این چنین همچنان نیز بسیار ارزشمند بوده و مهم هستند، اما همیشه اینطور نخواهند بود.

جمع بندی

ارزش یک محتوای سبز این است که پتانسیل این را دارد که بتواند برای ماه ها ترافیک بیشتر و بیشتری را روانه سایت شما کند. به یاد داشته باشید که بهترین استراتژی برای بازاریابی محتوایی بر ترکیبی از محتوای فصلی و زمان دار و محتوای سبز تکیه می کند.

لطفا امتیاز دهید
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

32
07 اردیبهشت 1399
    ..نظرات..
    ..مقالات پربازدید..
    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام
    طراحی سایت

    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

     آموزش قرعه کشی در اینستاگرام با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

    14167
    24 فروردین 1398
    دلایل موفقیت دیجی کالا
    طراحی سایت

    دلایل موفقیت دیجی کالا

    یکی از موفق ترین استارت اپ های ایران در دهه ی اخیر سایت دیجی کالا بوده است . به طوری که به جرئت می توان گفت این سایت بزرگ‌ ترین خرده‌ فروشی اینترنتی خاورمیانه است .اقایان محمدی در سال 1384 تصمیم راه اندازی این وب سایت گرفتند و در سال 85 این برند با نام فعلی ” دیجی کالا ” پایه گذاری گردید .مدیران این پروژه با این هدف او...

    2054
    22 اردیبهشت 1398
    bit.ly چیست ؟
    طراحی سایت

    bit.ly چیست ؟

    بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند.علت استفاده از...

    2002
    27 آذر 1398