معرفی برترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت

..معرفی برترین ابزار دیجیتال مارکتینگ..
طراحی سایت

معرفی برترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

اگر بخواهیم مجموعه ای از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ جمع آوری کنیم اول باید آشنایی کافی با تک تک آنها داشته باشیم.سپس متناسب با فعالیت های بازاریابی خود مواردی را از بین مهمترین آنها  انتخاب کنیم تا تحلیل های کاملی را از ابزار ها داشته باشیم و بتوانیم استراتژی درآمدی خود را آنچنان که باید تغییر دهیم.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ شامل بخش های مختلفی می باشد که برای هر کدام از آنها ابزار های متنوع و قوی وجود دارد. در این مقاله نیز سعی شده بهترین ابزار های هر دسته بیان شود و راهکاری قوی برای ارتقا هر کسب و کاری را فراهم کند. پس با ما همراه باشید.

ایمیل مارکتینک از گذشته تا کنون جزء موارد مهم دیجیتال مارگتینگ است، همیشه توانسته مشتریان را برای تجارت ها نگه دارد وبهترین مزایا را برای مشاغل ایجاد کند.

از جمله مزایایی که ایمیل مارکتینگ برای شما دارد:

  • بتوانید ارسال هدفمند و متناسب با مشتریان خود داشته باشید.
  • احتمال شناخت برند افزایش دهید.
  • اعتبار کسب و کار برای مخاطبان بالا ببرید.
  • در وقت خود صرفه جویی کنید و هزینه کمتری برای تبلیغات در نظر بگیرید

در مقاله اهمیت ایمیل مارکتینگ در سئو می توانید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

سندین بلو (SendinBlue)

سندین بلو یکی از سریع ترین ابزارهای بازاریابی ایمیل در اروپا محسوب می شود که عملکردی ساده دارد. البته برای مبتدیان مناسب است و از همه مهمتر ایمیل های ساده و جذابی را ایجاد می کند.

با این ابزار می توانید ایمیل های معاملاتی ارسال کنید، کاربران خود را در کمپین ها دسته بندی و بهترین زمان ممکن را برای ارسال ایمیل های خود تعیین کنید.

این ابزار کاملا رایگان است و امکان ارسال 300 ایمیل روزانه را فراهم می کند و برای  امکانات بیشتر می توانید با شروع هزینه 25 دلار پکیج بهتری را داشته باشید. برای شروع از طریق sendinblue ارسال ایمیل های خود را انجام دهید.

کانستنت کانتنت (Constant Contact)

استفاده از این سرویس بسیار ساده است و می تواند لیست های ایمیل، مخاطبین، الگوهای بازاریابی شما را مدیریت کند. از خدماتی که ارائه می کند، می توان امکان ردیابی و گزارش دهی، اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی و همچنین ادغام شدن با فیس بوک و فروشگاه های شاپیفای را بیان کرد.

این سرویس آزمایش رایگان 60 روزه را برای کاربران خود دارد و قیمت پکیج ها خود را از 20 دلار شروع می کند. برای شروع از طریق Constant Contact ارسال ایمیل های خود را انجام دهید.

پوشه

پوشه یک سرویس دهنده محبوب پوش نوتیفیکیشن ایرانی است که امکان ارسال ایمیل هم دارد. سرور های قدرتمند این سرویس شما را دچار محدودیت ارسال اعلان نمی کند و امکانات زیادی را در اختیار شما می گذارد.

پوشه پکیج رایگان خود را با ارسال 1000 نوتیفیکیشن در 14 روز در اختیار کاربران می گذارد ولی اختیارات محدودتری نسبت به سطح حرفه ای و اختصاصی خود دارد. برای موارد چون ارسال پیام، آمار و ردیابی کاربران و تخمین های دیگری باید سطح استفاده خود را عوض کنید.

برای شروع از طریق پوشه سرویس خود را فعال کنید.

نجوا

سرویس نجوا سه پنل رایگان، حرفه ای و تجاری برای کاربران دارد که این سه پکیج در سرعت نوتیفیکیشن، تعداد استفاده از تگ ، اتوماسیون بازاریابی و غیره با هم تفاوت دارند.

پنل حرفه ای و اختصاصی نجوا نسب به سرویس پوشه قیمت مناسب تری دارد . همچنین محدودیتی در تعداد ارسال اعلان ندارد و می توانید گزارش های خود را بسادگی دریافت کنید یا به اشتراک بگذارید.

اگر باز هم می خواهید همه سرویس دهندگان ایرانی را بررسی کنید ویا از بقیه خدمات چنین سایت هایی آشنا شوید. در مقاله پوش نوتیفیکیشن  اطلاعات خود را افزایش دهید.

هر دیجیتال مارکتر نیاز به درک رفتار کاربران خود دارد تا بتواند ترفیک سایت را افزایش دهد، مسیر کاربران را ردیابی ، آمار ها را تجزیه و تحلیل کند.

در این بخش سعی کردیم مهمترین ابزارهای تحلیل سایت مانند گوگل آنالیتیکس ، الکسا و غیره را برای شما قرار دهیم.

گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس مهم ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ است که با استفاده از آن می توانید جزئیات بازدیدکنندگان را تحلیل و بررسی کنید. این ابزار اطلاعاتی چون آمار و ارقام صفحات مختلف سایت و غیره را می دهد.

برای شروع یادگیری با گوگل آنالیتیکس می توانید از مقاله آموزش تصویری گوگل آنالیتیکس   کمک بگیرید.

امکاناتی که گوگل آنالیتیکس برای دیجیتال مارکتینگ داره مثل تعیین هدف، قیف های فروش و غیره کمک می کند تا کسب وکار خود را رونق دهید.

استاتکانتر (statCounter)

statCounter یکی از ابزارهایی تحلیل ترافیک وب است که جای خود را در تجزیه و تحلیل سایت تثبییت کرده است. دسترسی به خدمات اصلی آن رایگان است و موارد پیشرفته خود را با هزینه 5 تا 119 دلار برای کاربران قرار می دهد.

این ابزار آمار فعالیت های وب سایت شما را اندازه گیری می کند تا بازخوردهای کسب وکار را ارائه کند، مثل بیشترین یا کمترین سفارشات، امکان ردیابی همه بازدیدکنندگان ، بزرگنمایی در بازدیدهای کلی ، مواردی که بازدیدکنندگان بیشتر بازدید می کنند و تعیین صفحات محبوب که همگی برای دیجیتال مارکتینگ فوق العاده است.

هات جر (hotjar)

یکی دیگر از ابزارهای محبوب تجزیه  وتحلیل است که بیشتر رفتار کاربران را بررسی می کند و بازخوردهای آنها را جمع آوری می کند. اما اطلاعی از آمار یا ترافیک وب را به شما نمی دهد.

در Hotjar می توانید از heatmaps، قیف های تبدیل، تجزیه و تحلیل فرم های سایت و نظرسنجی برخوردار باشید. برای شروع از طریق hotjar.com به تحلیل بپردازید.

گوگل تگ منیجر

سیستم تگ منیجر نقش مهمی در تگ های سایت (مانند گوگل آمالیتیکس) دارد. تگ منیجر ها اطلاعات کدهای جاوا اسکریپت را از طریق تگ ( گوگل آنالیتیکس) برای ارائه گزارش ها و تحلیل های مختلف جمع آوری می کند.  سپس می تواند این اطلاعات را به سیستم عاملی های مثل گوگل ارز و تگ های دیگر ارسال کند.

 تگ منیجر به عنوان یک واسط می تواند همه اطلاعاتی که گوگل آنالیتیکس بدست آورده را تحلیل کند و مشکلاتی که در تگ های سایت برای شما بوجود می آید را رفع و اشکال زدایی کند.

اگر هنوز نمی دانید نحوه عملکرد تگ منیجر چگونه است و چه ابزارهای را می توانید در آن مدیریت کنید. پیشنهاد می شود که گوگل تگ منیجر چیست را مطالعه کنید.

الکسا (Alexa)

وب سایت الکسا ابزاری ارائه می کند که بازدید های خود را تحلیل کنید، رقبای خود را بشناسید و آمارهای دقیقی  را بدست آورید. در حقیقت رتبه الکسا یکی از معیارهای است که موفقیت وب سایت را می سنجند.

به دلیل اینکه رتبه الکسا کیفیت و اعتبار یک وب سایت نشان می دهد، اهمیت زیادی دارد و می تواند در کسب ترافیک بیشتر به شما کمک کند. مقاله چگونه رتبه الکسا سایتم را بهبود بخشم توضیحاتی را در این مورد بازگو میکند.

کلمات کلیدی به صورت فصلی توسط کاربران تغییر می کند یا در بازه زمانی خاصی جستجو می شود و برخی از آنها طی گذشت زمان دیگر استفاده نمی شود.

معمولا توصیه می شود که برای انتخاب کلمه کلیدی از ابزارهای آن مثل گوگل ترند، خود جستجوی گوگل ، گوگل پلنر و غیره استفاده شود.

گوگل ترندز(Google Trends)

در گوگل ترندز می توانید میزان جستجوی کلمات کلیدی را در فصل ها و زمان های مختلف بررسی کنید، کلمات کلیدی را دوتایی مقایسه کنید والبته بازاریابی کلمات کلیدی را نیز انجام دهید.

گوگل آمار موضوعات و عبارت های جستجو شده را گزارش می دهد. همچنین به صورت پیش فرض عبارت های پرجستجو را بر اساس موقعیت مکانی و دوره ای زمانی نمایش می دهد.

ابزار گوگل ترندز استفاده رایگان دارد، شما می توانید برای شروع از طریق  Google Trends تحقیق کلمات کلیدی خود را انجام دهید.

گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner )

این ابزار کلمات کلیدی مختلف را با آماری بسیار دقیق درمیزان جستجوی ماهانه در اختیار کاربران می گذارد و افراد می توانند به صورت خودکار کلمات کلیدی مشابه را نیز پیدا کنند.

به دلیل اینکه کیورد پلنر بخشی از سرویس تبلیغاتی گوگل ادز است باید حتمی یک کمپین تبلیغات ادوردز فعال داشته باشید. در آن حداقل یک بار تبلیغ قرار بدهید تا این ابزار برای شما فعال شود و بتوانید به آمار های این پلنر دسترسی پیدا کنید.

شما برای شروع می توانید از طریق Google Keyword Planner تحقیق کلمات کلیدی خود را انجام دهید.

آبرساگست (Ubersuggest)

نیل پاتل در وب سایت رسمی خودش یک برنامه رایگان قرار داده است که به شما کمک می کند تا در عرض چند دقیقه بیش از 100 کلمه کلیدی طولانی مشابه را نمایش دهد.

استفاده از آن بسیار ساده است ، هیچ نیازی به ثبت نام ندارد و حجم جستجو را در موبایل و دکستاپ نمایش می دهد. در قسمتی که کلمات کلیدی طولانی پیشنهاد می شود می توانید بر اساس حجم جستجو ، ارزش (دلار) ، سختی کلمات کلیدی و ترند بهترین انتخاب را داشته باشید.

جالب این است که در بخش ایده های محتوایی، هر کلمه کلیدی که جستجو می کنید. عنوان ها و موضوعات پیرامون نمایش داده می شود و تصمیم گیری را برای شما راحت می کند.

سایت پاسخ عمومی (Answer the Public)

این ابزار کمک می کند تا کلمات کلیدی خود را بر اساس جمله ای که می توانید با آن شروع کنید بسازید، مثل تصویر پایین.

در ادامه می توانید کلمات بعدی را بر اساس پیشنهادات، انتخاب کنید یا به پایان برسانید. این ابزار امکان استفاده رایگان یک ماه را می دهد که البته فقط روزانه یک بار می توانید کلمه کلیدی خود را بررسی کنید.

برای موفقیت وب سایت خود باید ابزار های سئو را در اولویت دیجیتال مارکتینگ خود قرار دهید. چون هر وب سایتی نیاز دارد تا با بهینه سازی در رتبه بالاتری قرار گیرد و به اهداف خاص (رسیدن به فروش بیشتر، بازدید یا تعامل بیشتر با کاربران و …) خود برسد.

بررسی رتبه بندی، آگاهی از نحوه جستجو گوگل، حسابرسی سایت، پیگیری موقت و موارد دیگر برخی از نتایجی است که توقع داریم، از این ابزار ها کسب کنیم. در این بخش ابزارهایی را معرفی کردیم تا بتوانند امکانات خوبی را در اختیار افراد بگذارند.

Google Search Console

سرچ کنسول گوگل مهمترین ابزاری که هر وب سایتی نیاز به آن دارد تا عملکرد جستجو صفحات خود را بهبود دهد، به کمک تجزیه و تحلیل ها محتوای خود را ارتقا دهد، تمام هشدار ها و خطاهای سایت را مشاهده و برطرف کند.

در سرج کنسول گوگل رتبه صفحات مهم خود را ببینید و وضعیت کلی وب سایت خود را از نظر گوگل بررسی کنید. این ابزار رایگان است و از طریق لینک سرج کنسول گوگل می توانید با ایجاد اکانت به تحلیل های خود دست پیدا کنید.

Semrush

سرویس Semrush امکانی را به شما می دهد تا بتوانید در یک سرویس همه عوامل بصری سایت را در آن واحد بررسی کنید. ابزاری که خدمات خود را رایگان ارائه می کند و گزارش کلمات کلیدی و دامنه سایت را در اختیارتان قرار می دهد.

دیگر ابزار های تحلیل مثل تست بک لینک ها ، شبکه اجتماعی و غیره را فراهم کرده تا بتوانید ساده تر به نتیجه دلخواه در وب سایت خود برسید. برای شروع می توانید از طریق  Semrush سئو سایت را انجام دهید.

Broken link checker

اگر بخواهید تمام لینک های 404 خود را اسکن کنید. می توانید از برنامه Broken Link Checker استفاده کنید. در این حالت همه لینک ها ( آدرس های داخلی و خارجی سایت )شناسایی می شوند وگزارش کاملی از خطاها و لینک های کشف شده به شما  ارسال می شود.

امکان دیگری که این سرویس ابزار اعتبار سنجی است که می تواند لینک های 404 را شناسایی و تعمیر کند. در این صورت قبل از اینکه لینک ها باعث کاهش رتبه صفحات در نتایج گوگل شوند، مشکل آنها رفع می شود. برای شروع می توانید از طریق Broken link checker خطایابی لینک های خود را انجام دهید.

Yoast SEO

یاوست یکی از افزونه های پرکاربرد و مفید برای وردپرس است که برای سئو صفحات استفاده می شود. تولید نقشه وب سایت ، اتصال وب سایت به شبکه های اجتماعی ، تحلیل مطالب ، مشخص کردن کلمه کلیدی ، پیکربندی RSS و موارد دیگری که می توانید در مقاله چرا یوآست از دیگر افزونه های سئو پرطرفدارتر است آن ها مطالعه کنید.

برای شروع می توانید از طریق Yoast SEO افزونه یاوست را نصب کنید وسئو سایت را انجام دهید.

SEO Review

ابزار SEO Review امکان اضافه کردن 42  افزونه ها را می دهد. این مجموعه از 42 ابزار منحصر به فرد برای تقویت مطالب ، بررسی محتوای تکراری، کشف کلمات کلیدی جدید ، بررسی اختیاری دامنه و موارد زیاد دیگری تشکیل شده است.

ابزارها در این سرویس در 4 دسته کار شما را براحتی انجام می دهد:

  1. ابزار های سئو تکنیکال : این ابزار شامل آنالیزر لینک های داخلی، تست امنیت سایت، تست میزان دسترسی، پیج اسپید گوگل، تست ریدایرکت ، تست آدرس های کنونیکال و موارد دیگر است.
  2. ابزار های سئو  اعتبار : شامل تست ترافیک ، تست لینک ، تست رتبه ساخت دامین و موارد دیگر است
  3. ابزار های سئو محتوا : شامل ابزار کلمات کلیدی ویکی پدیا، بینگ، آمازون، یوتیوب، گوگل و همچنین ابزار های کاربردی دیگری مثل تست تگ های عنوان ، تست هیدینگ HTML، تست متا دیسکریشن . غیره است
  4. ابزار های رسانه های اجتماعی : شامل تست سئو ، تست اعتبار اجتماعی صفحات و .. است.

البته این سرویس مواردی را برای راهنمایی و استفاده بهتر از ابزار ها دارد تا به کمک راهکار هایی بک لینک جدید پیدا کنید یا ارزش لینک هایی که دریافت کردید را بدست آورید و موارد بسیاری دیگر که می تواند برای سئو دیجیتال مارکتینگ عالی باشد.

برای شروع می توانید از طریق SEO Review Tools بسیاری از تست های وب سایت خود را به انجام برسانید.

 Mobile SERP Test

نتایج موتورهای جستجو بر اساس نوع و مکان دستگاه ممکن است متفاوت باشد. ابزار Mobile SERP Test یک ابزار رایگان است که نمایش صفحات را در دستگاه های مختلف ( مانند اندروید و اپل ) بررسی می کند.

این ابزار استفاده رایگان را در 5 به شما می دهد که می توانید با وارد کردن اطلاعات منطقه ای ، نوع موتور جستجو ، زبان، انتخاب دستگاه و اصطلاخ جستجو آزمایش خود را انجام دهید..

برای شروع می توانید از طریق Mobile SERP Test  تست صفحه موبایل خود را انجام دهید.

 Light house

ابزار Light house پنج ممیزی گوگل یعنی عملکرد صفحه و سئو ، میزان دسترسی، کارایی، برنامه های وب پیشرفته و لیست وسیعی از بهترین شیوه ها را بررسی می کند که در این عملکرد امتیاز دهی 0 تا 100 را برای وب سایت ها دارد.

Light house یک سری محاسباتی را در یک صفحه انجام می دهد و سپس گزارشی را در مورد چگونگی عملکرد صفحه ایجاد می کند. در این ابزار می توانید نتایج خود را بر اساس رنگ ها تحلیل کنید و ارقام مربوط به سرعت سایت ، زمان تعامل و غیره را مشاهده کنید. برای شروع افزونه Light house دانلود و بر مرورگر یا یاوست نصب کنید.

ابزار های تست سرعت سایت

گوگل به دنبال تجربه بهتری برای کاربران است. به همین خاطر، هر چه سرعت صفحات بالاتر باشند رتبه بهتری در گوگل دریافت می کنید. حال شما می توانید از دو ابزاری که معرفی کردیم سرعت واقعی وب سایت خود را بسنجید.

 Gtmetrix

یکی از مهمترین ابزارهایست که اندازه گیری خود را به کمک Page speed insights وYSlow  انجام می دهد. این ابزار رایگان است و با وارد کردن یک آدرس URL سرعت صفحات را نمایش می دهد.

Gtmetrix توصیه هایی را برای بهبود عملکرد وب سایت ها ارائه و اجزای صفحه را خلاصه تحلیل می کند. اگر در اجرای صفحات خود به مشکلی برخوردید می توانید از آموزش رفع خطاهای پیج اسپید در آنالیز سایت توسط Gtmetrix استفاده کنید و یا برای شروع وارد Gtmetrix شوید و سرعت صفحات خود را بسادگی بسنجید.

 Pingdom

یکی دیگر از ابزارهایی است که برای تست سرعت وب سایت های وردپرسی از آن استفاده می شود. پینگدوم گزارش های ساده و خلاصه ای را برای شما ارائه می کند که می توانید تست سرعت خود را در محدوده های مکانی مختلف تست کنید.

برای شروع وارد پینگدوم شوید، آدرس خود را وارد کنید. منطقه جغرافیایی مورد نظر خود را انتخاب و با کلیک بر روی تست آنالیز سایت را انجام دهید.

در قسمت ابزار های سرعت سایت ما فقط دو مورد از ابزارهای تست سایت را معرفی کردیم ولی شما می توانید به مراجعه به مقاله ابزارهای بررسی سرعت سایت مراجعه کنید.

ابزار های مدیریت و تحلیل شبکه های اجتماعی

در صورتی که دیجیتال مارکتینگ خود چند شبکه اجتماعی داشته باشید. نیاز به ابزار مدیریتی دارید تا تبدیل به مشتری ، میزان بودجه استفاده شده ، محتوای برتر و تاثیر کلی حضور برند در شبکه های اجتماعی را بررسی کنید.

ابزار های مناسب شبکه های اجتماعی می توانند پاسخ های تحلیل مورد نیاز را برای رشد تجاری ارائه کنند. در این قسمت به معرفی برخی از آنها پرداخته ایم.

hootsuite

با ابزار  hootsuiteمی توانید ترکیبی عالی از ابزار های مدیریت اجتماعی ، انتشار ، تجزیه و تحلیل را داشته باشید. دسترسی به صفحات خود را افزایش بدهید، اثربخشی تبلیغات را بیشتر کنید وکلیه رسانه های اجتماعی خود را هماهنگ ببخشید.

در این ابزار گزارش های نامحدود را در قالب های اکسل ، پی دی اف و پاور پوینت دریافت کنید و به مدت 30 روز از آن استفاده رایگان داشته باشد.  برای شروع می توانید از طریق hootsuite به تحلیل شبکه های اجتماعی دیجیتال مارکتینگ بپردازید.

Buffer

بافر ابزاری برای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی وب سایت است. سه ویژگی جالب این ابزار ارسال توصیه مفید ، ایجاد گزارش های حرفه ای تنها با دو کلیک وبررسی کانال های اجتماعی است.

بافر به مدت 14 روز استفاده رایگان دارد ، نمودار برای کلمات کلیدی ارائه می کند و پست را تجزیه و تحلیل می کند. قیمت گذاری این سرویس 35 و 50 دلار در ماه است.

keyhole

ابزار keyhole ردیابی های متنوعی از کاربران ارائه می کند. که البته وقایع ، کمپین ، فعالیت های تاثیر گذار و غیره را می توانید تحت نظر خود داشته باشید و هشتگ ، کلمات کلیدی و حساب های خود را ردیابی کنید.

ویژگی جالب این سرویس پیش بینی عملکرد کمپین ها به کمک یادگیری ماشین است تا افراد بتوانند بر این اساس تغییری در استراتژی های خود داشته باشند. این ابزار به مدت 7 روز سرویس خود را رایگان در اختیار می گذارد.

 facebook Analytics

یک راه حل قدرتمند برای تجزیه و تحلیل رفتار کاربران آنالیتیکس فیس بوک است. این سرویس دسترسی به بررسی همه صفحات را می دهد، که می توانید در تب Insights لیستی از صفحات را برای مشاهده تنظیم کنید و تعامل افراد را با صفحات خود بررسی کنید. بررسی کلی فیس بوک در سه بخش است و شامل مواردی چون انواع ارسال ، مخاطبان آنلاین و پست برتر اخیر می باشد.

69
12 تیر 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

19404
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

4940
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

4707
27 آذر 1398