معرفی ۲۰ کتاب بازاریابی برتر جهان

سئو

..معرفی ۲۰ کتاب بازاریابی برتر جهان..
سئو

معرفی ۲۰ کتاب بازاریابی برتر جهان

از نظر شما بهترین کتابهای بازاریابی و فروش جهان کدامند؟ در این مقاله به معرفی ۲۰ کتاب بازاریابی برتر جهان می پردازیم.

معرفی ۲۰ کتاب بازاریابی برتر جهان

معرفی ۲۰ کتاب بازاریابی برتر جهانبرای موفقیت در بازاریابی نکات بسیار مهمی وجود دارد که هر صاحب کسب و کاری یا کارشناس فروشی باید آن‌ها را بداند تا بتواند موفق باشد. برای رسیدن به بهترین نتیجه هیچ‌چیز بهتر از مطالعه و بررسی آثار و کتاب‌های برجسته در این زمینه نیست. با توجه به تعداد زیاد کتاب‌ها در زمینه بازاریابی، بررسی همه این کتاب‌ها کار ساده‌ای نیست. بنابراین در این مقاله قصد داریم ۲۰ کتاب معروف بازاریابی از نویسندگان فوق العاده، که هر بازاریاب و صاحب کسب و کار باید بخواند را به شما معرفی کنیم.

۱- مدیریت بازاریابی فلیپ کاتلر:

فیلیپ کاتلر به عنوان پدر علم بازاریابی شناخته می شود. نام فیلیپ کاتلر مترادف با کلمه ی بازاریابی می باشد. کتاب های فلیپ کاتلر بیش از ۳ میلیون نسخه با ۲۰ نوع زبان مختلف، چاپ شده اند و ۵۸ کشور در حال خواندن کتاب های وی می باشند. کاتلر در کتاب مدیریت بازاریابی، راهنمای ضروری و مورد تایید خود را به مدیران ارائه می دهد، که البته مبتنی بر سخنرانی های موفقیت آمیز او در مورد بازاریابی در سراسر جهان است.

شما با استفاده از آگاهی و بینش های عمیق کاتلر می توانید خیلی سریع، مهارت ها و دانش خود را در مورد چالش های پیش رو، فرصت های حاصل از رقابت های بیش از حد، جهانی شدن و اینترنت، به روز رسانی کنید. در این کتاب شما می توانید جدیدترین مطالب و تفکرات را، به صورت کاملا قابل درک و ساده مطالعه کنید. این مطالب شامل بازاریابی بانک اطلاعاتی، بازاریابی ارتباطی، بازاریابی فناوری پیشرفته، بازاریابی جهانی و بازاریابی در اینترنت، می باشد. از موارد دیگری که در این کتاب مطالعه می کنید، توصیه های مهم کاتلر به مشتریانش همچون شرکت های Ford، IBM، Michelin، DuPont و خیلی از مشتریان مهم دیگر، می باشد.

با مطالعه ی این کتاب به درک جدیدی از مشکلات قدیمی پیرامون انتخاب بازار هدف، نحوه رقابت با رقبای بزرگ با پرداخت هزینه ی اندک، می رسید. مطالعه ی استراتژی ها و تاکتیک های فوق العاده برای مقابله با چالش هایی مثل کاهش هزینه جذب مشتری جدید و افزایش وفاداری مشتریان فعلی از طریق همین کتاب امکان پذیر می باشد.

۲- عبور از شکاف یا گذر از پرتگاه

کتاب Crossing the Chasm به معنای “عبور از شکاف” یا “گذر از پرتگاه” توسط Geoffrey A. Moore  در سال ۱۹۹۱ نوشته شده است که تمرکز آن بر روی بازاریابی محصولات ویژه با فناوری پیشرفته، البته در دوران اولیه راه اندازی تجارت می باشد. این کتاب در سال های ۱۹۹۹ و ۲۰۱۴ مورد باز بینی قرار گرفته است.

از نظر بازاریابان، انواع مختلفی از مصرف‌کنندگان فناوری وجود دارند که عبارتند از: نوآوران، پذیرندگان اولیه، اکثریت اولیه، اکثریت ثانویه و از قافله عقب مانده‌ها. در این کتاب، Moore در ابتدا نظریه های مختلف درباره ی نوآوری های فناوری صحبت می کند و سپس به استدلال این قضیه می پردازد که میان پذیرندگان اولیه (بینندگان) و اکثریت اولیه (عمل گرایان)، شکاف بزرگی وجود دارد.

Moore معتقد است که بینندگان و عمل گرایان انتظارات بسیار متفاوتی دارند و او سعی می کند تا آن اختلافات را کشف کند و تکنیک هایی را برای از بین بردن آن شکاف به شما معرفی می کند. این تکنیک ها شامل انتخاب بازار هدف، درک مفاهیم کلی محصول، موقعیت محصول، طراحی استراتژی بازاریابی، انتخاب مناسب ترین کانال های توزیع و قیمت گذاری می باشند.

۳- گاو بنفش

تعداد کمی از نویسندگان به نوعی تاثیر ماندگار و دستاورد جهانی داشتند. یکی از این نویسندگان، ست گودین می باشد. یکی از کتاب های معروف این نویسنده، کتاب گاو بنفش (purple cow) می باشد. ست گودین در این کتاب، بر روی این متمرکز شده است که کسب و کارها چگونه می توانند محصولات قابل توجه و جذابی تهیه کنند و چگونه ایده های بزرگ و قدرتمند خود را به اجرا در بیاورند.

کتاب گاو بنفش اولین بار در سال 2003 منتشر شد و در سال 2009 مورد بازبینی قرار گرفت. این کتاب به 36 زبان مختلف ترجمه شده است و میلیون ها خواننده در سراسر جهان مشغول به مطالعه ی این کتاب می باشند. تصویر کتاب اصلی به شکل زیر می باشد.

اگر به دنبال ترجمه ی فارسی این کتاب می باشید، کتاب گاو بنفش، ترجمه ی افسانه درویشی و انتشارات کتیبه پارسی را به شما پیشنهاد می کنیم. ست گودین، جنبشی را برای ساخت محصولاتی ارزشمند، که در درجه اول، ارزش بازاریابی دارند، آغاز کرد. در واقع ست گودین از طریق ذکر داستان ها درباره ی شرکت هایی مانندStarbucks ،JetBlue ،Krispy Kreme و Apple، همراه با سبک امضای برند، به خوانندگان این کتاب الهام می بخشد تا دوباره در مورد بازاریابی محصولات و خدمات شان فکر کنند. هدف اصلی ست گودین این است که مخاطبان بتوانند، مزیت و برتری محصولاتشان را درک کنند، به عبارتی ویژگی که آن ها را از بقیه متمایز می کند.

ست گودین بر این باور است که چک لیست های قدیمی مورد استفاده توسط بازاریابان، یا همان آمیخته بازاریابی 4p که شامل قیمت گذاری، تبلیغات، محل توزیع و محصول می باشد،  دیگر قدیمی شده است و کسب و کارها نیاز به یک p جدید تحت عنوان “purple cow” دارند. یعنی افراد هر کاری که می خواهند انجام دهند باید یک گاو بنفش قرار دهند. این است که می تواند تفاوت ایجاد کند.

این برای کسانی است که می خواهند در وهله ی اول، محصولی تولید کنند که ارزش بازاریابی داشته باشد. کتاب گاو بنفش بیشتر مورد توجه نویسندگان، بازاریابان، تبلیغ کنندگان، کارآفرینان، سازندگان، مدیران محصول و هر شخص دیگری که چیزی برای به اشتراک گذاشتن با جهان داشته باشد، قرار گرفته است.

۴- بازاریابی اجازه ای

مفهوم بازاریابی اجازه ای به این معناست که بازاریابان، پیام خود را ایجاد می کنند و اجازه می دهند که خود مصرف کنندگان با میل و علاقه ی خود، در صورتی که تمایل داشتند، پیام را بپذیرند. پخش تبلیغات تلویزیونی وسط تماشای فیلم مورد علاقه ی مخاطبان یا تماس تلفنی وسط شام خوردن یک خانواده یا هر نوع دیگر از تبلیغات سنتی که تمرکز افراد و فعالیت های شان را به هم می زند، دیگر جایگاهی ندارد.

ست گودین این نوع بازاریابی را متوقف کرد و همانطوری که شرکت ها در حال فهمیدن این موضوع هستند، دیگر کار نمی کند. ست گودین برای ارائه اطلاعات در این مورد، کتابی تحت عنوان بازاریابی اجازه ای (Permission Marketing) نوشته است. جالب است بدانید که این کتاب بیش از ۲۰ سال قدمت دارد و جزو اولین کتاب هایی بود که نقش بازاریابی دیجیتال در عصر جدید را بیان کرد. تصویر این کتاب را در زیر می توانید ببیند.

ست گودین در این کتاب به این موضوع می پردازد که به جای آزار دادن مشتریان احتمالی با ایجاد اختلال یا وقفه ی هر چه بیشتر در علاقمندی های آن ها، با استفاده از بازاریابی اجازه ای به مصرف کنندگان انگیزه دهید تا داوطلبانه تبلیغات را بپذیرند. بازاریابی اجازه ای با دسترسی به دسته ای از افراد که علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک محصول هستند، به شرکت ها این امکان را می دهد تا کارهایی همچون ایجاد ارتباط طولانی با مشتریان، اعتماد سازی و آگاهی از برند را انجام دهند و شانس ایجاد یک فروش را تا حد زیادی بهبود بخشند.

ست گودین در این کتاب به جای استفاده از این ابزارهای جدید درجهت تولید و ارسال پیام های بیشتر، حتی با یک صدای بلندتر، به ما می آموزد که در ازای دریافت اجازه، ارزش بالایی را ارائه دهیم و با استفاده از این مجوز، می توانیم با گذشت زمان به ایجاد و تعمیق روابط با مشتریان ادامه دهیم.

۵- قوانین بازاریابی ایمیل

کتاب قوانین بازاریابی ایمیل که معادل لاتین آن (Email Marketing Rules) می باشد، یکی دیگر از کتاب های معروف بازاریابی به نویسندگی  Chad S. White می باشد. این کتاب، این کانال حیاتی را به نحو صحیح، تغییر شکل می دهد. این کتاب، قوانین موجود را قدم به قدم از طریق ۱۵۰ تمرین عملی، ارائه چک لیست هایی از تاکتیک های گسترده و هم چنین ارائه ی چارچوب های استراتژیک برای موفقیت های طولانی مدت، به شما آموزش می دهد.

در نسخه سوم کتاب قوانین بازاریابی ایمیل، شما یاد می گیرید که با درک عمیق معیارها و تفسیر و تحلیل درست متریک های مربوط به کمپین ها، کانال ها و مشترکین، برنامه ی هدفمندی را تنظیم کنید. از دیگر مواردی که در این کتاب می آموزید عبارتند از:
  • ساخت لیست های با کارایی بالا با شناسایی منابع کسب ارزش مشترک
  • استفاده از شیوه های مناسب اجازه و مدیریت عاقلانه فعالیت ها
  • اطمینان حاصل کردن از تحویل ایمیل ها و عدم انسداد فرستنده ایمیل از طریق بررسی آمار ارائه شده توسط صندوق ورودی
  • ارائه پیام ها با عنوان بسیار تاثیر گذار، طراحی جذاب و هوشمند
  • خودکار سازی ارسال ایمیل به مخاطبان در جهت ایجاد یک سفر مشتری جذاب برای مخاطب و هر آن چیزی که در مورد بازاریابی ایمیلی باید بدانید در این کتاب به آن پرداخته شده است

ارتقا استراتژی بازاریابی ایمیلی

با استفاده از قیف بازاریابی

۶- جنگ بازاریابی

یکی دیگر از کتاب های معروف بازاریابی، کتاب جنگ بازاریابی نوشته ی Al Ries و Jack Trout  است که عنوان لاتین این کتاب Marketing Warfare می باشد. این کتاب قبلا با نام تجارت جنگ به چاپ رسیده است اما در زمان بازبینی با این نام منتشر شده است. در این کتاب، بازاریابی به عنوان یک جنگ تمام عیار شناخته می شود و مشتری به یک سرزمینی تشبیه شده است که باید فتحش کنید. در این کتاب شرکت ها یا صاحبان کسب و کار یاد می گیرند که با توجه به وضعیت و شرایط خود، چه استراتژی برای فتح این سرزمین استفاده کند.

نویسندگان کتاب جنگ بازاریابی، مطالعه ی این کتاب را به واسطه ی ارائه ی داستان هایی از مبارزات بازاریابی موفق و شکست خورده برای خوانندگان این کتاب جذاب ساخته است. یکی از ترجمه های فارسی خوب این کتاب، ترجمه ی محمود حمیدخانی می باشد.

۷- بازاریابی چریکی

کتاب بازاریابی چریکی (guerrilla marketing) با نویسندگی Jay Conrad Levinson برای اولین بار در سال ۱۹۸۳ منتشر شد. این کتاب جز یکی از ۲۵ کتاب برتر حوزه ی بازاریابی است، بیش از ۲۱ میلیون نسخه فروش داشته و به ۶۲ زبان مختلف ترجمه شده است. جی لوینسون استراتژی های بازاریابی را برای صاحبان مشاغل کوچک متحول کرد.

لوینسون براساس صدها ایده تاثیر گذار، روش جدیدی را برای یادگیری درباره سهم بازار و چگونگی دستیابی به آن ابداع کرده است. آن چه در این کتاب به شما ارائه می شود عبارت است از:
  • استراتژی های بازاریابی در اینترنت (توضیح در مورد زمان و نحوه استفاده ی دقیق از آن)
  • نکاتی برای استفاده از فناوری های جدید مانند پادکست و بازاریابی خودکار
  • برنامه هایی برای هدف گذاری چشم اندازها و ایجاد مشاغل مکرر و ارجاعی
  • درس هایی برای مدیریت فریلنسر

بازاریابی چریکی به عنوان کتاب مقدس بازاریابی شناخته می شود و صاحبان مشاغل کوچک حتما باید در قفسه کتاب خود داشته باشند.

۸- ساختن داستان برند

یکی دیگر از کتاب های معروف و پر فروش در زمینه ی بازاریابی کتاب ساختن داستان برند (Building a StoryBrand)، نوشته ی دونالد میلر می باشد. دونالد میلر با استفاده از هفت عنصر جهانی داستان های قدرتمند، به خوانندگان این کتاب یاد می دهد که چگونه ارتباط خود با مشتریان را بیشتر و با کیفیت بهتری نگه دارند و هم چنین نحوه ی افزایش رشد چشمگیر مشاغل را به آن ها می آموزد.

روند ساخت برند ارائه شده توسط دونالد میلر، یک راه حل اثبات شده برای مقابله ی رهبران تجارت با چاش هایی می باشد که زمانی که می خواهند در مورد محصولات و خدمات خود صحبت کنند با آن ها روبرو می شوند.

این روش انقلابی برای برقراری ارتباط با مشتریان ، مزیت رقابتی نهایی را در اختیار شنوندگان می گذارد و راز کمک به مشتریان خود را در فهم مزایای قانع کننده استفاده از محصولات، ایده ها یا خدمات آنها می داند. مواردی که در این کتاب مورد بررسی قرار می گیرد شامل دلیل واقعی خرید مشتریان، چگونگی ساده سازی یک داستان برند برای درک بهتر مردم، چگونگی ایجاد موثرترین پیام برای وب سایت ها، بروشورها و رسانه های اجتماعی.

اگر شما مدیر بازاریابی یک شرکت چند میلیاردی، صاحب یک تجارت کوچک یا سیاست مداری هستید که برای یک اداره خاص فعالیت می کند و حتی اگر خواننده اصلی یک گروه نوازندگی هستید، این کتاب با ایجاد یک داستان برند، برای همیشه شیوه ی صحبت کردن شما در مورد خدمات و محصولات تان، آنچه که انجام می دهید و ارزش منحصر به فردی که برای مشتریان خود به ارمغان می آورید را تغییر می دهد.

۹- مسری: راهکارهای بازاریابی ویروسی

کتاب راهکارهای بازاریابی ویروسی یکی از کتاب های پر فروش می باشد که توسط یک نویسنده ی فوق العاده و جوان به نام Jonah Berger نوشته شده است. یکی از ترجمه های خوب این کتاب، ترجمه ی نیوشا عاشور زاده و انتشارات شریف است. این کتاب که قبلا توسط دن آریلی و دن گیلبرت مورد تحسین قرار گرفته است در ۹ کشور نیز فروخته شده است.

تا به حال شده به این موضوع فکر کنید که چرا برخی از محصولات و ایده ها، به صورت ویروسی پخش و منتشر می شوند؟ برگر در این کتاب به شما یک روش ۶ مرحله ای آموزش می دهد تا بتوانید محصولات یا ایده های خود را ویروسی کنید. کتاب راهکارهای بازاریابی ویروسی پر از اطلاعات قابل توجه که حاصل تحقیقات چندین ساله ی برگر است می باشد. در این کتاب به شما گفته می شود که چگونه کلماتی را برای ویروسی شدن پیدا کنید. افرادی که می خواهند پروژه ها و ایده های موفقی ارائه دهند حتما باید این کتاب را بخوانند.

بازاریابی ویروسی یا Viral Marketing چیست؟

آیا واژه ی وایرال یا بازاریابی ویروسی برای تان آشنا نیست؟

۱۰- بازاریابی هکر رشد

کتاب بازاریابی هکر رشد که نسخه ی لاتین آن با نام ” Growth Hacker Marketing” شناخته می شود، توسط رایان هالیدی نوشته شده است. محتوای این کتاب حول محور آینده ی روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات می چرخد.

برند های بسیار بزرگی مثل Dropbox ،Instagram ، Snapchat و Airbnb که سال ها پیش به سختی قابل ردیابی بودند یا به عبارتی شناخته شده نبودند، در حال حاضر میلیاردها دلار ارزش دارند. قابل توجه است که این ارزش از طریق هزینه برای تبلیغات سنتی مثل انتشار مطبوعات، تبلیغات تلویزیونی یا بیلبوردها به دست نیامده است. بلکه آن ها برای دستیابی به کاربران و ایجاد مشاغل کوچک به هک رشد متکی هستند.

هکرهای رشد دفترچه روش های قدیمی را بستند و آن را با ابزارهایی قابل آزمایش، قابل ردیابی و مقیاس پذیر جایگزین کرده اند. آن ها بر این باورند که محصولات و مشاغل باید به طور مکرر اصلاح شوند تا اینکه در همان ابتدای تولید، واکنش های فوق العاده دریافت کنند.Ryan Holiday، برای بسیاری از برندهای موفق ، نویسندگان و نوازندگان، قوانین جدیدی را در کتابی توضیح می دهد که به یک کتاب کلاسیک بازاریابی در سراسر جهان تبدیل شده است. همچنین نسخه جدید با مطالعات موردی مهم در مورد استارتاپ ها، برندها و مشاغل کوچک به روز شده است.

۱۱- قلاب

کتاب قلاب (Hooked) نوشته ی Nir Eyal، استاد دانشکده استنفورد می باشد که در این کتاب به این موضوع اصلی می پردازد که چگونه مشتریان را وابسته یا در واقع اسیر خود کنیم. این کتاب شما را با مدل قلاب آشنا می کند. مدل قلاب یک فرایند ۴ مرحله ای است که شرکت ها برای وابسته سازی مشتریان به خود از آن استفاده می کنند.

در صورت استفاده از چرخه های متوالی مدل قلاب، شرکت ها به هدف نهایی خود، که بازگشت مشتری به سمت محصولات مختلف بدون هزینه ی مجدد بابت تبلیغات یا ارسال پیام های انبوه می باشد، خواهند رسید. قلاب، راهنمای ساخت محصولاتی است که مردم می خواهند از آن استفاده کنند، نه محصولاتی که مجبور باشند تهیه کنند. این کتاب به مدیران محصول، طراحان، بازاریاب ها، بنیانگذاران استارتاپ و دیگر افرادی که تمایل به کنترل رفتار مشتریان دارند، پیشنهاد می شوند.

۱۲- استراتژی اقیانوس آبی

کتاب استراتژی اقیانوس آبی (blue ocean strategy)، یکی از پرفروش ترین کتاب های بین المللی می باشد که توسط W. Chan Kim و  Renee Mauborgne نوشته شده است. نویسندگان این کتاب اعتقاد دارند که شما می توانید در کسب و کارتان بدون رقابت هم موفق شوید. به عقیده ی آن ها صاحبان کسب و کار به جای وارد شدن به یک رقابت سنگین در اقیانوس قرمز، باید وارد فضای نامحدود اقیانوس آبی شد و تقاضای مردم را خلق کرد. به عبارتی دیگر، آن ها می گویند که تنها راه برنده شدن در یک رقابت، عدم تلاش برای برنده شدن در رقابت است.

نویسندگان این کتاب با مطالعه ۱۵۰ روش استراتژیک انجام شده طی ۱۰۰ سال و توسط ۳۰ صنعت مختلف،یک رویکرد سیستماتیک را ارائه می دهند که هر شرکتی می تواند از آن استفاده کند تا رقبا را کنار بگذارد و تقاضای جدید را ایجاد کند. این رویکرد شامل موارد زیر می باشد:
  • بازسازی مرزهای بازار
  • تمرکز بر روی اهداف بزرگ
  • رسیدن به فراتر از خواسته های موجود
  • در بر گرفتن روش های استراتژیک درست
  • غلبه بر موانع سازمانی
  • ساخت استراتژی

۱۳- تاثیر: روانشناسی ترغیب

کتاب تاثیر (Influence: The Psychology of Persuasion) توسط Robert B. Cialdini نوشته شده است که یکی از پر فروش ترین کتاب ها در حوزه تاثیر گذاری روی افراد و اقناع آن ها می باشد. در این کتاب، نویسنده به بررسی این امر می پردازد که چه چیزی باعث می شود مشتریان به شما بله بگویند و چگونه می توانید از این رضایتمندی در رشد کسب و کار و افزایش فروش خود استفاده کنید.

شما در این کتاب با ۶ اصل جهانی آشنا خواهید شد و یاد می گیرید که چگونه از آن استفاده کنید تا یک متقاعد کننده ی ماهر شوید. این کتاب برای افراد در همه زمینه های زندگی ایده آل می باشد و شما را به سمت تغییر سبک فردیی سوق می دهد که می تواند یک عامل محرک برای موفقیت های شما باشد. 

۱۴- اینفلوئنسر

قطعا می دانید که هر یک از اینفلوئنسر های مورد علاقه ی شما در اینستاگرام، با تعداد فالور  صفر شروع کردن و برای رسیدن به جایگاهی که امروز دارند، اشتباهات بسیاری مرتکب شده اند و در حال حاضر هر ساله درامد بیشتری نسبت به والدین خود در دهه های گذشته به دست آورده اند، اما برای تبدیل شدن به یک خالق برتر، باید استراتژی های سبک زندگی این افراد در پشت پرده را نیز درک کنید.

کتاب اینفلوئنسر نوشته ی Brittany Hennessy، یکی از بهترین کتاب ها برای یادگیری این استراتژی ها می باشد. نویسنده در این کتاب به بررسی این موارد می پردازد که شما چگونه مخاطب جذب کنید و چگونه آن ها را با خود درگیر کنید، چگونه برند خود را انتخاب کنید و آن را برجسته کنید. هم چنین به شما یاد می دهد چگونه و به چه اندازه از تاثیر خود استفاده کنید.

اگر شما تازه، کار خود را شروع کرده اید یا اگر آمادگی برای کمپین های بزرگتر را دارید، این کتاب به شما کمک می کند. در این کتاب، تمامی اصول اصلی تاثیرگذاری از  ایجاد محتوا با ارزش بهره برداری دو برابری، استفاده از هشتگ ها برای دیده شدن بیشتر تا درک قوانین FTC و معیارهای ارائه را به شما آموزش می دهد.

۱۵- کتاب ۲۲ قانون تغییر ناپذیر برند

The 22 Immutable Laws of Branding

این کتاب با ترکیب ۲۲ قانون نامفهوم برندسازی و ۱۱ قانون تغییر ناپذیر برندسازی اینترنتی ، اعلام کرده است که تنها راه ایستادگی در بازار امروز ، ساخت محصول یا خدمات شما در یک برند است – و دستورالعمل های گام به گام را برای شما فراهم می کند. باید این کار را انجام دهند

۲۲ قانون تغییرناپذیر برندسازی همچنین یکی از چالش برانگیزترین مشکلات بازاریابی امروزه را برطرف می کند: برندسازی در وب. Rieses استراتژی ها و رازهای ضد و نقیض و بحث برانگیز را که هر دو شرکت کوچک و بزرگ برای ایجاد مارک های اینترنتی از آن استفاده کرده اند ، فاش می کند. ۲۲ قانون تغییرناپذیر برندسازی ، آغازگر اساسی در ساختن یک برند تجاری طبقه بندی شده و درجه یک است.

۱۶- کتاب قانون ۲۰/۸۰ فروش و بازاریابی

80/20 Sales and Marketing

با استفاده از نرم افزار قدرتمند ۲۰/۸۰، اصل پارتو را اعمال می کنید:

  • اتلاف وقت را کاهش دهید
  • مراکز سود نامرئی را در مشاغل خود بیابید
  • به خریداران پاسخگو بیش از حد تبلیغ کنید و از لگد زدن به لاستیک خودداری کنید
  • به دست آوردن مواضع آرزو در موتورهای جستجو
  • خود را از رقبا متمایز کنید
  • در بازار خود احترام کسب کنید

ابزارهای منحصر به فرد و ایجاد شده توسط مشاور بازاریابی مشهور و نویسنده پرفروش پری مارشال ، دقیقاً به شما نشان می دهند که چقدر پولی که روی میز می گذارید ، و چگونه می توانید آن را دوباره در جیب خود قرار دهید – سپس برای موفقیت حتی بیشتر سرمایه گذاری کنید.

شما می توانید بازارهای بدون استفاده ، پیشرفت های افزایشی و فرصت های سود بالا ، زمان به دست آوردن و پتانسیل درآمد بیشتر را شناسایی کنید.

۱۷- کتاب ۱ میلیون فالوور

One Million Followers

در یک میلیون دنبال کننده ، کین به شما می آموزد که چگونه به دنبال آنلاین ، معتبر ، اختصاصی و متنوع را بدست آورید. محتوای شخصی ، منحصر به فرد و با ارزش ایجاد کنید که مخاطبان اصلی شما را درگیر خود کند. و ایجاد مارک چندرسانه ای از طریق سیستم عامل هایی مانند Facebook ، Instagram ، YouTube ، Snapchat و LinkedIn.

یک میلیون دنبال کننده راهنمای نهایی برای ساختن مارک جهانی شما و باز کردن تمام مزایایی است که رسانه های اجتماعی ارائه می دهند. وقت آن است که از پیروی خود متوقف شویم و شروع به رهبری کنیم.

۱۸- کتاب ۷ سطح ارتباطات

The Seven Levels of Communication

هفت سطح ارتباطات داستان سرگرم کننده و آموزشی از ریک مسترز را روایت می کند ، هنگامی که با یک وام مسکن ملاقات می کند که بدون داشتن تبلیغات یا تبلیغ شخصی ، تجارت موفقی را تجربه کرده است از یک اقتصاد پایین رنج می برد. او با شک و تردید موافقت می کند که وی را در یک کنفرانس همراهی کند تا در مورد روش های مرموز او بیشتر بدانید.

ریک به زودی می فهمد که پاداش اجرای این استراتژی ها بسیار بیشتر از آنچه که تاکنون تصور کرده بود ، است. در جستجوی موفقیت ، او اهمیت می یابد. این داستان دل انگیز از کارآزمایی ها و پیروزی های ریک ، استراتژی های دقیقی را توصیف می کند که به او کمک کرده است تا از دوره ایگو به نسل سخاوتمندانه تکامل یابد. این کتاب بسیار بیشتر از ارجاع است. این در مورد ایجاد یک تجارت است که نه تنها خانواده شما را تغذیه می کند ، بلکه روح شما را نیز تغذیه می کند.

۱۹- کد محتوا

The Content Code

مارک دبلیو شفر ، مربی دانشگاه ، مشاور و نویسنده پرفروش پنج کتاب بازاریابی از جمله رسانه های اجتماعی توضیح داده شده است. کد محتوا از جایی شروع می شود که برنامه بازاریابی فعلی شما پایان یابد و کد راه اندازی را برای موفقیت در سطح بعدی فراهم می کند. این کتاب عمیقاً به ارزش واقعی بازاریابی رسانه های اجتماعی فرو می رود و مراحلی که شرکت ها برای دستیابی به نتایج قابل اندازه گیری لازم دارند، ممکن است.

نکات برجسته کتاب شامل اکتشافات عمیق در مورد ارتباط بین نام تجاری و انتقال محتوا ، تمرکز روی مخاطبان است که به انتقال محتوا ، اقدامات عملی برای ایجاد “سهم” بودن در تمام محتوای شما ، و نقش جدید تبلیغ ، توزیع و سئو در یک دنیای بسیار رقابتی و دیجیتالی. ارزش تجاری خود را باز کنید، مخاطبان خود را رها کنید و شش راز دیجیتالی کد محتوا را کشف کنید.

۲۰- انتخاب

Choose

طی ۱۰ سال گذشته ،۵۰۰ مدیر عامل شرکت و نویسنده شماره یک پرفروش ترین ملی ، Ryan Levesque – که برای کارهای خود در وال استریت ژورنال ، USA Today ، Forbes و کارآفرین برجسته نمایش داده شده است – هزاران کارآفرین را در سفر به راهنمایی هدایت کرده است. در پاسخ به این سؤال یکی از بزرگترین دلایلی که بسیاری از مشاغل جدید شکست می خورند این است که در تلاش برای تصمیم گیری برای شروع کسب و کار ، اکثر عقل متعارف اشتباه است. به جای وسواس در مورد آنچه – مانند آنچه در آن باید بفروشید یا آنچه باید بسازید – ابتدا باید از چه کسی بپرسید. مانند چه کسی باید خدمت کنید؟

آنچه یک سوال منطقی است که به زودی به وجود خواهد آمد. اما انتخاب کسی که بنیادی است که از آن همه چیزهای دیگر ساخته شده است. این چیزی است که این کتاب همه چیز راجع به آن است. اگر تا به حال خواب دیده اید که تجارت خود را شروع کنید ، رئیس خود شوید یا کار خود را انجام دهید – اما از ترسیدن این جهش و ترساندن زندگی در حال حاضر خوب خود ترسیده اید – این کتاب برای شما مناسب است.

شما می توانید روند دقیق و آزمایش شده را پیدا کنید ، اگرچه نتیجه یک مرحله تحقیق و تجربه ، مراحل قدم به قدم بیان شده در کتاب بسیار آسان است. این فرایند ، به منظور به حداقل رساندن خطر عدم موفقیت و از دست دادن پول در جلو ، همراه با داستان های الهام بخش از افراد روزمره که از این فرآیند برای راه اندازی مشاغل موفق استفاده کرده اند ، نه تنها به شما توضیح می دهد که چه نوع شغلی را باید شروع کنید ، بلکه همچنین اعتماد به نفس برای بالاخره این جهش و شروع کردن. توجه: هنگام خرید این عنوان ، PDF همراه به همراه صوتی در کتابخانه شنیداری شما در دسترس خواهد بود.

جمع بندی

در این مقاله لیست ۲۰ کتاب برتر جهان در زمینه ی بازاریابی را با توضیحات ذکر کردیم. به این لیست نام کتاب های برتر دیگر نیز اضافه خواهد شد. نام بهترین کتابی که شما در زمینه بازاریابی مطالعه کردید چیست؟ لطفا آن را زیر این مقاله در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

لطفا امتیاز دهید
[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

52
09 تیر 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

18762
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

3894
27 آذر 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

3662
08 اردیبهشت 1399