نحوه استفاده از گزارشات Real-Time گوگل آنالیتیکس

سئو

..نحوه استفاده از گزارشات Real-Time گوگل آنالیتیکس..
سئو

نحوه استفاده از گزارشات Real-Time گوگل آنالیتیکس

با گزارش real time گوگل آنالیتیکس اطلاعات بسیار مفیدی را در می یابید. در این مقاله با ما همراه باشید.

Google Analytics ابزاری است که به شما درباره اتفاقات وب سایت تان بینش می‌دهد و درک بهتری از رویدادها و آمار اطلاعات موجود بدست خواهید آورد و همچنین می‌توانید از آن برای دسترسی به اطلاعات درباره منابع ترافیک وب سایت، سطح تعامل، میزان موفقیت کمپین های تان و موارد دیگر استفاده کنید اما نحوه استفاده درست و شناسایی آن، نیاز به کمی دانش دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

اکثر شرکت ها از تحلیل داده برای تصمیم گیری در مورد هر حوزه بازاریابی از کسب و کارشان استفاده می‌کنند بنابراین شما نیز صاحب هرکسب و کار با هر وسعتی که باشید، لازم است از این ابزار قدرتمند استفاده کنید. اما اگر تا به حال از Google Analytics استفاده نکرده اید، هنگام شروع کار تعداد زیاد گزارش های مختلف موجود می‌تواند کمی برای شما غافلگیر کننده باشد و اصلا وقتی آن را در وب سایت خود تنظیم کردید، ابتدا چه گزارشی را باید اجرا کنید؟ از کجا می‌توانید گزارش هایی را پیدا کنید که به شما در فروش کمک می‌کند؟ پاسخ همه این سؤالات را می‌توانید در گزارش های آنی یا real-time reports پیدا کنید. در ادامه نحوه استفاده از گزارشات آنیGoogle Analytics برای هدایت و ایجاد فروش مستقیم آورده شده است اما برای شروع، لازم است درباره انواع مختلف گزارش های موجود صحبت شود.

انواع مختلف گزارش های Google Analytics

گزارشات موجود معمولا به دو نوع مختلف قابل تقسیم است. نوع اول، گزارش های منظم و استاندارد است. این گزارش های از پیش تعیین شده در لیست سمت چپ داشبورد قرار دارند. این گزاراش ها به بخش های زیر تقسیم می‌شوند:

  • Real-Time (آنی)
  • Audience (مخاطبان)
  • Acquisition (دستاوردها)
  • Behavior (رفتار)
  • Conversions (تبدیل)

Google Analytics داده های موجود در این گزارش ها را از قبل تنظیم می‌کند اما اگر بخواهید می‌توانید در صورت تمایل داده ها را برای خود شخصی سازی کنید که به این معنی است که می‌توانید گزارش هایی متناسب با نیازها و اهداف برند و کسب و کار خود تهیه کنید و این ما را به نوع دوم گزارش ها که به گزارش های سفارشی یا custom reports معروف هستند سوق می‌دهد.

گزارش های سفارشی، گزارش هایی هستند که از ابتدا ایجاد شده است و داده هایی را که می‌خواهید جمع آوری کنید هدف قرار می‌دهد یا می‌تواند بر اساس گزارش استاندارد باشد با این تفاوت که بخش هایی به آن اضافه شده است. برای ایجاد گزارش سفارشی، روی دکمه ” + New Custom Report” کلیک کنید و سپس فیلدهای ضروری را پر نمایید.

گزارش های آنی کمی متفاوت از گزارش های سفارشی است. این گزارشات در واقع گروهی از گزارش های زنده یا Live هستند که از پیش توسط گوگل تنظیم شده است. این نوع از گزارش، اطلاعاتی درباره چیزی که در همان لحظه در حالت رخ دادن است به شما می‌دهد که به این معناست که می‌توانید رفتار و نحوه تعامل بازدید کنندگان را با وب سایت تان مشاهده کنید.

داده ها دو ثانیه پس از ورود یا هر رفتار بازدید کننده ها در سایت شما، در دسترس هستند بنابراین نیازی نیست که برای دسترسی به آن ها انتظار بکشید و فقط در عرض چند ثانیه می‌توانید در مورد سایت خود اطلاعاتی کسب کنید. هنگامی که بازدید کنندگان فعال در سایت شما افزایش می یابد ، عدد ” Right now” افزایش می‌یابد و به رنگ سبز تغییر رنگ می‌دهد.

هنگامی که این عدد کاهش می‌یابد، به رنگ صورتی درمی‌آید. گزارش آنی برای همه کاربران Analytics در دسترس است و هیچ تغییری در کدها لازم نیست. برای مشاهده این نوع گزارش ها، ابتدا وارد حساب Google Analytics خود شده و سپس وارد account view شوید.

قسمت Reports را باز کرده و سپس بر روی Real-Time کلیک کنید.

مزایای گزارش های real time گوگل آنالیتیکس

Marketo یک شرکت اتوماسیون بازاریابی است که با بیش از ۳۷۵۰ شرکت B2B و B2C مانند Charles Schwab ، Curves و GE همکاری می‌کند. این شرکت از Google Analytics برای افزایش ۱۰ برابری تبدیل نسبت به روش سنتی بازاریابی با استفاده از نمایشگر استفاده کرده است. اهداف آن ها از استفاده از Analytics تبدیل بیشتر، افزایش تعامل مشتری و تکمیل یک کمپبین بازاریابی مجدد آنلاین بود.

نتایج دیگر شامل افزایش ۱۱۷ درصدی در تولید سرنخ های واجدالشرایط (سرنخ: مخاطبان بالقوه برای تبدیل شدن به مشتری) و ۲۰۰ درصدی تبدیل بیشتر در روابط B2C با و افزایش ۱۵۰ درصدری برای کاربران B2B بود. شما نیز با استفاده از گزارش های Google Analytics می‌توانید موفقیت های مشابهی پیدا کنید. بر اساس داده ها و یافته های این گزارش ها، برای شما نیز فرصت های بسیاری وجود دارد تا اقدامی انجام داده و برای موفقیت بیشتر تلاش کنید زیرا این داده ها و این ارقام، در واقع فرصت ها و شکاف هایی که وجود دارند را به خوبی به شما نشان خواهند داد و برای درک آن ها به کمی تجربه و کمی توجه و ذهنیت تحلیل گرایانه نیاز دارید. به عنوان مثال، اگر قصد پست کردن مقاله جدیدی را دارید، می‌توانید از داده های آنی استفاده کنید تا آن را در زمانی که تعداد زیادی از کاربران فعال در سایت هستند منتشر کنید. این کار شانس دیده شدن و به اشتراک گذاری هرچه بیشتر مقاله شما را افزایش داده و بازدهی آن را نیز بالا می‌برد.

همچنین می‌توانید بررسی کنید که کد رهگیری شما به درستی در وب سایت شما به همراه گزارش های آنی نصب شده است.

با گزارش اجمالی overview report، بر همه چیز نظارت کنید

گزارش اجمالی یا overview report، با ارائه یک نما و دید کلی از وب سایت تان، به شما کمک می‌کند تا تصویر بزرگتر را ببینید و این معنی این است که متوجه شوید در مجموع چه اتفاقی در حال رخ دادن است. این گزارش را به عنوان “مرکز اصلی” برا دیدن همه چیز به صورت آنی در نظر بگیرید. این گزارش نشان می‌دهد که چند نفر در حال حاضر از سایت شما بازدید می‌کنند و لیستی از فعال ترین صفحات در اختیار شما قرار می‌دهد و همچنین منابع ترافیکی برتر را نشان می‌دهد(برای مثال، لینکی که در اینستاگرام خود دارید، بیشترین ترافیک را به وب سایت شما هدایت می‌کند).

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره مکان بازدید کنندگان سایت خود داشته باشید به گزارش “locations” بروید. در ادامه در این باره بیشتر توضیح خواهیم داد. اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی برتر نیز در این گزارش موجود است که این موضوع به شما در سنجش میزان موفقیت شما در استفاده از آن ها کمک کرده و بینش خوبی به شما می‌دهد. در مرحله بعد به اهمیت بخش رویدادهای گزارش های آنی خواهیم پرداخت.

با گزارش رویدادها (Events Report) همه چیز را در یکجا ببینید

این گزارش به شما نشان خواهد داد که در حال حاضر چه رویدادی در وب سایت شما در حال رخ دادن است. همچنین نشان می‌دهد در ۳۰ دقیقه گذشته چه رویدادهایی اتفاق افتاده است. دسترسی به این قسمت به طور پیش فرض مخفی یا Hide است اما با کلیک بر روی Event Categories می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. رویدادها به شما کمک می‌کنند تا ببینید که کاربران شما وقتی در وب سایت آنلاین هستند دقیقا چه کاری انجام می‌دهند که این امر به شما کمک خواهد کرد آن ها به سمت پایین تر قیف بازاریابی خود سوق دهید(سوق دادن به سمت مرحله فروش).

به عنوان مثال ممکن است کاربران شما به سمت ارسال یک فرم بروند اما تعداد زیادی این کار را انجام ندهند پس حتما مشکلی در فرم است و می‌توانید با تست A/B، دو نسخه فرم تهیه کرده و متوجه شوید کدام یک بهتر عمل خواهند کرد. بنابراین سرنخ هایی با کیفیت تر بدست خواهید آورد و می‌توانید در آینده آن ها را به مشتری و فروش تبدیل کنید.

این گزارش به ویژه زمانی که از ویژگی های رویدادهای Google Analytics استفاده کرده باشید تا رویدادهایی سفارشی مانند دانلود، کلیک یا پخش ویدیو را در سایت خود اضافه کنید.

و گزارش منبع ترافیک آنی به شما نشان می‌دهد که چگونه کاربران به سایت شما رسیدند.

دسترسی آنی به منابع ترافیکی (real-time traffic sources)

شناخت منابع ترافیکی وب سایت شما مهم است. اگر نمی‌دانید یا مطمئن نیستید که کاربران چگونه به سایت شما می‌رسند بنابراین نمی‌توانید متوجه شوید چه چیزی توجه آن ها جلب کرده است. آیا لینک مربوط به یک تبلیغات بوده؟ آیا بنرهای تبلیغاتی شما بوده؟

گزارش آنی منابع ترافیک به شما نشان می‌دهد که بازدید کنندگان فعال شما چگونه به وب سایت شما رسیدند. این کار با طبقه بندی صورت می‌گیرد کا شامل ارگانیک(جست و جوی اینترنتی)، شبکه های اجتماعی(مانند لینک وب سایت در فیسبوک)، ایمیل، مستقیم، کمپین های تبلیغاتی، ارجاع به سایت و … .

این امر به شما این امکان را می‌دهد تا هنگام مراجعه به وب سایت، یک تصویر کلی از آن داشته باشید. می‌توانید ببینید کدام کمپین بهتر عمل می‌کند و کدام یک نیاز به سرمایه گذاری بیشتر و یا نادیده گرفتن دارد. اگر در شبکه های اجتماعی منشن(Mention) شده باشید و می‌خواهید بسنجید که کدام منبع بیشترین ترافیک را برای شما به همراه داشته است نیز این گزارش می تواند مفید باشد. همچنین اگر یک کمپین در شبکه های اجتماعی دارید نیز می‌توانید از این طریق میزان موفقیت آن را سنجش کنید. گزارش محتوا به شما نشان می دهد که کاربران در حال حاضر بر روی چه صفحه ای فعال هستند.

بررسی گزارش محتوا / صفحات (content/screens report)

گزارش محتوا یا content report که با نام screens شناخته می‌شود، اگر به دنبال تجزیه و تحلیل برنامه های تلفن همراه هستید نشان می‌دهد که در حال حاضر کدام صفحه از بازدید کنندگان وب سایت شما فعال هستند. در این گزارش لینک صفحه، عنوان صفحه، تعداد بازدید کنندگان فعال در یک صفحه و درصد بازدید کنندگان فعال در صفحه نمایش داده می‌شود.

می‌توانید نمای کلی صفحه را که به صورت لحظه ای یا ثانیه تقسیم می‌شود مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید این گزارش به جای تقسیم بندی کاربران، بر اساس بازدید صفحات که در ۳۰ دقیقه اخیر رخ داده مشاهده کنید. گزارش آنی محتوا همچنین داده های کاربران شما را بر اساس دستگاه هایی که از طریق آنها به وب سایت شما دسترسی دارند تجزیه می‌کند که این اطلاعات برای شما عالی است زیرا داده های منبع بازدید کنندگان مانند دسکتاپ، موبایل یا تبلت را نشان می‌دهد.

با گزارش موقعیت مکانی (locations report) مکان بازدیدکنندگان را دریابید

این گزارش لیستی از کشورها و شهرها را به همراه تفکیک تعداد کاربران فعال آن کشورها که در حال حاضر در سایت شما هستند ارائه می‌دهد.

تصویری از این داده ها به صورت نقشه ارائه شده است و می‌توانید با کلیک روی نام آن از روی جدول یا نقشه، فیلتر آن کشور را اعمال کنید. اگر یک شهر یا کشور را انتخاب کنید، می‌توانید تا زمانی که فیلترها را پاک نکرده اید، تمام داده های مربوط به آن ها را بر روی گزارش های دیگر توسط آن شهر خاص فیلتر کنید.

اگر به تبدیل نیز علاقه مند می‌باشید، گزارشی آنی از آن نیز وجود دارد.

ردیابی با گزارش تبدیل (conversions report)

اگر از قبل تبدیل را ردیابی نمی‌کنید، باید این کار را انجام دهید. نرخ تبدیل به شما نشان می‌دهد که چه تعداد از بازدید کنندگان سایت شما در حال حرکت به پایین قیف فروش و تبدیل شدن به مشتری هستند. گزارش تبدیل نشان می‌دهد که اخیرا کدام تبدیل ها در وب سایت شما انجام شده و به پایان رسیده اند.  این گزارش فقط تبدیل را نشان می‌دهد و هیچ نوع اطلاعات یا داده های دیگری را نمایش نمی‌دهد. اما در عوض بینش و دید خوبی درباره رویداد و اهداف مهم به شما ارائه می‌دهد.

با استفاده از این گزارش، می‌توانید تعداد کاربرانی که خرید انجام داده اند، حساب کاربری ساخته اند یا در ۳۰ دقیقه گذشته وارد بخش پرداخت شده اند را مشاهده کنید.

این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تعداد تبدیل ها را نیز به تفکیک موبایل یا دسکتاپ مشاهده کرده و آن ها با هم قیاس کنید و سپس از این داده ها برای تصمیم گیری درباره هر تغییری که باید در نسخه موبایل یا دسکتاپ سایت خود اعمال کنید استفاده نمایید تا وب سایت شما حداکثر بهینگی را داشته باشد.

اکنون که با نحوه کار و جزئیات هرکدام از گزارش های آنی آشنا شده اید، وقت آن فرا رسیده تا نحوه اعمال آن ها در کمپین ها و برنامه های کسب و کارتان را نیز فرا بگیرید.

استفاده از گزارش های real time در کمپین ها

معمولا بهترین بینش و اطلاعات یک کمپین، پس از اتمام آن بدست می‌آید. بهترین کار این نیست که بنشینید و آمار سایت تان را فقط نگاه کنید. این کار به تنهایی فایده ای دارد؟ خیر. تنها نگاه کردن به اعدادی که کم و زیاد می‌شوند شاد به شما اطلاعات دهد، اما همه‌ی ماجرا نیست. همچنین گزارش های زیادی وجود ندارد که به از آنچه به طور زنده در حال رخ دادن است به شما بینش دهد اما کمپین هایی در دنیای خارج وجود دارد که می‌تواند از مزایای مانیتورینگ و نظارت به طور زنده بهره مند شود و در مقابل به شما نیز بینش دهد. این کار به شما این امکان را می‌دهد تا در همان لحظه تغییرات را مشاهده کرده و برای آن برنامه ریزی کنید و در صورت لزوم مداخله کنید. وقتی بتوانید پیش از آنکه دیر شود اقدامی کنید همیشه موثر خواهد بود زیرا با مشاهده آنی و لحظه ای همه چیز، می‌توانید حتی تغییرات را پیش بینی کنید.

۷ قدم برای طراحی کمپین تبلیغاتی چیست ؟

بررسی نمونه های موفق

به عنوان مثال فرض کنید یک کمپین در شبکه های اجتماعی اجرا می‌کنید و می‌خواهید بسته به اینکه مخاطبان شما چه رفتاری دارند، شما نیز یک نوع واکنش خاص نشان دهید. گزارشات آنی بهترین راه برای نظارت بر سایت را برای صاحبان آن و بازاریابان فراهم می‌کند. مثال های دیگر بسیار هستند از جمله بهترین زمان برای ارسال پست و یا زمانی که نیاز به یک پست جدید است و یا چه زمانی نیاز به پست جدید نیست. همچنین می‌توانید از اینفلوئنسرها نیز بخواهید برای شما تبلیغی کنند و یا با آن ها به تبادل بپردازید. این کار میزان تاثیر را به شما نشان خواهد داد و می‌توانید برای آینده نیز بهتر تصمیم گیری کنید.

یکی دیگر از دلایلی که مفید بودن گزارشات آنی را نشان می‌دهد، این است که به شما نشان می‌دهند کدام روندها مناسب سرمایه گذاری هستند. ممکن است به چیزهایی که برای آن برنامه ریزی نکرده اید واکنش نشان دهید برای مثال یک خبر غافلگیرکننده در صنعت شما و بهتر است به موقع واکنش نشان دهید زیرا خبرها در حال فاش شدن است. در اینجا گزارشات به کمک شما خواهند آمد زیرا همه جوانب را به شما نشان خواهند داد تا به صورت درست واکنش نشان دهید.

اگر مقاله ای نوشته اید که به صورت ویروسی در حال گسترش است، می‌توانید بر آن نظارت کنید و بهترین بازخوردها را ارزیابی کنید. برای مثال آیا بیشترین ترافیک شما از توئیتر بدست آمده؟ و یا از دیگر وب سایت ها؟ هنگامی که ببینید افراد مختلف درباره برند شما جست و جو می‌کنند، می‌توانید همان لحظه وارد عمل شده و این کار را برای آن ها تسهیل کنید و یا برای هدایت آن ها در قیف بازاریابی خود تلاش کنید. به عنوان مثال اگر افراد زیادی از طریق فیس بوک به سایت شما می‌آیند، می‌توانید صفحه خود را به روز کنید یا با استفاده از تبلیغات و پرداخت هزینه، افراد بیشتری را از این طریق به وب سایت خود بکشانید.

فیلترهای Google Analytics نیز در صورت استفاده درست می‌توانند برای شما مفید باشند.

به همین دلیل باید قبل از استفاده رسمی، آن ها را آزمایش کنید. هنگامی که یک فیلتر را روشن می کنید ، به بخش real-time reporting یا گزارش آنی بروید تا تاثیر این فیلتر را بر وب سایت خود مشاهده کرده و بر آن نظارت کنید. اگر می‌خواهید یک فیلتر پیشرفته را آزمایش کنید تا دریابید که آیا ارزش استفاده را دارد یا خیر، این روش مناسب است. از گزارشات آنی  برای عیب یابی ردیابی UTM (UTM tracking) نیز می‌توانید استفاده کنید. پارامترهای UTM برچسب یا tag هایی هستند که به URL اضافه می‌کنید. سپس، پس از کلیک روی سایت شما برچسب ها ردیابی و به Google Analytics ارسال می‌شوند.

این پارامترها قلب سیستم ردیابی گوگل است. با این حال، چیزهای بسیاری می‌تواند ردیابی کمپین UTM شما را خراب کند. برای مثال مانند تغییر مسیرها یا redirects. یک راه خوب برای رفع این اشکال ها، نظارت بر پارامترهای ردیابی UTM در گزارش های آنی شما است. به گزارش منابع ترافیک نگاه کنید تا ببینید که آیا مقادیر آزمایشی، به درستی درGoogle Analytics گزارش شده اند یا خیر. اگر پارامترها صحیح باشند، منبع باید خودش را در این پارامترها نشان دهد.

لازم است بدانید در گزارشات آنی real time محدودیت هایی وجود دارد که در ادامع به آن ها اشاره خواهد شد.

محدودیت های گزارشات آنی Real time

گزارشات آنی برای نظارت و رفع اشکال ابزاری عالی هستند اما اگر می‌خواهید بیشترین استفاده را از Google Analytics کنید، باید این محدودیت ها را مدنظر قرار دهید.

برای مبتدیان، ممکن است تأثیر فیلترها به طور مستقیم در گزارش های آنی قابل مشاهده نباشد به همین دلیل گوگل توصیه می‌کند از دید فیلتر نشده استفاده کنید. همچنین ممکن است به دلیل مفهومی که از پردازش دسته ای یا Batch processing نام برده می‌شود، تاخیرهای کوتاهی در گزارش های آنی داشته باشید که این مشکل به این دلیل به وجود می‌آید زیرا تعداد زیاد داده ها در بلوک هایی تقسیم و پردازش می‌شوند که انبوه آن ها می‌توانند زمان پردازش زیادی نیاز داشته باشد.

به همین دلیل است که هرگز نباید از گزارشات آنی به عنوان روشی برای اندازه گیری داده ها دقیقا به همان صورتی که مشاهده می‌شود استفاده کرد. در عوض باید داده ها را به صورتی تحلیل کرد که گویا آنی و زنده نیستند هرچند که تقریبا آنی می‌باشند.

ردیابی اطلاعات در تلفن های همراه نیز محدودیت دارد زیرا برای حفظ باتری، گاهی این داده ها توسط دستگاه منتشر نمی‌شوند. برای مثال خاموش بودن موقعیت مکانی از این موارد است.

وقتی تعداد گزارش های ارجاع را تجزیه و تحلیل می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که یک ارجاع مستقیم به جای ارجاع به کمپین وجود دارد و دلیل آن این است که ترافیک و تبدیل به طور صحیح با منبع مناسب ارتباط ندارند. با این حال، این اعداد در گزارش های استاندارد به درستی نشان داده می‌شوند. این مشکل معمولا هنگامی رخ می‌دهد که کاربران سایت پس از ورود به آنجا از کمپین منبع، مستقیما به سایت بازگردند.

اگر فکر می‌کنید مشکلی وجود دارد و اعداد به نظر درست نمی‌رسند، در زیر قسمت Acquisition، از گزارشات استاندارد استفاده کنید.

گوگل از این مسئله آگاه است و قصد دارد آن را در به روزرسانی آینده حل کند.

اگر در گزارش های آنی شما هیچ داده ای وجود نداشته باشد، این احتمال وجود دارد که هیچ کاربر فعالی در سایت وجود نداشته باشد. با این وجود گاهی دسترسی به برخی از گزارش های آنی محدود می‌شود و به این دلیل است که به برخی از این گزارشات دسترسی پیدا نمی‌کنید بنابراین همیشه نبود کاربر فعال مشکل ساز نیست. هنگامی که مجدداً یک گزارش را مشاهده می‌کنید دسترسی مجدد به وجود می‌آید. وقتی این اتفاق می افتد، جمع آوری داده و سایر روش های گزارش دهی را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

جمع بندی

Google Analytics یک ابزار قدرتمند برای تحلیل و مشاهده روندهای وب سایت تان است. از گزارش های آن می‌توانید برای بررسی تعداد تبدیل ها، کاربران فعال، منبع و میزان ترافیک سایت و … استفاده کنید اما اگر تا به حال از آن استفاده نکرده اید، این کار نیاز به کمی زمان گذاشتن دارد اما نگران نباشید، کار سختی نیست!

119
16 فروردین 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

18811
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

3927
27 آذر 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

3765
08 اردیبهشت 1399