نحوه قفل گشایی کیووردهای ” Not Provided ” در گوگل آنالیتیکس

سئو

..نحوه قفل گشایی کیووردهای ” Not Provided ” در گوگل آنالیتیکس..
سئو

نحوه قفل گشایی کیووردهای ” Not Provided ” در گوگل آنالیتیکس

آیا تا به حال به گزینه ی “not provided” در نتایج کیووردها در گوگل آنالیتیکس برخورد کرده اید؟ اگر بله با ما همراه باشید تا این مشکل را حل کنیم.

نحوه قفل گشایی کیووردهای " Not Provided " در گوگل آنالیتیکسگوگل آنالیتیکس یک منبع فوق العاده برای هر کسی است که وب سایت دارد. از سایت های سرگرمی کوچک گرفته تا سازمان های دولتی، گوگل آنالیتیکس مانند معدن طلایی از اطلاعات لازم در مورد رفتارها و علایق بازدیدکنندگان است.

اما، یک بخش در گوگل آنالیتیکس وجود دارد که می تواند کاربران را عصبانی کند: گزارش موضوعات جستجوی ارگانیک. تعداد رو به افزایشی از این نتایج در این بخش از آنالیتیکس به عنوان ” Not Provided” لیست می شوند که اصلاً زمانی که می خواهید بدانید مردم چه چیزهایی را جستجو می کنند برای تان مفید نخواهد بود.

بد نیست این نکته را نیز بدانید که بخش ” Not Provided” برای جستجوهای پرداختی برداشته شده است. معمولاً تنها نتایج ارگانیک هستند که از دید عموم پنهان می شوند.

چرا داده ها پنهان می شوند و در لیست ” تعریف نشده ” قرار می گیرند؟

در اکتبر سال ۲۰۱۱، گوگل نحوه برداشت اطلاعات از جستجوها را به منظور حفاظت از حریم خصوصی کاربران تغییر داد. اگر یک کاربر درون هر یک از محصولات گوگل ( مانند جی میل یا هر اکانت گوگل دیگر ) لاگین کند، زمانی که جستجو می کند، جستجوی آنها برروی یک SSL هدایت می شود. در این صورت، اطلاعات مرتبط با آن جستجو به صورت Hidden درمی آید.

داده های مرتبط شامل اطلاعات کاربردی مانند کیووردهای استفاده شده برای انجام آن جستجو هستند. گوگل هنوز هم می تواند این اطلاعات را مشاهده کند، اما صاحبان وبسایت ها و دارندگان اکانت گوگل آنالیتیکس، نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند. این داده های گم شده یک چاله بزرگ را در گزارشات آنالیتیکس به جا می گذارند، که باعث می شود تشخیص نرخ بازگشت سرمایه بعضی از کیووردهایی که برای آن ها در نتایج رتبه می گیریم کار سختی شود. خوشبختانه، چندین راه وجود دارد که بتواند این موضوع را دور زد و به داده های مورد نیاز دسترسی پیدا کرد.

چطور نتایج Not Provided را قفل گشایی کنیم

قبل از این که این راهنما را شروع کنیم، بهتر است مشخص کنیم که چند کیوورد از کیووردهای ارگانیک شما در لیست Not Provided قرار گرفته اند و آیا این آمار رو به رشد است یا خیر. شما باید مشخص کنید که آیا صرف زمان برای قفل گشایی این نتایج ارزش دارد یا نه تا بتوانید قدم های بعدی را بردارید، چرا که هیچکدام از تکنیک هایی که در ادامه می بینید به تنهایی نمی توانند حلال تمامی مشکلات شما باشند.

قفل گشایی کیووردهای ” Not Provided ” در گوگل آنالیتیکس

روش ۱: درک رفتارهای کاربران از طریق گزارشات صفحات فرود

اولین راه از شیوه های دور زدن Not Provided این است که گوگل آنالیتیکس را به هدف دسترسی به اطلاعات دیگری که تحلیل های بیشتری در مورد بازدیدکنندگان و کاری که برروی وب سایت شما انجام می دهند، به طور کامل بررسی کنید.

این متد به طور کامل در یکی از بلاگ های Dan Barker توضیح داده شده است.

  1. در اکانت گوگل آنالیتیکس خود، به بخش ادمین و سپس Profiles بروید.
  2. برروی نام پروفایلی که می خواهید با آن کار کنید کلیک کنید و سپس تب Filters را انتخاب کنید.
  3. یک فیلتر جدید در اکانت گوگل آنالیتیکس خود ایجاد کنید.

هدف این فیلتر استخراج کیووردهای Not Provided است. برای این کار، URL را استخراج کرده و آن را در جایی که متن not provided وجود دارد قرار دهید. اگرچه این کار کیوورد دقیق را رونمایی نمی کند، به شما کمک می کند تا بفهمید که این ترافیک به کدام سمت می رود و آیا نیاز هست که با تکنیک های دیگر نیز پروسه را جلوتر ببرید یا خیر.

به یاد داشته باشید که این فیلتر را نمی توانید برروی داده های Historical اعمال کنید و در واقع تنها برای بازدیدهای جدید قابل اجراست. یک تکنیک مشابه این مورد نیز در بلاگ Avinash Kaushik وجود دارد که در مورد ایجاد یک طبقه بندی پیشرفته برای بررسی این که نتایج Not Provided شما به کدام صفحات فرود شما ختم می شود صحبت می کند.

روش ۲: از منابع ترافیک داده ها استفاده کنید

درون گوگل آنالیتیکس، دسته دومی از آمار وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا بتوانید محبوب ترین کیووردهای خود را شناسایی کنید. گزارش بهینه سازی موتور جستجو دقیقاً و تنها برای همین هدف طراحی شده است، مخصوصاً بخش گزارش های کوئری.

داده های این گزارش دو روز دیرتر ثبت می شوند، و منطقی است که بگوییم آمارهای این بخش نیز محدود هستند. اگر مدیریت یک وب سایت شلوغ را بر عهده دارید، منابع ترافیکی به شما جزییاتی که برای تحلیل دقیق کوئری ها و لندینگ پیج ها نیاز دارید را نمی دهند، به عنوان مثال تعداد نتایجی که می توانند به شما نشان دهند نیز حتی محدود است. اما، برای وب سایت های کوچکتر، این گزارش به منظور داشتن یک دید اصولی و کلی در زمینه اتفاقاتی که در بخش جستجوهای ارگانیک برای سایت شما می افتند، می تواند مفید باشد.

روش ۳: داده های ادوردز را بررسی کنید

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره شد؛ Not Provided تنها یک مشکل برای کوئری های جستجو شده ارگانیک است. این یعنی شما می توانید این مشکل را با پرداخت پول در ادوردز دور بزنید و از طریق PPC نرخ پاسخگویی کیووردها را بسنجید. این موارد در گوگل آنالیتیکس به عنوان Matched Search Queries نشان داده می شوند.

باز هم بیاد داشته باشید، این یک راه حل کاملاً دقیق نیست؛ داده های نشان داده شده در ادوردز تنها مربوط به ترافیکی هستند که برایشان پول خرج کرده اید، نه ترافیک ارگانیک. اما، اگر می توانید با هزینه های تحقیقات کیوورد کنار بیایید، این یک راه دیگر برای افزایش ادراک رفتار کاربران و معنی بخشیدن بیشتر به تحقیقات سئوی شماست.

روش ۴: از ابزار وبمستر استفاده کنید

صفحه دشبورد Webmaster Tools گوگل از لحاظ جامع بودن نمی تواند حتی نزدیک گوگل آنالیتیکس هم شود، اما در این شرایط، آماری که جمع می کند می تواند ارزش زیادی برایتان داشته باشد. مخصوصاً این که شما می توانید دید بسیار کلی از کیووردهایی که بازدیدکنندگان مختلف را به سایت شما روانه کرده اند از طریق منوی Traffic و زیر Search Queries مشاهده کنید.

زیر این گراف شما لیست کاملی از عملکرد کیووردهای وبسایت تان را می توانید مشاهده کنید.یکی از بهترین مزیت هایی که ابزار وبمستر گوگل در اختیار شما قرار می دهد، این است که نرخ کلیک کیووردهای شما از جستجوی گوگل را نشان می دهد. بعضی مواقع یک دست کوچک بردن به تایتل تگ ها و Meta descriptionها می تواند به بالا رفتن این نرخ کلیک کیووردها کمک کند.

در نهایت، ابزار وبمستر گوگل همچنین به صورت تقریبی میزان ایمپرشن های جستجویی که کیووردهای شما دریافت کرده اند را نیز بهتان می گوید. اگر می دانید که یک کیوورد در حال جمع آوری بخش بزرگی از ایمپرشن هاست، به نفع خودتان است که برای آن کیوورد تلاش بیشتری بکنید تا بتوانید از این طریق ترافیک بیشتری را برای سایت جذب کنید. یکی از راه های انجام این کار تولید محتواهای بیشتری در زمینه کیوورد مذکور می باشد.

جمع بندی

داده های Not Provided گوگل یک موضوع بحث برانگیز هستند، و راه صد در صدی برای دسترسی به آن ها وجود ندارد. اما، اگر بخش بزرگ و قابل توجهی از اطلاعات خود را در قسمت Not Provided می بینید، قطعاً وقت گذاشتن برای رفع این مشکل ارزش دارد. پیاده سازی یک یا چند شیوه از شیوه های گفته شده در این مقاله ممکن است بتواند به درک بهتر شما از کیووردهای ارگانیک و دریافت حداقل قسمتی از اطلاعات از دست رفته کمک کند.

لطفا امتیاز دهید
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

75
03 اردیبهشت 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

18881
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

3980
27 آذر 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

3900
08 اردیبهشت 1399