نحوه و بررسی بازدید و ترافیک سایت خود و رقبا

سئو

..نحوه و بررسی بازدید و ترافیک سایت خود و رقبا..
سئو

نحوه و بررسی بازدید و ترافیک سایت خود و رقبا

آیا می خواهید بازدید سایت هر نوع سایتی، از جمله سایت خود رو بررسی کنین؟

بررسی ترافیک وب سایت به شما امکان میده تا ببینین که سایت شما چقدر عملکرد خوبی داره و چگونه با رقابت شما مقایسه میشه.

در این مقاله از سئوروز به شما نشان خواهم داد که چطوری با استفاده از ابزارهای مختلف آنلاین، بازدید از سایت رو برای هر وب سایت بررسی کنین.

چرا باید بازدید سایت خود رو بررسی کنیم؟

با بررسی آمار وب سایت خود، به راحتی می تونین عملکرد وب سایت خود رو ببینین.

داده های ترافیک وب سایت به شما نشان میده که بازدید شما از کجا ناشی میشه، بازدید کنندگان چگونه با سایت شما در تعامل هستن و چه راهکارهای بازاریابی دیجیتال برای شما مناسبه.

اگه می خواهید مشترکان ایمیل بیشتری دریافت کنین، فروش بیشتری برای فروشگاه آنلاین خود داشته باشین یا فقط در کل بازدید بیشتری داشته باشین، پس باید مرتباً  وب سایت خود رو آنالیز کنین.

با ردیابی میزان بازدید سایت خود، میفهمین که سایت شما در حال حاضر کجاست و برای بهبود آن چه کاری می تونین انجام بدین.

چرا باید بازدید سایت رقبا رو بررسی کنیم؟

تجزیه و تحلیل آمار ترافیک وب سایت رقیب شما می تونه بسیاری از اطلاعات مفید مانند موارد زیر رو نشان بده:

  • – صفحات و پست هایی که بیشترین بازدید رو برای رقبای شما ایجاد می کنن
  • – رقبای شما برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی میشن
  • – کانال هایی که بیشترین بازدید رو برای آن ها ایجاد می کنن

از همه این اطلاعات می توان برای بهبود استراتژی بازاریابی محتوا، ایجاد لینک، روند تحقیق درباره کلمات کلیدی و موارد دیگه استفاده کرد.

با درک اینکه چه چیزی بیشترین میزان بازدید را برای رقبای شما ایجاد می کنه، می تونین همان کلمات کلیدی و موضوعات مشابه رو هدف قرار بدین تا ترافیک بیشتری برای وب سایت خود ایجاد کنین.

بهترین ابزار برای بررسی بازدید از هر نوع سایت (از جمله رقبا)

ابزارهای رایگان بررسی ترافیک سایت رایگان و پولی وجود داره که می تونین از آن ها استفاده کنین.

هرکدام ویژگی های منحصر به فردی دارن که آن ها رو از هم متمایز می کنه.

اکثر کارشناسان از چندین ابزار برای بررسی تخمین میزان بازدید از وب سایت برای رقبای خود استفاده می کنن.

من همیشه به خوانندگان توصیه می کنم که حداقل دو ابزار مختلف برای تجزیه و تحلیل آمار ترافیک وب رو امتحان کنن.

با استفاده از ابزارهای مختلف، می تونین خلاءها رو پر کرده و آمار دقیق تری برای هر وب سایت دریافت کنین.

قبل از شروع حتما مقاله (معرفی ۱۲ افزونه وردپرس برای تولید محتوا) رو بخونید.

با رشد سایت وردپرس و بودجه آن، می تونین روی چندین ابزار سرمایه گذاری کنین تا بینش بیشتری کسب کرده و بر بازار خود تسلط پیدا کنین.

با بیان این موارد، بیایید نگاهی به بهترین ابزارها بندازیم تا میزان بازدید یک وب سایت رو بررسی کنیم.

SEMRush ابزاری برای بررسی ترافیک و تحقیقات رقابتی است.

این بهترین ابزاری است که برای تجزیه و تحلیل و نظارت بر ترافیک هر وب سایت به کار میره.

ما برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی، ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی و موارد دیگه از این ابزار در WPBeginner استفاده می کنیم.

پس از وارد کردن URL رقیب، به تفکیک کل ترافیک بازدید سایت رقیب خود دسترسی پیدا خواهید کرد.

می تونین معیارهای مهم وب سایت رو مانند حجم ترافیک ماهانه در طول زمان، توزیع ترافیک بر اساس کل کشور، کلمات کلیدی که بیشترین بازدید رو برای آن ها ایجاد می کنه و سایر موارد مشاهده کنین.

تب تجزیه و تحلیل ترافیک، تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد، کل بازدیدها، میانگین مدت زمان بازدید، تعداد بازدید از صفحه و نرخ پرش سایت رو به شما ارائه میده.

این ویژگی مانند اینه که به حساب Google Analytics رقیب خود نگاه کنین.

یک ویژگی عالی دیگه به نام تجزیه و تحلیل ترافیک انبوه، به شما امکان میده سطح ترافیک رو برای چندین رقبا در یک زمان آنالیز کنین.

بسته به برنامه قیمت گذاری خود، می تونین ۲۰۰ وب سایت رو با یکدیگه مقایسه کنین.

این ویژگی نمایی کلی از مکان شما، وب سایت هایی که بیشترین بازدید رو دارن و هر فرصت ترافیکی که می تونین از آن استفاده کنین، به شما میده.

همچنین می تونین گزارش های آنالیز ترافیکی مفصلی رو پیدا کنین که به شما اطلاعات مفیدی میده، مثلاً اینکه کدام سایت ها بیشترین مراجعه بازدیدکننده رو ارسال می کنن، کدام صفحات در سایت آن ها با ارزش ترین صفحه هستن و کدام مکان ها بیشترین بازدید رو برای آن ها ایجاد می کنه.

می تونین از دوره آزمایشی ۱۴ روزه یا برنامه رایگان محدودی که به شما امکان دسترسی به داده های اصلی وب سایت رو میده، استفاده کنین.

اگه گزارش کامل می خواهید، باید حق اشتراک آن رو بخرین. در این صورت امکان دسترسی کامل به منابع ترافیک رقبا، رتبه بندی آن ها، شبکه های اجتماعی و غیره رو دارین.

  • SimilarWeb

SimilarWeb یک بررسی کننده ترافیک وب سایت آنلاین است که به شما نمای کلی از ترافیک وبسایت رقیب و ارزشمندترین کانال ها رو میده.

با این ابزار به جای اینکه فقط بازدید از جستجو رو بررسی کنین، می تونین گزارشات مفصلی از کل استراتژی ترافیک یک وب سایت دریافت کنین.

هنگامی که یک وب سایت رو از طریق این ابزار بررسی می کنین، به اطلاعاتی مثل تفکیک میزان بازدید عمومی و گزارش کشور به کشور دسترسی پیدا خواهید کرد.

شما معیارهای تعامل مانند نرخ مشارکت در مکالمات، تعداد صفحات مشاهده شده در هر بازدید، میانگین مدت زمان بازدید و منابع برتر بازدید برای آن وب سایت رو دریافت خواهید کرد.

فراتر از ترافیک جستجوی طبیعی، می تونین بفهمین که چه کلمات کلیدی بازدیدکننده بسیاری برای وب سایت به ارمغان میاره، کدام کانال های اجتماعی ارزشمند تر هستن کانال ها و سایت از چه شبکه های نمایشی برای کسب درآمد استفاده می کنن.

سرانجام، شما اطلاعات دقیق مخاطبان سایت، نوع دیگه ای از سایت های مورد علاقه آن ها، سایت های برتر ارجاع داده شده و لیستی از سایت های رقیب رو برای تحقیقات بیشتر دریافت خواهید کرد.

نسخه رایگان این ابزار، داده های مفید ترافیک رو در اختیار شما قرار میده.

اگه به گزارش های دقیق تری نیاز دارین، می تونین یک حساب سازمانی با قیمت گذاری سفارشی ایجاد کنین.

Google Search Console ابزاری رایگان از Google است که به شما امکان میده ترافیک موتور جستجوی خود رو آنالیز کنین.

این ابزار به شما تصویر کاملی از نحوه مشاهده سایت شما توسط موتورهای جستجو میده.

این ابزار تعداد نمایش، کلیک، میزان کلیک (CTR) و میانگین موقعیت کلمات کلیدی شما در موتورهای جستجو رو نشان میده.

این ابزار به شما کمک می کنه بفهمین برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی شدین و چه میزان جستجو برای شما ثبت شده.

این اطلاعات می تونه به شما در بهبود بازدید کمک کنه.

به عنوان مثال، اگه متوجه شدین که در رتبه ۱۱ قرار دارین، می تونین پست وبلاگ رو بهینه کنین تا آن رو به صفحه اول نتایج جستجو منتقل کنین.

همچنین می تونین در صورت وجود هرگونه خطا و موارد دیگه، صفحات رو فهرست بندی کنین.

هنگامی که سایت خود رو به Google Search Console اضافه کردین، می تونین شروع به مشاهده داده های وب سایت خود کنین.

ساده ترین راه، اتصال حساب Google Search Console به All in One SEO است.

همچنین می تونین برای مشاهده رتبه بندی کلمات کلیدی خود در داخل بخش مدیریت وردپرس با استفاده از داده های کنسول جستجوی گوگل از ابزار MonsterInsights استفاده کنین.

  • Ubersuggest

Ubersuggest ابزاری رایگان و برتر از Neil Patel است که تعداد زیادی از اطلاعات مفید ترافیک وب سایت رو ارائه میده.

استفاده از آن ساده است و برای مبتدیان رابط کاربری ساخته است. اگه قبلاً هرگز جستجو کلمه کلیدی یا آنالیز ترافیک انجام ندادین، ابزار مذکور این کار رو بسیار ساده می کنه.

ویژگی آنالیز ترافیک به شما اطلاعات جزئی از ترافیک رقیب در طول زمان، کلمات کلیدی که بیشترین بازدید رو داشتن و محبوب ترین صفحات در سایت رو ارائه میده. تمام کاری که باید انجام بدین اینه که URL وب سایتی رو که می خواهید تجزیه و تحلیل کنین، وارد کرده و روی دکمه “Search” کلیک کنین.

صفحه “Traffic Overview” به شما کل تعداد کلمات کلیدی طبیعی رو که سایت برای آن ها رتبه بندی میشه، میزان بازدید ماهانه طبیعی، اعتبار دامنه و تعداد کل لینک ها رو به شما ارائه میده.

همچنین می تونین در هر قسمت از گزارش ترافیک جزئیات بیشتری کسب کنین.

به عنوان مثال، می تونین نتایج Top Pages رو گسترش بدین تا به آنالیز هر صفحه منتشر شده در سایت و میزان تخمینی بازدید آن در هر ماه بپردازین.

همچنین نتایج تخمینی تعداد بک لینک به همراه تعداد اشتراک های Facebook و Pinterest رو به شما ارائه میده.

این داده ها به شما یک نمای کلی میدن که باید برای پیشی گرفتن از آن صفحه در SERP ها چه کاری انجام بدین.

نسخه رایگان این ابزار به شما امکان دسترسی به ۳ ماه گذشته داده رو میده. حق اشتراک بسیار پایین این ابزار آن رو به یکی از ارزان ترین ابزارهای این لیست تبدیل می کنه.

Serpstat طیف گسترده ای از ابزارهای مختلف SEO رو ارائه میده.

آنچه به عنوان یک ابزار ساده تحقیق کلمات کلیدی آغاز به کار کرد، اکنون به یک ابزار آنالیز کامل وب سایت تبدیل شده.

اگرچه این ابزار دارای ویژگی های خوبی است، اما استفاده از آن بسیار آسان است.

فقط URL رو وارد کنین و ابزار به سرعت گزارش ترافیک رو به شما میده.

این ابزار دارای ویژگی های بررسی ترافیک همراه با تجزیه و تحلیل بک لینک، ممیزی سایت و ابزار ردیابی رتبه داره.

ویژگی های آنالیز ترافیک به شما انواع داده های مفید وب سایت رو میده، از جمله کلمات کلیدی طبیعی و پولی که باعث ایجاد ترافیک میشن، متوسط بازدیدکنندگان سایت در هر ماه و صفحاتی که بیشترین بازدید رو دارن.

همچنین اطلاعات ترند رو پیدا خواهید کرد، بنابراین می تونین نحوه رتبه بندی سایت، بازدید و کلمات کلیدی سایت رو در طول زمان مشاهده کنین.

نسخه رایگان این ابزار به شما امکان دسترسی به بخشی از کل داده های موجود برای یک نام دامنه رو میده.

مبلغ اشتراک ماهانه این ابزار تقریباً کمه و به شما امکان دسترسی به تمام داده های ابزار رو میده.

Ahrefs یکی از محبوب ترین ابزارهای SEO در بازار است که مورد اعتماد برند هایی مانند Netflix ،Uber و Facebook قرار گرفته.

این ابزار به شما کمک می کنه ببینین رقبای شما چقدر ترافیک می گیرن و چرا رتبه بندی آن ها بسیار بالا است.

Ahrefs بیش از ۶ میلیارد صفحه وب رو هر روز بررسی و بیش از ۲۰۰ میلیون وب سایت رو در فهرست خود قرار میده.

این داده زیاد هستن، اما به شما ایده های عملی میده تا بتونین از رقبای خود پیشی بگیرین و بازدید بیشتری داشته باشین.

رابط کاربری آن بسیار ساده و کاربرپسند است.

به سادگی URL وب سایت رو در قسمت جستجو وارد کنین و این ابزار تمام اطلاعات موجود در وب سایت رو بدست میاره.

گزارش مرور جستجو به شما نمای کلی از ترافیک جستجوی طبیعی یک سایت، دامنه قلمرو، بزرگترین رقبا و موارد دیگه رو میده.

می تونین دوره زمانی گزارش رو فیلتر کرده و آن رو برای یک سال، ۳۰ روز یا همیشه تنظیم کنین.

حتی اگه تعداد زیادی داده موجود باشه، فیلتر کردن و یافتن معیارهای وب سایت مورد نظر آسان است.

به خاطر داشته باشین که داده های ترافیک فقط داده های جستجوی طبیعی رو نشان میدن و منابع دیگه ای مانند رسانه های اجتماعی رو تحت پوشش ندارن.

با توجه به مقدار داده ای که به آن دسترسی دارین و حق اشتراک ماهانه این ابزار، Ahrefs به طور شگفت انگیزی مقرون به صرفه است.

  • MonsterInsights

اگه می خواهید ترافیک خود رو آنالیز کنین، تنها ابزاری که باید استفاده کنین Google Analytics است.

با این حال، تنظیم Google Analytics به صورت خودکار و تجزیه و تحلیل داده های شخصی، می تونه دشوار باشه.

من توصیه می کنم از MonsterInsights استفاده کنین. این بهترین پلاگین Google Analytics برای وردپرس است و بیش از ۳ میلیون سایت از جمله Microsoft ،Yelp ، PlayStation و غیره از آن استفاده می کنن.

MonsterInsights به شما امکان میده به راحتی Google Analytics رو در وردپرس تنظیم کنین و داده های ترافیک خود رو مستقیماً در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنین.

شما می تونین پست ها، صفحات، صفحات اصلی، بازدید از صفحه اصلی و موارد دیگه رو که دارای بهترین عملکرد هستن، مشاهده کنین.

این ابزار به شما کمک می کنه رفتار کاربر رو درک کرده و رشد وبلاگ وردپرس خود رو بسیار آسان تر کنین.

حرف آخر درباره نحوه بررسی ترافیک سایت

انواع ابزارهایی وجود دارن که می تونین برای بررسی ترافیک سایت و میزان بازدید وب سایت رقیب خود از آن ها استفاده کنین.

بررسی ترافیک وبسایت رقبا به شما اطلاعاتی در مورد بازار خود و آنچه می تونین برای کسب ترافیک بیشتر انجام بدین، فراهم میکنه.

از طرف دیگه، نظارت بر بازدید وب سایت شما نشان میده که آیا SEO، رسانه های اجتماعی و سایر استراتژی های تولید ترافیک شما خوب کار می کنن یا خیر.

بهترین راه برای بررسی ترافیک وب سایت، استفاده از MonsterInsights است.

با چند کلیک ساده می تونین داده های ترافیک وب سایت خود رو مستقیماً در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنین.

اگه هدف شما انجام تحقیقات عمیق درباره وبسایت رقبا است و می خواهید بازدید از هر وب سایتی رو بررسی کنین، SEMRush بهترین انتخاب شماست.

این ابزار نه تنها داده های دقیق بازدید رو به شما ارائه میده، بلکه یکی از بهترین ابزارهای سئو در بازار است.

امیدوارم که این مقاله از سئو روز به شما کمک کنه یاد بگیرین که چگونه بازدید از وب سایت رو در هر سایت بررسی کنین.

منبع : seorooz  |  
14
02 اردیبهشت 1400
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

22432
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

7875
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

6738
27 آذر 1398