نکات بازاریابی دیجیتال در صنعت غذا

سئو

..نکات بازاریابی دیجیتال در صنعت غذا..
سئو

نکات بازاریابی دیجیتال در صنعت غذا

همان طور که می دانید دیجیتال مارکتینگ، تغییرات شگرفی در تمام صنایع به ویژه صنعت غذا ایجاد کرده است.

اگر در صنعت غذا فعالیت دارید و می خواهید متدهای بازاریابی دیجیتال را برای بیزینس خود اعمال کنید، خوشبختانه باید بدانید که از این طریق بیزینس کوچک شما نیز می تواند در میان گروه های  مخاطبان بسیار زیادی دیده شود. بنابراین این مقاله را دنبال کنید تا بتوانید این کار را به شیوه درست پیاده سازی کنید.

موفقیت در دیجیتال مارکتینگ نیازمند درک صحیح از نیازهای مصرف کنندگان و پروسه خرید آن ها است. به این معنی که:

  • بدانید افراد چگونه برنامه ریزی می کنند.
  • انتظارات افراد را بشناسید.
  • کالاها و خدمات را به دست آن ها برسانید.

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ در صنعت غذا

صنعت بیزینس های غذا در تمامی بخش ها با چالش های متفاوتی روبرو می شود. به عنوان مثال، بیش از ۱۴۰۰ رستوران در انگلستان تنها در سال 2018 تعطیل شدند، حتی رستوران های شناخته شده ای مانند Jamie Oliver.

پیدا کردن گروه مخاطبانتان و تعریف برند خود امر بسیار حیاتی است. با توجه به این موضوع بهترین نقطه شروع برای اطمینان پیدا کردن از موفقیت بیزینس شما شناسایی و معرفی بیزینس خود با استفاده از حس مشترک و همچنین استراتژی بازاریابی متمرکز و قدرتمند می باشد.

به بیزینس هایی مانند اسنپ فود و چیلیوری نگاه کنید. این بیزینس ها در طی چندین سال و به سرعت در میان مردم محبوب و شناخته شده شدند و این اتفاق بدون داشتن استراتژی های درست بازاریابی و البته بودجه مناسب امکان پذیر نبود. لیست زیر چکیده ای از نکاتی است که برای موفقیت بیزینس های صنعت غذایی در دنیای دیجیتال امروزی ضروری هستند. به این لیست نگاه کنید و در عین حال نیز به این فکر کنید که تمامی این موارد را حتماً از سوی پلتفرم های داخلی مانند اسنپ فود و چیلیوری نیز مشاهده کرده اید.

با بیلبورد آنلاین خود شروع کنید

بیشتر مصرف کنندگان قبل از مراجعه به بیزینس مشخصی در ابتدا وب سایت آن را چک می کنند. وب سایت شما تاثیر اولیه ای که بسیار مهم است را برروی مشتری می گذارد. بنابراین از وب سایت به عنوان یک مزیت اولیه استفاده کنید. این کار یعنی استفاده از عکس ها و ویدیوهای با کیفیت.

به عنوان یک بیزینس غذا، شما یک برتری بسیار بزرگتر از خیلی از بیزینس های دیگر در مورد عکس هایی که از محصولات و خدمات خود منتشر می کنید دارید. اگر محصولی را معرفی می کنید، آن را برروی صفحه اول خود قرار دهید. سعی کنید که محتوایتان را با قیمت ها و اطلاعات دیگر به روز نگه دارید تا بتوانید تمامی شرایط لازم برای اتخاذ یک تصمیم درست توسط مشتری را فراهم کنید. ما به شما پیشنهاد می دهیم که به صورت مستمر محتوای خود را به روز رسانی کنید تا همیشه در راس دید عموم قرار داشته باشید.

داستان خود را بگویید

مردم با بیزینس هایی که با آن ها ارتباط برقرار می کند، ارتباط بهتری برقرار می کنند! این کار باعث ایجاد وفاداری و اعتماد و جنبه انسانی کار از دید مردم می شود. از شروع متواضعانه خود در صنعت خجالت نکشید. بجای این کار آن را به اشتراک بگذارید.

افراد همچنین به دیگران در مورد نقد و بررسی ها اعتماد می کنند، چه نقدهای خوب و چه نقدهای بد. از نقد و بررسی های مشتریان استفاده کنید. نظرسنجی ها را برروی صفحه اصلی خود قرار دهید، بهتر است در بالای صفحه باشد تا جلوی چشم مخاطبان بوده و توجهشان را جلب کند و آنها را برروی سایت شما نگه دارد. به یاد داشته باشید که شما تنها چند ثانیه برای متقاعد کردن مخاطبان برای خرید از شما وقت دارید، فقط چند ثانیه.

داستان سرایی برند (Brand Storytelling)

داستان برند شما چیست؟

صفحات Yelp.com و Google My Business خود را راه اندازی کنید

مشتریان احتمالی برای گرفتن اطلاعات بیشتر در مورد بیزینس شما از سایتتان استفاده نمی کنند. آنها به دنبال نقطه نظرها و تجربیات دیگران هستند.

به همین دلیل استفاده از این مزایا در وبسایت هایی مانند Yelp و Google my Business بسیار حیاتی است. به مزایای زیر نگاهی بیاندازید.

  • فرصت های بیشتر برای برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی
  • افزایش حضور آنلاین در فضای وب
  • نتایج جستجوی ارگانیک بهبودیافته

بنابراین سعی کنید وب سایت خود را برروی تمامی سایت هایی که لیستی از بیزینس های صنعت غذا ارائه می کنند، قرار دهید.

تصویرسازی کنید

از شبکه های اجتماعی و استوری های تصویری در پینترست و اینستاگرام استفاده کنید. اگر برای بیزینس غذایی شما مقدور است، از اینفوگرافیک ها و همچنین ویدیوها هم به صورت درون استودیویی و هم در فضای بیرون استفاده کنید.

چیزی که می بینید چیزیست که بدست می آورید

مهم ترین کاری که به عنوان یک صاحب بیزینس غذایی می توانید انجام دهید چیست؟ تحویل دادن کالاها و غذاها همانطور که در عکس هایتان نشان داده اید و آن ها را توصیف کرده اید. وب سایت شما انتظارات مردم از شما را تعیین می کند. مصرف کنندگان تصمیم گرفته اند که به مشتری شما تحویل شوند به علت چیزهایی که به آن ها قول داده اید. بنابراین به نفعتان است که آن ها را ناامید نکنید.

وفاداری ایجاد کنید

تعامل برقرار کردن با مشتریان برای خرید یکباره یک پروسه مجزاست. بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ علاوه بر این موضوع برروی ساخت وفاداری و فروش تکرارشونده تمرکز می کند. کوپن ها و کدهای تخفیف یک فرصت را پیشنهاد می کنند. اما قرار دادن آن ها همراه با آفرهای دیگر و یا محصولات ثانویه مجانی شما را یک سطح بالاتر می برد. این کار باعث گیمیفای کردن پروسه خرید می شود. قول دادن یک جایزه به نوبه خود یک ابزار بازاریابی بسیار قدرتمند است.

اهمیت استفاده از کد تخفیف در افزایش فروش آنلاین

۱۹ ترفند

از اینفلوئنسرهای صنعت خود استفاده کنید

مردم دیگران را باور می کنند در صورتی که اعتقاد داشته باشند نظر آن ها بی طرفانه است. به همین دلیل است که نقد و بررسی ها را می خوانیم. شما می توانید این کار را با استفاده از اینفلوئنسرها انجام دهید. به بلاگرها و ویدیوبلاگرهای غذا فکر کنید.

این افراد قدرت زیادی دارند چرا که دنبال کنندگانشان که بعضی وقت ها جامعه بزرگی هم تشکیل می دهند آنها را باور می کنند. راه های زیادی برای استفاده بهینه از این استراتژی وجود دارد. شما می توانید از آن ها بخواهید که محصولات شما را بررسی کنند و نظرشان را اعلام کنند. اگر در کار فروش سس ها و یا ادویه ها هستید، یک بلاگر را استخدام کنید تا چیزی با محصولات شما درست کند و در مورد آن بنویسد. آن ها را به یک رویداد در فروشگاه خود دعوت کنید. یک اینفلوئنسر می تواند ترافیک خوبی را به سمت بیزینس شما بدون این که نیاز باشد هزینه اضافی برای تبلیغات پرداخت کنید، روانه کند.

اپلیکیشن موبایل داشته باشید

برای موفقیت در صنعت غذا، باید تبلیغات موبایل را در آغوش بگیرید. به صورت جهانی، خرج کردن پول توسط مردم به صورت اینترنتی تا سال 2020 بالای ۵۰ درصد خواهد بود. این آمار تنها در امریکا بالای ۶۷ درصد پیشبینی شده است. بدین معنی که بیش از نیمی از مردم دنیا تا ۲ سال آینده تمام محصولات و خدمات و نیازهای خود را به صورت آنلاین برطرف خواهند کرد.

پتانسیل این فضا، و صد البته رقابت، کاملاً مشهود است. شما باید بتوانید بلیط خود را برداشته و سوار این موج شوید. این استراتژی مخصوصاً برای بیزینس های صنعت غذا بسیار مهم است. به عکس هایی که از غذاهای رستوران خود می گیرید و یا بشقاب های غذای بی نظیری که در خانه درست می کنید به همراه سس باربیکیو بی نظیری که خریده اید فکر کنید. همه چیز در این صورت خوب است.

اپلیکیشن های موبایل چطور در حال تغییر صنعت ای کامرس هستند

امروزه ما به اپلیکیشن های موبایل خود برای تقریباً تمامی فعالیت های روزمره خود نیازمند و وابسته هستیم

به اسنپ فود و چیلیوری و دیگر پلتفرم های سفارش غذا در اینترنت در کشور خودمان فکر کنید. فکر می کنید اگر این بیزینس ها اپلیکیشن موبایل نداشتند چند درصد از مردم از آنها استفاده می کردند؟ چند بار از طریق وبسایت این بیزینس ها غذا سفارش داده اید و نه اپلیکیشن موبایل آنها؟ به همین دلیل است که اهمیت اپلیکیشن های موبایل برای بیزینس های صنعت غذایی اینقدر زیاد است.

پروسه خرید را ساده کنید

مردم عاشق راحتی هستند. مهم نیست که شما سرویس خدماتی ارائه غذاهای بیرون بر هستید و یا لوازم آشپزخانه می فروشید، همیشه به دنبال انعقاد قرارداد با سرویس های تحویلی باشید. این کار یک راه عالی برای تبدیل علاقه مردم به فروش است. اعداد را در نظر بگیرید. در سال 2018، بیش از ۴۰ درصد سفارش های غذایی مردم به صورت آنلاین انجام شد. Jamie Oliver که در ابتدای مقاله در مورد آن صحبت کردیم، این موضوع را یکی از دلایل ورشکست شدن محسوب کرد. بنابراین بهتر است اشتباه وی را انجام ندهید. تحویل آنلاین را جدی بگیرید و پرداخت پول توسط مصرف کنندگان را به ساده ترین شکل ممکن دربیاورید.

جمع بندی

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قدرتمند می توانند شما را در محیط رقابتی صنعت غذا جلو بیاندازد. هدف شما این است که خود را از دیگر رقبا متمایز کنید. نشان دادن شخصیت منحصر به فرد خود در میان توده بیزینس های مختلف غذایی، یک راه ایده آل برای رساندن شما به مخاطبان هدف مورد نظرتان است.

لطفا امتیاز دهید
[تعداد: 1   میانگین:  5/5]

57
24 اسفند 1398
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

18840
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

3954
27 آذر 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

3819
08 اردیبهشت 1399