نکات و ابزار های مهم لینک سازی

سئو

..نکات و ابزار های مهم لینک سازی..
سئو

نکات و ابزار های مهم لینک سازی

اگه به بازاریابی محتوا و SEO اهمیت میدین، نمی تونین لینک سازی رو نادیده بگیرین.

مدیران گوگل اذعان می کنن که بک لینک، محتوا و RankBrain (فناوری هوش مصنوعی گوگل که درخواست های جستجو رو کنترل می کنه) سه فاکتور برتر رتبه بندی هستن.

هنگامی که لینک های بیشتری دریافت می کنین، رتبه بندی موتور جستجوگر شما می تونه بهبود پیدا کنه و ترافیک وب سایت بالا میره که در زمینه برند سازی، تبلیغات و فروش بسیار مؤثر است.

با این حال، لینک سازی نیازمند زمان قابل توجه، صبر، و حتی ناامیدی های احتمالی است.

این نوع بازاریابی نیز مانند هر نوع بازاریابی دیگه، آزمایش و خطا (تست A/B) است.

به عنوان مثال، شما یک اینفوگرافیک یا ویدیو ایجاد می کنین و از افراد می خواهید که به آن لینک بدن.

حتی اگه این محتوا استثنایی باشه، ممکنه رد یا نادیده گرفته بشه.

از اینرو ابزارها و نکاتی برای لینک سازی در راستای کمک به کسب و کارتان و جذب مخاطبان مطرح کردم:

  1. سریع تصمیم بگیرین که چه کسی قرار است کارها رو انجام بده.

آیا شما تخصص دارین؟ چه کسی می تونه به شما کمک کنه؟ آیا نیاز به استخدام منبع خارجی دارین؟ باید بتونین بهترین ترکیب منابع انسانی رو بچینین.

  1. اولویت بندی مؤثر داشته باشید

استراتژی های لینک سازی اغلب شامل تاکتیک ها و وظایف همزمان هستن.

گزینه ها و پیشنهادات خود رو بسنجین. باید بدونین کدامیک ارزش وقت شما رو داره. هر تاکتیکی ممکنه برای شما مناسب نباشه.

  1. رتبه بندی کلمات کلیدی خود را پیگیری کنید

فهرستی از کلمات کلیدی استراتژیک ایجاد کنین تا بتونین با توجه به تلاش های خود برای لینک بیلدینگ، چگونگی بهبود آن ها رو ترسیم کنین.

حتماً کلمات کلیدی جدید رو بر اساس محتوای جدیدی که تبلیغ می کنین، به این لیست اضافه کنین.

نمی توان همه کلمات کلیدی رو ردیابی کرد، بنابراین مرتبط ترین عبارات کلیدی رو زیر نظر بگیرین.

  1. از ابزارهای لینک سازی استفاده کنید

ابزارهای لینک سازی زیر به شما کمک می کنن منابع بالقوه لینک، از جمله اینفلوئنسرها و رقبا رو پیدا کرده، مرتب سازی و مدیریت کنین.

برای هر لینک، اطلاعاتی در مورد امتیازات و اعتماد که تحت تأثیر نوع، کیفیت و تعداد بک لینک ها هستن، جمع آوری کنین.

حتی ممکنه متوجه بشین که نمی تونین به خوبی بین سایت های خود لینک بدین.

در اینجا چند ابزار برای بررسی این مورد ذکر شده:

  • Ahrefs : 
  • ابزار مشترک بک لینک (Common Backlinks Tool)
  • آنالیزور URL انبوه (Bulk URL Analyzer)
  • Impactana
  • SEMrush
  • Majestic
  • Moz Pro
  • Ontolo
  • BuzzStream
  • SoloSEO
  1. تحقیق در مورد رقبا

می تونین دایرکتوری ها، وبلاگ ها، خبرنامه ها، رسانه ها و سایر وب سایت هایی رو پیدا کنین که ممکنه برای لینک دادن به وب سایت شما باز باشن.

بدیهی است که بسیاری از آن ها براساس روابطی که رسانه ها ایجاد کردن، بنا خواهند شد.

اما معمولاً می تونین برخی از فرصت ها رو پیدا کرده و با ناشران مشابه تماس بگیرین.

  1. لینک های ورودی (Inbound Links) خود رو تمیز کنین

یکی از بدترین موارد در مورد بازاریابی آنلاین اینه که حتی اگه تقصیری نداشته باشین، باز هم مجازات میشین.

متأسفانه، ممکنه برخی از وب سایت های نامعتبر، بی ربط در فضای دیجیتالی به شما لینک بدن؛ حتی اگه آن لینک رو نخواهید.

شما این فرصت رو دارین که در زمان محدود خود با آن ها مقابله کنین.

و می تونین از ابزارهای disavow با Google Search Console و Bing Webmaster استفاده کنین. نحوه گزارش اسپم به گوگل و ثبت شکایت از سایت متخلف رو بخونید.

اصولاً، شما به موتورهای جستجو اجازه میدین که بدونن کدام وب سایت ها رو نامناسب معرفی می کنین.

در طول این فرایند، انتظار میره که از وب سایت ها بخواهید با شما ارتباط برقرار نکنن (البته اگه آن ها درخواست شما رو بپذیرن).

می تونین اطمینان داشته باشین که Google موافقت می کنه که این سایت ها لینک های افتضاحی دارن و شما آن ها رو درخواست نکردین.

در مرحله اول می تونین مجازات Google Penguin رو برای بک لینک های ناخواسته به حداقل رسونده یا از آن اجتناب کنین.

از ابزارهایی برای اندازه گیری چشم اندازهای لینک، از جمله امتیازات اعتبار، استفاده کنین.

  1. سایت و دامنه بخرید (اما مراقب باشید)

اگه وب سایت (با محتوا) یا نام دامنه مناسبی پیدا کنین که قبلاً با محتوای شما گره خورده است، می تونین بک لینک بگیرین.

اما لازم است قبل از اشاره کردن به وب سایت ها و/یا نام دامنه ها، آن لینک ها رو اندازه کنین.

لینک های واقعی رو ارزیابی کرده تا از قانونی بودن آن ها اطمینان حاصل کنین (به امتیازات مرجع، تعداد لینک ها و غیره نگاه کنین).

  1. یک مطالعه جامع ایجاد کنید

از مدیران و مدیران ارشد در مورد بهترین روش ها، ترند ها و پیش بینی های صنعت نظرسنجی کنین.

یک صفحه فرود با یک خلاصه اجرایی ایجاد کنین.

برای افزودن فرم پاسخ تا حدی تحت فشار خواهید بود تا بتونین داده های اصلی رو از افراد احتمالی دریافت کنین.

مقاومت کنین. چرا نتایج در دسترس نباشن؟ استفاده از منابع رایگان برای آگاهی و لینک بیلدینگ ضروری است.

مطالعه رو به چندین صفحه در وب سایت خود تقسیم کنین تا بتونین مقداری ارزش افزوده SEO نیز بدست بیارین؛ این فرایند رو از صفحه فرود اولیه آغاز کنین.

در هر صفحه یک PDF کامل رفرنس بدین.

از ایندکس کردن PDF توسط موتورهای جستجو جلوگیری کنین تا بتونن روی خزیدن در هر یک از صفحات متمرکز بشن.

من نحوه ارائه Spiceworks رو توصیه می کنم، اگرچه چندین صفحه رو پوشش نمیده.

STATE OF IT : گزارش سالانه بودجه های فناوری اطلاعات و ترند های فناوری، به خوبی طراحی شده و پر از داده است که ارزش اشتراک گذاری داره.

  1. نمونه هایی از محتوای عالی را منتشر کنید.

اگه برای تهیه مجموعه های مفید وقت بذارین، آن ها می تونن لینک ها رو به خود جلب کنن.

  1. راهنماهای آموزشی (How to) منتشر کنید

راهنماهای آموزشی همیشه لینک های زیادی رو به خود جلب نمی کنن.

کسب لینک از این راهنمایی ها به موضوع و کیفیت محتوای شما بستگی داره.

اگه راجع به چگونگی انتخاب یک شرکت متالورژی محتوا می نویسین، ممکنه بازاریابان رو وادار نکنه که همه چیز رو کنار بذارن و فقط به محتوای شما توجه کنن.

اما اگه سؤال بپرسین، امیدی وجود داره که جلب توجه کنین.

  1. طبیعی باشید

بهترین شرط لینک بیلدینگ اینه که مسیر طبیعی خود رو طی کنین و به تعداد بیشماری از وب سایت ها اجازه بدین به دلیل محتوای عالی شما به وب سایتتان لینک بدن.

اگرچه آن ها همیشه مکان های پرمخاطبی نخواهند بود، اما موتورهای جستجو برای منابع متنوع و روش های متنوعی لینک دهی آن ها ارزش قائل خواهند شد (متن انکر متفاوت خواهد بود).

  1. از خیریه ها حمایت کنید

این یک روش آسان برای لینک سازی است. البته خیریه ها باید مرتبط با صنعت شما باشن.

اما موتورهای جستجو تعداد و کیفیت لینک ها رو بررسی می کنن، و تنها به مرتبط بودن توجه نمی کنن.

  1. توزیع خبرهای منتشر شده

سال ها پیش، موتورهای جستجو از بارگیری متن انتشار خبر با بک لینک ناراحت بودن.

اما برای اطلاع رسانی درباره آخرین تحقیقات یا محصولات خود نباید از استفاده از انتشار اخبار خودداری کنین.

یک سرویس انتشار اخبار ممکنه حاوی تگ “نوفالوو” باشه، که اساساً به این معنیه که وب سایت شما از اعتبار وب سایت بهره مند نمیشه.

البته همچنان ترافیک خواهید داشت. دیگران ممکنه انتشار خبر رو ببینن و مستقیماً به وب سایت شما لینک بدن.

  1. وبلاگ هاتون رو مرتب کنید

خیلی من دیدم که وبلاگی رو میسازند و چند مطلب داخلش میزارن و بعد رهاش میکنن!! 
وبلاگ هاتون میتونه خیلی ارزشمند باشه، نمونه وبلاگ های من رو ببینید : 

http://seorooz.parsiblog.com/

http://hamedmahdizadeh.blog.ir/

https://hamedmahdizadeh.blogsky.com/

من از این وبلاگها برای برند سازی شخصی و هم برند سازی تجاری استفاده میکنم و طوری با آنها کار میکنم که مانند یک سایت با ارزش هستند.

  1. روابط با اینفلوئنسرها

این یک تاکتیک طولانی مدت است، اما می تونه نتیجه بده.

اگه از افراد با نفوذ در صنعت خود حمایت کنین، احتمالاً آن ها به محتوای شما لینک میدن. با تبلیغ محتوای آن ها و اظهار نظر درباره آن ها شروع کنین.

  1. اهرم رسانه های اجتماعی

ممکنه سخت به نظر برسه، اما برخی از شرکت ها در استفاده از این اهرم شکست می خورن، زیرا تلاش کافی نمی کنن.

در توییتر، می تونین محتوای خوب – یا بخش هایی از آن – رو چندین بار تبلیغ کنین.

این کار بیش از حد مجاز نیست، نه وقتی که تلاش کردین محتوای ناشران دیگه رو به اشتراک بذارین و با فالور ها تعامل داشته باشین (خیلی بیشتر از زمانی که به ایجاد محتوا توجه می کنین).

بخش هایی از آخرین نظرسنجی خود رو توییت کنین.

  1. چیزهای مفید ایجاد کنید

ابزارهای آنلاین، ماشین حساب های خاص صنعت و سایر منابع رو توسعه بدین.

این ابزار می تونن Plotly باشن، که بازاریابان از آن ها برای نمودارها و ارائه ها استفاده می کنن.

  1. وبلاگ نویسی مهمان را در نظر بگیرید

از پست مهمان استفاده کنید . سایتهای زیادی هستند که دوست دارند کاربر برای انها محتوا تولید کنه. امتحان کنید!!

  1. اهرم مدیریت شرکت

مدیران شرکت خود رو که دارای شناسایی نام هستن، مشخص کنین.

انواع لینک ها رو برای نام آن ها، هنگامی که در فهرست سخنرانان کنفرانس ذکر شدن یا به عنوان همکار منظم مجله ها و وبلاگ های آنلاین معرفی شدن، دریافت کنین.

لیستی از مخاطبین و ارتباطات اصلی آن ها تهیه کنین.

  1. در مورد وب سایت های دارای پسوند دامنه edu تحقیق کنید

در طول سال ها، بازاریابان اذعان داشتن که لینک های edu-extension دارای ارزش اضافی هستن.

حتی اگه موتورهای جستجو نگاه متفاوتی به آن ها نداشته باشن، اغلب به دلیل عمر و اعتبار، هنوز ارزش دارن.

به دنبال صفحه های هیئت علمی، مدرسه یا برنامه های فردی باشین که به شرکت ها و منابع لینک داره.

از چگونگی یافتن و ساخت لینک های قدرتمند EDU اطلاعات بیشتری کسب کنین.

  1. به گروه های تجاری بپیوندین

می تونین لینک هایی به تجارت خود دریافت کنین، خواه یک اتاق محلی یا یک انجمن ملی باشه.

  1. در جوامع محلی فعال باشید

از ادارات گرفته تا سازمان های مدنی، شما فرصت کافی برای حمایت از افراد و مکان هایی رو دارین که ممکنه به وب سایت شما لینک بدن.

  1. لینک ها را از طریق ایمیل ارتقاء بدید

بله، افراد باید ایمیل رو باز کرده و روی لینک ها کلیک کنن. 

  1. به دنبال صنعت عمومی و فهرست های تخصصی باشید

این فهرست رو با مشاهده نمره اعتبار ارزیابی کنین و ببینین آیا رقبا از آن برخوردار هستن یا نه. به تعداد لیست ها توجه کنین.

به عنوان مثال، تولید کنندگان باید فهرست جستجوی IQS رو از جستجوی سریع صنعتی در نظر بگیرن.

فهرست محبوب DMOZ اخیراً بسته شده است، اما شما می تونین برای تحقیق در مورد لینک های بالقوه از یک نسخه ثابت استفاده کنین.

نکات جالب رو از How To Find Niche Directories جهت تقویت سئو سایت خود کسب کنین.

  1. ego biat را وارد کنید

Ego bait نوعی از محتواست که به معرفی سایت های دیگه می پردازه.

مسلماً وقتی شما سایتی رو معرفی می کنین، آن ها هم راحت تر می پذیرن تا به شما بک لینک بدن.

می تونین از یک یا چند متخصص در محتوای خود نام ببرین و آن ها رو از نظر اجتماعی تبلیغ کنین.

اما اگه با آن ها رابطه ای نداشته باشین، حتی اگه به طور مستقیم با آن ها تماس بگیرین، ممکنه به شما لینک ندن.

  1. جمع بندی های تخصصی را توسعه دهید

اگه از متخصصان بخواهید در مقاله ای مشارکت کنند، احتمال تقویت رابطه شما با آن ها افزایش پیدا میکنه مانند زمانی که هر یک از آن ها ابزارها و بهترین روش ها رو ارائه میدن.

  1. انتشار پرسش و پاسخ

ممکنه مصاحبه ای رو با یک متخصص صنعت ترتیب بدین و دیدگاه های او رو در مورد یک موضوع اصلی منتشر کنین.

شاید این متخصص به شما لینک بده، زیرا شما به این ایده ها توجه کرده و به آن ها احترام گذاشتین و برای تهیه این محتوا وقت صرف کردین.

  1. لینک های خراب را رفع کنید

لینک های خراب رو در وب سایت ها جستجو کرده و با صاحبان وب سایت و مدیران تماس بگیرین.

به لینکی به صفحه مفقود شده یا وب سایتی که از بین رفته است، اشاره کنین. مطالب خود رو به عنوان جایگزین ارائه بدین.

  1. لینک های ورودی (Inbound) بیشتری را از منابع موجود دریافت کنید

چه کسی به شما لینک میده که می تونه در بیش از یک مکان دیده بشه؟

داشتن چندین لینک از یک منبع هرگز به شما صدمه ای نمی زنه.

نباید در اکثر مواقع با گرفتن تعداد زیادی لینک از یک وب سایت، موتورهای جستجو رو به “بازی” بگیرین.

به عبارت دیگه، از پاورقی های آن ها به دنبال بک لینک نباشین.

  1. منشن های محصول و برند را پیدا کنید

محصولات و برند خود رو جستجو کنین و برخی از وب سایت هایی رو که ممکنه مایل به لینک دادن به وب سایت شما باشن شناسایی کنین.

بسیاری از آن ها لینک دادن به شما رو به عنوان یک سیاست در نظر نمی گیرن، اما اگه از برخی از آن ها بخواهید، این کار رو انجام میدن.

  1. مراقب لینک های خود ساخته باشید

نمیگم این نوع لینک ها (که به آن ها لینک های غیر تحریریه نیز گفته میشه) بی فایده است.

ممکنه ارزش آن ها محدود باشه و می توان آن ها رو به عنوان هرزنامه مشاهده کرد (به عنوان مثال، نظرات وبلاگ و پروفایل های انجمن).

شما باید محتاط باشین و از زیاده روی در کسب این لینک ها خودداری کنین.

  1. شبکه های وبلاگ را ارزیابی کنید

اگه شبکه های وبلاگ ایجاد کنین، می تونین محتوا رو کنترل کرده و اعتبار آن ها رو با گذشت زمان افزایش بدین.

گزینه های دیگه ممکنه نتایج رو زودتر ارائه بدن.

اگه از یک شبکه وبلاگ موجود استفاده کنین که مورد علاقه موتورهای جستجو قرار نگیره، می تونه آسیب پذیر باشه.

  1. از راهنمایی و پشتیبانی Help a Reporter Out (HARO) استفاده کنید

با HARO، روزنامه نگاران داستان هایی رو که در حال وقوع هستن به اشتراک میذارن و کارشناسان صنعت، منبع پاسخ خواهند بود.

یکی از راه های کسب بک لینک هنگام انتشار داستان استفاده از HARO است. اعتبار برخی از رسانه های شرکت کننده در آن بیش از سایرین است.

  1. متن انکر

هنگام درخواست لینک یا قرار دادن آن در فهرست، باید متن انکر رو تغییر بدین. همیشه از کلمات کلیدی یکسان استفاده نکنین.

به یک شرکت، نام محصول یا تنوعی از کلمات کلیدی که از آن استفاده کردین لینک بدین. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی سئو رو بخونید.

در پایان، محتوای خوب لینک ها رو به خود جلب می کنه. اما میزان دیده شدن به تلاش شما برای لینک بیلدینگ بستگی داره.

مورد دیگه ای میدونین؟ در کامنت ها با دیگران به اشتراک بزارید

منبع : seorooz  |  
18
2021-05-22 16:59:44
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

22556
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

8150
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

6931
27 آذر 1398