نکات کلیدی برای تغییر نام دامنه یا سایت

سئو

..نکات کلیدی برای تغییر نام دامنه یا سایت..
سئو

نکات کلیدی برای تغییر نام دامنه یا سایت

در این مقاله دو نکته مهم در مورد چگونگی اطمینان از انتقال موفقیت آمیز سایت (تغییر نام دامنه) طبق نظر جان مولر از گوگل آورده شده.

جان مولر مهمترین مواردی رو مطرح کرد که احساس می کنه باید برای داشتن موفقیت در انتقال سایت به آنها توجه بشه.

نکات مولر به حداقل کردن اختلالات کمک می کنه.

در یک مکالمه Google SEO Office-hours ، شخصی از جان مولر در مورد مدیریت انتقال دامنه ای که دامنه دیگه ای رو خریداری کرده، سؤال کرد و گفت آنها اکنون به صورت دو دامنه پیوسته در یک سایت واحد هستن.

آنها همچنین در حال تغییر نام دامنه هستن. شخصی که این سؤال رو مطرح می کنه پرسید که آیا مولر در مورد مدیریت این انتقال، نکات اساسی داره یا خیر.

جان مولر با دو نکته در مورد چگونگی انجام انتقال سایت پاسخ داد.

URL های “قبل و بعد” را ردیابی کنید

اولین پیشنهاد او پیشنهاد خوبی است. وی گفت قبل از شروع انتقال سایت یا تغییر نام دامنه، همه URL های وب سایت های فعلی رو ردیابی کنین.

داشتن نقشه از هر دو سایت به شما امکان میده از این URL ها به عنوان فهرستی استفاده کنین که می تونه در ابزاری مانند Screaming Frog بارگذاری بشه تا صفحاتی رو پیدا کنین که ریدایرکت ۳۰۱ به یک URL جدید ندارن و همچنین URL هایی که ممکنه نادیده گرفته بشن یا در حال بازگرداندن کد پاسخ خطا ۴۰۴ هستن رو پیدا کنین.

جان مولر پاسخ داد:

“من فکر می کنم واقعاً مهمترین قسمت ردیابی تک تک URL هاست ، به طوری که بتونین یک نقشه واضح از آنچه قبلاً بود و آنچه در آینده باید باشه، داشته باشین. و بر این اساس ، از یک طرف مطمئن بشین که همه مسیرهای هدایت رو به درستی تنظیم کردین. بنابراین ابزارهای مختلفی وجود دارن که می تونین با استفاده از آنها لیستی از URL های قدیمی رو بررسی کنین و ببینین آیا به URL های جدید هدایت میشن یا نه. “

Screaming Frog قادر است به راحتی از پس این کار برآید. در نوار پیمایش بالا ، فقط کافیست Mode> List Mode رو انتخاب کنین. سپس در سمت راست مجموعه جدیدی از دکمه ها ظاهر میشن که می تونین از بین آنها دکمه Upload رو انتخاب کرده تا فایلی رو آپلود کنین، URL ها رو به صورت دستی وارد کنین، آنها رو جایگذاری کنین یا یک نقشه سایت XML رو دنبال کنین.

پس از آن Screaming Frog فقط در مورد URL ها ریدایرکت ها یا هدایت های مجدد و فاکتورهای دیگه رو گزارش میده. من از این مورد برای انتقال سایتهای شرکتی برای سناریوی مشابهی استفاده کرده ام که در آن یک سازمان چند ملیتی شرکت دیگه ای رو خریداری کرده و سپس URL ها رو در وب سایت شرکت بزرگتر وارد کرده است.

انتقال لینک داخلی

این نکته دوم جنبه اساسی انتقال سایت است و چیزی است که Screaming Frog می تونه برای ردیابی قبل از انتقال سایت مفید باشه.

خزیدن کامل سایت می تونه ساختار لینک داخلی رو برای هر صفحه وب نشان بده و این اطلاعات رو می توان به یک صفحه گسترده صادر کرد.

به طور کلی ، محتوای قدیمی از یک سایت اغلب با محتوای موجود هدایت میشه (ادغام میشه). و تحت این سناریو ، ساختار لینک داخلی صفحه ای که باقی مانده حفظ خواهد شد، مگه اینکه صفحات جدید اضافه بشن.

من فکر می کنم که کلید انتقال درست اینه که محتوای هدایت شده به صفحاتی که کاملاً مشابه هستن هدایت بشن.

بنابراین صفحه قدیمی که از بین میره باید به صفحه ای کاملاً مشابه در سایت جدید هدایت بشه.

اگه هیچ موردی با مطابقت کامل برای هدایت صفحه قدیمی وجود نداره، به طور کلی آن صفحه رو به صفحه اصلی هدایت نکنین.

گوگل با آن به عنوان یک صفحه ۴۰۴ برخورد خواهد کرد. بنابراین در این شرایط بهتره به صفحه اجازه بدین فقط ۴۰۴ باشه.

جان مولر در توییتر در مورد هدایت های ۴۰۴ به صفحه اصلی توضیح میده:

وقتی سایتی همه هدایت های ۴۰۴ خود رو به صفحه اصلی هدایت می کنه ، Google چه کاری انجام میده؟ سایت های بسیاری وجود دارن که این کار رو انجام میدن و این یک الگوی ضد الگو است.

“بله ، این کار خوبی نیست و کاربران رو گیج می کنه؛ ما به هر حال بیشتر با آنها به عنوان ۴۰۴ رفتار می کنیم (آنها ۴۰۴ نرم هستن)، بنابراین هیچ نکته مثبتی وجود نداره. این کار از نظر انتقادی شکست یا خطای بد نیست ، اما پیچیدگی اضافی بدون دلیلی است که می توان به جای آن یک صفحه بهتر ۴۰۴ ایجاد کرد.”

صفحه جستجوی مرکزی Google بهترین روش برای مدیریت صفحه وبی است که دیگه وجود نداره.

Google نحوه مدیریت صفحه ای رو که جایگزین واضحی نداره، شرح میده:

“اگه صفحه شما دیگه در دسترس نیست و جایگزینی واضح نداره، باید یک کد پاسخ ۴۰۴ (یافت نشد) یا ۴۱۰ (از بین رفته) ارائه بده. هر دو کد به وضوح به مرورگرها و موتورهای جستجو میگن که این صفحه وجود نداره. در صورت لزوم می تونین یک صفحه ۴۰۴ سفارشی نیز برای کاربر نمایش بدین: به عنوان مثال می تونین صفحه ای حاوی لیستی از محبوب ترین صفحات شما یا لینکی به صفحه اصلی نمایش بدین.”

این پاسخ جان مولر است:

“نکته دیگه ای که باید بررسی بشه ، لینک های داخلی است ، بنابراین باید به خوبی مطمئن باشین که همه سیگنالهای داخلی که دارین به هر URL جدید منتقل میشن. به دلیل اتفاقاتی که گاهی اوقات رخ میده یا آنچه که با تغییر ساختارها برای هدایت URL ها می بینم، ممکنه آنها رو انتقال بدین اما فراموش کنین rel canonical رو تنظیم کنین؛ یا فراموش کنین لینک ها رو در نویگیشن یا مسیر یابی یا جایی در فوتر و پاورقی صفحه تنظیم کنین.تمام سیگنال های دیگه در آنجا ، لزوماً نویگیشن (Navigation) رو خراب نمی کنن. اما انتخاب URL های جدید رو به عنوان کنونیکال برای ما بسیار دشوارتر میسازن. بنابراین این تأثیری است که در آنجا خواهید دید. این تأثیر نه تنها باعث میشه رتبه بندی متوقف بشه، بلکه باعث میشه ما URL های قدیمی رو برای مدت زمان طولانی تر از آنچه که نیاز داریم حفظ کنیم.”

انتقال سایت می تونه ترسناک باشه

حکایت های زیادی درباره انتقال سایت وجود داره که منجر به از دست رفتن رتبه میشه.

معمولاً وقتی Google متوجه میشه که همه چیز باید در چه رتبه ای قرار بگیره، در ترافیک تأخیر ایجاد میشه.

اما تا زمانی که صفحات وب سایت قدیمی به صفحات سایت قدیمی که اساساً یکسان هستن، هدایت میشن، انتقال سایت به طور کلی خوب خواهد بود.

تلاش برای فریب Google برای ارسال رتبه بندی به صفحه ای که کاملاً متفاوت باشه، ممکنه واقعاً Google رو در مورد این صفحه به اشتباه بندازه و نتیجه معکوس بده.

بنابراین اگه صفحه مناسبی برای هدایت مجدد وجود نداره، بهتره کد پاسخ خطای ۴۰۴ رو برگردونین.

انتقال سایت به شرطی که به روشی معقول انجام بشه و مفاهیم صفحات قدیمی رو در صفحات مشابه حفظ کنه، می تونه خوب ظاهر بشه.

منبع : seorooz  |  
55
2021-05-28 13:21:30
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

23039
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

8822
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

7558
27 آذر 1398