نیچ مارکت Niche Market چیست؟

سئو

..نیچ مارکت Niche Market چیست؟..
نیچ مارکت Niche Market چیست؟
سئو

نیچ مارکت Niche Market چیست؟

در مبحث مارکتینگ احتمالا اصطلاح نیچ مارکت به گوش تان خورده است ولی آیا مفهوم آن را می دانید؟ و آیا با مزایای Niche Market آشنا هستید؟

نیچ مارکت Niche Market چیستهر بیزینسی در یک یا چند زمینه مختلف فعالیت می کند که معمولاً همه آن ها در یک صنعت هستند. بیزینس ها محصولات مختلف را با هدف رفع نیازهای صنعت مخصوص به خود تولید کرده و به بازار روانه می کند. بدیهی است که یک بیزینس که به عنوان مثال در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت می کند نمی تواند وارد بازار فروش قهوه شود و محصولاتش را در آنجا ارائه کند! هر بیزینس با توجه به محصولاتی که ارائه می دهد بازار و همچنین مشتریان مخصوص صنعت خود را هدفگیری می کند و اینجاست که به Niche Market می رسیم.

نیچ مارکت (Niche Market) چیست؟

Niche Market یک بخش متمرکز و هدفگیری شده از بازار کلی است که در آن محصولات و خدمات مخصوص به فروش می رسند. این فعالیت با پاسخگویی به نیازهای خاص مردم که ارائه دهندگان کلی نمی توانند آنها را پاسخ دهند انجام می شوند و از این طریق بیزینس ها Niche Market ها را به عنوان راهی برای ساخت وفاداری و سودآوری از طریق گروهی متمرکز از مخاطبان دنبال می کنند. در واقع نیچ مارکت بخش کوچک و ویژه ای از بازار است که محصول یا خدماتمان را متمرکز به برآوردن نیازهای مشتریان آن بخش می کنیم.

به جای پیشنهاد دادن یک سرویس کلی تمیزکاری، یک کارآفرین ممکن است با ارائه دادن خدمات پالیش کردن کف ساختمان ها یک Niche را دنبال کند. یک بیزینس دیگر در همان شهر ممکن است Niche دیگری را پشتیبانی کند، و تخصص آن استفاده از محصولات تمیزکاری قابل بازیافت باشد. بازارها با هر اندازه ای که باشند همیشه دارای چندین زیرشاخه هستند، اگرچه تمامی Niche Market های احتمالی ارزش هدفگیری را نخواهند داشت.

وبینار راه‌اندازی کسب‌وکار دیجیتال

وبینارهای رایگان دیجیتال مارکتینگ

مزایای نیچ مارکت Niche Market

مزایای زیادی برای استفاده از Niche Market ها وجود دارد که عبارتند از:

  • کاهش رقابت: بیزینس های کوچک ممکن است شناخت کافی از یک Niche Market بخصوص را نداشته باشند، و بیزینس های بزرگ شاید نخواهند توجه خود را به سمت این بازار جلب کنند. لازم است بدانید که هر دو مورد گفته شده ممکن است شرایط همیشگی نباشند؛ زمانی که یک بیزینس بتواند یک Niche سودآور را شناسایی و برپا کند، دیگران نیز به سرعت وارد این حوزه می شوند.
  • فعالیت های بیزینسی متمرکز: هدفگیری گروه مخاطبان باریک تر به بیزینس ها این اجازه را می دهد تا فعالیت های خود را صرف خدمات رسانی به نیازهای بخصوص مشتریان خود کنند.
  • ارائه تخصص: شناخته شدن به عنوان یک متخصص در حوزه یک محصول یا خدمات مشخص باعث می شود تا شانس معرفی شدن یک بیزینس توسط مشتریان به مردم دیگر افزایش پیدا کند.
  • مستحکم کردن جای پا: مستحکم کردن یک موقعیت در یک نیچ مارکت Niche Market می تواند به یک بیزینس کمک کند تا پیشنهادات خود را با اعتماد به نفس بیشتر به بازارهای جدیدتر و بزرگ تر ارائه کند.

چطور یک نیچ تعریف کنیم؟

۱) یک لیست آرزوها ایجاد کنید

بیزینس خود را با چه کسی می خواهید انجام دهید؟ تا جایی که می توانید دقیق باشید. رنج جغرافیایی و مدل بیزینس ها و مشتریانی که بیزینس شما باید هدفگیری کند را شناسایی کنید. اگر نمی دانید که می خواهید با چه کسی بیزینس انجام دهید، نمی توانید ارتباط ایجاد کنید. شما باید به این درک برسید که نمی توانید با همه مردم بیزینس انجام دهید. اگر در تلاش برای رسیدن به این هدف باشید، تنها خود را خسته کرده و مشتریانتان را گیج می کنید.

Niche Market یک بخش متمرکز و هدفگیری شده از بازار کلی است

امروزه، ترند به سوی Nicheهای کوچک تر در حال حرکت است. هدفگیری نوجوانان به اندازه کافی دقیق نیست؛ هدفگیری نوجوانان امریکایی افریقایی پسر با خانواده هایی که درآمد بالای ۴۰ هزار دلار دارند، هدفگیری دقیق است. هدفگیری کمپانی هایی که نرم افزار می فروشند خیلی گسترده است؛ هدفگیری کمپانی های شمال کالیفرنیا که نرم افزارهای اینترنتی ارائه می دهند و فروش بالای ۱۵میلیون دلار دارند به اندازه کافی دقیق است.

۲) تمرکز کنید

چیزی که می خواهید بفروشید را کاملاً به صورت واضح مشخص کنید، با در نظر داشتن این که شما نمی توانید تمام چیزهایی که مردم می خواهند باشید و کوچک تر بهتر است. نیچ شما با حوزه کاری که در آن فعالیت می کنید یکسان نیست. به عنوان مثال، یک بیزینس لباس فروشی در واقع یک Niche نیست بلکه یک حوزه کاری است. یک Niche مشخص در این زمینه می توانست ” لباس های مخصوص بارداری برای مدیران خانم ” باشد.

برای شروع این پروسه تمرکز کردن، تکنیک های پایین می توانند به شما کمک کنند:

  • لیستی از بهترین کارهایی که انجام می دهید و مهارت های مورد نیاز برای هر کدام از آن ها ایجاد کنید.
  • دستاورد های خود را لیست کنید.
  • مهم ترین درس هایی که در زندگی خود گرفته اید را مشخص کنید.
  • به دنبال الگوهایی باشید که مدل و راهبرد مواجهه شما با مشکلات را نشان می دهند.

Niche شما به صورت طبیعی باید از علاقه ها و تجربیات شما ایجاد شود. به عنوان مثال، اگر ۱۰ سال از عمر خود را صرف کار کردن در یک شرکت مشاوره ای کرده اید و در عین حال در تمام طول این ۱۰ سال روی یک بیزینس کوچک خانوادگی نیز کار کرده اید، ممکن است تصمیم بگیرید که یک شرکت مشاوره ای راه اندازی کنید که تخصص آن بیزینس های کوچک خانوادگی باشد!

۳) دیدگاه مشتریان خود را توصیف کنید

تمام بیزینس های موفق از قانونی طلایی استفاده می کنند که می گوید:” همانطور با مردم باشید که آن ها با خود هستند.” زمانی که به دنیا از دید مشتریان احتمالی خود نگاه می کنید، می توانید نیازها و خواسته های آن ها را شناسایی کنید.

به دنیا از دید مشتریان خود نگاه کنید و نیازها و خواسته های آن ها را شناسایی کنید

بهترین راه برای انجام این کار صحبت کردن با مشتریان احتمالی و شناسایی کردن نگرانی های اصلی آن هاست.

۴) ترکیب کنید

در این مرحله، همان طور که ایده ها و نیازها و خواسته های موکلان شما شروع به یکی شدن برای ایجاد یک چیز جدید می کنند، Niche شما نیز شروع به شکل گیری می کند. یک Niche خوب ۵ ویژگی دارد:

  • شما را به جایی که می خواهید می برد. به زبان ساده تر، با اهداف بلند مدت شما تطابق دارد.
  • کس دیگری آن را می خواهد که نامش مشتری است.
  • به دقت برنامه ریزی شده است.
  • یکی از هزارتاست، یعنی دیگر چیزی مانند آن وجود ندارد.
  • تغییر و تحول پیدا می کند، و بنابراین به شما اجازه ایجاد مراکز سودآوری متفاوت را می دهد در حالی که همچنان می توانید از بیزینس اصلی نیز درامد داشته باشید، و بنابراین موجب ایجاد اطمینان از آینده موفقیت آمیز می شود.

۵ ) ارزیابی کنید

حال زمان آن رسیده است که محصول یا خدمات پیشنهادی خود را نسبت به ۵ ویژگی گفته شده در مورد قبلی ارزیابی کنید. امکان دارد که متوجه شوید آن Nichـی که در نظر داشتید به سفرهای بیزینس بیشتر از آن مقداری که در توان شماست نیاز دارد. این بدین معنیست که نمی تواند یکی از 5 ویژگی بالا را تحقق بخشد، شما را به جایی که می خواهید نمی برد. بنابراین بیخیال آن شوید، و به سراغ ایده بعدی بروید.

۶ ) آزمایش کنید

هنگامی که توانستید به هماهنگی لازم میان Niche و محصول برسید، آن را در بازار آزمایش کنید. به مردم فرصتی برای خرید محصول یا خدمات خود بدهید، نه به صورت تئوری بلکه واقعاً محصول و خدمات را در جلوی آن ها بگذارید. این کار را می توان با پیشنهاد دادن نمونه کارها، مانند یک مینی سمینار رایگان یا یک نسخه از خبرنامه تان انجام داد. این آزمایش نباید نیازمند پول زیادی باشد. اگر شما پول زیادی را در آزمایش اولیه بازار خرج کنید، کار بسیار اشتباهی را انجام داده اید.

۷) بروید سراغش!

حال زمان پیاده سازی ایده شما فرا رسیده است. برای بسیاری از کارآفرین ها، این سخت ترین مرحله است. اما ترسی نداشته باشید، اگر تکالیفتان را به خوبی انجام داده باشید، ورود به بازار یک ریسک محاسبه شده خواهد بود، نه یک قمار.

ورود به بازار یک ریسک محاسبه شده خواهد بود، نه یک قمار

تا به اینجا فهمیدیم که Niche Market چیست و چه مزایایی دارد و چگونه می توان یک Niche را تعریف کرد. اما اگر به مطالب بالا توجه کرده باشید در قسمتی از آن گفته شد که هیچوقت تمامی Niche ها سودآور نیستند و جای پیشرفت ندارند. بنابراین برای ورود به بازار مخصوصاً اگر بودجه محدودی داشته باشیم، لازم است بهترین Niche ها را بدانیم تا بتوانیم با اطمینان و ریسک کمتری فعالیت خود را شروع کنیم. اما قبل از شناخت پیدا کردن از Nicheهای سودآور، باید سوالی را مطرح کنیم.

چه چیزی باعث می شود که یک ایده نیچ Niche سودآور تلقی شود؟

یکی از اساسی ترین قوانین Niche Marketing چیزی است که توسط بیشتر مردم نادیده گرفته می شود.

چیزی را به مردم بفروشید که در حال حاضر هم آن را خریداری می کنند

Niche Marketing تلنگر زدن به باورهای ذهنی مردمی است که مشکلی دارند و برای حل آن نیاز به کمک نیاز دارند. مردمی که درامد اضافی دارند که می توانند آن را خرج چیزهای مختلف کنند. مردمی که طرفدار دو آتشه چیزی هستند، و از روی عادت برای آن پول خرج می کنند.

  • گلف بازها از روی عادت برای ورزش مورد علاقه خود سالانه پول زیادی خرج می کنند.
  • مردمی که با مشکل آکنه های پوستی مواجه هستند همیشه به دنبال درمان می باشند.
  • هر کسی که ” درامد کمی دارد و وقت زیادی دارد ” به دنبال درامد بیشتر است.
  • طرفداران فیلم ها همیشه به دنبال چیزهای کلکسیونی از فیلم های مورد علاقه خود برای خرید هستند.

بهترین Nicheها آن هایی هستند که شما در آن مشکلی از مردم را حل می کنید. نکته جالب اینجاست که راه حل این مشکل می تواند به سادگی فروختن یک کلکسیون از فیلم های جنگ ستارگان باشد. حتماً لازم نیست موضوع مرگ و زندگی که به آینده بشریت بستگی دارد باشد، اصلاً این طور نیست.

بهترین Nicheها آن هایی هستند که شما در آن مشکلی از مردم را حل می کنید

به جای این تفکرات اشتباه، Niche Marketing درباره فراهم کردن تقاضا و انتظارات یک بازار هدف می باشد. بیزینس شما همچنین حتماً لازم نیست بر اساس فروش یک محصول باشد.  Niche شما ممکن است تنها در ارائه دادن خدمات سئو برای روانشناسان تخصص داشته باشد. یا کمک کردن به والدین برای برگزاری بهترین جشن تولد ممکن برای فرزندانشان. شما می توانید به مردم نحوه راه اندازی بیزینس اصلاح و پیرایش داماد را آموزش دهید، و یا حتی چطور می توانند یک رمان عالی بنویسند که در عرض یک هفته در صدر کتاب های پرفروش قرار بگیرد.

یکی از استراتژی های Niche که باید در مورد آن محتاط بود، Niche هایی هستند که بر اساس علاقه شما می باشند. شما ممکن است علاقه زیادی به هنر بومیان امریکای جنوبی داشته باشید. اما این مهم نیست چرا که اگر بازاری برای محصولات مورد نظر وجود نداشته باشد شما تبدیل به یک علاقه مند می شوید نه یک صاحب بیزینس. شنیدن این صحبت ها شاید کمی دلسرد کننده باشد، اما همین نصیحت کوچک می تواند هزاران دلار شما را در جیبتان نگه دارد. زمانی که توانستید راهی برای حل مشکلات مردم پیدا کنید پول نیز به دنبال آن خواهد آمد. تنها کاری که باید انجام دهید پیدا کردن یک Niche و پر کردن آن است.

آیا تمامی نیچهای خوب اشباع نشده اند؟

خیر، پر نشده اند. با در نظر نگرفتن صنعت قمار بزرگسالان به صورت آنلاین و آفلاین، تقریباً هر چیز دیگری جای پیشروی دارد. حقیقت این است که شما می توانید در هرکدام از هزاران صنایع Niche به رقابت بپردازید. هر کدام که دوست دارید. رقابت کردن در Niche های پر طرفدار نیازمند سرمایه گذاری در وقت و پول، نوآوری و تلاش است.

بعضی از بازاریابان تصور می کنند که Niche هایی مانند سلامتی بیش از حد رقابتی هستند. بنابراین راهی برای جا باز کردن برای شما وجود ندارد. پس آن افرادی که در کانال های خرید جدیدترین رژیم غذایی یا ابزار ورزشی را می فروشند چطور؟ آن ها میلیون ها دلار از فروش محصولات و خدمات خود پول در می آورند، در حالی که در بازاری بسیار رقابتی نیز فعالیت می کنند.

بسیاری از کسب و کارهای در فضاهای بسیار رقابتی درآمدهای کلان کسب می کنند

قرارهای عاشقانه نیز یکی دیگر از Niche هایی که است بسیاری از مردم به دلیل رقابت شدید در آن بیخیال می شوند. اگر مشکل این جا بود پس Match.com و Plenty of Fish باید صاحبان بازار می بودند، و در این صورت Tinder نابود می شد.

اما چطور می توان در یک بازار Niche رقابتی توجه را به سمت خود جلب کرد؟ شما دو انتخاب دارید:

  1. یک ایده ای که جواب می دهد را بردارید و به شیوه خودتان آن را بهبود بخشید طوری که مردم نتوانند این تغییر را انکار کنند.
  2. قبول کنید که باید ۲-۳ سال آینده زندگی خود را برای سلطه پیدا کردن برروی این Niche صرف کنید.

به یاد داشته باشید که شما به ۱ میلیون مشتری نیاز ندارید تا ثروتمند شوید. تمام چیزی که نیاز دارید ۱۰۰۰ طرفدار واقعی است که می خواهند در دوره های معین از شما خرید کنند. حتی اگر به صورت ماهانه ۱۰ دلار برای خدمات شما پول بدهند، ۱۰ هزار دلار در ماه سودآوری برای شرکت شماست.

به دنبال میانبر هستید؟

ما نمی توانیم به شما قول پول بی نهایت با کمترین میزان تلاش و فعالیت را بدهیم. ساخت یک بیزینس سخت است، اما به نظر من ساخت یک بیزینس و شکست خوردن حتی سخت تر از آن است! یکی از بهترین راه ها برای اجتناب از شکست و رسیدن به موفقیت پیدا کردن یک مربی است. مشکل اینجاست که هیچکس نمی خواهد مربی کسی باشد که نمی داند از اول باید چه کاری انجام دهد. بنابراین بهترین امید شما بعد از مربی دوره آموزشی است.

وبینار اصول دیجیتال مارکتینگ و مسیر اجرای آن

وبینارهای رایگان دیجیتال مارکتینگ

لیست نیچ مارکتها

هیچ دلیلی برای ارائه دادن ۲۴۹۷ ایده Niche برای پول درآوردن از همین امروز به شما وجود ندارد! چرا که هیچکس وقت این چیزها را ندارد، شما احساس بدی نسبت به این همه اطلاعات پیدا می کنید و هفته ها زمان خود را صرف تحلیل اطلاعات به جای عمل کردن می کنید.

به جای آن چیزی که گیر شما می آید ده Niche ساخته شده است، اما یکی از آن ها تنها جایی است که می توانید در آن رقابت کنید. بعضی از موارد لیست پایین برای شما آشنا خواهند بود، بعضی از آن ها هم کاری می کنند که شما صندلی خودتان را به عقب داده و با خود بگویید ” چطور تابحال به ذهن خودم نرسیده بود؟ ” ما می خواهیم به شما نشان دهیم که انتخاب یک نیچ به معنی بازسازی کامل همه چیز نیست.

۱ – زبان

آیا می دانستید که زبان انگلیسی تنها زبان اول ۲۱ درصد از جمعیت دنیاست؟ در واقع، تا سال ۲۰۵۰ تنها در کشور امریکا مردمی که به زبان اسپانیایی صحبت می کنند بیشتر از انگلیسی زبان ها خواهند بود. مدارس کانادا در حال آموزش دادن زبان چینی به دانش آموزان خود به دلیل قدرت روزافزون اقتصادی چین در دنیا هستند.

مردم زبان جدید آموختن را دوست دارند. اما، طی چند دهه آینده بسیاری از ما باید زبان های دیگری به غیر از زبان مادری و انگلیسی را یاد بگیریم. دنیا در حال تغییر است. شاید حتی روزی برسد که به زبانی مانند زبان دوتراکی ها در سریال Game of Thrones صحبت کنیم، کسی چه می داند؟ تمامی این صحبت ها بدین معنیست که یک بازار بازار آماده برای نرم افزارهای تدریس زبان، خدمات آنلاین آموزش زبان و هر چیزی که به آموختن یک زبان جدید مرتبط است وجود دارد.

ارزش بازار: ۴۳ میلیارد دلار در سال

۲ – حیوانات خانگی

این بازاری است که به این زودی ها جایی نخواهد رفت، و پتانسیل بسیار زیادی در ابعاد مختلف برای بیزینس های Niche دارد. حیوانات خانگی تقریباً به یک لایف استایل در غرب دنیا تبدیل شده اند، و در حال تبدیل شدن به لایف استایل کل جهان هستند. هیچ شکی در مورد سودآوری این بازار وجود ندارد.

بازار حیوانات خانگی داغ است

در حقیقت نسلی از مردم در حال شکل گرفتن است که فرزندی ندارند و حیوانات خانگی خود را به جای فرزندان بزرگ می کنند. شما می توانید یک وب سایت Niche در مورد نژاد خاصی از گربه ها داشته باشید. یک آپشن دیگر می تواند یک کانال یوتوب برای بررسی اسباب بازی های جویدنی سگ ها باشد. یا می توانید یک وب سایت در مورد نگهداری از انواع پرندگان داشته باشید. شما می توانید Niche بیزینس خود را آفلاین پیش برده و یک شرکت پرستاری از حیوانات خانگی افتتاح کنید. در نظر داشته باشید که صاحبان حیوانات خانگی مایلند در صورت اعتماد داشتن به پرستاران حیوانات خانگی شان، صدها دلار در ماه به آنها پول بدهند.

صاحبان حیوانات خانگی در مورد فراهم کردن بهترین خدمات برای این حیوانات بسیار ولخرج هستند، از غذا و اسباب بازی گرفته تا خدمات درمانی. چرا شما به سراغ این بازار نروید؟

ارزش بازار: ۶۶.۷۵ میلیارد دلار در سال

۳ – آماده سازی

اگر اخبار را دنبال می کنید حتماً این فکر به ذهن شما رسیده است که دنیا روز به روز بدتر می شود. (این دلیل خوبی است که به اخبار گوش نکنید!)

اما حتی اگر زامبی ها هم به دنیا حمله کنند، مسلماً شما باید برای محافظت از خانواده خود آماده باشید. الگوهای آب و هوایی دنیای ما به نظر در حال تغییر هستند. بنابراین چرا شما برای شرایط حساس مانند وقتی که سرمای خانمان سوزی از راه می رسد یا یک طوفان مهیب در حال شکل گیری است آماده نباشید؟ شما می توانید یک ای کامرس همه جانبه یا یک بیزینس تحویل رسانی آذوقه های آماده سازی FBA را راه اندازی کنید. اگر نمی دانید که این آذوقه ها چه چیزهایی می توانند باشند، شما می توانید از وب سایت هایی مانند Jungle Scout یا Helium10 کمک بگیرید.

همچنین شما می توانید یک سایت افیلیت مارکتینگ Niche در مورد آماده سازی بچه ها داشته باشید. نکته جالب در مورد این Niche Market که این بازار فراتر از تنها خرید غذاهای یخ زده و مهمات برای شاتگان است. این بازار همچنین شامل مهارت های ساخت تفنگ، ساخت ادوات جنگی، ساخت چاقوهای مختلف، نگهداری از غذا و … هم می شود. هرکدام از این زیرمجموعه ها برای جامعه آماده سازی رضایت بخش هستند. اگر به دنبال فروش یک سری از اجناس در آمازون هستید، شما باید کیووردهایی را پیدا کنید که جستجوهای زیادی دارند و در عین حال رقابت کمی دارند.

ارزش بازار: ۱۶-۳۷ میلیارد دلار در سال

وبینار چگونه یک فروشنده موفق در آمازون شوید

وبینارهای رایگان دیجیتال مارکتینگ

۴– روابط عاطفی

تا زمانی که تحول بزرگی در ژن های ما رخ دهد تا به موجودات غیرعاطفی تبدیل شویم، روابط عاطفی برای همه ما اهمیت بسیار زیادی دارد. بزرگترین مشکلی که همه مردم در مورد روابط عاطفی دارند چیست؟ پیدا کردن کسی که عاشق وی باشند!

همیشه روابط عاطفی برای همه ما اهمیت بسیار زیادی دارد

نگاه کردن به تاریخچه قرارهای عاشقانه آنلاین بسیار جالب است. زمانی بود که هر کسی که از قرارهای عاشقانه آنلاین استفاده می کرد مرکز خنده دیگران بود. امروزه، این قرارها به عنوان بخشی از پروسه روابط عاطفی مورد قبول هستند. مطالعات اخیر نشان می دهد که تنها در امریکا، بیش از ۵۰ میلیون امریکایی حداقل یک بار از وب سایت های قرارهای آنلاین استفاده کرده اند. امروزه این موضوع به بازاری بزرگ تبدیل شده است.

شما می توانید به شیوه های مختلفی با این Niche Market تعامل برقرار کنید. شما می توانید کتابچه ای در مورد قرار گذاشتن برای افراد بالای ۴۰ سال بنویسید، آن را در آمازون منتشر کنید، و بیش از ۱۰۰ دلار در روز درامد داشته باشید. یا شاید هم بتوانید یک محصول دیجیتال در مورد بهترین راه ها برای به هم زدن رابطه عاطفی با کسی دیگر را بسازید. خیلی از افراد سعی می کنند به شیوه های مختلف شریک عاطفی قبلی خود را به زندگی خود برگردانند، پس چرا سعی نکنیم راهبردی جدید در این حوزه داشته باشیم؟

قرار داشتن در یک رابطه عاشقانه یکی از بزرگترین تعهداتی است که افراد در زندگی خود قبول می کنند. همین موضوع باعث می شود که تمایل آن ها به پول خرج کردن برای حل کردن مشکلات روابط خود بیشتر شود.

ارزش بازار: ۲.۵ میلیارد دلار

۵ – دارایی شخصی

رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ به طور آزاردهنده ای به ما یاد داد که چطور به سرعت خیلی زیاد ممکن است از ثروتمند به فقیر تبدیل شویم. بزرگترین تاثیری که این اتفاق برروی مردم داشت این بود که آن ها متوجه شدن که متنوع کردن منابع درآمد و برنامه ریزی برای آینده بهترین کار ممکن است. شما نمی توانید از دولت انتظار داشته باشید تا نگران شما باشد. مخصوصاً نه زمانی که بیشتر کشورهای توسعه یافته در دنیا ورشکسته هستند!

این Niche فرصت های بسیار زیادی برای محصولات و خدمات مختلف دارد، اما تمامی آنها هدف افزایش دادن درامد یک شخص یا کمک در کنترل کردن مخارج آنها را دارند. بعضی از افراد مانند Jeff Proctor درامد ماهانه بیش از ۱۰۰ هزار دلار را در این Niche از طریق ترافیک سئو و هدفگیری هوشمند کیووردها دارند.

بیزینس های Niche که در این بازار می توانند عملکرد بسیار خوبی داشته باشند شامل سایت های اطلاع رسانی در مورد بودجه بندی هستند. یکی دیگر از زیرشاخه های این Niche نحوه زندگی بدون تلویزیون است. یا شما می توانید این ایده وعده های غذایی خانوادگی را داشته باشید که کمتر از ۱۰ دلار آب می خورند. یک سرویس مربی گری مالی آنلاین نیز می تواند انتخابی دیگر برای شما باشد.

سایت های اطلاع رسانی در مورد بودجه بندی یکی از نیچ های پر کاربرد است

فروش محصولات دیجیتال با کیفیت در این بازار ممکن است یک چالش باشد. به یاد داشته باشید، مردم معمولاً بیشتر به ذخیره کردن پول علاقه مند هستند. اگر، بیزینس Niche شما در مورد شیوه های افزایش درامد است، فروختن محصولات دیجیتال نباید مشکلی برایتان پیش بیاورد.

ارزش بازار: ۱۷ میلیارد دلار در سال

۶ – امنیت خانه

هیچ کسی دوست ندارد که خانه خود را تبدیل به یک قلعه نظامی کند، اما جرایم نیز قرار نیز به خودی خود جایی بروند. حتی آزادترین خانواده ها هم مجبور می شوند تا میزان امنیت خانه خود را بسنجند.

به صورت خلاصه، امنیت خانه یک بازار رو به رشد است و زیرشاخه های زیادی دارد. شما می توانید یک سایت Niche متمرکز برروی سلاح های غیرکشنده دفاعی خانگی داشته باشید. نرم افزارها و سخت افزارهای نظارتی برای خانه نیز هر روز محبوب تر می شوند، که شامل زنگ های در دوربین دار، سیستم های دوربین های مدار بسته وای فای و سیستم های نورپردازی PIR می شوند.

یک زیرشاخه دیگر می تواند راه حل جلوگیری از ” دزدان ایوان ” باشد تا وسایل موجود خارج از خانه را ندزدند. شما می توانید یک سری از محصولات دیجیتال اطلاعاتی را نیز برای این بازار تولید کنید، یا یک کانال یوتوب که لوازم امنیت خانه را نقد و بررسی می کند. یک راهبرد دیگر می تواند ایجاد یک وب سایت افیلیت مارکتینگ در مورد ضد سارق کردن خانه باشد.

ارزش بازار: ۵۱ میلیادر دلار در سال

۷ – بچه ها

تا سال ۱۸۰۰ میلادی جمعیت دنیا ۹۰۰ میلیون نفر بود. تا سال ۱۹۰۰ این عدد به ۱.۶۵ میلیارد و تا ۱۹۸۰ به ۴.۴ میلیارد نفر رسید. طی ۴۰ سال اخیر جمعیت سیاره ما تقریباً دو برابر شده و به ۷.۶ میلیارد نفر رسیده است. به نظر نوزادان بسیار زیادی هرروز به دنیا اضافه می شوند، اگر بخواهیم دقیق بگوییم، ۳۸۶ هزارتا.

اگر در یک کابوس دیستوپیایی مانند فیلم Children of Men از خواب بیدار نشویم، بازار برای محصولات مرتبط با نوزادان روز به روز بزرگ تر می شود. نه تنها این، بلکه والدین نیز همانطور که گفته شد طرفداران شدید خرج کردن در این بازار هستند. والدین جدید به صورت میانگین سالانه ۴۰ هزار دلار برای لباس و تغذیه نوزادان هزینه می کنند.

همیشه در محصولات و خدمات مربوط به کودکان می توان نوآوری کرد

زیرشاخه های این بازار شامل وب سایت های افیلیت مارکتینگ آمازون، چطور حمام های بچگانه سازماندهی کنیم و سایت های مرتبط با نام گذاری فرزندان می شوند. شما می توانید یک بلاگ برای کسانی که بار اول است در اواخر دهه چهارم زندگی خود پدر و مادر می شوند ایجاد کنید. یا یک بلاگ درباره پروسه فرزند خواندگی در کشورهای مختلف. فرصت ها درون این Niche تقریباً نامحدود هستند. افراد درون این Niche تقریباً حاضر هستند هر چقدر که لازم باشد پرداخت کنند تا از این که خانواده آن ها بهترین شروع ممکن را در زندگی دارد مطمئن شوند.

ارزش بازار: ۱۸ میلیارد دلار در سال

۸ – کاهش وزن

امریکا در حال حاضر دچار اپیدمی چاقی شده است. البته که امریکا تنها کشوری نیست که این مشکل را دارد، انگلستان و آلمان نزدیک ترین رقبای امریکا در این زمینه محسوب می شوند.

بازار بسیار بزرگی برای کمک به مردم برای آب کردن چربی هایشان و سپس نگه داشتن بدن به همان صورت وجود دارد. زیرشاخه هایی که می توانید از آن ها استفاده کنید شامل ایده هایی مانند کانال مربی شخصی یوتوب با هدفگیری افراد ۳۰ سال به بالا است. همچنین شما می توانید یک سایت Niche، یک بیزینس آفلاین که برنامه های غذایی ارائه می دهد را داشته باشید. یا حتی یک محصول دیجیتال برای کاهش وزن کسانی که روزهای پر مشغله ای دارند.

همانطور که قبلا در این مقاله گفتیم شما تنها باید به کانال های خرید نگاه کنید تا متوجه شوید که چقدر پول در بازار کاهش وزن خرج می شود. بله، این بازار خیلی رقابتی است، و بله شما می توانید با زمان، نوآوری و تلاش در این بازار رقابت کنید. از آنجایی که ممکن است الزامات اخلاقی کمی در مورد انواع مختلفی از نمایش های محتوا وجود داشته باشد، شما هنوز هم می توانید سودآوری خوبی از طریق افیلیت مارکتینگ آمازون و یا حتی تبلیغات نمایشی داشته باشید.

ارزش بازار: ۶۶ میلیارد دلار در سال

۱۹ فیلم الهام بخش برتر برای بازاریابان

همیشه بعضی از فیلم ها می توانند الهام بخش ما برای بهتر بودن در شغل خود باشند

۹ – آموزش ساز

این Niche برای همه نیست چرا که موزیسین ها از نژاد متفاوتی هستند. آن ها می توانند یک بازاریاب غیر موزیسین را از کیلومترها دورتر تشخیص دهند، بنابراین باید محتاط باشید. با در نظر گرفتن این هشدار، یاد گرفتن نواختن یک ساز تقریباً چیزی است که همه مردم آرزوی آن را دارند، و این موضوع تنها برای تازه کاران نیست. بازار بزرگی برای بهبود بخشیدن موزیسین هایی که می خواهند مهارت های خود را یک سطح بالاتر ببرند وجود دارد.

آموزش ساز از کانال های مختلف همیشه طرفداران مربوط به خود را دارد

یکی از محبوب ترین راهبردها در این حوزه ایجاد یک سایت عضویت محور است که شامل درس هایی در مورد یک ساز مشخص می باشد. شما همچنین می توانید یک کانال یوتیوب برای آموزش مردم در مورد نحوه نواختن کاورهای موزیک های محبوب یا موزیک های کلاسیک راک ایجاد کنید، و کانال خود را به عنوان منبع درامد در نظر بگیرید. یا شما می توانید یک محصول دیجیتال در مورد نحوه تنظیم تاثیرگذار پدال ها برای گیتاریست ها و نوازندگان بیس جدید بفروشید.

ارزش بازار: ۶ میلیارد دلار در سال

۱۰ – سرگرمی های الکترونیک

به این فکر کنید که چند وسیله سرگرمی الکترونیک دارید؟ شما یک گوشی هوشمند دارید، یک تبلت و احتمالاً یک خواننده الکترونیک مانند Kindle یا Kobo. شما همچنین احتمالاً عضویت Netflix، Hulu و Spotify هم دارید.

اساساً، گدجت های الکترونیک و دیوایس های سرگرمی بخشی از زندگی شما هستند. آنها بخشی از زندگی همه مردم هستند، که شامل مردم در کشورهای در حال توسعه نیز می باشد. در واقع، کشورهای در حال توسعه به زودی به یکی از بزرگ ترین بازارها برای Gadgetهای الکترونیک و خدمات سرگرمی طی دهه آینده تبدیل می شوند.

پول درآوردن در این بازار ارتباط مستقیم به نگاه داشتن به زیرشاخه های متمرکز دارد. یک مثال می تواند یک کانال یوتوب در مورد سرویس های استریمینگ ویدیو و بازیکنانی به آنها متصل می شوند باشد. یا یک محصول دیجیتال درباره نحوه پول درآوردن از استریمینگ بازی ها در پلتفرم هایی مانند Twitch. شما همچنین می توانید یک وب سایت Niche در مورد راه اندازی سرورهای استریمینگ رسانه خود در خانه داشته باشید، و همچنین نقد و بررسی هایی در مورد تجهیزات لازم مانند دیوایس های Network Attached Storage.

ارزش بازار: ۶۵ میلیون دلار در سال

Niche Marketing از بین نرفته است، مهم نیست بقیه چه می گویند. این موضوع هم برای Niche های پررنگ و ساخته شده صدق می کند و هم آن هایی که در حال توسعه یافتن در همین لحظه که در حال صحبت هستیم، هستند.

جمع بندی

در واقع، هیچ زمانی از امروز برای شروع بیزینس Niche شما وجود ندارد. چرا؟ چون بسیاری از مردم فکر می کنند Niche های خوب همه اشباع شده اند. اما بعد از خواندن این مقاله، شما می دانید که این موضوع صحت ندارد.

لطفا امتیاز دهید
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

28
14 اردیبهشت 1399
    ..نظرات..
    ..مقالات پربازدید..
    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام
    طراحی سایت

    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

     آموزش قرعه کشی در اینستاگرام با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

    14288
    24 فروردین 1398
    دلایل موفقیت دیجی کالا
    طراحی سایت

    دلایل موفقیت دیجی کالا

    یکی از موفق ترین استارت اپ های ایران در دهه ی اخیر سایت دیجی کالا بوده است . به طوری که به جرئت می توان گفت این سایت بزرگ‌ ترین خرده‌ فروشی اینترنتی خاورمیانه است .اقایان محمدی در سال 1384 تصمیم راه اندازی این وب سایت گرفتند و در سال 85 این برند با نام فعلی ” دیجی کالا ” پایه گذاری گردید .مدیران این پروژه با این هدف او...

    2098
    22 اردیبهشت 1398
    bit.ly چیست ؟
    طراحی سایت

    bit.ly چیست ؟

    بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند.علت استفاده از...

    2056
    27 آذر 1398