هدف از دیجیتال مارکتینگ چیست؟

سئو

..هدف از دیجیتال مارکتینگ چیست؟..
سئو

هدف از دیجیتال مارکتینگ چیست؟

آیا میدانید هدف از دیجیتال مارکتینگ چیست؟ با سئو روز در این مقاله کوتاه اما کاربردی همراه باشید تا به طور کامل اهداف دیجیتال مارکتینگ را برای شما باز کنم.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی برای موفقیت در اینترنت لازم می باشد. اهداف دیجیتال مارکتینگ با اهداف اصلی شرکت باید هم راستا باشند. 

هدف ما از دیجیتال مارکتینگ چیست؟ 

در تجارت امروز و در دنیای پرمخاطره و پر جنب و جوش اینترنت، در صورتی که بخواهیم موفق شویم، باید یک سیستم دیجیتال مارکتینگ قوی را دنبال کنیم.

این سیستم باید دارای هدف بوده و استراتژی لازم برای رسیدن به آن را در دستور کار خود داشته باشد.

دیجیتال مارکتینگ یعنی چه؟

برای جواب این سوال باید بدانید که این مبحث قدیمی بوده و در بازار و در فن بازاریابی از دو دهه پیش جایگاه خاصی برای خود ساخته است و افراد را مجبور کرده که در کسب و کار خود از آن استفاده نمایند.

این ترکیب چیزی نیست به جز دیجیتال مارکتینگ که مطمئنا در مسیر پیشرفت و تبلیغات کسب و کار خود و در اینترنت زیاد به گوش شما خورده است.

در واقع شاخه و زیر مجموعه ای از علم بازاریابی و تبلیغات است که در فضای مجازی و دنیای بی انتهای اینترنتی انجام می شود.

در واقع از زمانی پا به عرصه گذاشت که تعداد افرادی که با کامپیوتر، لپ تاپ و گوشی در دنیای بی انتهای اینترنتی و مجازی به جستجو می پرداختند، بیشتر و بیشتر شد و افراد به این نتیجه رسیدند که می توانند کسب و کار خود را از این طریق نیز گسترش دهند.

شاید بتوان با توجه به موارد گفته شده، دیجیتال مارکتینگ را به یک جعبه ابزار تشبیه کرد که در آن ابزارآلات مختلف اینترنتی وجود دارد و شما به کمک آنها می توانید در اینترنت از بابت مارکتینگ و بازاریابی به اهداف خود نزدیک شوید.

برای توضیحات کامل تر مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست را در سئو روز بخوانید. همچنین آشنایی بیشتر با انواع روش های دیجیتال مارکتینگ

اهداف دیجیتال مارکتینگ را بیان کنید

در قدم اول باید این را بگوییم که شما خودتان باید برای دیجیتال مارکتینگ کسب و کار مورد نظرتان هدف گذاری کرده و آن را مشخص کنید.

پس از تعیین هدف خود و هم راستا کردن آن با هدف اصلی شرکت، راه ها و مراحل انجام کار را برای خود مشخص نمایید.

در این مسیر برخی اهداف کلی و برخی جزئی و مختص به خود شما و شغل شما خواهند بود.

اهداف کلی در واقع اهدافی هستند که بیشتر شرکت ها و کسب و کارها آن را دنبال می کنند

مانند: پیدا کردن مشتری و خواهان واقعی محصول و یا خدمات و همچنین ایجاد ارتباط و برقراری تعامل با آنها، برگشت سرمایه در کوتاه ترین زمان ممکن و سود آوری برای آنها، برندسازی در دنیای دیجیتال و اینترنت و همچنین ترغیب افراد و مشتریان برای خرید و یا استفاده از خدمات آنها.

در این بین اهداف جزئی خاص تر و اختصاصی تر خواهند بود

بدین شرح که: بخواهید در میان رقیبان بیشترین بازدید کننده را داشته و در نتیجه بیشترین تعداد مشتری را از‌ آن خود کنید و برند خود را در دنیای آنلاین و دیجیتال به همه معرفی کرده و هرچه قوی تر ظاهر شوید.

در این راه آموزش های لازم را به مخاطبین می دهید و از میان افراد مختلف بهترین ها و باهوش ترین ها را برای خود انتخاب کرده و استخدام می کنید.

انتخاب یک هدف صحیح چه ویژگی هایی دارد؟

برای داشتن یک هدف صحیح باید یک سری از خصوصیات را برای آن در نظر بگیریم:

یک هدف باید در درجه اول خاص و ویژه باشد و یک خدمت و یا کالای خاص را دنبال کند.

شرط دوم این است که هدف شما باید قابلیت اندازه گیری داشته باشد. مثلا هدف خود را افزایش کاربران به تعداد مشخص و تا زمان مشخصی در نظر می گیرید.

روش و مسیر انتخابی و نتیجه مورد نظر شما باید قابلیت دستیابی داشته باشد و بتوان به آن رسید و حالتی فرضی نداشته باشد.

برای هدف خود ارزش گذاری داشته باشید و هدف شما در راستای ارزشی که برای کار خود تعریف کرده اید باشد.

چگونه دیجیتال مارکتینگ را باید شروع کرد

همانطور که از نام آن مشخص است، دیجیتال مارکتینگ در دنیای دیجیتال و اینترنت انجام می شود و بستر آن همان وب سایت ها و دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی می باشد. پس شروع کار ما از دنیای مجازی و اینترنت خواهد بود.

حال برای کار باید دسته بندی از این بستر داشته باشیم.

می توان این فضا را به رسانه های پولی، رسانه های خصوصی و شخصی، شبکه های اجتماعی و رسانه های اکتسابی تقسیم بندی کرد.

در ادامه در مورد هر بخش توضیح کوتاهی را در اختیار شما قرار می دهم:

رسانه های اکتسابی یا همان سیستم دهان به دهان می باشد که با انجام نظرسنجی، گذاشتن نظرات و پیشنهادات، تبلیغات کلامی و از این دست فعالیت ها را شامل می شود.

رسانه های پولی شامل تبلیغات بنر ها و تبلیغات پولی آنلاین می شود.

رسانه های شخصی شامل شبکه های اجتماعی، یوتیوب و … می شوند.

شبکه های اجتماعی در واقع هر کانالی را شامل می شود که دارای صاحب و یا  صاحبانی است که به کاربران خود اجازه تولید محتوا را می دهد.

اهداف و استراتژی مارکتینگ شما

در شروع کار باید بدانید که هدف شما از دیجیتال مارکتینگ چیست و می خواهید آن را در چه راستایی تعریف نمایید.

وجود هدف باعث ایجاد انگیزه در تک تک افراد گروه شده و برای رسیدن به آن تلاش می کنند و بهترین مسیر را برمی گزینند.

شاید بتوان به جد گفت که هدف بیشتر شرکت ها افزایش ترافیک میزان جستجوی سایت و ارتقائ سئو در موتورهای جستجو می باشد.

حال که هدف خود را به طور کامل مشخص کردیم، باید استراتژی های لازم را برای رسیدن به آن را در نظر بگیریم.

بهترین و برترین استراتژی ها برای رسیدن به هدف، بازاریابی محتوا، سئو سایت و تبلیغات دیجیتال در مسیر صحیح آن می باشد.

نتیجه گیری 

در نهایت باید بدانید که قدم اول برای انجام هر کار، داشتن هدف در مسیر همان کار می باشد.

هدف برای شما و سایرین ایجاد انگیزه کرده و مسیر را مشخص می نماید.

هدف از دیجیتال مارکتینگ برای هر گونه کسب و کار و یا خدمت، شناساندن آن به مشتری و همچنین بالا بردن میزان تقاضا برای آن می باشد.

این افزایش آمار در بالا رفتن سئو سایت شما و در نتیجه افزایش رتبه سایت در گوگل موثر خواهد بود.

این افزایش مانند یک رابطه دوطرفه بوده و خود مجدد باعث افزایش بازدید کننده شما و رونق کاری و در نتیجه مالی شما خواهد شد.

داشتن هدف مشخص برای دیجیتال مارکتینگ در هر کسب و کاری باعث پیدا شدن تکنیک های مفید و کاربردی در مسیر و انجام بهتر کارها شده و همچنین ایجاد انگیزه موفقیت در تک تک اعضا را باعث می شود.

و در انتها اگر به خدمات دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید، سئو روز با تیم حرفه ای و با تجربه بالای خود میتواند کسب و کار شما را متحول کند ❤ 

منبع : seorooz  |  
212
2021-03-08 09:22:37
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

24257
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

10574
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

10027
27 آذر 1398