همه چیز را درباره توضیح متا بدانید !

طراحی سایت

..همه چیز را درباره توضیح متا بدانید !..
طراحی سایت

همه چیز را درباره توضیح متا بدانید !

منظور از توضیحات متا
توضیحات متا یک ویژگی HTML است که خلاصه شده ی یک صفحه را به کاربران و بازدیدکنندگان ارائه می دهد. موتورهای جستجو مانند گوگل معمولا توضیح متا را در نتایج جستجو نشان می دهند بازدیدکنندگان گاهی وارد سایت نمیشوند و فقط توضیحات متا را میخوانند تا تصمیم بگیرند که آیا با وارد شدن به این صفحه آن چیزی که دنبالش هستند را پیدا میکنند یا خیر وو اینهم قابل توجه است که توضیحات متا می تواند بر ورودی به صفحه سایت شما تاثیر گذار باشد

نوشتن توضیحات متا به دو روش

توضیح متایی که مینویسید زیرآدرس اینترنتی سایت شما قراردارد که اگر به شکل زیر دقت کنید قبلا هم هنگام مراجعه به یک آدرس اینترنتی توضیحاتی را زیر آن آدرس مشاهده کرده اید و شاید با خواندن آنها تصمیم گرفته باشید صفحه آن سایت را باز کنید

توضیح


1- طول قابل قبول برای توضیح متا

توضیح متا طور خاصی ندارد و میتواند به هرطریقی باشد ، اما گوگل کلا قطعه را به 155-160 پوند نادیده می گیرد. بهتر است توضیحات متا به اندازه کافی طولانی نگه داشته شود که آنها به اندازه کافی توصیفی باشند ، بنابراین توصیه می کنیم توصیفاتی بین 50-160 نویسه داشته باشید.

توضیح

2-چه قالبی بهینه است برای توضیحات متا

باینکه برچسب های توضیح متا ، به رده بندی موتورهای جستجو گره خورده است ، در دستیابی به کلیک کاربر از SERP ها بسیار مهم هستند. این پاراگرافهای کوتاه فرصتی برای مدیر وب سایت برای “تبلیغ” مطالب به جستجوگرها است ، و شانس جستجوگرها برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا این محتوا مرتبط است یا خیر و شامل اطلاعات مورد نظر از جستجوی جستجو است.

توضیح متا یک صفحه باید هوشمندانه (بخوانید: به روشی طبیعی ، فعال و غیر اسپم) کلمات کلیدی را که صفحه هدف قرار داده است استفاده کند ، بلکه توضیحی قانع کننده ایجاد کند که جستجوگر بخواهد روی آن کلیک کند. این باید به طور مستقیم به صفحه ای که توصیف می کند ، مرتبط باشد و از توضیحات سایر صفحات بی نظیر است.

چه چیزی عوامل رتبه بندی گوگل را مشخص میکند

گوگل در سپتامبر 2009 اعلام کرد که نه توضیحات متا و نه کلمات کلیدی متا در الگوریتم های رتبه بندی گوگل برای جستجوی وب قرار ندارند.

توضیح متا با این حال می توانند CTR صفحه (از طریق نرخ کلیک) را در گوگ تأثیر بگذارند که می تواند بر توانایی رتبه صفحه تأثیر بگذارد.

به همین دلیل ، در میان دیگران ، اینکه شما از بین رقیبانتان توضیح متای خوبی داشته باشید بسیار مهم است

بالاترین روش های سئو

کپی تبلیغاتی قانع کننده بنویسید

تگ توضیحات متا نقش نسخه تبلیغیاتی را ایفا میکند این خوانندگان را از طریق SERP به یک وب سایت جلب می کند و بنابراین بخشی بسیار مشهود و مهم در بازاریابی جستجو است. تهیه توضیحات قابل خواندن و قانع کننده با استفاده از کلمات کلیدی مهم می تواند نرخ کلیک را برای یک صفحه وب مشخص بهبود بخشد. برای به حداکثر رساندن نرخ کلیک در صفحات نتیجه موتور جستجو ، لازم است توجه داشته باشید که گوگل و سایر موتورهای جستجو کلمات کلیدی جسورانه در توضیحات در هنگام مطابقت با پرس و جوهای جستجو دارند. این متن جسورانه می تواند چشم جستجوگران را به خود جلب کند ، بنابراین شما باید توضیحات خود را مطابقت دهید تا اصطلاحات جستجو در حد ممکن نزدیک باشد.

توضیح

توضیحات متا به عنوان کپی آگهی نوشته شده است

نباید از تگ های توصیف متا کپی کنید

متا تگ‌ها محتوای واقعی نیستند که در صفحه نشان داده می‌شوند.مانند برچسب های عنوان ، مهم است که توضیحات متا در هر صفحه بی نظیر باشد. پس نباید از تگ های توصیف متا کپی کنید

از تکرار مثال توصیف متا خودداری کنید

یکی از راه های مبارزه با توصیف های متا کپی ، پیاده سازی روشی پویا و برنامه ای برای ایجاد توضیحات متا منحصر به فرد برای صفحات خودکار است. در صورت امکان ، هرچند برای توصیف اصلی که برای هر صفحه می نویسید ، جایگزینی وجود ندارد.

شامل علامت نقل قول مضاعف نشوید

هر زمان که از علامت نقل قول در HTML توضیحات متا استفاده شود ، گوگل هنگامی که در SERP ظاهر می شود ، این توضیحات را در علامت نقل قول قطع می کند. برای جلوگیری از وقوع این اتفاق ، بهترین شرط شما این است که تمام شخصیت های غیر الفبایی را از توضیحات متا حذف کنید. اگر علامت نقل قول در توضیحات متا شما مهم است ، می توانید از HTML استفاده کنید و نه از نقل قول های مضاعف برای جلوگیری از کوتاه شدن استفاده کنید.

بعضی اوقات نوشتن توضیحات متا اشکالی ندارد

اگرچه نوشتن توضیحات خوب متا به جای اینکه موتورها از یک صفحه وب مشخص استفاده کنند ، عاقلانه تر هستند ، اما همیشه اینگونه نیست. از این قاعده کلی استفاده کنید تا مشخص کنید که باید توضیحات متا خود را بنویسید

اگر صفحه ای بین یک یا سه اصطلاح یا عبارت به شدت جستجو شده را هدف قرار داده است ، توضیحات متا خود را بنویسید که به آن دسته از کاربرانی که پرس و جوهای جستجو را انجام می دهند از جمله این اصطلاحات را هدف قرار می دهد.

توضیح

اگر این صفحه ترافیک دم بلند (سه یا چند کلمه کلیدی) را هدف قرار می دهد ، گاهی اوقات می توان عاقلانه تر بود که اجازه دهیم موتورها خودشان توضیحات متا را جمع کنند. دلیل آن ساده است: وقتی موتورهای جستجو توضیحات متا را جمع می کنند ، همیشه کلمات کلیدی و عبارات اطراف را که کاربر جستجو کرده است نمایش می دهند. اگر یک وب مستر توضیحات متا را به کد صفحه بنویسد ، آنچه را که برای نوشتن انتخاب می کنند می تواند بسته به پرس و جو ، از اهمیت موتورهایی که به طور طبیعی ایجاد می کنند ، خدشه دار شود.

یک مورد احتیاط برای حذف تگ های توضیحات متا: به خاطر داشته باشید که سایتهای اشتراک اجتماعی مانند فیس بوک معمولاً از برچسب توضیحات متا صفحه به عنوان توضیحی استفاده می کنند که هنگام به اشتراک گذاری صفحه در سایت های آنها ظاهر می شود. بدون برچسب توضیحات متا ، سایتهای اشتراک اجتماعی فقط می توانند از اولین متنی که می توانند پیدا کنند استفاده کنند. بسته به متن اول در صفحه شما ، این ممکن است یک تجربه کاربر خوب ایجاد نکند

6
07 تیر 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

16256
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

2806
27 آذر 1398
طراحی سایت

دلایل موفقیت دیجی کالا

یکی از موفق ترین استارت اپ های ایران در دهه ی اخیر سایت دیجی کالا بوده است . به طوری که به جرئت می توان گفت این سایت بزرگ‌ ترین خرده‌ فروشی اینترنتی خاورمیانه است . اقایان محمدی در سال 1384 تصمیم راه اندازی این وب سایت گرفتند و در سال 85 این برند با نام فعلی ” دیجی کالا ” پایه گذاری گردید . مدیران این پروژه با این هدف او...

2555
22 اردیبهشت 1398