پیج رنک گوگل چیست ؟ راهنمایی وبمستر ها ! بخش 2

طراحی سایت

..پیج رنک گوگل چیست ؟ راهنمایی وبمستر ها ! بخش 2..
طراحی سایت

پیج رنک گوگل چیست ؟ راهنمایی وبمستر ها ! بخش 2

به دهکده وب خوش آمدید . در بخش قبل گفتیم که پیج رنک گوگل چیست و تعریف کردیم که منظور از نوار ابزار گوگل چیست و در کجا قرار دارد و پیج رنک برای جستجو گر ها چگونه است و آنها باید چگونه با آن کار کنند و توضیحاتی از این قبل ! حال در این بخش قصد داریم مکان پیج رنک در گوگل و نظرات گوگل در رابطه با پیج رنک چیست و اینکه تعامل این دو با یکدیگر چگونه است ؟ ابتدا نحوه نصب پیج رنک را بیاموزیم

نحوه عملکرد پیج رنک

در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است. ابتدا شما باید تی را نصب کرده باشید و سپس طبق تصاویر زیر همگام با ما پیش بروید

گوگل

آن نوار سبز بزرگ که بالای گوگل سرچ است را می بینید؟ ما به این صفحه پیج رنک میگوییم . اگر شما ماس خود را روی آن بگیرید(فشار ندهید )بطور معلق قرار دهید ، در واقع نمره صفحه Page را برای صفحه ای که بازدید می کنید نشان می دهد ، شما چیزی را که مشاهده میکنید مانند مثال زیر است :

گوگل

این نمره 10 را برای صفحه اصلی گوگل نمره پیج رنک پآن را 10 نشان میدهد ! این که به شما نمره صفحه ای که در آن هستید را می گوید گوگل است ! که در مثال بالا نمره صفحه را 10 نشان داده است و حداکثر مقدار یک صفحه و یا نمره ای که میتواند یک صفحه داشته باشد 10 است . این نشان دهنده گوگل کامل است!

نمره صفحات دیگر سایتها

شما اگر صفحات دیگری را بخواهید ببینید نمره صفحه آن را ، بیشتر احساس خواهید کرد کاهش و یا افزایش نمره صفحات را و تسلط موتور جوستجو را بر روی صفحات و نمره آنها مثلا در عکس زیر نمره صفحه را برای شما 7 از 10 نشان میدهد که این یعنی 3 درجه افت نمره صفحه !

گوگل

اینکه به ما 7 از 10 داده است به این معناست که ما از 10 امتیاز ممکن یک پیج رنک نمره 7 را داریم . عالی نیست ولی بد هم نیست . این نمره برای سایتی که حدود 4 ماه دارد عالی محسوب میشود ،پس در پیج رنک و نمره سایت ها زمان تولد سایت و اینکه چقدر از ایجاد سایت میگذرد مهم است

خب بیایید نمره صفحه سایت دیگری را مشاهده کنیم ، به عکس زیر و نمره صفحه آن توجه کنید :

گوگل

وقتی نمره 0 است باید چه کنیم

آخ! صفر! این یک صفحه وحشتناک است ؟ قطعا نه. ما در حالت ، سعی کردیم به صفحه ای برویم که موتورهای جستجو به آنها دسترسی ندارند و اینکار به ما نشان داد که خطایی در کار است .آنهم این است که اصلا این صفحه وجود ندارد ، Google در این حالت نمیتواند نمره ای برای صفحه ای که نمیتواند بخواند معین کند یا بهتر است بگویم صفحه ای که به آن دسترسی ندارد، بنابراین نمره آن صفحه را 0 نشان می دهد همچنین شما میتوانید به نوار کوچکی که زیر عبارت پیج رنک است توجه کنید که چرا اصلا سبز نیست ؟

بسیاری از جستجوگرها شاید هرگز صفحه پیج رنک را ندیده باشند. این به این دلیل است که به طور پیش فرض ، تا هفته گذشته ، هرگز روشن نشد. شما مجبور بودید دستی انجام این کار را انتخاب کنید و بیشتر افراد بهینه سازی موتور جستجو بودند که این کار را کردند.

Postscript (ارسال نامه )

مت کاتس (مهندس نرم‌افزار آمریکایی است. او پیشتر رئیس سابق بخش وب اسپم تیم گوگل بود و پس از ترک این تیم در حال حاضر در تیم کیفیت و مسائل بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) گوگل فعالیت دارد) پس از خواندن این اظهار نظر ، اظهار داشت: بسیاری از افراد عادی تصمیم به انتخاب صفحه Pageank می دهند. او همچنین اظهار داشت من اعتقاد دارم که تعداد افرادی که مایل به دیدن PageRank هستند بسیار بیشتر از مجموعه SEO های فعال است.

زمانیکه تاریخچه جستجوی وب سایت گسترش می یابد Google توضیح می دهد که تعداد جستجوگرهای دیگر نمرات PageRank را مشاهده میکنند. این امر به این دلیل است که در برخی موارد ، نوار ابزار Google با فعال کردن آن بارگیری می شود. در موارد دیگر ، Google شما را به روشن کردن کنتور تشویق می کند. برای درک بیشتر این نوشته مقاله زیر را بخوانید

میخواهید کنتور را روشن کنید ؟

برای اینکار بر روی گزینه منوی تنظیمات در نوار ابزار کلیک کنید ، سپس گزینه ها ، سپس برگه More را انتخاب کنید ، سپس در قسمت “حتی بیشتر دکمه ها” ، دکمه “PageRank و صفحه اطلاعات” را تیک بزنید. اکنون کنتور فعال شده است.

فهرست های Google

آیا می دانید در گوگل جایی وجود دارد که صفحات را فهرست می کند زیرا ویرایشگرهای انسانی به جای خزیدن در وب آنها را انتخاب کرده اند این دایرکتوری گوگل نامیده می شود یا به عبارت دیگر به سایت های مرجع که بقیه وبسایت های موجود در اینترنت را براساس زمینه فعالیت دسته بندی میکنند وب دایرکتوری می نامیم و براساس کار انجام شده توسط ویراستاران در پروژه Open Directory Project است.

به عنوان مثال ، دسته مربوط به وبلاگهای جستجو در Google را با Open Directory مقایسه کنید:

گوگل

اینها دقیقاً همان دسته ها هستند ،، Open Directory دایرکتوری باز در سمت چپ و در سمت راست. باید تقریباً یکسان باشد.

آنها به دو دلیل مهم نیستند

اول :مسیر گوگل قدیمی است. مشاهده می کنید که فهرست راهنما لیست های بیشتری نسبت به Google دارد. Google بیخودی زحمت نکشیده است که جدیدترین لیست ها را از فهرست دایرکتوری ها برای ماه ها بدست آورد. تعجب آور نیست هنگامی که بخشی از Google بود ،فهرست راهنما از صفحه اصلی Google حذف شد و به موارد بیشتر ارسال شد

دوم : این است که لیست های موجود در فهرست راهنما گوگل توسط PageRank طبقه بندی شده اند. میتوانید ملاحضه کنید در نوار “صفحات وب” در فهرست دایرکتوری Google ، هر سایتی دارای یک صفحه متر صفحه در کنار آن است برای جستجوگران ، این نشانگر صفحه PageRank صفحه است. همانطور که در صفحات راهنمای Google Directory توضیح داده شده است:

نوارهای رتبه بندی سبز نشان دهنده

نوارهای رتبه بندی سبز نشان دهنده اهمیت ارزیابی گوگل از اهمیت یک صفحه وب است این میله های PageRank با یک نگاه به شما می گویند که آیا افراد دیگر در وب گوگل را یک صفحه با کیفیت بالا می دانند که ارزش بررسی آن را دارد. خود گوگل وب سایت ها را ارزیابی یا تأیید نمی کند. در عوض ، اندازه گیری آنچه دیگران در وب احساس می کنند مهم است که یک پیوند را داشته باشیم. و از آنجا که Google پرداختن به نتایج ما را قبول نمی کند ، اطلاعاتی که هنگام جستجو می بینید بر اساس معیارهای کاملاً عینی است.

23
11 تیر 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

17519
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

3269
27 آذر 1398
طراحی سایت

دلایل موفقیت دیجی کالا

یکی از موفق ترین استارت اپ های ایران در دهه ی اخیر سایت دیجی کالا بوده است . به طوری که به جرئت می توان گفت این سایت بزرگ‌ ترین خرده‌ فروشی اینترنتی خاورمیانه است . اقایان محمدی در سال 1384 تصمیم راه اندازی این وب سایت گرفتند و در سال 85 این برند با نام فعلی ” دیجی کالا ” پایه گذاری گردید . مدیران این پروژه با این هدف او...

2816
22 اردیبهشت 1398