چرا از ویدئو بک گراند در طراحی سایت استفاده میکنیم ؟

طراحی سایت

..چرا از ویدئو بک گراند در طراحی سایت استفاده میکنیم ؟..
طراحی سایت

چرا از ویدئو بک گراند در طراحی سایت استفاده میکنیم ؟

چرا از ویدئو بک گراند در طراحی سایت استفاده میکنیم ؟

خیلی ها نمیدانند که چرا باید در هنگام طراحیسایت خود از ویدئو بک گراند نیز استفاده کنند و از فواید اینکار کاملا بی اطلاع هستند، در واقع باید بگویم طراحی سایت با ویدیو بک گراند میتواند از یک سو باعث افزایش بازدید کنندگان از سایت شما شود و از طرف دیگر میتواند زیبایی بیشتر نسبت به قبل از داشتن ویدئو بک گراند را برای سایت شما به ارمغان بیاورد
به کار گیری ویدئو برای بک گراند (Video Background) یک ایده نو به حساب نمی آید و قبلا نیز افراد و مجموعه های بسیاری از این ایده استفاده کرده اند ولی بازهم جذابیت خاص خود را دارد و میتوان گفت قدیمی نشده است و در همین مقطع نیز توانسته جای خود را در بسیاری از سایت های خلاقانه و مطرح به خوبی پیدا کند.

اصول استفاده از ویدئو بک گراند


درست است که استفاده از ویدئو بک گراند طراحی وب سایت شما را زیباتر خواهد کرد اما این درصورتی است که شما اصول استفاده از آن ر بلد باشید در غیر این صورت نه تنها فواید ندارد بلکه میتواند باعث اختلال در سایت شما شود پس مراقب باشید و مطالب زیر را برای شناخت بهتر ویدئو بک گراند دنبال کنید

دقت کنید که هدف از به کارگیری ویديو در بک گراند افزایش زیبایی و انتقال سریعتر پیام به مخاطب است. اینکه فقط یک ویدئو با حجم مناسب داشته باشیم دلیل نمیشود که از این تکنیک در طراحی سایت خود استفاده کنیم بلکه باید با هدف و برنامه مشخص ویدیوی خود را تهیه کنید.

بک

شما برای استفاده از ویدیو به عنوان بک گراند چند نکته زیر را در نظر داشته باشید:

از ویدئو با حجم کم استفاده کنید

برای داشتن یک ویدئو بک گراند خوب باید حتما به این نکته توجه کنید که سرعت بالای سایت نقش مهمی در تجربه کاربر و میزان رضایت کاربران خواهد داشت و این نکته را در تمامی مراحل طراحی سایت در نظر میگیریم. اگر ویدئوی شما حجم بالایی داشته باشد زمان زیادی برای لود شدن آن مورد نیاز است و در بیشتر مواقع کاربران پیش از لود شدن ویدیو صفحه را ترک خواهند کرد. دقت کنید که ویدیوی شما بیشتر از ۵۰۰ کیلوبایت نباشد.

دقت کنید که باید از ویدئوی بیصدا استفاده کنید

اگر اصدا استفاده کنید حجم ویدئو زیاد میشود که در بالا ذکر کردیم این حجم بالا چه فاجعه ای را برای سایت به دنبال دارد

سکوت

علاوه برآن بسیاری از کاربران در محیط کار یا فضاهای عمومی به سایت شما مراجعه میکنند و آمادگی پخش صدا از دستگاه خود را ندارند. در نتیجه با شروع ویدیو برای جلوگیری از پخش صدای آن مجبور به بستن صفحه و خروج از سایت میشوند. در بهترین حالت کاربران صدای دستگاه خود را قطع خواهند کرد.

یک تصویر پیش فرض را برای استفاده قرار دهید

حتی اگر کم حجم ترین ویدئو را انتخاب کنید باز هم نمیتواند به پای یک تصویر برسد و برای بارگذاری و نمایش آن به چند ثانیه زمان نیاز خواهیم داشت و در این مدت محلی که ویدئو قرار گرفته است خالی خواهد ماند ، حال باید چه کاری انجام دهیم ؟ در این شرایط کاربرا تصور میکند طراحی سایت شما ایراد داشته و یا زیبایی لازم را ندارد. برای جلوگیری از این مشکل یک تصویر پیش فرض بعنوان پوستر ویدیو قراردهید که تا زمان لود شدن کامل ویدیو به کاربر نمایش داده شود.

در موبایل ویدیو را حذف کنید

شما باید ویدئو را برای گوشی های همراه بر دارید چون سایز صفحه نمایش در موبایل و سرعت اینترنت در تلفن های همراه موجب میشود شانس دیده شدن ویدیوی شما بسیار کاهش یابد . همچنین بیشتر ویدیوها برای صفحه نمایش wide‌ تهیه میشوند و زمانیکه کاربر گوشی خود را به صورت عمودی در دست گرفته بخش هایی از ویدیو را مشاهده نخواهد کرد. پیشنهاد میشود یک تصویر جایگزین برای ویدیو بک گراند خود در نظر بگیرید که در نسخه موبایل به کاربران نمایش داده شود.

پیام راروی ویدئو قراردهید

شما میتوانید روی ویدئو خود پیامتان را قراردهید و درواقع باید بگوییم شما باید این کار را نجام دهید چون هدف اینکه ا ویدئویی را در سایت قرار میدهیم علاوه بر زیبا سازی سایت هدف دیگرمان این است که ما میخواهیم با این کار پیام خود را به صورت ویذئویی به بازدید کنندگان سایتمان برسانیم و از آنجا که برداشت هر فرد ممکن است با فرد دیگر بعد از تماشای ویدئو متفاوت باشد و هر کدام منظوری جدا از منظور ما از پخش ویدئو را داشته باشند

ویدئو

در نتیجه بهتر است ویدیوی شما به صورت بک گراند و با لایه ای تیره به کاربر نمایش داده شده و پیام مورد نظر شما به صورت متنی بر روی آن قرار بگیرد. این پیام باید به راحتی قابل خواندن بوده و از ویدیوی زمینه قابل تفکیک باشد.

استفاده از چهره در ویدئو

اگر چهره ای را قرار دهید این چهره فواید بسیاری را برای شما دارد که یکی از آنها حس اعتماد به نفسی است که در بازدید کننده سایت شما ایجاد میکند به همین منظور پیشنهاد میشود ویدیوی شما از محیط کار واقعی و چهره افراد فعال در شرکت یا مجموعه شما تهیه شده باشد. هرچقدر ویدیو به فضای واقعی نزدیک تر باشد شانس ایجاد ارتباط با کاربر در آن افزایش خواهد یافت.

هر چه قدر که میتوانید ویدئو خود را کوتاه کنید

یکی از نکات مهمی که از قبل در طراحی سایت مطرح بود و اکنون نیز مطرح است حتی بیشتر از قبل ، بحث زمان است مدت حضور کاربر در یک صفحه ممکن است بسیار کوتاه باشد و شما باید در سریعترین زمان ممکن پیام خود را به اون منتقل کنید. در نتیجه از ویدیوی کوتاه و حداکثر ۱۰ ثانیه ای در سایت خود استفاده کنید تا مطمئن شوید کاربر تا انتهای آن را مشاهد خواهد کرد.

قراردادن ویدئو های بی انتها در سایت

اگر حضور کاربر در صفحه بیشتر از زمان ویدیو باشد یا زمانیکه به بخش نمایش ویدیو میرسد مقداری از آن عبور کرده باشد نمیتواند پیام شما را به درستی دریافت کند. به همین منظور معمولا در بک گراند از ویدیوهایی استفاده میشود که آغاز و پایان مشخصی ندارند و با تکرار مداوم آنها مفهوم آنها همچنان حفظ میشود. به طور حتم تهیه چنین ویدویی سخت تر است ولی ارزشش را دارد.

سایت هایی که ممنوعیت در استفاده از بک گراند دارند

درست است که استفاده از ویدیو میتواند اثربخش طراحی شما و انتقال پیام به مخاطب را بهبود دهد ولی روش های ساده تری نیز برای اینکار وجود دارد. معمولا ویدیو برای سایت های محتوا محور و پربازدید توصیه نمیشود. شرکت های تبلیغاتی، آژانس های مسافرتی، رستوران ها، طراحی سایت شرکتی و سایت های شخصی فضای مناسبی برای ویدیو در زمینه هستند ولی در بسیاری موارد بهتر است از آن چشم پوشی کنید.

یکی از فضاهایی که استفاده از ویدیو در بک گراند توصیه نمیشود طراحی سایت فروشگاهی است. در چنین سایت هایی عموما تجربه کاربری و سرعت بالای سایت اهمیت بسیار بالایی داشته و تلاش میشود محتوا و تصویر در ساده ترین حالت ممکن در اختیار مشتریان قرار داده شود. هرچیزی که کاربر را از مسیر انتخاب و خرید محصول دور کند یک اشتباه استراتژیک در طراحی فروشگاه اینترنتی محسوب میشود. مهمترین سایت هایی که ویدیو برای آنها توصیه نمیشود عبارتند از:

  • فروشگاه های اینترنتی
  • سایت های خبری
  • فروم و شبکه های اجتماعی
  • سایت های نقد و بررسی محصولات
  • سرویس های آنلاین
  • سایت های آگهی
  • و ….

اگر در فضای وب فارسی نمونه های موفق یا ناموفقی در زمینه طراحی سایت با ویدیو بک گراند میشناسید در بخش نظرات همین مقاله معرفی کنید تا به بررسی دلایل آن بپردازیم.

7
09 تیر 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

16161
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

2762
27 آذر 1398
طراحی سایت

دلایل موفقیت دیجی کالا

یکی از موفق ترین استارت اپ های ایران در دهه ی اخیر سایت دیجی کالا بوده است . به طوری که به جرئت می توان گفت این سایت بزرگ‌ ترین خرده‌ فروشی اینترنتی خاورمیانه است . اقایان محمدی در سال 1384 تصمیم راه اندازی این وب سایت گرفتند و در سال 85 این برند با نام فعلی ” دیجی کالا ” پایه گذاری گردید . مدیران این پروژه با این هدف او...

2538
22 اردیبهشت 1398