چطور از گزارش های مخاطبان (Audience Reports) در گوگل آنالیتیکس استفاده کنیم

سئو

..چطور از گزارش های مخاطبان (Audience Reports) در گوگل آنالیتیکس استفاده کنیم..
سئو

چطور از گزارش های مخاطبان (Audience Reports) در گوگل آنالیتیکس استفاده کنیم

یکی از گزارشات کاربردی گوگل آنالیتیکس گزارش Audience می باشد که اطلاعات جامعی از مخاطبان را ارائه می دهد.

گزارش های مخاطبان (Audience Reports) در گوگل آنالیتیکسآیا نیاز به راهنمایی برای درک بهتر Audience Report در گوگل آنالیتیکس هستید؟ می خواهید در مورد بازدیدکنندگان وب سایت خود بیشتر بدانید؟ درک دموگرافیک ها، رفتارها و علایق مخاطبان و بازدیدکنندگان وب سایت بازاریابی آنلاین شما را بهبود می بخشد. در این مقاله اطلاعاتی که در بخش Audience گوگل آنالیتیکس نشان داده می شود را با هم مرور کرده و یاد می گیریم که چگونه از آن ها در استراتژی های بازاریابی آنلاین استفاده کنیم.

گزارش مخاطبان Audience Reports در گوگل آنالیتیکس

در پروفایل وب سایت شما در گوگل آنالیتیکس، نه بخش جداگانه در زیر قسمت Audience وجود دارد. با در نظر نگرفتن بخش های Overview  و Users Flow، بخش های باقی مانده هر کدام داره سِشن گراف ها و چارت های بسیار ساده ای هستند که به شما اطلاعاتی در مورد رفتارها و تبدیل های هر گروه نشان می دهند.

در قسمت پایین می توانید یک خلاصه از اطلاعاتی که در هر کدام از این بخش ها به شما داده می شود را ببینید، تمام این اطلاعات بستگی به بازه زمانی اطلاعاتی دارد که در منوی Date Range وارد می کنید.

  • Demographic: اطلاعات مخاطبان وب سایت شما از نظر سن و جنسیت
  • Interests: رفتارهای بازدیدکنندگان که بر اساس پیوستگی و دسته بندی های بازاریابی طبقه بندی شده است
  • Geo: زبان ها و محل زندگی بازدیدکنندگان وب سایت شما
  • Behavior: مقایسه میان بازدیدکنندگان بازگشتی و جدید، معمولاً چقدر بازگشت اتفاق می افتد و بازدیدکنندگان چه مقدار در سایت شما می مانند
  • Technology: مرورگرها، دستگاه ها و شبکه های استفاده شده توسط بازدیدکنندگان وبسایت شما
  • Mobile: نام مدل های تلفن های همراه بازدیدکنندگان وب سایت شما
  • Custom: گزارشاتی که شما تعریف می کنید
  • Users Flow: تصویری از شیوه حرکتی بازدیدکنندگان در وب سایت شما

حال بیایید به بخش Audience Report در گوگل آنالیتیکس برویم. شما می توانید از منوی سمت چپ دشبورد آنالیتیکس به این قسمت دسترسی داشته باشید.

۱ – Overview:

این بخش در واقع اولین چیزی است که پس از ورود به گوگل آنالیتیکس آن را می بینید. در بالای این بخش یک گراف از Session های انجام شده توسط مخاطبان شما نشان داده می شود.

زیر این گراف جزییات سطح بالایی از Session های کاربران شما هستند که نشان دهنده تعداد کاربرانی که در وب سایت شما سشن ای را به اتمام رسانده اند، بازدید صفحات، نسبت صفحه به سشن، میانگین مدت زمان سشن، نرخ پرش و درصد سشن های جدید می باشد.

در بخش پایینی این صفحه لینک های مستقیم به دموگرافیک های بالا، داده های سیستم ها و موبایل ها به همراه چارت نشان دهنده سشن های انجام شده در وب سایت شما بر اساس تنوع زبان های گوشی کاربران است.

با کلیک برروی هر کدام از این لینک ها می توانید ده ردیف اولیه اطلاعات گرفته شده از هر کدام از گزارشات مربوط را مشاهده کنید، در غیر این صورت و برای مشاهده گزارشات کامل می توانید از منوی سمت چپ دشبورد آنالیتیکس استفاده نمایید.

۲ – Demographic:

این بخش مخاطبان شما را با توجه به سن و جنسیت تفکیک می کند. شما می توانید به گزارشات کامل در مورد سن و جنسیت بازدیدکنندگان با کلیک برروی چارت مورد نظر و یا از منوی سمت چپ دشبورد دسترسی داشته باشید.

اگر اهداف خود را در آنالیتیکس ردیابی می کنید، به داده های کنار نرخ تبدیل در این گزارشات نگاه کنید تا ببینید کدام گروه های جنسیتی و کدام رنج سنی بیشتر تبدیل می شوند.

به عنوان مثال، اگر شما یک گروه مخاطب را برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی هدفگذاری کرده اید، مخصوصاً در شبکه هایی مانند فیسبوک، جدول بالا نشان می دهد که افراد ۱۸-۲۴ ساله و ۵۵-۶۴ ساله بیشترین میزان تبدیل به مشتری را در وبسایت شما دارند. بنابراین ایجاد تبلیغاتی که مشخصاً برای این گروه ها ایجاد شده است پتانسیل افزایش نرخ تبدیل را بیشتر می کند.

۳ – Interests:

کنجکاو هستید بدانید مخاطبان شما به چه چیزهایی علاقه مند هستند؟ این بخش دقیقاً همان را به شما نشان می دهد. در بخش علایق ۳ دسته بندی گزارشی وجود دارد.

  • Affinity Category: دسته بندی وابستگی برای این ایجاد شده است که به مشتریان احتمالی دسترسی پیدا کرده و آن ها را از وجود برند یا کمپانی و محصولات تان باخبر کند. این کاربران افرادی هستند که در قیف فروش در قسمت های بالایی قرار داشته و در ابتدای پروسه هستنند.
  • InMarket Segment: کاربران موجود در این طبقه بندی پتانسیل بیشتری برای خرید خدمات و محصولات در دسته بندی مشخص را از خود نشان می دهند. این افراد در قیف فروش پایین تر از دسته قبل بوده و به پایان پروسه خرید نزدیک هستند.
  • Other Category: دسته بندی های بیشتری نسبت به دوتای بالا نیز وجود دارد که هر کاربری را که جزوی از دو دسته بالا نباشد به شما نشان می دهد.

اگر شما تبلیغ کننده هستید، داده های این گزارشات می توانند تاثیر بسیار زیادی برروی ساخت تبلیغات براساس علایق مشخصی داشته باشند، مخصوصاً اگر بتوانید از Goals استفاده کرده تا مشخص کنید کدام گروه ها احتمال تبدیل به مشتری بیشتری دارند. ناشران می توانند از این اطلاعات برای هدفگیری محتوای شان در راستای علایق اصلی مخاطبان جلو بروند و آن ها را به سمت وب سایت بکشانند.

۴ – Geo:

این بخش زبان و محل زندگی بازدیدکنندگان شما را نشان می دهد.

در حالی که دسته بندی های زبان و مکان کاربران چارت های استاندارد برای نشان دادن رفتار و تبدیل مخاطبان را دارند، بخش لوکیشن دارای یک نقشه نیز می باشد که موقعیت مکانی بازدیدکنندگان را به صورت تصویری به نمایش می گذارد.

این نقشه برای هدفگیری تبلیغات اجتماعی و جستجوی پرداختی بسیار مفید است. مخصوصاً اگر بتوانید با استفاده از Goals زبان ها و مکان هایی را پیدا کنید که می دانید به احتمال زیاد نرخ تبدیل بالاتری نسبت به بقیه دارند.

این بخش همچنین می تواند برای بیزینس های محلی که می خواهند بدانند آیا فعالیت های بازاریابی آن ها در حال جذب ترافیک از مناطق درست می باشد و همچنین ناشرانی که می خواهند محتوایی تولید کنند که متعلق به مکان های خاصی می باشد، مفید باشد.

۵ – Behavior:

این بخش دارای گزارشات پرجزئیات در مورد بازدیدکنندگان جدید و بازگشتی، میزان رفت و آمد و همچنین تعامل است. این گزارشات به شما می گویند که یک کاربر معمولاً هر چند وقت یکبار به وب سایت شما می آید، چه میانگین روزی بین سشن های کاربران بازگشتی وجود دارد، چه مدت زمانی بازدیدکنندگان در وبسایت شما می مانند و در طی این مدت چند صفحه را بازدید می کنند.

با استفاده از Goals در گوگل آنالیتیکس، شما می توانید الگوی رفتاری کاربرانی که را پتانسیل بالاتری برای تبدیل شدن به مشتری را دارند ردیابی کنید. به عنوان مثال، شما می توانید بفهمید که احتمال این که یک خرید در بازدید اولیه اتفاق بیافتد بیشتر است یا در بازدیدی بازگشتی. اگر متوجه شدید که بازدیدکنندگان بازگشتی خرید بیشتری انجام می دهند، تمام توانی که دارید را برروی این که مطمئن شوید بازدیدکنندگان اولیه به وب سایت شما برمی گردند با ترغیب کردن آن ها به ثبت نام در پست های بلاگ یا خبرنامه های ایمیلی انجام دهید.

اگر متوجه شدید که بازدیدکنندگان اولیه خرید بیشتری انجام می دهند، به دنبال استراتژی های بهینه سازی نرخ تبدیلی باشید که در همان نگاه اول توجه مخاطبان جدید را به خود جلب می کند، مانند پاپ آپ های خروج از سایت.

۶ – Technology:

اگر می خواهید در مورد مرورگرها، سیستم های عامل و سرویس های اینترنتی که مخاطبان شما از آن ها هنگام بازدید از وب سایت شما استفاده می کنند بیشتر بدانید، این بخش برای شما ساخته شده است.

در این قسمت دو دسته بندی وجود دارد؛ Browser و OS and Network

. اگر بیزینس شما ابزار یا نرم افزارهای آنلاین ایجاد می کند، شما می توانید از این اطلاعات استفاده کرده و ببینید آیا لازم است یک پلاگین برای گوگل کروم و یا اپلیکیشن های Apple Mac محور ایجاد کنید یا خیر. همچنین می توانید از این اطلاعات استفاده کرده و ببینید که آیا وبسایت شما برروی ۳ مرورگر بیشتر استفاده شده توسط مخاطبان شما به خوبی کار می کند یا خیر.

۷ – Mobile:

مطمئن نیستید که باید وبسایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید یا خیر؟ برای  پاسخ به این سوال باید از این بخش بازدید کنید. این بخش تعداد افرادی را که با دسکتاپ، موبایل یا تبلت از سایت شما بازدید می کنند نشان می دهند. همچنین این بخش نام و مدل دستگاه هایی که با آن ها وارد وبسایت شما شده اند را نیز به صورت دقیق نشان می دهد.

اگر به ایجاد یک اپلیکیشن برای بیزینس خود علاقه مند هستید، با استفاده از اطلاعات این بخش می توانید بفهمید که مخاطبان شما بیشتر از آیفون، اندروید یا ویندوز استفاده می کنند.

۸ – Custom:

این گزارشات شخصی سازی شده فراتر از گزارشات استاندارد هستند. گزارشات این بخش پیشرفته تر می باشند. گزارشات دیگر در این بخش دسترسی آسانی دارند. شما به راحتی با کلیک برروی لینک می توانید به اطلاعات دسترسی داشته باشید.

در بخش گزارشات شخصی سازی شده شما باید تفاوت ها، فاکتورها و ابعاد خود را تعریف کنید تا یک گزارش ایجاد شود. این بخش برای این مقاله بیش از حد پیشرفته است، بنابراین در یک مقاله جداگانه بعدا به این بخش خواهیم پرداخت.

۹ – Users Flow:

اگه درباره مسیری که بازدیدکنندگان در وبسایت شما طی می کنند کنجکاو هستید این بخش برای شماست. با استفاده از منوی پایین رونده در سمت چپ بالا، شما می توانید مسیر حرکتی بازدیدکنندگان را بر اساس گویش، موقعیت مکانی، مرورگر، تلفن هوشمند و دیگر اطلاعت مشابه مشاهده کنید.

کاربران را از صفحه شروع دنبال کنید و تمامی صفحاتی که بازدید می کنند و تمامی ارتباطاتی که با سایت انجام می دهند را زیرنظر بگیرید. این یک بخش جالب برای فهمیدن این که کدام صفحات باعث می شوند که کاربران در وبسایت شما صفحات بیشتری را ببینند، می باشد.

جمع بندی

این که داده های مربوط به مخاطبان تان را بتوانید آنالیز کنید در پیاده سازی استراتژی های کسب و کار شما تاثیر فراوان دارد. امیدوارم که از این گزارش استفاده کرده و در بازاریابی آنلاین خود به کار ببندید.

لطفا امتیاز دهید
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

108
10 اردیبهشت 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

18815
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

3931
27 آذر 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

3771
08 اردیبهشت 1399