چطور به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شویم؟

سئو

..چطور به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شویم؟..
سئو

چطور به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شویم؟

آیا سئوکار حرفه ای شدن کار مشکلی است؟ برای سئو مستر شدن چه راهی در پیش رو دارید؟

چطور به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شویممهم نیست که شما در حال تولید محتوای بازاریابی خود هستید یا نه، تعداد کلیکی که برروی صفحات شما می شود مهم است. هنگامی که ترافیک ارگانیک افزایش پیدا کند، پتانسیل سودآوری بیشتر نیز افزایش پیدا می کند. بنابراین وقت گذاشتن برای تبدیل شدن به یک استاد سئو یکی از نیازهای اساسی موجود در هر استراتژی بازاریابی دیجیتال می باشد. ممکن است کار شما چیز دیگری بوده باشد و به تازگی وارد دنیای دیجیتال شده اید، ممکن است شما یک بازاریاب سنتی و یا دیجیتال باشید که می خواهید بیشتر یاد بگیرید، در هر صورت، اولین چیزی که هر سئوکاری می داند این است که واژه SEO خلاصه شده عبارت ” بهینه سازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) ” است. به زبان ساده سئو پروسه تولید محتوایی است که کیفیت و کمیت ترافیک روانه شده به وبسایت از طریق جستجوهای ارگانیک در صفحه نتایج گوگل افزایش می دهد.

الگوریتم هایی موتورهای جستجو که توسط خزندگان که نام ربات های این موتورهای جستجو است، صفحات وبسایت شما و دیگران را اسکن می کنند و برای آن ها در صفحه نتایج موتور جستجو رتبه ای را در نظر می گیرند. بنابراین حرفه ای شدن در سئو نیازمند درک الگوریتم ها و قوانین و قواعدی است که خزندگان برای رتبه دادن و اسکن کردن سایت از آن ها تبعیت می کنند تا بتوانید همیشه در رتبه های برتر صفحه نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرید.

یکی از لازمه های اصلی یک سئوکار حرفه ای به روز بودن در دنیای سریع السیر دیجیتال امروزی است. درست است که ایجاد محتوا بر اساس اصول سئو شاید به ظاهر کار سختی بیاید، اما زمانی که متوجه شوید موتورهای جستجو چگونه کار می کنند و محتوای شما باید دارای چه مواردی باشد تا بتواند رتبه های بالا را کسب کند، می فهمید که آنچنان هم کار سختی نیست. این شما و این هم تکنیک هایی برای بهتر شدن به عنوان یک سئوکار و گرفتن کلیک های بیشتر برای خود و بیزینستان.

چگونه به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شویم؟

بخوانید، بخوانید و بخوانید

دنیای سئو دائماً در حال تغییر است چرا که موتورهای جستجو دائماً در حال تغییر هستند. بالا ماندن در زمان هر آپدیتی که گوگل می دهد کار سختی است. یکی از بهترین و مفیدترین ابزارها برای شناسایی رازهای پشت پرده موتورهای جستجو چک کردن سایت هایی مانند Search Engine RoundTable است. در این وبسایت سئوکارها در مورد موضوعات مختلفی که برای سئو و SEM یعنی بازاریابی موتورهای جستجو پیش می آید در انجمن های گفتگو به بحث می پردازند. بنابراین اگر به دنبال اطلاعات و بحث های مختلف در مورد باگ ها و تست های جدید گوگل و الگوریتم هایش هستید، این گونه سایت ها به شما کمک زیادی می کنند.

تبدیل شدن به سئوکار حرفه ای
تبدیل شدن به سئوکار حرفه ای

Search Engine Land نیز یکی از پلتفرم های خوب برای دنبال کردن صحبت های بزرگان این صنعت در مورد ترندهای اخیر موتورهای جستجو می باشد. همچنین در این وبسایت شما می توانید محتواهای آموزشی تخصصی در مورد سئو را نیز داشته باشید که درباره موضوعاتی مانند تفاوت موتورهای جستجوی گوگل و بینگ در مبحث سئو صحبت می کند. یکی از بهترین راه ها برای بدست آوردن اطلاعات در مورد نرم افزارهای مربوط به سئو، دنبال کردن مطالب کمپانی هایی است که راه حل هایی را برای مشکلات سئو پیشنهاد می دهند.

نرم افزارهایی مانند Yoast، Moz Pro و یا Serpstat ابزارهای سئوی خوبی هستند که بازاریابان دیجیتال برای بهبود رتبه خود در صفحه نتایج گوگل از آنها استفاده می کنند. شما می توانید محتوای خود را وارد این نرم افزارها بکنید و آنالیز کیوورد، ردیابی بک لینک و آنالیز ترند انجام دهید. موارد گفته شده به علاوه چندین قابلیت دیگر، قابلیت هایی هستند که می توانند به شما کمک کنند محتوای خود را بیشتر هم راستا با تاکتیک های سئو کنید.

همچنین شما می توانید بلاگ های وبسایت کمپانی های ارائه دهنده خدمات سئو، مانند موارد گفته شده در پاراگراف بالا، را ببینید تا بتوانید تشخیص دهید که چه قابلیت ها و مزایایی را از طریق محصولات و نرم افزارهای خود به شما ارائه می دهند. به عنوان مثال، Yoast یک بلاگ تخصصی دارد که فقط در مورد سرویس های سئویی که ارائه می دهند صحبت می کند. در این بخش شما می توانید به روز رسانی هایی را که این کمپانی برای محصولات و خدمات خود به بازار ارائه می دهد را نیز چک کنید.

دست به عمل شوید

تمامی مطالعاتی که در زمینه سئو انجام می دهید بعد از مدتی ممکن است برای شما تکراری و گیج کننده شوند. در این زمان بهتر است استراحت کوتاهی داشته باشید و سپس راهنماهای تمرینی را استفاده کنید و یا در یک دوره آموزشی سئو شرکت کنید. به یاد داشته باشید که شما هیچوقت نمی توانید بدون تمرین در سئو حرفه ای شوید. راهنماهای تمرینی و دوره های آموزشی یکی از بهترین راه ها برای کسب تجربه دنیای واقعی در این زمینه هستند بدون این که لازم باشد نرم افزارهای مخصوص را خریداری کنید.

Search Engine Land به عنوان مثال یک ویدیو بسیار مفید برای تازه کاران در مورد نحوه سازماندهی رتبه محتوا در صفحه نتایج گوگل بر اساس کلمات، عناوین، زیرنویس ها و لینک هایش توسط الگوریتم موتورهای جستجو قرار داده است. آنها همچنین یک دوره آموزشی کامل سئو را نیز به شما پیشنهاد می دهند که با استفاده از آن می توانید رتبه جستجوی خود را بهبود بخشید. اگر زمان این را ندارید که یک راهنمای 9 قسمتی را بخوانید، آنها یک جدول فاکتورهای سئوی موفق را دارند که به صورت خلاصه اطلاعات موجود در این راهنمای جامع را در خود جای داده است.

استفاده از ابزار ها و تمرین عملی برای تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای
استفاده از ابزار ها و تمرین عملی برای تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای

Yoast  نیز به نوبه ی خود چندین دوره آموزشی سئو را به شما پیشنهاد می کند تا بتوانید رتبه صفحه نتایج گوگل را بهبود بخشید. آنها همچنین یک تمرین کاملاً عملی آموزشی را پیشنهاد می دهند که با تمرین کپی رایتینگ نیز همراه شده و به نویسندگان یاد می دهد تا متن محتوای خود را هم راستا با اصول سئو بنویسند. همچنین در این دوره ها نکاتی نیز برای طراحان وب و بازاریابانی که به دنبال بهبود سئوی وبسایت خود هستند نیز گفته خواهد شد.

Moz نیز مانند دو کمپانی بالا دارای دوره های آموزشی سئو برای بهبود رتبه شماست. راهنماهای آنها برای همه گروه ها از تازه کاران تا افراد خبره در زمینه الگوریتم های موتورهای جستجو را شامل می شود.Moz از یک راهبرد مثلث گونه برای آموزش سئو استفاده می کند؛ راهنمای آنها با تمرکز کلی برروی بهبود رتبه شروع می شود و به تدریج تمرکز را باریک تر و تخصصی تر کرده و به سمت رقابتی کردن وبسایت و محتوای شما پیش می رود.

اگر شما به دنبال یک راهنمای آموزشی که توسط یک کمپانی تولید کننده نرم افزارهای سئو تولید نشده باشد هستید، Seo by the sea مشاوره، تمرین و کوچینگ کسانی که می خواهند در فضای وب بیشتر در معرض دید باشند را بر عهده می گیرد.

هم تحلیلگر باشید و هم خلاق

سئو را می توان یک زمینه کاری محسوب کرد که محتوای خلاقانه را با استفاده از تقاضای های الگوریتم موتورهای جستجو ایجاد می کند. یک سئوکار حرفه ای محتوا را به نحوی ایجاد می کند که دارای دو راهبرد بازاریابی مناسب باشد. بدین منظور که محتوای مذکور هم برای مردم و مخاطبان و هم برای موتورهای جستجو راضی کننده باشد.

دو مدل استاد سئو وجود دارد؛ برنامه نویس و بازاریاب. برنامه نویسی وبسایت قابلیت بیشتر دیده شدن توسط خزندگان موتورهای جستجو را افزایش می دهد، در حالی که از دید بازاریابی دیجیتال شما لینک ها، عناوین و محتواها را همراستای سئو می سازید.

مهم نیست مردم چقدر از نوشته های شما لذت ببرند، هیچ راهی وجود ندارد محتوای شما ترافیک ارگانیک را به وب سایت روانه کند اگر نتواند در رتبه های بالایی صفحه نتایج گوگل قرار داشته باشد. در طرف مقابل نیز، هیچکس دوست ندارد محتوایی را بخواند و یا محصولی را بخرد که توسط یک توده عظیم کیوورد برای سوء استفاده از الگوریتم گوگل ایجاد شده است.

استفاده از رتبه های بالایی صفحه نتایج گوگل برای دیده شدن
جستجوهای گوگل 74 درصد از جستجوهای کل اینترنت را تشکیل می داده اند

از ژانویه 2018 تا 2019، جستجوهای گوگل 74 درصد از جستجوهای کل اینترنت را تشکیل می داده اند. اگر شما محتوای خود را هم راستا با متدهای گوگل بازاریابی نمی کنید، شما تقریباً تمامی کلیک های احتمالی را از دست خواهید داد. از آنجایی که الگوریتم ها صفحات وبسایت شما را بر اساس برنامه نویسی، ساختار لینک ها، عناوین و متون اسکن و سازماندهی می کنند، به نظر بهتر است قبل از این که شروع به نوشتن و طراحی برای وبسایت خود بکنید، اصول و معیارهای تکنیکال SEM یعنی بازاریابی موتورهای جستجو را مطالعه کنید.

هر کسی می تواند یک سئوکار حرفه ای شود

تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای با کمی تمرین کار سختی نیست. هرکسی می تواند نحوه استفاده موثر و صحیح از الگوریتم های موتورهای جستجو را یاد بگیرد بدون این که حتماً نیاز باشد مدرکی در زمینه دیجیتال مارکتینگ و یا علوم کامپیوتری داشته باشد. مهم نیست که می خواهید شغل خود را عوض کنید، می خواهید زندگی حرفه ای خود را شروع کنید و یا می خواهید تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ خود را بهبود بخشید، مهارت در سئو حیاتی است و یادگیری آن ساده.

تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای
تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای

آقای Bill Slawski ادیتور وب سایت SEO by the sea  و همچنین رئیس بخش تحقیقات سئو در Go Fish Digital، به مدرسه حقوق رفت و به عنوان Administrator در دادگاه شهر Delaware به مدت 14 سال مشغول به کار بود، و سپس به یک آژانس سئو پیوست. آقای اسلاوسکی از حرفه خود در حقوق برای تمرکز برروی صفحات سفید و نوآوری های موتورهای جستجو استفاده می کند. وی در این باره می گوید:

” این موضوع که یک موتور جستجو یک نوآوری جدید دارد بدین معنی نیست که در حال حاضر در حال استفاده از آن است. موتور جستجوی مورد نظر ممکن است دلایل فنی و بیزینسی برای این که راهبرد متفاوتی را اتخاذ کرده است داشته باشد. اما داشتن یک نوآوری یک نشانه واضح برای این است که موتور جستجوی مورد نظر برروی یک موضوع تحقیق کرده و از تمامی مهندسان و وکیلان تحت نظر خود خواسته است تا برروی این پروژه همکاری کنند و کار به نحوی پیش برود که دیگر افراد نتوانند از این پروسه استفاده کنند و به صورت انحصاری باقی بماند. ”

بیل اسلاوسکی یکی از تعداد زیادی از افرادی است که از دانش سئوی خود برای تکمیل کردن مهارت ها و تجربیات خود استفاده می کنند. درک شیوه بهینه سازی موتورهای جستجو برای وبسایت خودتان یک مهارت قابل انتقال است که می توانید از آن در تمامی کارهای بیزینسی و سازمانی خود استفاده کنید.

جمع بندی

در دنیای بزرگ دیجیتال مارکتینگ، تمرین کردن سئو امری حیاتی است، و دنبال کردن این راهنما صفحات شما را به بالاترین نقطه از صفحه نتایج گوگل می رساند. آشکارسازی رازها و معماهای گوگل کار خیلی سختی نیست، و با خواندن این مقاله، شما کمی فوت کوزه گری را یاد گرفته و در حال تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای هستید.

لطفا امتیاز دهید
[تعداد: 2    میانگین: 5/5]

68
13 بهمن 1398
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

18840
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

3950
27 آذر 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

3814
08 اردیبهشت 1399