چطور در اینستاگرام بازاریابی کنیم؟

سئو

..چطور در اینستاگرام بازاریابی کنیم؟..
سئو

چطور در اینستاگرام بازاریابی کنیم؟

 چطور توی اینستاگرام بازاریابی کنیم؟ ۳۰ ایده، توصیه و مثال را در سئو روز بخوانید و انجام دهید ! آموزش جامع و ۱۰۰% کاربردی برای بازاریابی در اینستاگرام

اگه یکی از ۸۰۰ میلیون نفر کاربری هستین که ماهانه در اینستاگرام فعالیت می کنن، از قدرتی که این شبکه اجتماعی به عنوان یک پلتفرم بازاریابی داره آگاه هستین.

اینستاگرام یک جای فوق العاده برای تبلیغ محصولات شما، ارتباط با مشتری‌هاتون، و دستیابی به مشتری‌های جدید در بازار هدف شماست و این همون چیزیه که همه به دنبالش هستن، ولی سئوال اینجاست که کسب و کار شما چطور می تونه از طریق اینستاگرام به موفقیت دست پیدا کنه؟

توی این مقاله می خوام به این سئوال و سئوالهایی از این دست پاسخ بدم.

این کار رو با ارائه یک استراتژی شروع می کنم که افزایش فالوئر هاتون، سرگرم کردن اون‌ها و بالا رفتن فروشتون در اینستاگرام رو تضمین می کنه.

جالبه نه؟ ادامه بدید.

 

 کانتست‌های اینستاگرام

می خوام مستقیم برم سر اصل مطلب،

بهترین راه ممکن برای مارکتینگ در اینستاگرام اینه که یک کانتست بسازید. من روش بهتری سراغ ندارم.

 اگه یکی از طرفدارهای پر و پاقرص اینستاگرام باشید حتما می دونید که همه برندها برای بالا بردن طرفدارهاشون و سرگرم کردن بیشتر اونها و در نتیجه فروش بیشتر، از giveaweay ها، فتوکانتستها و sweepstake (قرعه کشی) استفاده می کنن.

بیاید به روشهای استفاده از کانتست اینستاگرام که برای بالا بردن سطح فروش شما یک ضرورته مروری داشته باشیم.

۱. یک هشتگ کانتست برند در اینستاگرام بسازید

از یک ابزار کانتست اینستاگرام مثل Wishpond برای ساختن یک هشتگ عالی برای برندتون استفاده کنید.

Wishpond یک ابزارخارق العاده است چون اتوماتیک وار کانتست شما رو با موبایل سازگار می کنه و این برای یک کانتست اینستاگرام یک ضرورت محسوب میشه.

 صفحه تون را با یکی از شابلون های معرکه Wishpond’s  بسازید و در کنارش یک پکیج جوایز عالی و تعدادی پست جالب توجه  و چند آگهی (اگه بودجه شو دارید) قرار بدید تا محتوای کانتست تون شکل بگیره.

 

عکسهاتون با هشتگ بردند مننتخب شما برای مخاطب ها آپلود میشه و این عکسها به صورت اتوماتیک در یک گالری در صفحه کانتست شما ظاهر می شن به طوری که سایرین هم می تونن به عکسها امتیاز بدن و عکسهای دیگران رو هم ببینند.

 

 توی پیج تون رأی گیری رو فعال کنید، این جمع آوری ایمیلها رو براتون امکان پذیر می کنه که برای ساختن لیستی از ایمیلها و استفاده از اونها در ایمیل مارکتینگ خیلی مهمه. این اولین توصیه من در اینستاگرام مارکتینگه  که اگه قبلا انجامش ندادید باید حتمآ امتحانش کنید.

تصویر پایین نمونه ای عالی از هشتگ کانتست اینستاگرامی متعلق به شرکت سازنده ساعت Oris با تم Mivember است. این کانتست توسط بیشتر از ۳۰۰۰ نفر دیده شده و ۱۱۶ انتری به وجود آورده- خیلی خاص نیست!

 

۲.از ابزار قرعه کشی اینستاگرام Instagram sweepstakes  استفاده کنید

با اینکه هشتگ کانتستها خیلی عالی هستن ولی اگه از بازدید کننده ها بخواین یک عکس دارای هشتگ برند شده رو توی پروفایلشون دانلود کنن ممکنه خواهش بزرگی به نظر بیاد.

اگه برای برند و بازار هدفتون با چنین مشکلی مواجه هستین، به  جای اون از ابزارهای قرعه کشی اینستاگرام Instagram sweepstakes  استفاده کنین.

پروسه ورود کمی متفاوته، با استفاده از اپلیکیشن کانتستی که انتخاب کردین، یک صفحه قرعه کشی با اطلاعاتی درباره کانتست تون، جایزه تون و فرمی از اطلاعاتی که می خواید از ورودی ها جمع آوری کنین ایجاد کنید (این اطلاعات هرچی کمتر باشه بهتره من توصیه می کنم فقط ایمیلها، و نام انتریها باشه). 

 

بعد یک سری پست و استوری ای بذارید که اطلاعاتی درمورد جوایز داشته باشه و یک شماره تلفن مربوط به جوایز در صفحه کانتست تون بذارید. یک مزبت اینستاگرام اینه که می تونید لینک این جوایز رو توی بیو bio خودتون قرار بدین طوری که کاربرها بتونن روی اون کلیک کنن و وارد بشن.

 

ابزارهای قرعه کشی اینستاگرام خیلی خوب جواب میدن به خصوص اگه برای آگهی هزینه کنید. دلیلش هم اینه که آگهی های اینستاگرامی تنها راهی هستن که می تونید از طریق اون کاربرها رو از یک پست به یک لینک خارجی بفرستید و فرستادن کاربرها به صفحه قرعه کشی تون برای جمع آوری ایمیل اونها و به دست آوردن ورودی ها ضروریه

اینومی دونستید که:

استفاده کانتست اینستاگرام یکی از بهترین روشها برای سرگرم کردن کاربرها و فروش توی اینستاگرامه؟ کانتست بیلدر ویشپاند Wishpond اینستاگرام دهها پلتفرم داره که ایجاد یک کانتست اینستاگرام رو آسون تر می کنه. رایگانه! امتحانش کنید.

۳..با استفاده از ابزار bonus entry contest فالوئرهاتون رو بیشتر کنید.

بازاریابی توی اینستاگرام معرکه است ولی اگه شما کسی رو نداشته باشید که ازتون خرید کنه، نتیجه ای نمی گیرین. چه قصد شما استارت یک بیزینس جدید در اینستاگرام باشه و چه به دنبال توسعه بیزنس حال حاضر خودتون باشید، این ابزار درست همون چیزیه که لازم دارید.

bonus entry contest   ها بهترین راه برای افزایش سریع فالوئر و سرگرم کردن کاربرها در پلتفرمهای چندمنظوره اجتماعی هستن و برای هر بیزینس در حال رشدی حیاتی اند. روش این ابزارها برای افزایش فالوئر به این دلیل هوشمندانه است که مستقییما به ورودی حساب کاربری شما و اونهایی که با شما تعامل دارن پاداش می ده.

مثلا، وقتی کاربری به bonus entry contest شما وارد می شه، ممکنه این کانتست ۵ انتری اضافه برای فالو کردن شما در اینستاگرام، ۳ انتری برای توئیت کردن لینک کانتست، یا ۱۰ انتری برای ورود یک دوست به کانست هم بگیره.

به این مثال معرکه  از bonus entry contest از Bhu Foods توجه کنید که بالغ بر ۵۰۰۰ انتری داشته و در این روند، کلی فالوئر توی شبکه های اجتماعی جمع کرده.

 

۴.توی کانتست خودتون آگهی های اینستاگرامی بگذارید

اغلب بیزینس ها ممکنه کانتست موفقی توی اینستاگرام داشته باشن اما اگه می خواین کانتست شما بیشترین موفقیت ممکن رو به دست بیاره راهی هست که ارزش صرف هزینه و زمان رو داره: آگهی اینستاگرامی.

این تنها راهیه که دستیابی کانتست شما رو به کلی مشتریهای بالقوه جدیدی که به احتمال زیاد ممکنه به محصول شما علاقه داشته باشند تضمین می کنه.

بگذارید توضیح بدم. مالک اینستاگرام ادز فیس بوکه، به همین دلیل فیس بوک ادز رو شیر می کنه که ابزاری بی نهایت قوی است که به شما اجازه می ده کاربرها رو براساس چیزهایی که فیس بوک درموردشون می دونه  نظیر دموگرافیکها، علایق و…  هدف قرار بدین.

این روشی بی نهایت مفید برای دستیابی به کاربرهایی که بالقوه می تونن مشتری شما بشن به جای اینکه فقط با فلوئر هایی که درحال حاضر دارین معمامله کنین (که احتمالا از قبل هم مشتری شما بودن).

در کانتست ادز تون جوایز رو برجسته کنید به این خاطر که در نهایت اون چیزیه که کاربرها رو به کلیک کردن روی کانتست شما و ورود، ترغیب می کنه.

 

فروش از طریق اینستاگرام

 

۵.اینستاگرام ادز رو توی یک صفحه لندینگ یا صفحه محصولات اجرا کنید.

یکی از بهترین روشهایی که می تونید از طریق اینستاگرام محصولاتتون رو به فروش برسونید گذاشتن آگهی‌هائیست که به فروشگاه یا وبسات شما لینک شدند. 

اینستاگرام ادز به این دلیل بی نظیره که به شما این امکان رو می ده که یک CTA و لینک واسطه ایجاد کنید که در هیچ کدوم از سایر پستهای اینستاگرام این قابلیت وجود نداره.

یکی دوتا تصویر از محصولاتتون رو با توضیحات یا شماره تلفن پاسخگو در کپشن تون پست کنین. بعد سعی کنین مشتری هاتون رو تشویق به خرید کنین! اگه می خواید شانستون رو توی یک فروش به حداکثر برسونید، به دادن آفر(با زمان محدود) یا تخفیف فکر کنید.

 به کاربرها دلیلی ارائه بدید تا همین الان خریدشون رو انجام بدن و اونو به بعد موکول نکنند، این یک راه موثر برای بالا بردن میزان تبادل نظرها در مورد آگهی‌هاتونه.

اگه کار شما خدماتیه، پیشنهادهایی ارائه کنید (مثلا مشاوره یا ارزیابی) تا از این طریق بتونید به اطلاعات مشتری بالقوه خودتون دسترسی پیدا کنید.

یکی از مهمترین نکات درمورد یک آگهی موفق اینه که آگهی رو توی چه پیجی بگذارید- اگه این پیج برای گفتگو بهینه سازی نشده باشه هزینه ای که برای آگهی می‌کنین هیچ برگشتی نخواهد داشت.

پس پیشنهاد من اینه که یا آگهی‌هاتون رو به یک پیج محصولات بهینه شده بفرستید یا به یک لندینگ پیج بفرستید که یک آفر توش هایلایت شده باشه (اگه هدف شما نسل پیشرو است).

۶.تخفیف و بن بگذارید

اینستاگرام می تونه تا حدودی یک پلتفرم انفعالی تلقی بشه. منظورم اینه که  بعضی کاربرها بدون هدف توی اینستاگرام می چرخن (معمولا برای برقراری ارتباط یا گذراندن وقت).

اگه به فکر فروش توی اینستاگرام هستید مهمه که فالوئر هاتون روبا محتوایی مشغول کنین که آنها رو به کاربرهای فعال تبدیل کنه به جای اینکه کاربرهای منفعلی باشن.

درکل وقتی تبلیغات با پستهای جذابی از محصولات ترکیب بشن کاربرها بهشون واکنش خوبی نشون می‌دن.

پیشنهاداتتون رو  به صورت ویترین با تصویری از محصولتون و متن آگهی (چه در خود تصویر و چه در کپشن) در پکیجی به همراه یک کد بن ارائه کنید.

بهترین کار اینه که حراجها وتخفیفها رو به یک رویداد، مثل بلک فرایدی یا حتی سوپر بول مرتبط کنید

این کار کمک می کنه که تبلیغ شما اهمیت بیشتری پیدا کنه و محصولاتتون درنظر مشتری ها کم ارزش جلوه نکنه (اگه مرتبا و بدون دلیل تخفیف بدین ممکنه چنین تصوری به وجود بیاد.

۷.کاری کنید که مشتریها شما رو در اینستاگرام به خاطر تخفیف فالو کنند.

اگه به دنبال توسعه حساب کاربریتون در اینستاگرام هستید، مشتری های حال حاضرتون نقطه خیلی خوبی برای شروع هستند.

این راهکار عملا در مورد مشتریهای جزئی جواب می ده چون براحتی قابل انجامه  فقط کاری کنید که شما رو به خاطر تخفیفتون توی اینستاگرام فالو کنن و بعد ۱۰% بهشون تخفیف بدید (یا هر چیز دیگه ای که خودتون مایلید تقدیم کنید).

اگه بیزینس شما فقط آنلاین هم باشه استفاده از ابزار Wishpond جواب می ده. برای وبسایتتون یک پاپ آپ یا لندینگ پیج ایجاد کنید تا کاربرها بتونن آدرس ایمیلشون رو وارد کنند و یک انتری پرایز اضافه کنین که در ازای فالو کردن شما بهشون امتیاز بده.

به محض اینکه این کار رو انجام دادن، از طریق یک ایمیل اتوماتیک کد تخفیف رو براشون ارسال کنید.

محتوا در اینستاگرام

۸.عکس محصولاتتون رو بگذارید.

ساده ترین کار در اینستاگرام مارکتینگ اینه که عکس محصولاتتون رو بگذارین اما این کار کم اهمیتی نیست!

ترکیبی از عکاسی عالی و یک کپشن عمل گرایانه به طور قطع به موفقیت شما در اینستاگرام مارکتینگ کمک می کنه.

پست کردن تصاویر محصولاتتون در فواصل معین  به همراه یک سری اطلاعات تکمیلی در کپشن، یک استراتژی محکم و منسجم برای تقویت برند شما توی اینستاگرامه.

سعی کنید توی هر کپشنی به تخفیف، قیمت واقعی، و اینکه از چه طریقی می تونن به اون دسترسی پیدا کنن اشاره کنید.

 

۹.محصولتون رو درعمل، نشون بدید.

با اینکه گذاشتن عکس محصول، خیلی عالیه اما یکی از راه هایی که اونها رو بیشتر به فالوئرهاتون مربوط می کنه نشون دادن اونها به صورت عملی است.

نشان دادن شخصی که در حال استفاده از محصول شماست می تونه باعث بشه که فالور شما خودش رو جای اون شخص بذاره و بهتر با تصویر ارتباط برقرار کنه.

این کار همینطور می تونه هدف دوم تصویر رو (که نشان دادن موقعیتهای مختلفی که محصول شما می تونه مورد استفاده قرار بگیره) محقق کنه این کار حتی میتونه فالوئر شما رو برای خرید مصمم تر کنه.

۱۰.به دنبال ایجاد تنوع در محتوا تون باشید.

هرچند این یکی از استراتژیهای بازاریابی نیست، ولی متنوع کردن محتوای اینستاگرام شما ایده خیلی خوبیه.

در مواقعی که استفاده از تصویر کافی به نظر نمی رسه از ویدیو استفاده کنید یا از افزونه اسلایدر اینستاگرام برای تعریف داستان و برجسته کردن محصول از طریق تصاویر چندگانه بهره ببرید.

بهره بردن از اشکال مختلف محتوا امکان استفاده حداکثری از پلت فرم رو به شما می‌ده  و دیدن یک ویدیو بین صدها عکس می تونه برای مخاطب جالب باشه.

 

۱۱.تأییدات، توضیحات و نظرات مشتری هاتون رو به اشتراک بگذارید

اینکه شما خودتون به فالوئرهاتون بگین که محصولاتتون فوق العاده هستن و اونها باید انو بخرن خوبه… ولی اگه کسی که اونها بیشتر بتونن بهش تکیه کنن از محصولتون تعریف کنه چیز کاملا متفاوتیه.

اگه تأییدات، نظرات یا توضیحات خوبی از محصولتون در اختیار دارید اونها رو در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

۱۲.پستهای خودتون رو فهرست کنید.

کند بودن اصلا چیز خوبی نیست  بازاریابی در شبکه های اجتماعی می تونه بدون دلیل خاصی زمان بر بشه و اینستاگرام هم قاتل زمانه.

گرفتن عکسهای عالی، ادیت کردنشون، و ساختن کپشن های هوشمندانه زمان خیلی زیادی می بره. با استفاده از اپهایی نظیر Later یا Buffer پستهای اینستاگرام خودتون رو به صورت روزانه (یا هفتگی یا ماهانه) فهرست کنید تا در وقتتون صرفه جویی بشه.

 

استوری اینستاگرام و لایو اینستاگرام

 

۱۳.استوری خودتون رو مرتبأ به روز کنید

استوری اینستاگرام برای اشتراک گذاری محتوای شما معرکه است  مثل یک بلیت فرست کلاس میمونه که شما رو توی فید فالوئرهاتون به اوج می رسونه.

آپدیت کردن استوری شما در فواصل زمانی معین، (حداقل یکبار در روز) روشی عالی برای تعامل با فالوئرهاتونه.

استوری ها، در بالای فیدهای خبری فالوئرهاتون جای دارند بنابراین بهترین راه برای دیده شدن پستهاتون توسط اونها هستن.

اگه به تازگی یک عکس یا ویدیو پست کردید، برای هدایت کاربرها به سمت اون از استوری استفاده کنید. نتیجه ای که می گیرید معرکه است.

۱۴.در استوری تون از giveaway استفاده کنید

اگه یک چیز توی این مقاله باشه که ۱۵۰% ازش مطمئن هستم، اون اینه که مردم عاشق چیزهای مجانی هستند.

با گذاشتن giveaway  ها در استوری تون از این مزیت استفاده کنید به برنده‌ها، بن و محصول هدیه بدید.

استراتژی شخص من برای استفاده از giveaway در استوری اینه که از کاربرا می خوام با استفاده از یک هشتگ خاص (که بتونید پیداشون کنید) عکس بگذارن و بعد عکسهاشون رو در استوری شما مجددأ پست کنند.

این یک روش عالی برای مشارکت دادن فالوئرها و جمع آوری یک سری محتوای کاربر پسند و آگاهی رسانی در مورد برند تونه.

به راحتی برای استوری اینستاگرامی تون یک giveaway درست کنید

اپلیکیشن Wishpond’s contest ایجاد یک هشتگ کانتست برای استوری اینستاگرامتون رو آسون می کنه. محتوای کاربرپسند جمع آوری کنید، مشارکت رو بالا ببرید، و فالوئرهاتون رو بیشتر کنید. Wishpond رو مجانی امتحان کنید.

۱۵.توی استوری خودتون، بن بگذارید

 بن و تخفیف راهی به قلب فالوئرهاتونه (از من گفتن). گهگاهی یک سری استوری با کد تخفیف پست کنید (یا برای یک محصول خاص قیمت تبلیغاتی بگذارید).

برای فوریت بخشیدن بهش زمان محدودی درنظر بگیرید و بعد از طریق استوری تون اون رو به صفحه محصول یا وبسایتتون لینک کنید.

برای این کار به یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام نیاز خواهید داشت- بنابراین اگه تا به حال این کار رو نکردید اقدام کنید.

۱۶.محصولات تازه یا خاص تون رو هایلایت کنید.

همانطور که گفتم یکی از بزرگترین مزایای داشتن یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام این است که قادر می تونید از طریق استوری خودتون به URLهای خارجی متصل بشید

(این قابلیت در اکانتهای غیر تجاری وجود نداره). از این مزیت استفاده کنید و محصولات خودتون رو در استوری تون با استفاده از یک لینک swipe-up، هایلایت کنید تا کاربرها بتونن با استفاده از اون خرید کنند.

اگه از اینستاگرام کانتست استفاده می کنید هم این به خوبی کار می کنه. فالوئرها رو به پیج انتری کانتست در استوری تون لینک کنید تا ورود اونها تا حد امکان راحت بشه.

 

۱۷.در لایو اینستاگرام با فالوئر هاتون تبادل نظر کنید

همانطور که قبلا هم در باره اهمیت شکلهای مختلف محتوا توضیح دادم، اگه بیس طرفدارهای شما در حد کفایت باشه استفاده از لایو اینستاگرام براتون معجزه می کنه.

لایو اینستاگرام برای اینکه بتونین با فالوئر هاتون به شکل خاص‌تری تبادل نظر کنین روش خیلی بی نظیریه.

برنامه لایو شما  به چند شکل مختلف می‌تونه برگزار بشه  چندتا از فرمتهایی که به خوبی کار می کنن اینها هستن:  Q&As, proruct launches, influencer takeovers.

موضوع لایو شما هرچه باشه اول باید مطمئن بشین که  به خوبی اطلاع رسانی کردین (در استوری تون، در سایر پلتفرم ها، با یک پست) تا برنامه شما بیشترین شانس یک اجرای خوب رو داشته باشه.

درنهایت، برای اجرای لایو خودتون یک هدف مشخص کنید  اعم از جذب مخاطب برای بازدید از وبسایتتون، ورودشون به کانتست شما، یا خرید یک محصول. داشتن یک هدف خاص تمرکز برنامه شما رو بر اون هدف تضمین می کنه.

هشتگ ها و کامنت ها

۱۸.از هشتگ های مرتبط با محصولات/محلی استفاده کنید

هشتگ ها نقش مهمی در موفقیت شما توی اینستاگرام دارند. با اینکه هشتگ ها برای رساندن مستقیم شما به بازار هدف خیلی عالی نیستن (کاربرها به ندرت از هشتگ های خاص برای جستجو استفاده می کنن مگر اینکه خودشون تاجر یا اینفلوئنسر باشن) اما استفاده از هشتگ درست، میزان تبادل نظرها در پستهای شما رو تقویت می کنه و احتمال نمایش اونها رو توی فیدهای فالوئرهاتون بالاتر می بره.

 بهترین هشتگ های کاربردی برای کسب و کارهای محلی (#vancouver, #yvr, #the6ix, etc.) و هشتگ های مرتبط با برندها یا محصولات (#brunch, #fitfam, etc.) هستند.

 

۱۹.بر روی عکسهای محلی مرتبط با کسب و کارتون کامنت بگذارید

همینطور شما می تونین با کامنت گذاشتن بر روی پستهای محلی یا اکانتهای مرتبط با محصول/برند خودتون مقداری از ترافیک رو به صفحه اینستاگرام خودتون هدایت کنید.

با استفاده از هشتگ های قبلی تون پستهایی رو پیدا کنید و تعدادی کامنت اینجا و آنجا بگذارید.

این کار می تونه شما رو به مشتری های بالقوه محلی و مشتری های موجود در صنعت خودتون مرتبط کنه و در مورد برند شما اطلاع رسانی انجام بشه.

به جای کامنتهایی نظیر «چه عکس محشری»، سعی کنید کامنتهای معنی داری بگذارید  این کار به برقراری ارتباط بین شما و سایر برندها کمک می کنه.

۲۰.یک هشتگ برند درست کنید

اگه اکانت شما در حال تبدیل شدن به یک جریانه، یک هشتگ برند درست کنید ( مقاله برند چیست رو بخونید ) تا مردم بتونن وقتی محتوایی مرتبط با برند شما پست می کنن از اون استفاده کنن.

این می تونه به سادگی این هشتگ باشه « “#californiadonuts » یا به هوشمندی این یکی باشه «  #b33rs » که متعلق به  ۳۳ Acres است.

۲۱.به کامنتها جواب بدید

شاید به نظرتون ایده خوبی نیاد ولی با این کار سورپرایز می شید! اگه پست شما صدها یا هزاران کامنت دریافت می‌کنه این استراتژی کاملا عملی نخواهد بود  ولی برای یک بیزینس کوچک درحال رشد، جواب دادن به هر کامنتی (واقعی) که دریافت می کنید روش بسیار عالی برای ایجاد روابط شخصی با مشتری های بالقوه و مشتری های موجوده.

جواب شما میتونه به سادگی این باشه «خوشحالم که خوشتان آمده» یا به این صورت باشه «امیدوارم به زودی ببینمتون»، این کار برند شما رو شخصی تر می کنه و ارتباط محکم تری بین شما و مخاطب هدفتون ایجاد می کنه (و تفاوت بزرگی در فروش ایجاد می کنه.)

۲۲.محتوای تولیدی کاربرها رو ری پست کنید

ایجاد یک هشتگ کانتست اینستاگرام یا ایجاد یک هشتگ برند امکان دسترسی به حجم عظیمی از محتوای جالب رو به شما می‌ده (مثل عکسها و ویدیوهایی که طرفدارهاتون پست می کنن).

محتوای تولیدی کاربرها به خاطر ناب و حقیقی بودنشون، به طرز بی نظیری جذابه  به اندازه کارهای خودتون عالی نیستن و روشون کار نشده ولی همین اونها رو جالب می کنه.

منظورم این نیست که فقط محتوای تولیدی کاربرها رو پست کنین ولی پست کردن گاه به گاه اونها (استفاده از اونها در استوری خودتون) روشی برای شناختن طرفدارهاتونه و باعث میشه در فیدهای شما بین این محتواهای پولیش شده و شخصی، تعادل ایجاد بشه. حتما از کاربر اصلی پست کننده محتوا هم قدردانی کنید.

همکاری ها و اینفلوئنسر مارکتینگ

۲۳.با برندهای دیگر همکاری کنید

یکی از بهترین ترندهای شبکه های اجتماعی، ایجاد سطح بالایی از همکاری بین برندهاست که باعث بروز خلاقیتهایی میشه که تا حالا هیچ جای دیگه نظیرش رو ندیدم.

با این حال لزوما نباید قواعد بازی مارکتینگ رو تغییر بدین بلکه با برندهایی که محصولاتشون مکمل محصولات شما هستن کمپین بازاریابی راه بندازید.

مثلا اگه رستوران تاکو دارید می تونید با آب..سازهای محلی که کارشون رو تبلیغ می کنن پستهای اشتراکی بگذارید.

برندی رو انتخاب کنید که بازار هدفش خیلی شبیه به بازار هدف خودتون باشه، کم کم متوجه می شید که در این رابطه دو طرفه کلی ظرفیت تجاری وجود داره.

همینطور پیشنهاد می کنم نوعی هدایای تبلیغاتی هم داشته باشید (در مثالی که قبلا گفتم، ۳ تاکو با یک آب.. ۸۰ هزار تومان).

۲۴.با یک برند دیگر کانتست یا gateaway بگذارید

یک روش بهتر برای تحکیم همکاری ها، گذاشتن کانتست یا gateaway با هم است.

یک پکیج جوایز عالی با همکاری هم عرضه کنید که محصولات هر دو شما رو پوشش بده (وشاید یکی دو برند دیگر) و کانتست خودتون رو ایجاد کنید.

این کار به هر دو شما کمک می کنه تا برای فن بیس هاتون سرگرمی ایجاد کنید و فالوئرهای بیشتری جذب کنید.

۲۵.با یک اینفلوئنسر همکاری کنید

با اینکه به نظر می رسه روزهای اوج اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام به سر آمده ولی هنوز بین پلتفرمها شیوع زیادی داره .

اگه به دنبال دسترسی آسان  ولی نه ارزان  به بازار هدف تون هستید با یک اینفلوئنسر اینستاگرام در حوزه صنعت خودتون آشنا بشین و از او بخواین یک پست اسپتانسری که بیزینس یا محصول شما رو هایلایت می کنه براتون بسازه و فالوئر هاش رو به سمت وبسایت یا فروشگاه شما هدایت کنه. یا با هم یک giveaway دایر کنید!

به جای گشتن به دنبال اینفلوئنسرهای فالوئر بالا، به دنبال اونهایی باشید که ارتباطات خوبی با فالوئرهاشون دارن و دارای نفوذ اجتماعی قوی هستند.

به خاطر داشته باشید که چنین شخصی وسیله ای برای گسترش برند شما و معرفی بیشتر آن در اینستاگرام خواهدبود، پس با دقت انتخاب کنید.

اینفلوئنسری پیدا کنین که ارزشهایی مطابق با ارزشهای شما داشته باشه. 

۲۶.به دنبال اکانتهای محلی در اینستاگرام باشید

اکانتهای محلی راهی عالی برای کسب و کارهای محلی مثل رستورانها یا اسپاها هستن تا بتونن از این طریق به بازار هدفشون در اینستاگرام دست پیدا کنن.

حجم عظیمی از اکانتهای اینستاگرام وجود دارد که مربوط به یک شهر یا استان هستن؛ به اضافه عکسهای مراکز معروف محلی، که مایل هستند تجارب و بیزینسها رو نمایش بدن.

اکانتهای منطقه خودتون رو که فالوئینگ های زیادی دارن پیدا کنین و ازشون بخواین که محصول یا بیزینس شما رو ببینن، بعد ازشون بخواین که در شبکه پست بذارند.

اگه خوش شانس باشین این اکانتها ممکنه انتشارات محلی هم داشته باشن و شما بتونین بیزینس خودتون رو توی یک وبلاک محلی هم عرضه کنین.

 

۲۷.فید خودتون را قابل خریداری کنید😉

بدون کمک گرفتن از آگهی یا از طرق استوری خودتون، انتقال کاربرها از صفحه اینستاگرام به وبسایت شما کار آسونی نیست.

فقط تعداد کمی توی بیوگرافی تون کلیک می کنن و وارد وبسایتتون میشن حتی در اونصورت هم شما هر بار فقط می تونید به یک پیج وبسایت لینک باشید، یعنی اون لینک یا باید همیشه به یک شکل باقی بمونه یا هربار که پستی می گذارید تغییرش بدید- که هیچ‌کدوم از این ها ایده آل نیست.

شما می تونید با ابزارهای پولی نظیر Curalate’s Like2Buy  یا Have2Have.It  این مشکل رو دور بزنید و فید اینستاگرام تون را قابل خرید کنید.😊

این ابزارها صفحه کپی از فید شما درست می کنن که به کاربرها امکان می ده روی تصاویر خاصی کلیک کنن و اطلاعات مربوط به محصول شما رو مشاهده کنن.

این برای کمپانی هایی که محصولات چندگانه دارند خیلی عالیه و بهشون امکان می ده تا فقط یک لینک در بیوگرافیشون به یک هاب برای تمام لینکها و محصولاتشون تبدیل بشه.

 

۲۸.اکانت اینستاگرام تون رو به بیزینس اکانت تبدیل کنید

اگه تا به حال این کار رو نکردید، باید اکانت اینستاگرام تون رو به یک بیزینس اکانت یا اکانت تجاری تبدیل کنید.

داشته یک بیزینس اکانت به شما امکان می ده تا در پستها و استوری هاتون به امکانات منحصر به فردی دست پیدا کنید، فالوئرهاتونو بهتر بشناسید، و اطلاعاتی نظیر ساعات کاری، موقعیت، و شماره تلفن شرکتتون رو اضافه کنید.

۲۹.به بیوگرافی خودتون یک CTA اضافه کنید

قبلا در مطلب آموزش سئو اینستاگرام به CTA ها پرداخته بودم . بیوگرافی پروفایل شما در اینستاگرام بخشیه که کمتر کسی قدرش رو می‌دونه.

این بخش تنها جائیه (البته به غیر از پستها) که مردم می تونن اطلاعاتی راجع به بیزینس شما کسب کنند.

انجام کاری به سادگی اضافه کردن یک CTA به اون می تونه میزان ترافیکی که از اکانت شما به وبسایتتون یا فروشگاه تون منتقل میشه رو افزایش بده.

مثلا اگه یک فروشگاه الکترونیکی دارید می تونید چنین چیزی اضافه کنید: «برای خرید روی این لینک کلیک کنید {بیزینس شما}» یا اگه وبلاک دارید: «برای خواندن تازه ترین پستهای ما کلیک کنید».

۳۰.فالوئرهاتون رو تشویق کنید تا post notification رو فعال کنن

 اینستاگرام تغییراتی در قوانین فیدهای کاربرها انجام داده ولی باز هم برای اون دسته از فالوئرهای شما که با پستهای شما به طور معمول سروکار ندارند دیده شدن محتوای شما ممکنه مشکل باشه.

هر از گاهی یک CTA به پستهاتون اضافه کنید (یاحتی به پروفایلتون) تا به کاربرها بگه post notification رو فعال کنند.

این کار باعث می شه هربار که شما پستی در اینستاگرام می گذارید فالوئرها یک نوتیفیکیشن دریافت کنند و احتمال دیده شدن پست شما و تعامل با برند شما بالاتر می ره.

این به مثابه یک خبرنامه ایمیلی برای فید اینستاگرام شماست.

نتیجه

حالا شما ۳۰ توصیه معرکه در اختیار دارید که برای موفق بودن در اینستاگرام به شما کمک می کنه. ممکنه اولش خیلی آسون به نظر نیاد ولی مطمئن هستم با کمک این راهکارها به موفقیت‌های بزرگی در اینستاگرام مارکتینگ خواهید رسید.

نمی‌دونید از کجا شروع کنید؟ ایجاد اولین کانتست اینستاگرام تون با Wishpond نقطه بدی برای شروع نیست.

منبع : seorooz  |  
109
2021-03-08 17:06:47
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

23210
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

9199
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

8243
27 آذر 1398