چه محتواهایی در دوران کرونا سرچ بیشتری دارند؟

سئو

..چه محتواهایی در دوران کرونا سرچ بیشتری دارند؟..
چه محتواهایی در دوران کرونا سرچ بیشتری دارند؟
سئو

چه محتواهایی در دوران کرونا سرچ بیشتری دارند؟

با توجه به شیوع ویروس کرونا، درخواست ها و سرچ ها تغییر و تحولاتی داشته که در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.

چیزی که همه برای دوران کووید ۱۹ می خواهند؟ امروزه در این دوران در حال سپری کردن دوران پرفشاری هستیم. تقریباً هرچیزی که فکرش را بکنید تحت تاثیر کووید ۱۹ قرار گرفته است، که شامل شغل ما نیز می شود. پس از این که به این فکر کردید که چقدر خوب است که شغل ما به صورت دیجیتال بوده و چقدر خوش شانس هستیم، وقت این رسیده تا نگاهی به استراتژی محتوای خود بیاندازیم و ببینیم که آیا با توجه به رویدادهای کنونی، نیازمند ایجاد تغییرات هستیم یا خیر.

بسیاری از بازاریابان در این وضعیت می خواهند در مورد موضوعات مرتبط با رویدادهای امروزی بنویسند، محتواهای بیشتری را به تقویم محتوایی خود اضافه کنند و حتی ممکن است با مشکل در مورد نحوه مشارکت و همکاری و کمک در این زمان سخت مواجه باشند. بنابراین ما ساعت ها زمان در اپلیکیشن Ubersuggest صرف کردیم، تا بتوانیم خود را به جای مردم قرار دهیم. ما کیووردهای مختلفی را امتحان کردیم تا ببینیم کدام یک از آن ها در دوران کووید ۱۹ تبدیل به ترند شده اند و می توانند مقدار مناسبی از توجه را برای بازاریابان محتوا به سمت خود جلب کنند.

نتایج نشان داده شده در تصویر پایین مربوط به ” ویروس کرونا ” هستند، بنابراین برای دیگر کیووردهای شناسایی شده، ما به دنبال قله قابل توجهی در ماه های ژانویه، فوریه و مارچ بودیم تا ببینیم که به همین صورت رشد داشته اند یا خیر.

تحقیقات ما ایده های موضوعی زیادی برای چندین صنعت اصلی و بزرگ را نشان می دهند. بنابراین پیشنهاد می کنیم که به ادامه مطلب نگاهی بیاندازید تا بتوانید طی ماه های آینده چندین ایده با کیفیت برای تولید محتوا داشته باشید.

ترندهای محتوایی در دوران کرونا

صنعت گردشگری:

ما با یکی از آسیب دیده ترین صنایع به دلیل این اپیدمی شروع می کنیم: گردشگری. این ضربه برای این صنعت ضربه بسیار سختی بود، از آن جایی که بسیاری از مردم به رانندگی، پیاده روی و دوچرخه سواری برای انجام کارهای خود استفاده می کنند که البته بسیار منطقی هم می باشد، آن ها دیگر به مسافرت های هوایی و حمل و نقل عمومی تکیه نمی کنند و بنابراین کارهای زیادی کنسل می شود. اما، ما توانستیم چندین فرصت برای این بیزینس ها پیدا کنیم.

  • بیمه گردشگری:

در حالی که بیمه گردشگری در ماه های تابستانی شاهد رشد زیادی بود، توجه به بیمه گردشگری دوباره در حال رشد و شکل گیری است. شاید کسانی که مجبور به سفر می شوند می خواهند از پوشش لازم در صورتی که بیمار شوند برخوردار باشند، و یا شاید کسانی که سفر خود را لغو کرده اند می خواهند ببینند که بیمه آن ها چه خدماتی را ارائه می دهد. در هر دو صورت، مردم به دنبال اطلاعات در مورد بیمه گردشگری و نحوه کمک آن به خود هستند.

  • مسافرت با قطار:

به نظر می آید مسافرت با قطار در دسته بندی مبهمی قرار می گیرد که مردم در مورد آن پرس و جو می کنند. ما نمی توانیم به شما بگوییم که قطار امنیت لازم را از نظر بیماری دارد یا خیر (چون در حوزه تخصصی ما نیست). همانطور که همه شنیده ایم، بهترین کار این است که اصلاً مسافرت نکنیم، اما شاید برند شما بتواند در این زمینه کمی شفاف سازی کرده و راه حل های جایگزین را به مخاطبان پیشنهاد دهد.

  • مسافرت مجازی:

در حالی که همه مردم در خانه محبوس شده اند و به سیاحت و گشت و گذار بسیار علاقه مند هستند، چطور می توانند حتی در حالی که روی کاناپه نشسته اند دنیای بیرون را کاوش کنند؟ مسافرت مجازی به نظر به دلیل ماندن مردم در خانه ها در این روزها در حال کسب محبوبیت بیشتری است.

کار و آموزش:

در بسیاری از موارد، کمپانی ها و مدارس از تماس های فیزیکی به مجازی تبدیل شده اند. این یک تغییر و تحول بزرگ بوده است، و به همین دلیل موضوعات مرتبط با آن در حال حاضر ترند شده اند.

دوره‌های آنلاین دیجیتال مارکتینگ

در دوره های آنلاین، کلاس‌ها به صورت راه دور (وبینار) برگزار می‌شود

  • آموزش از راه دور:

بسیاری از بچه ها در خانه هستند و والدین آن ها به صورت ناگهانی و غیرمنتظره خود را در جایگاه معلم آنها می بینند. قطعاً این والدین سوالات زیادی دارند. با توجه به تصویر زیر ببینید که میزان جستجو برای این موضوعات همانند ماه های تابستان است، زمانی که بچه ها مانند امروز، در خانه هستند.

  • دوره های آنلاین رایگان:

در حالی که تمامی برنامه ها و رویدادها به دلیل ” فاصله گیری اجتماعی ” لغو شده اند، مردم به دنبال راه های مختلف برای وقت گذراندن در خانه هستند. اگر شما دوره های آنلاین را به آن ها پیشنهاد می دهید، در نظر داشته باشید که به صورت کامل در مورد این دوره ها و ارزشی که دارند صحبت کنید. اگر دوره ای ارائه نمی دهید، در صورتی که به نظرتان توانایی این کار را دارید، منتظر نمانید و شروع کنید!

  • نکات کار در خانه:

مدیران و کارکنان شاید برای اولین بار در زندگی شان، به دنبال پیشنهاداتی برای بالا بردن میزان کارایی خود در حالی که در خانه کار می کنند، هستند. تولید محتوا در زمینه نحوه پیاده سازی اداره خانگی و یا ایجاد یک برنامه زمان بندی شده برای از بین بردن حواس پرتی های در خانه می تواند برای تان مناسب باشد.

  • چطور متمرکز بمانیم:

شاید بخاطر این که مردم برای اولین بار است که در خانه درس می خوانند و یا کارهای خود را انجام می دهند، و یا شاید بخاطر رویدادهای کنونی مضطرب هستند و تمرکز کافی ندارند، مشکل عدم تمرکز روز به روز افراد بیشتری را درگیر خود می کند. آیا برند شما می تواند از طریق انگیزه دادن و یا ابزارهای مناسب برای افزایش تمرکز و بازدهی به مردم کمک کند؟

سرگرمی

همه افرادی که در خانه هستند به دنبال راهی برای کاهش فشار ناشی از حوادث به وجود آمده در دنیا و یا سرگرم کردن خود می باشند. در نتیجه، سرگرمی های آنلاین در حال رشد می باشند. آیا شما می توانید خود سرگرمی را ایجاد کنید، و یا راهنمایی مناسبی برای انتخاب بهترین سرگرمی ها به مخاطبان ارائه دهید؟

  • Streaming رایگان:

از آن جایی که فعلاً باید تنها با دنیای دیجیتال در ارتباط باشیم، مردم به دنبال رسانه های جدید برای استفاده می گردند. برند شما چه چیزی را می تواند ارائه کند؟ همچنین به ترندهایی نظیر ” بازی های دیجیتال ارزان ” یا ” بهترین بازی های ویدیویی چند نفره ” نیز توجه داشته باشید.

  • آموزش پیانو به صورت آنلاین:

بسیاری از مردم از زمان خالی جدید ایجاد شده برای کار برروی علاقه ها و مهارت هایی که هیچوقت شانس دنبال کردن آن ها در گذشته را نداشته اند، استفاده می کنند. آیا برند شما می تواند چیزی به آن ها آموزش دهد؟

  • بهترین پیشنهادات خرید آنلاین:

این مورد بسیار جالب به نظر می رسد. نرخ کیووردها برای این موضوع به اندازه تعطیلات پیشین بالا رفته است. در این مواقع کسانی که در این شرایط نیز درامد دارند زمان خود را به خرید آنلاین می پردازند، در حالی که کسانی که درامدی ندارند و یا مقدار زیادی از درآمد آن ها قطع شده است، خرید آنلاین را از برنامه خود حذف می کنند.

امور مالی

بجز سلامت و امنیت مردم، امور مالی نیز جزو مشکلات اصلی این اپیدمی محسوب می شوند. بسیاری از مردم از کار برکنار شده و یا نمی توانند سر کار بروند، و نگرانی های مالی روز به روز در حال افزایش هستند. شما برای راهنمایی و کاهش نگرانی ها چه کاری می توانید انجام دهید؟

  • بیکاری:

بسیاری از مردم به صورت غیرمنتظره ای به دنبال از بین بردن بیکاری هستند، و بسیاری از این افراد نمی دانند که چطور این کار را انجام دهند، چقدر پول دریافت می کنند، و یا چطور اطلاعات لازم را برای این کار کسب کنند. راهنماهای اطلاعاتی و نکات لازم می توانند در این زمینه بسیار کمک کننده باشند.

  • نکات بودجه بندی:

با وجود بیکاری و قطع شدن حقوق ها، مردم برای پیدا کردن راه های جدید برای صرفه جویی در مصرف پول دست به هرکاری می زنند. همچنین از دیگر ترندهایی که نتایج مشابه گراف پایین را دارند می توان ” چطور هوشمندانه سرمایه گذاری کنیم ” نام برد، که بیشتر به دلیل نوسانات بازار سهام پیش آمده است. آیا می توانید اطلاعات خوبی در این زمینه برای مخاطبان فراهم کنید؟

گوگل ترندز (Google trends) چیست

و چه استفاده ای در سئو و افزایش رتبه سایت دارد؟

روابط اجتماعی

زمانی که تنش ها افزایش پیدا می کنند، توجه کردن به روابط مختلف در زندگی مان بسیار مهم است، بدین معنی که بسیاری از موضوعات در این زمینه اهمیت زیادی برای مخاطبان خواهند داشت.

  • ایده های قرارهای عاشقانه در خانه:

زوجین محبوس شده در خانه به دنبال راه هایی برای ادامه دادن به زندگی رومانتیک خود هستند. آیا با توجه به برند شما، ارائه نکات مختلف در مورد روابط عاطفی در این زمان سخت منطقی است؟

  • ارتباط دوباره با دوستان:

به صورت فیزیکی، ما در حال تمرین کردن فاصله گیری اجتماعی هستیم، اما نباید ارتباطمان با افراد زندگی خود را به صورت مجازی نیز قطع کنیم. به نظر می آید مردم با توجه به شرایط پیش آمده به دنبال راه هایی برای برقراری ارتباط دوباره با دوستان قدیمی خود هستند. آیا برند شما می تواند در این مورد پیشنهاداتی به مخاطبان ارائه کند، و یا حتی فضایی مانند یک انجمن گفتگو برای اتصال این افراد به هم ایجاد کند؟

  • چطور احساسات خود را بهتر به والدین خود بگوییم:

جوک های زیادی در مورد تلاش های جوانان و نوجوانان برای متقاعد کردن والدین کهنسال خود برای ماندن در خانه در فضای مجازی وجود دارد. اما این جوک ها به یک دلیل وجود دارند: بسیاری از مردم مکالمات سختی را برای اولین بار با خانواده خود دارند در حالی که نمی دانند چطور اوضاع را در دست بگیرند. آیا می توانید نکات مفیدی برای این طور مکالمات طاقت فرسا با خانواده ارائه کنید؟

سلامتی و تناسب اندام

سلامتی، مسلماً در دوران کنونی، یک موضوع بسیار حیاتی است. بجای پرداختن به بسیاری از مسائل واضح ( مانند شستن دست ها، ضدعفونی کننده های دست ها و … ) سعی می کنیم دیگر موضوعات محبوبی که می توانند مفید باشند را پوشش دهیم.

  • چطور بیمه سلامت بگیریم:

درست همانند بیکاری در موارد بالا، این موضوع احتمالاً در واکنش به از دست رفتن مشاغل مردمی است که حال نمی دانند چطور می توانند بیمه سلامتی بگیرند. دیگر چه نگرانی هایی از این قبیل وجود دارد که می توانید درباره آنها به مردم کمک کنید؟

  • ورزش در خانه:

شاید مردم مجبور باشند در خانه بمانند، اما هنوز هم به دنبال سالم زندگی کردن هستند. راهی وجود دارد که بتوانید در این امر به آن ها کمک کنید؟ همچنین از ترندهای دیگر این زمینه می توان به ” چطور بدویم ” اشاره کرد، که نشان دهنده این است که تمرینات بیرون از خانه به صورت تنها نیز موضوع کلیدی است.

  • نحوه تقویت سیستم ایمنی بدن:

بدیهی است که مردم در مورد سلامت خود نگران هستند و می خواهند هر کاری را که می شود در قبال محافظت خود از کووید ۱۹ انجام دهند. اما، تنها زمانی به این موضوع بپردازید که برند شما به عنوان متخصص پزشکی تاییدشده شناخته می شود. اطلاعات غلط می تواند به زندگی مردم صدمه وارد کند. از ترندهای دیگر این موضوع می توان به ” رژیم سالم ” اشاره کرد.

  • ژورنال نویسی:

نباید سلامت روانی را نیز فراموش کنید، موضوعی که در کنار سلامت بدنی تحت تاثیر این اپیدمی قرار گرفته است. مردم مضطرب، عصبی، نگران و ترسیده هستند. آیا برند شما می تواند در زمینه ارائه راهنمایی جهت حفظ سلامت روانی و احساسی در این دوره کنونی خدماتی ارائه دهد؟ ” مدیتیشن ” یکی از ترندهای دیگر در این زمینه است.

خانه و خانواده

در مورد بسیاری از مردم، تمام خانواده در خانه مانده اند، آن هم هرروز، آن هم برای اولین بار از زمانی که بچه های به سن مورد نظر برای مدرسه رفتن رسیده اند. این موضوع می تواند به چالش های جالبی منجر شود.

  • محصولات نظافتی طبیعی:

در تلاش برای تمیز و مرتب نگه داشتن خانه، مردم ممکن است به دنبال پیدا کردن بهترین محصولات برای استفاده باشند. آیا می توانید لیستی از کاربردی ترین محصولات را تهیه و ارائه کنید؟

  • رسپی های خانوادگی:

حال که همه اعضای خانواده برای تمامی وعده های غذایی در خانه هستند و تا حد ممکن می خواهند از رستوران ها اجتناب کنند، احتمالاً آن ها به رسپی های تهیه غذای بیشتری نیاز دارند. شاید کارمندان شما رسپی های غذایی خانوادگی مورد علاقه ای داشته باشند که بخواهید با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

  • بازی های مختلف برای بچه ها: خانواده ها به این موضوع در تابستان ها عادت دارند، اما نه زمانی که بار این مسئله برای مدت زمان معلومی از بازه دیگری از سال برروی دوش آن ها است. برند شما چطور می تواند به خانواده ها ابزار و ایده های لازم برای سرگرم کردن بچه ها در زمانی که خانه هستند ارائه دهد؟ ترندهای دیگری در این زمینه مانند ” شروع کننده های مکالمات خانوادگی ” نیز مشاهده می شود.

برای به پایان رساندن این تحقیق، می خواهیم به شما نتایج ” داستان های جذاب ” را نشان دهیم.

جمع بندی

اگر شما مسئول اطلاع رسانی برای اخبار فوری یا به روز رسانی های مهم در مورد ویروس کرونا نیستید، به دنبال فرصت هایی برای تاکید به شادی، شکرگزاری، امید یا هر احساس مثبت دیگری باشید. مردم به دنبال آپدیت های مختلف در زمینه سلامتی و امنیت هستند، اما آن ها همچنین به مطالبی برای الهام گرفتن نیز نیاز دارند. موضوعات گفته شده را بررسی کنید و ببینید که کدام یک از آن ها می توانند بر روی برند شما اعمال شوند، با استفاده از ابزارهای تحقیق کیوورد بررسی های خود را پیشرفته تر کنید، و برروی ایجاد برنامه محتوایی تمرکز کنید که نسبت به آن ها احساس اطمینان می کنید.

لطفا امتیاز دهید
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

38
31 فروردین 1399
    ..نظرات..
    ..مقالات پربازدید..
    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام
    طراحی سایت

    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

     آموزش قرعه کشی در اینستاگرام با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

    14286
    24 فروردین 1398
    دلایل موفقیت دیجی کالا
    طراحی سایت

    دلایل موفقیت دیجی کالا

    یکی از موفق ترین استارت اپ های ایران در دهه ی اخیر سایت دیجی کالا بوده است . به طوری که به جرئت می توان گفت این سایت بزرگ‌ ترین خرده‌ فروشی اینترنتی خاورمیانه است .اقایان محمدی در سال 1384 تصمیم راه اندازی این وب سایت گرفتند و در سال 85 این برند با نام فعلی ” دیجی کالا ” پایه گذاری گردید .مدیران این پروژه با این هدف او...

    2094
    22 اردیبهشت 1398
    bit.ly چیست ؟
    طراحی سایت

    bit.ly چیست ؟

    بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند.علت استفاده از...

    2056
    27 آذر 1398