چگونه از (CDN) برای سئو استفاده کنیم؟

سئو

..چگونه از (CDN) برای سئو استفاده کنیم؟..
سئو

چگونه از (CDN) برای سئو استفاده کنیم؟

در این مقاله از سئوروز یاد می گیرین که برای پشتیبانی از اهداف SEO خود در شبکه توزیع محتوا (CDN) به دنبال چه چیزی بگردین، هزینه آن چقدر است و چه مسائل رایجی در پیاده سازی آن وجود داره.

یکی از دشوارترین وظایف یک متخصص سئو اینه که به شرکت یا مشتری بگه سایتشان کند و نامرتب است؛ و بدتر اینکه، به آن ها بگه مشکل از محتوایی است که برای آن وقت و هزینه زیادی صرف کرده اند.

اینجا جایی است که شبکه توزیع محتوا (CDN) می تونه به شما کمک کنه.

اگه بر روی ایجاد محتوای با کیفیت بالا سرمایه گذاری می کنین، احتمالاً باید در نحوه مدیریت دارایی های دیجیتال و سرمایه گذاری در CDN نیز تجدیدنظر کنین.

در این مقاله، می آموزین که در CDN به دنبال چه چیزی باشین و هزینه استفاده از CDN چقدر است و مسائل رایج پیاده سازی که باید مراقب آن ها باشین، چیست.

CDN چه کاری می تواند برای تجارت شما انجام دهد؟

نحوه ادغام تصاویر و ویدئوها در اکوسیستم وب سایت یا نبود آن ها می تونه عملکرد آن رو بهبود ببخشه یا خراب کنه.

این مورد شامل عکس های آرشیوی، عکس های هنری و مدلینگ، ویدیو ها، فایل های HTML / JavaScript / CSS، کتابخانه های عکس محصولات و تجارت الکترونیکی، فایل های صوتی و طرح های گرافیکی با دقت ساخته شده است.

در این مقاله در سئو روز نمیخوام بگم سی دی ان چیه، قبلا در پستی CDN چیست؟ رو کامل معرفی کردم.

CDN ها مثل عوارضی در بزرگراه هستن.😒

CDN ها اساساً به عنوان یک تقاطع ترافیکی چند مسیری عمل می کنن که ارائه دهندگان اینترنت و سرورهای مختلف می تونن به یکدیگه متصل بشن و از طریق دسترسی به ترافیک وب سایت از هر منبعی به یکدیگه سرویس بدن.

آن ها دارایی ها و ترافیک رو به عنوان فراخوان دارایی ها با بارگذاری صفحه به جلو و عقب منتقل می کنن؛ به جای اینکه برای بارگیری هر دارایی در صفحات فردی منتظر بمونن، یا به عنوان یک عنصر سخت ارائه بشن.

این امر به جای تکیه بر یک سرور واحد برای انجام تمام خدمات و انتقال محتوا، در سراسر جهان در چندین مکان اتفاق می افته.

این هاست های سرورها برای کاهش زمان بارگذاری و کوچک کردن مسیر تحویل، پرونده های ذخیره شده رو آماده توزیع قرار میدن.

به همین ترتیب، داشتن CDN مانند پریدن از روی جاده به جای سفر در مسیرهای کند برگشت به مقصد است.

CDN ها با بهینه سازی مسیرهای ترافیک وب، سرعت و کارایی رو بهبود می بخشن.

CDN ها چگونه اهداف اصلی سئو رو پشتیبانی می کنند؟

CDN ها به یک استاندارد صنعتی تبدیل شده اند (به ویژه در سئو شرکتی) و فقط با افزایش سرمایه گذاری در بازاریابی محتوا ارزش بیشتری پیدا می کنن.

هر کارشناس دیجیتال مارکتینگ می تونه به شما بگه که سرعت یک عامل فوق العاده مهم در بهبود رتبه بندی وب سایت و همچنین تجربه کلی صفحه و کاربر است.

این موضوع بر کسی پوشیده نیست که Google ارزش زیادی برای تجربه کاربری صفحه قائل است.

گوگل به عنوان یک سازمان، تلاش های زیادی برای ایجاد انگیزه در ارائه کارآمد وب و ایجاد حداقل اختلالات کاربر انجام داده است.

تقریباً تمام الگوریتم های گوگل که در چندین سال اخیر به روز رسانی شده اند و البته به صورت عمومی مورد بحث قرار گرفته اند، عناصری رو برای بهبود تجربه صفحه، سرعت و توزیع محتوا در اختیار شما قرار داده اند.

هرچه مدت زمان بیشتری برای ارائه محتوا طول بکشه، یک کاربر احتمالاً از تلاش خود دست کشیده و ناامید میشه.

هر خشمی پشت صفحه ی بارگیری نشده، پول یا مشتری از دست رفته است.

سرعت در به روزرسانی مورد انتظار Core Web Vital نیز مورد توجه است.

CDN همچنین با اطمینان از رمزنگاری و انتقال ایمن، داده های توزیع شده، SSL فعلی و بارهای ترافیکی متعادل، فراتر از عملکرد UX ، یک لایه امنیتی به وب سایت شما اضافه می کنه.

همچنین به شما کمک می کنه تا از تجارت خود در برابر حملات سایبری محرومیت از سرویس (DDoS) محافظت کنین.

در این حمله هدف مهاجم ایجاد یک موج ترافیک در تلاش برای بارگذاری بیش از حد و خراب کردن سرور است.

تخمین زده شده حملات DDoS تا سال ۲۰۲۳ دو برابر شده و به بیش از ۱۵ میلیون در سال برسه.

اکنون زمان آماده سازی برای مدیریت امنیت دارایی است.

در یک استراتژی CDN باید به دنبال چه چیزی بود؟

احتمالاً مهم ترین نکته اینه که بدونیم آیا CDN سریع تر از شبکه اصلی شماست. اگر نه، استفاده از آن چه فایده ای داره؟

همچنین باید اطمینان حاصل کنین که فایل های کوچک و بزرگ رو به طور یکسان توزیع می کنه.

در حالت ایده آل، شما این فرصت رو خواهید داشت تا راه حل های احتمالی CDN خود رو به نمایش بذارین.

در اینجا چند معیار متداول وجود داره که باید آن ها رو آزمایش و کاوش کنین:

  • زمان پاسخ DNS در مسیر آخر و کاربر نهایی: آزمایش شما نباید فقط در خانه باشه تا بعد از پیاده سازی بفهمین که یک راه اندازی پیچیده DNS باعث ایجاد انتظار طولانی برای کاربران نهایی میشه.
  • عملکرد ساعت پیک: اگه وب سایت شما با توجه به روزهای هفته یا ساعات روز نوسانات زیادی در ترافیک رو تجربه می کنه، باید CDN رو هنگامی که بیشترین اهمیت رو داره تحت آزمایش فشار قرار بدین.
  • زمان اتصال: در اینجا، باید به طور خاص به دنبال اتصال شبکه عالی، تأخیر کم و از دست نرفتن بسته باشین.
  • زمان انتظار در دارایی هایی با محبوبیت کمتر: CDN ها یک محیط مشترک هستن و باید مطمئن بشین که دارایی های کمتر درخواست شده مانند دارایی های محبوب از سرور مبداء بازیابی شده اند نه از مرز.
  • Cache Hit و Cache Miss: باید این معیار رو به صورت نسبت در داشبورد خود بیان کنین و نباید بسیاری از درخواست ها به مبداء برگردن.
  • توان عملیاتی: این معیار نباید کمتر از مبدأ دارایی ها با هر اندازه ای باشه.
  • یکپارچه سازی API: با اطمینان از پیکربندی CDN با نرم افزار موجود و همچنین لیست خواسته ها، آینده سرمایه گذاری خود رو ثابت کنین.

مادامی که به دنبال موردی در یک ارائه دهنده CDN هستین، باید اطمینان حاصل کنین که آن ها دارای یک شبکه متنوع و بزرگ هستن.

به عنوان مثال، Akamai، بزرگترین ارائه دهنده CDN است و دارای بیش از ۳۰۰۰۰۰ سرور در ۱۳۰ کشور است.

همچنین باید بدونین که مکان سرورهای آن نیاز مخاطبان شما رو امروز و به طور بالقوه در بازارهای جدید برآورده می کنه.

به عنوان مثال اگه به دنبال بهبود توزیع محتوا در آسیا یا اروپا هستین، باید اطمینان حاصل کنین که CDN منتخب شما دارای سرورهای فراوان در آن مناطق است. با این کار گزینه های شما محدودتر میشن.

هزینه استفاده از CDN چقدر است؟

مانند همه استراتژی های بازاریابی، تنوع زیادی در هزینه وجود داره. هرچه درخواست از نظر بار محتوا بیشتر باشه، استراتژی گران تر است.

به همین دلیل ممکنه CDN ها برای وب سایت های فوق العاده کوچک توجیه نداشته باشن.

بهینه سازی دستی هر تصویر یا دارایی و صرفه جویی در هزینه برای این سایت ها آسان تر است.

با این حال، برای سایت های سطح متوسط ​​و سازمانی، تولید و گسترش محتوا به سرعت باعث میشه که بهینه سازی دستی به عنوان یک روش ناکارآمد برای مدیریت و ارائه محتوا از طریق وب باشه.

گرچه ممکنه هزینه آن با دلار واقعی بیش از هزینه انجام شخصی آن باشه، اما الف) کار واقعاً انجام میشه و ب) به دلیل کندی زمان پاسخ سرور و تجربه کاربر ناامید کننده، فروش و مشتری سازی شما کاهش پیدا میکنه.

مزیت این برنامه ها، فارغ از قیمت گذاری، اینه که آن ها اغلب دارای ویژگی های امنیتی تضمین شده، تجزیه و تحلیل پیشرفته و داده های کاربری در دسترس، تضمین به روز و گزینه های پیشرفته توزیع / کش (Cache) هستن تا علی رغم اندازه سایت یک تجربه مثبت رو ضمانت کنن.

متوجه شدین که نرخ CDN بسته به موقعیت مکانی شما و به دلیل مشکلات شبکه سرور که در بالا ذکر شد، متفاوت است.

مراقب مشکلات رایج در پیاده سازی CDN باشید

اگه در حال خواندن باشین و برای باز شدن صفحه بعد انتظار بکشین، استفاده از CDN چند اشکال جزئی داره که بیشتر مربوط به تنظیم صحیح آن است.

همه این مشکلات راه حل های نسبتاً ساده ای دارن، اما اگه می خواهید از طریق CDN به توزیع محتوا برسین، ضروریه که با چشمان باز وارد این راه بشین.

بسیاری از وب سایت ها به خوبی با CDN ها ادغام میشن، اما اگه به صورت سفارشی پیش برین، پیکربندی آن بر روی یک تنظیم سفارشی ممکنه کمی اذیت کننده باشه و به تخصص یک طراح نیاز باشه.

آیا باید برای استفاده از CDN بودجه تعیین کرد؟

هزینه CDN یک هزینه اضافی علاوه بر هزینه هاست و وب سایت موجود است. ارائه دهندگان شبکه ممکن است CDN را مسدود کنند

چند ارائه دهنده شبکه (بسیار اندک، اما قابل توجه!) ممکنه CDN رو مسدود کنن.

به نظر میرسه رایج ترین مقصر در موضوعات CDN،Reddit Microsoft Ajax  مربوط به jQuery است، اما راه حل های نامگذاری وجود داره که معمولاً این مشکل رو حل می کنه.

مسائل تریس روت (Traceroute)

اگه CDN شما از یک پایگاه داده نقشه برداری جغرافیایی شخص ثالث استفاده می کنه، این امکان وجود داره که به کاربر نهایی آدرس IP اشتباهی اختصاص داده بشه.

برای اطمینان از اینکه CDN از طریق مسیری غیر منطقی و طولانی، درخواست ارسال نمی کنه، آن رو در طی مراحل نصب و اغلب سالانه QA کنین.

نتیجه

TL:DR مربوط به CDN ها به شما در ارائه سریع مطالب در سرتاسر سایت کمک می کنه، که به نوبه خود تجربه کاربر و عملکرد وب سایت رو به طور ایمن و با تأثیرات محدود بر روی سرور شما بهبود می بخشه.

شرکت هایی که از CDN برای هاست و توزیع محتوا استفاده می کنن، ممکنه رتبه بندی جستجو خود رو بهبود ببخشن و انتظار وب سایت ایمن تر و تجربه کلی کاربری بهتری رو داشته باشن.

منبع : seorooz  |  
59
2021-05-27 09:29:28
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

23039
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

8822
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

7558
27 آذر 1398