چگونه امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل خود را بهبود بخشید؟

سئو

..چگونه امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل خود را بهبود بخشید؟..
چگونه امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل خود را بهبود بخشید؟
سئو

چگونه امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل خود را بهبود بخشید؟

گوگل ادز که قبلا با نام گوگل ادوردز (Google AdWords) شناخته می شد، یک بستر بازاریابی دیجیتال بوده که توسط گوگل در سال 2000 ایجاد شده است. در زمان راه اندازی آن، فقط 350 تبلیغ کننده از این سرویس برای ایجاد آگاهی از برند استفاده می کردند. امروزه گوگل ادز بیش از 1 میلیون بازاریاب داشته که منجر به افزایش چند میلیارد دلاری این شرکت است. 

با وجود بسیاری از بازاریابان که از خدمات تبلیغاتی برای افزایش ترافیک و ROI استفاده می کنند، گوگل ادز به چشم انداز بسیار رقابتی تبدیل شده است. کسانی که از هر منبعی به نفع خود استفاده نمی کنند، کمتر موفق می شوند. یکی از راه هایی که گوگل اهمیت شما را برای مخاطب تعیین می کند، از طریق امتیاز کیفیت شماست. امتیاز کیفیت ضرب شد با قیمت پیشنهادی برای پرداخت به ازای هر کلیک یا تبلیغات کلیکی برابر است با رتبه بندی آگهی گوگل. این یک معادله مهم است که باید در طول سفر بازاریابی خود به یاد داشته باشید.

چگونه امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل خود را بهبود بخشید؟

در طول این راهنما، ما به این موارد خواهیم پرداخت :

  • تعریف واقعی از امتیاز واقعی گوگل ادز
  • انواع مختلف امتیازات و تمرکز روی آنها
  • چرا امتیازات مهم هستند
  • چگونه می توانید امتیاز خود را تغییر دهید

در طول این راهنما، ما به این موارد خواهیم پرداخت :

منظور از امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل چیست؟

همانطور که تاکنون متوجه شدید، طراحی سایت تنها راه برای معرفی خود در دنیای شلوغ وب سایت ها و رقیبان نیست! برای استوار ماندن در بین این وب سایت ها و برای قرار گرفتن در کنار سایت های بزرگ، نباید تبلیغات را فراموش کرد. یکی راه ها تبلیغ پیش تر توضیح دادیم، گوگل ادز است. گوگل ادز وب سایت شما را تبلیغ کرده و برای کاربر نشان میدهد. اما چیزی که برای گوگل مهم است، امتیاز کیفیت شماست. امتیاز کیفیت گوگل ترکیبی از عواملی است که ارتباط کلی تبلیغات شما با مشتری را توصیف می کند. بازاریابان با امتیازات کیفیت بالا در رتبه بندی تبلیغی بهتری قرار دارند. درست مثل ترافیک جستجوی ارگانیک در صفحه نتایج، تبلیغات پولی نیز رتبه بندی می شوند. نتیجه امتیاز شما به سه معیار اصلی بستگی دارد :

  • پیش بینی نرخ کلیک : این احتمال وجود دارد که کمپین تبلیغاتی شما توسط یک مصرف کننده مورد توجه و کلیک قرار بگیرد.
  • تجربه لندیگ پیج : چیدمان و نقشه سایت چقدر راحت و منظم است ، و همچنین ارتباط کلی سایت برای مصرف کننده است.
  • ارتباط آگهی : سطح مطابقت با تبلیغات شما با پرس و جو و جستجوی کاربر مطابقت دارد.
  • نمره از 1 تا 10 گزارش شده است و به منظور کمک به بازاریابان برای تمرکز انرژی در افزایش تأثیر مشتری است. 

منظور از امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل چیست؟

نحوه ارزیابی امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل شما

برای دیدن امتیاز کیفیت فعلی برای تبلیغات گوگل شما، بازاریابان یک کلمه کلیدی را مشخص می کنند. شما می توانید این کار را با انتخاب "کمپین" و سپس "کلمات کلیدی" انجام دهید. یک کادر گفتار سفید باید در کنار کلمات کلیدی در صفحه قابل مشاهده باشد. از این گزینه استفاده کنید تا ببینید که در حال حاضر امتیازی از جمله ارتباط آگهی، تجربه صفحه فرود و نرخ کلیک انتظار برای کلمه کلیدی وجود دارد.

اگر هیچ جعبه گفتار سفیدی قابل مشاهده نیست، می تواند این باشد که شما ستون های امتیاز کیفیت را غیرفعال کرده اید. با کلیک بر روی "campaigns" و "keywords" آن را فعال کنید، سپس از منوی کشویی گزینه " modify columns" را انتخاب کنید. از اینجا، می توانید امتیازات کیفیت، تجربه صفحه فرود، ارتباط آگهی یا نرخ کلیک را مشاهده کنید.

از طرف دیگر، میتوانید با انتخاب امتیاز کیفیت(تاریخچه)، تجربه صفحه فرو(تاریخ) و غیره، تاریخچه این مولفه های QS را مشاهده کرده و با کلیک بر روی apply کنید. 

نحوه ارزیابی امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل شما

انواع مختلف امتیازات کیفیت

هر بازاریاب حرفه ای در مورد امتیازات کلمات کلیدی میداند، اما QS بیشتر از کلمات کلیدی وجود دارد. در واقع، انواع مختلفی از امتیازات کیفیت برای نظارت وجود دارد. این موارد عبارتند از :

امتیاز کیفیت کلمه کلیدی

قابل اطمینان ترین و شناخته شده ترین امتیاز کیفیت، کلمه کلیدی QS از داشبورد گوگل ادز قابل مشاهده است. البته هدف این است که از 1 تا 10 به حداکثر 10 ممکن برسیم. این مبتنی بر تعداد مشتریانی است که با استفاده از کلمات کلیدی شما جستجو می کنند.

گوگل از کل تاریخچه یک کلمه کلیدی برای اختصاص دقیق آن استفاده میکند، که در انتخابات کلمات کلیدی شما مفید است. از آنجا که کلمه کلیدی شما توسط پایگاه کاربر گوگل تعریف شده است، شما می توانید فرم رتبه بندی را مشاهده کنید، و پایین بودن یا بالا بودن رتبه شما در نحوه رتبه بندی آنلاین تأثیر می گذارد. کلمات کلیدی بر

  • اساس چندین عامل، کمک کننده رتبه بندی می شوند، از جمله:
  • ارتباط کلمه کلیدی با محتوا و استفاده مناسب در آن
  • اهمیت کلمه کلیدی برای مخاطبان در مشاهده آگهی شما
  • امتیازات قبلی برای یک کلمه کلیدی
  • پیش بینی نرخ کلیک بر اساس استفاده قبلی از کلمه کلیدی

امتیاز کیفیت صفحه فرود

گوگل همیشه خود را به عنوان یک شرکت کاربر اول به بازار عرضه کرده است. آنها تلاش می کنند که نتایج با کیفیت بالایی را برای جستجوکنندگان ارائه دهند، این بدان معنی است که صاحبان سایت باید محتوای با کیفیت بالایی را برای رتبه بندی ارائه دهند. امتیاز کیفیت صفحه فرود به شما کمک می کند تا چه اندازه در این مشخصات متناسب باشید. عواملی که بر LPQS شما تأثیر می گذارد عبارتند از :

  • ارتباط با محتوا

  • سهولت در پیمایش
  • شفافیت سیاست ها
  • کپی بی نظیر

امتیاز کیفیت موبایل

دستگاه های تلفن همراه به عنوان ابزاری تعریف می شوند که بدون لنگر انداختن در حرکات قابل استفاده است. تبلت یا تلفن همراه رایج ترین است، اما آیپدها، کروم بوک ها و سایر دستگاه ها نیز حساب می شوند. از نظر ترافیک اینترنت در جهان ، 52٪ موبایل هستند که این امر QS مهمی است که بتواند با موفقیت در این رتبه قرار بگیرد.

امتیاز کیفیت سطح اکانت

گوگل این امتیاز را به طور رسمی تأیید نکرده است، اما بسیاری از تبلیغ کنندگان معتقدند که وجود دارد. ALQS موفقیت کلی اکانت شما را ارزیابی می کند، از جمله عملکرد تبلیغات و کلمات کلیدی مورد استفاده در طول زمان. امتیاز کیفیت حساب شما نشانگر سایر امتیازاتی است که شما جمع آوری کرده اید. این بدان معنی است که نرخ کلیک کم یا درجه بد برای استفاده از کلمات کلیدی شما تأثیر منفی در سطح اکانت خواهد داشت.

یکی از دلایلی که بازاریابان اعتقاد داشتند این بخش از سیستم امتیاز دهی کیفیت وجود دارد به دلیل عملکرد بهتر اکانت های قدیمی است. به نظر می رسد اکانت های قدیمی در مقابل اکانت های جدید دارای یک مزیت در رتبه QS هستند. این ممکن است بخشی از سیاست های گوگل باشد که ایجاد چندین حساب AdWords را محدود می کند.

امتیاز کیفیت گروه تبلیغاتی

این امتیاز رتبه کل در سطح آگهی است. این امتیاز شامل مواردی است که میتوانید در درک و پذیرش یک تبلیغ توسط مخاطبان شما تاثیر بگذارد. بازاریابانی که با امتیازات تبلیغاتی سر و کار دارند، روی گروه های تبلیغاتی و شاخص های مارک آن ها تمرکز می کنند. درک مخاطب، ارتباط و کلمات کلیدی همه بررسی شده و از گروه تبلیغاتی با کمترین عملکرد شروع می شود.

با تمرکز بیشتر در تبلیغات کم کار کارآمد، میانگین کلی تبلیغات خود را افزایش میدهید، با اضافه کردن کلمه کلیدی QS برای یک گروه تبلیغاتی و میانگین میتوانید این امتیاز را پیگیری کنید. 

در حالی که بسیاری از این امتیازات به کلمات کلیدی متکی هستند، اما به طور واضح چیزی بیش از این فرمول جادویی وجود دارد.

انواع مختلف امتیازات کیفیت

چرا امتیازات کیفی مهم هستند

گوگل اگر کاربرپسند نباشد، هیچ چیز نیست! گوگل میداند که بدون کاربران، این پلتفرمش ارزش زیادی ندارد. با داشتن بیش از 5 میلیارد کاربر، منطقی است که این شرکت چنین قدم های جدی را بردارد تا اطمینان حاصل کند که تمام سایت های نمایش داده شده از کیفیت یکسانی برخوردار هستند. 

امتیازات کیفیت بسیار مهم است زیرا آن ها ارزش های گوگل را نشان میدهند و به شما نشان میدهند که چگونه در تبلیغات، کلمات کلیدی و صفحات فرود نشان داده شوید. آنها به گوگل می گویند که کدام سایت ها از قوانین پیروی می کنند و کدام تبلیغات ارزش نشان دادن برای جستجوگرهای وفادار خود را ندارند.

حتی بدون توجه گوگل به خدمات مشتری، QS شما برای موفقیت برند شما بسیار مهم است زیرا این امر بیانگر نظر مشتری است. کاربران در مواجه با وب سایت ها، سوالاتی از قبیل زیر دارند :

  • آیا می توانم بدون سردرگمی به سایت بپردازم؟
  • آیا لینک دقیقاً به من گفت که کجا می روم و صادقانه بود؟

امتیاز کیفیت شما به شما می گوید آیا واجد شرایط حضور در جستجوی کاربر هستید یا خیر. به این معنی که صفحه و آگهی شما می تواند برای کاربران کاملاً نامرئی باشد.
سرانجام، امتیازات کیفیت شما رتبه شما را هدایت می کند. همانطور که در ابتدا گفته شد، تبلیغات پولی دارای رتبه ای هستند، به همان روشی که نتایج جستجوی ارگانیک را دارند. اگر امتیاز کیفیت شما پایین است، رتبه شما و در ادامه بازدید وب سایتتان نیز پایین خواهد بود. 

چرا امتیازات کیفی مهم هستند

امتیاز کیفیت خود را حفظ کنید

تلاش و کسب رتبه بالا کافی نیست، شما باید بعد از رسیدن به آن، آن را حفظ کنید. گوگل مرتبا وب سایت ها را بررسی می کند، اما امتیاز کیفیت شما به آرامی تغییر می کند. این میتواند شرکت هایی را که فکر می کنند عملکرد خوبی دارند اما در واقع اینطور نیست را فریب دهند. با نظارت بر کلمات کلیدی، امتیازات و تغییرات در الگوریتم گوگل، شانس بهتری برای بالا ماندن دارید. 

امتیاز کیفیت خود را حفظ کنید

بیاموزید که کیفیت امتیاز تبلیغات گوگل چیست و چگونه میتوانید با یک مدرک حرفه ای در بازاریابی جستجو، آن را بهبود بخشید!

27
21 دی 1398
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
آموزش قرعه کشی در اینستاگرام
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

 آموزش قرعه کشی در اینستاگرام با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

10761
24 فروردین 1398
bit.ly چیست ؟
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند.علت استفاده از...

1054
27 آذر 1398
آموزش کار با افزونه دکان (چند فروشندگی)
برنامه نویسی

آموزش کار با افزونه دکان (چند فروشندگی)

آموزش کار با افزونه دکان (چند فروشندگی)افزونه دکان در طراحی سایت فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی سایت در این مورد به گونه ای است که در یک وب سایت، چندین فروشنده امکان قرار دادن و فروش محصولات خود را، در پنل های جداگانه دارند.برای عضویت و قرار دادن محصولات در آن ابتدا وارد وب سایت مورد نظر که با افزونه دکان ایجاد شده است، شوید....

868
04 دی 1397