چگونه بازدید بلاگ وب سایت را افزایش دهیم؟ ۲۰ روش افزایش بازدید بلاگ

طراحی سایت

..چگونه بازدید بلاگ وب سایت را افزایش دهیم؟ ۲۰ روش افزایش بازدید بلاگ..
چگونه بازدید بلاگ وب سایت را افزایش دهیم؟ ۲۰ روش افزایش بازدید بلاگ
طراحی سایت

چگونه بازدید بلاگ وب سایت را افزایش دهیم؟ ۲۰ روش افزایش بازدید بلاگ

مطمئنا شما برای افزایش بازدید بلاگ خود روش هایی را در نظر دارید تا مخاطبانتان را به شما برساند. یک تبلیغ موثر می تواند ترافیک شما را بیشتر کند. حال با توجه به اینکه شما تمام تلاش خود را صرف نگهداری وب سایت می کنید و می خواهید تخصص خود را در منطقه خاصی از شهر به اثبات برسانید. می توانید به عنوان اولین نکته مهارت خود را در وبلاگ نویسی نشان دهید که البته به سئوسایت و همچنین درگیر کردن مشتری نیاز دارید. ضرورت توجه به وب سایت و هر چیزی که بر روش های شما اثر می گذارد در قالب ۲۰ نکته منحصر به فرد برای شما آورده شده است.

۱- حضور در شبکه های اجتماعی

برند شما بدون حضور در شبکه ‌های اجتماعی شناخته نمی ‌شود. اگر می‌ خواهید که وب سایت شما مورد توجه قرار بگیرد باید به اشتراک ‌گذاری مطالبی در یکی از محبوب ‌ترین شبکه‌ ها بپردازید. مثلاً فیس بوک می ‌تواند برای شروع مناسب باشد. البته اینستاگرام و توییتر هم بسیار موثر هستند.

۲- اشتراک گذاری محتوا

گروه‌ های فیس بوک و انجمن ‌ها جزء مکانی عالی برای دستیابی به مخاطب خاص و افراد علاقه ‌مند (با موضوع مشترک) هستند. قرار گرفتن در فضای گروهی شانس بیشتری برای پیدا کردن مخاطبان هدف ایجاد می ‌کند. البته شما می توانید محتوای افراد دیگر را بخوانید و مطمئن ‌شوید روش شما در ایجاد محتوا و تبلیغات به‌ خوبی انجام می ‌شود. همچنین می تواند بازدیدهای شما را تغییر دهد.

۳- استفاده از بازاریابی تأثیرگذار

اصولاً در بازاری تأثیرگذار از افرادی مثل سلبریتی‌ ها، متخصصان، بلاگرها و میکرو اینفلوئنسرها استفاده می ‌شود که با دسترسی بهتری که به فضای مجازی دارند تأثیر زیادی بر رسانه‌ های اجتماعی می‌ گذارند. البتهاینفلوئنسرها (افرادی که متخصص و یا معروف نیستند اما مخاطبان زیادی دارند) با اعتماد به ‌نفس بالای خود در صنعت روندهای قوی را در فیس بوک، اینستاگرام ، یوتیوب و موارد دیگر ایجاد می‌ کنند. این افراد تأثیرگذار صادقانه، قابل ‌اعتماد و بی ‌طرفانه مشاوره می ‌دهند که سخنان آنها در مقایسه با شرکت ‌ها قابل ‌باور و اعتبار بیشتری دارد. شما می‌ توانید در عوض بازاریابی آنها چیزی پیشنهاد دهید. (مثلا یک پکیج از محصولات خودتان)

۴- تبلیغات اصولی در گوگل ادز

استفاده از بازاریابی موتورهای جستجو مثل گوگل رایگان نیست با وجود روش‌ های زیادی که وجود دارد تبلیغات Google Ads محبوب ‌ترین روش برای دنبال کردن این تاکتیک تبلیغ وبلاگ به‌حساب می ‌آید. این ابزار به‌ عنوان یک بستر تبلیغاتی آنلاین در اختیار کاربرانی است که برای به اشتراک گذاشتن محصولات و محتوای خود هزینه ای می ‌کنند تا در طول تمام‌ روز و از همه نقاط دنیا در دسترس قرار گیرند و در صفحه اول نتایج گوگل بیایند.

۵- ایمیل هفتگی خودکار

با اینکه کاربران به میزان کمتری به ایمیل باکس خود می ‌روند ولی هنوز بازاریابی ایمیل به‌ عنوان ابزار تبلیغاتی آنلاین در میان کاربران جای دارد. در حقیقت چندین مرحله وجود دارد تا خوانندگان شما مشتاقانه ایمیل خود را باز کنند و بدانند شما چه محصولاتی را با تخفیف ارائه می دهید.

شما با کمک لیست ایمیل به دو روش می ‌توانید کاربران را جذب کنید. به هر ثبت نام در وب سایت با یک ایمیل خوش‌ آمد گویی خودکار ورود افراد جدید را به وب سایت تبریک بگویید و یا چند لینک از محتوای اتفاقی را تهیه کنید و به نمایش درآورید. همچنین ایمیل ‌های شما می ‌تواند به‌صورت خبرنامه هفتگی یا ماهانه فرستاده شود.

۶- استفاده از لینک در امضای ایمیل

چند روش برای ایجاد یک امضای ایمیل حرفه‌ای وجود دارد. شما می ‌توانید آدرس صفحه اصلی وب سایت خود را لینک دهید و امضای خود را در یک جا نگه‌ دارید تا بتوانید فرصت‌ های دیگری برای لینک دادن به محتوای وبلاگ و اکانت های شبکه اجتماعی قرار دهید. شما با این روش ساده به ‌راحتی با استفاده از یک لینک در ایمیل بازدیدهای وب سایت خود را افزایش دادید.

۷- نوشتن مقاله پست مهمان

هنگامی‌که شما به‌ عنوان مهمان در وب سایت‌ های دیگر محتوا ایجاد می ‌کنید امید دارید تا مورد توجه بقیه نویسندگان وب قرار بگیرید. هرچند بهتر است وب سایت های بازدید بالا و بزرگ را انتخاب کنید. مثل ویرگول، دیجیاتو، زومیت و… که بسیاری از وبلاگ نویسان در این وب سایت ‌ها حضور دارند. مطمئناً محتوایی که توسط چنین وب سایت ‌هایی منتشر می ‌شوند احتمال دریافت بک لینک از آنها به‌ شدت افزایش پیدا می ‌کند. دریافت چنین بک لینکی برای وب سایت شما بسیار با ارزش است و می تواند برای افزایش بازدیدهای شما عالی باشد.

۸- افزودن دکمه های اشتراک گذاری

یک وب سایت موفق امکانات لازم را برای کاربران فراهم می‌ کند تا به ‌راحتی بتوانند با صفحات شما ارتباط برقرار کنند. دکمه ‌های اشتراک ‌گذاری امکان دیده شدن صفحات شما را در هرجایی از اینترنت ایجاد می‌ کند. بخصوص اینکه بیشتر کاربران وقت آزاد خود را در شبکه ‌های اجتماعی می ‌گذرانند و می‌ خواهند به‌ راحتی بتوانند مطالب خود را در فیلدهای شخصی (انواع اپلیکیشن) مطالعه کنند. البته شما برای قرار دادن این دکمه در وب سایت خود می ‌توانید از افزونه Easy Social Share Buttons for WordPress استفاده کنید.

۹- استفاده از CTA قدرتمند

Call-To-Action عمل فراخوانی با عبارت کوتاه است که از طریق یک لینک از کاربران می‌ خواهد کاری را انجام دهند. مثل روی این لینک کلیک کن! معروف که تا همین پیش ‌تر هم از این جمله استفاده می‌ کردند. این عمل می ‌تواند عضویت در خبرنامه وبلاگ شما، اشتراک گذاشتن یک پست، خرید فروشگاه آنلاین و غیره باشد. البته بهتر است برای ترغیب بیشتر مخاطبان به‌ طور غیر مستقیم در محتوا استفاده شود تا در تبلیغات شما در جهت مثبت تأثیر بگذارد.

۱۰- تولید اینفوگرافیک و نمودار جالب

اینفوگرافیک ها نه ‌تنها به شما در هضم اطلاعات زودتر کمک می‌ کنند بلکه شما مطمئن می ‌شوید که تصویر و اطلاعات برای مدت طولانی در ذهن مخاطب باقی می ‌مانند. ضمن اینکه با ایجاد خلاقیت نشان می ‌دهید متمایز از بقیه رقبا خود هستید. در حقیقت اگر یک مقاله هزار کلمه ‌ای را با ارزش بدانیم یک اینفوگرافیک در مقابل کل مقاله ما ارزش دارد. به‌عنوان‌مثال یک کاربر وب‌ سایت با استفاده از اینفوگرافیکی که ایجاد کردیم اطلاعات مفصلی را دریافت می کند که می ‌تواند به ‌تنهایی لپ مطلب را برساند.

۱۱- تولید رسانه ‌های متنوع

بازدیدکنندگان سلیقه و علایق متفاوتی برای دیدن محتوا دارند و دوست دارند در کل روز مطالب خود را به روش ‌های مختلفی دریافت کنند. مثلاً اگر کسی در سفر باشد دوست دارد که پادکست گوش کند یا وقت خود را صرف دیدن یک ویدئو کند. یک تصویر گرافیکی می تواند کلیت مطلب را برساند و در ذهن مخاطبان بماند. اگر شما همیشه از یک قالب برای محتوای خود استفاده کنید نتیجه بازدید شما کاهش پیدا می کند بنابراین نیاز پیدا می کنید تا رسانه های خود را تغییر دهید. معمولاً در اکثر پست‌ ها از دو نوع رسانه استفاده می‌ کنند که عکس و تصویر بیشترین استفاده را در میان وبمسترها دارد.

۱۲- تولید کتاب الکترونیکی

اصولاً محتوای ایجاد شده فرم ‌های طولانی دارند تا به هدف مشخص خود برسند. بلاگ ها باید نشان دهند که از کاری که راه اندازی کردند لذت می ‌برند و می ‌توانند نتایج دست رنج خودشان را در قالب یک pdf به شکل یک کتاب الکترونیکی برای کاربران به نمایش دربیاورند. مثلاً یک وب سایت آشپزی می ‌تواند با ایجاد یک دستور العمل انواع ماکارانی به کاربران ارائه کند. کافیست دستور العملی ایجاد کند که شامل فهرست مطالب، فصل‌ ها یا بخش ‌ها، معرفی و نتیجه ‌گیری است.

۱۳- ارائه محتوا به زبان های مختلف

اگر شما می ‌توانید محتوایی به زبان دیگر تولید کنید نهایت توانایی خود را نشان دادید و مخاطبان هدف بیشتری را در قلمرو محتوایی خود وارد کردید. البته دسترسی تغییر زبان را باید برای کاربر ایجاد کنید و در نظر داشته باشید محتوای شما درست به زبان دیگر انتقال داده ‌شده است چراکه درک دیگر فرهنگ ‌ها برای هر زبانی سخت است.

۱۴- در تحقیق کلمات کلیدی جدی باشید

تحقیقات کلمات کلیدی درست، شما را مطمئن می ‌کند که کلمه کلیدی شما مطابق خواسته مخاطبانتان است. در حقیقت شما باید به دنبال عباراتی باشید که هدفمندی بهتری برای رسیدن به مخاطبانتان دارد. همچنین استفاده از ابزارهای سئو برای پیدا کردن کلمه کلیدی بهتر بی ‌تأثیر نخواهد بود و می‌ تواند در استراتژی سئو شما قرار گیرد . پس ‌از اینکه کلمه کلیدی هدف را پیدا کردید آن را باید در کل متن به‌ صورت پراکنده استفاده کنید از متن پاراگراف تا عناوین، توضیحات و موارد دیگر که در موارد بعدی آنها را توضیح می ‌دهیم.

۱۵- بهینه سازی تگ ‌های متا

با توجه به اینکه تگ ‌های متا برای توصیف بهتر محتوا هستند و در نتایج جستجو ما تأثیر می ‌گذارند لازم است از کلمه کلیدی خود را در آن نیز قرار دهیم. استفاده از دو تگ مهم در سئو تگ عنوان و تگ توضیحات (در محتوای شما به نمایش درنمی‌ آیند) بازدیدهای شمارا افزایش می ‌دهند و موجب افزایش نرخ کلیک می ‌شوند.

۱۶- تگ Alt

گوگل برای اینکه تصاویر را بهتر بفهمد و آنها را رتبه ‌بندی کند از کد تگ Alt استفاده می‌ کند. افراد نابینا نیز از این تگ برای فهمیدن تصاویر استفاده می ‌کنند. پس برای هر تصویری که در وب سایت خود استفاده می‌ کنید برایش تگ alt قرار دهید. البته برای اینکه تگ Alt بهتری داشته باشید می ‌توانید در کنار کلمه کلیدی خود صفت قرار دهید، مثل پژو آردی سفید. به این صورت جستجوی کاربران  بازه بهتری از نتایج را شامل می شود.

۱۷- گرفتن بک لینک

هر بک لینکی که برای وب سایت خود دریافت می ‌کنید می ‌تواند سئو شما را تقویت کند. گوگل به وب سایت ‌هایی که توسط منابع دیگری لینک شوند اهمیت می ‌دهد و رتبه ‌بندی آنها را ارتقا می ‌دهد. برای دریافت بک لینک، بهتر است از روش ‌های طبیعی استفاده کنیم مثلاً محتوایی به ‌صورت مهمان ایجاد کنیم و آدرس وب سایت خود را در جواب نظرات (به‌ صورت طبیعی یعنی دادن جوابی منطقی مرتبط با موضوع) وب سایت ‌های مختلف وارد کنیم و به این ترتیب بازدیدهای خود را افزایش دهیم.

۱۸- ایجاد لینک داخلی

محتوای جدیدی که در وب سایت خود ایجاد می ‌کنید فرصت ‌های جدیدی متناسب با موضوع می ‌دهد ایجاد لینک به مطالب قبلی شما فرصتی می ‌دهد تا دوباره خوانده شوند. مثلاً محتوای شما راجع سری جدید اپل است و ممکن است در متن شما از کلمه اپل ۶ استفاده ‌شده باشد. اگر مقاله ‌ای اپل ۶ در سایت شما موجود باشد می ‌توانید آن را در محتوای جدید لینک کنید و تبلیغی برای آن ایجاد کنید. ازآنجا که وبلاگ شما به یک یا چند موضوع متمرکز است متوجه می‌ شوید که اجرای این تاکتیک تبلیغاتی کار چندان سختی نیست و می تواند تغییری در میزان بازدیدهای شما ایجاد کند.

۱۹- اضافه کردن زبان نشانه گذاری schema

در حقیقت گوگل برای نشانه ‌گذاری و نام‌ گذاری بخش ‌های مختلف از کد schema کمک می‌ گیرد. این کدها کمک می‌ کند موتورهای جستجو به اطلاعات وب سایت شما دسترسی پیدا کنند. شما می ‌توانید کدهای schema خود را به کمک افزونه در وردپرس اضافه کنید و مشخص کنید مثلاً محتوای شما در مورد یک کتاب است. استفاده از schema مختلف (موضوعات صفحات شما) برای تبلیغات شما خیلی مؤثر هست و می‌ تواند جایگاه بهتری در رتبه ‌بندی نتایج ایجاد کند.

۲۰- بهینه سازی برای موبایل

امروزه با وجود تلفن های هوشمند اکثر کاربران اینترنت از طریق موبایل وارد وب سایت ها می شوند واگر وب سایت از نظر سرعت و یا نمایش المان ها به درستی کار نکند سریعا از آن خارج می شوند پس در مرحله اول باید توجه ویژه ای به ریسپانسیو (واکنش گرا) بودن وب سایت بکنید و در مرحله بعد سرعت لود خود را تا حد امکان پایین بیاورید.

نتیجه ‌گیری

با اینکه بسیاری از افراد فکر می‌ کنند فرمول ثابت و جادویی برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی وب سایت وجود دارد ولی چنین نیست و پیدا کردن ترافیک خوب با وجود الگوریتم‌ های گوگل به ‌سادگی نیست و شما باید حداکثر تلاش خود را بکنید تا جایگاه وب سایت شما ثابت بماند منجر به افزایش بازدید وبلاگ شما شود وهمچنین بتوانید یک تجارت موفق داشته باشید.

26
07 اردیبهشت 1399
    ..نظرات..
    ..مقالات پربازدید..
    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام
    طراحی سایت

    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

     آموزش قرعه کشی در اینستاگرام با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

    14167
    24 فروردین 1398
    دلایل موفقیت دیجی کالا
    طراحی سایت

    دلایل موفقیت دیجی کالا

    یکی از موفق ترین استارت اپ های ایران در دهه ی اخیر سایت دیجی کالا بوده است . به طوری که به جرئت می توان گفت این سایت بزرگ‌ ترین خرده‌ فروشی اینترنتی خاورمیانه است .اقایان محمدی در سال 1384 تصمیم راه اندازی این وب سایت گرفتند و در سال 85 این برند با نام فعلی ” دیجی کالا ” پایه گذاری گردید .مدیران این پروژه با این هدف او...

    2053
    22 اردیبهشت 1398
    bit.ly چیست ؟
    طراحی سایت

    bit.ly چیست ؟

    بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند.علت استفاده از...

    2002
    27 آذر 1398