مطمئنا شما برای افزایش بازدید بلاگ خود روش های را در نظر دارید تا مخاطبانتان را به شما برساند. یک تبلیغ موثر می تواند ، ترافیک شما را بیشتر کند. حال با توجه به اینکه شما تمام تلاش خود را صرف نگهداری وبسایت می کنید و می خواهید تخصص خود را در منطقه خاصی از شهر به اثبات برسانید. می توانید به عنوان اولین نکته مهارت خود را در وبلاگ نویسی نشان دهید که البته به سئوسایت و همچنین درگیر کردن مشتری نیاز دارید. ضرورت توجه به وبسایت و هر چیزی که بر روش های شما اثر می گذارد ، در قالب ۲۰ نکته منحصر به فرد برای شما آورده شده است.
۱- حضور در شبکههای اجتماعی
برند شما بدون حضور در شبکههای اجتماعی شناخته نمیشود. اگر میخواهید که سایت شما موردتوجه قرار گیرد ، باید به اشتراکگذاری مطالبی دریکی از محبوبترین شبکهها بپردازید. مثلاً فیس بوک میتواند برای شروع مناسب باشد. البته اینستاگرام ، توییتر هم بسیار موثراند.
۲- اشتراکگذاری محتوا
گروههای فیس بوک و انجمنها جزء مکانی عالی برای دستیابی به مخاطب خاص و افراد علاقهمند (با موضوع مشترک) هستند. قرار گرفتن در فضای گروهی ، شانس بیشتری برای پیدا کردن مخاطبان هدف ایجاد میکند. البته شما می توانید ، محتوای افراد دیگر بخوانید و مطمئن میشوید روش شما در ایجاد محتوا و تبلیغات بهخوبی انجام میشود. همچنین می تواند بازدیدهای شما را تغییر دهد.
۳- استفاده از بازاریابی تأثیرگذار
اصولاً در بازاری تأثیرگذار از افرادی مثل سلبریتیها، متخصصان، بلاگرها و میکرو اینفلوئنسرها استفاده میشود که با دسترسی بهتری که به فضای مجازی دارند ، تأثیر زیادی به روی رسانههای اجتماعی میگذارند. البته اینفلوئنسرها ( افرادی که متخصص و یا معروف نیستند اما مخاطبان زیادی دارند ) با اعتمادبهنفس بالای خود در صنعت روندهای قوی را در فیس بوک ، اینستاگرام ، یوتیوب و موارد دیگر ایجاد میکنند. این افراد تأثیرگذار صادقانه ، قابلاعتماد و بیطرفانه مشاوره میدهند که سخنان آنها در مقایسه با شرکتها قابلباور و اعتبار بیشتری دارد. شما میتوانید در عوض بازاریابی آنها چیزی پیشنهاد دهید. ( مثلا یک پکیج از محصولات خودتان)
۴- تبلیغات اصولی در گوگل ادز
استفاده از بازاریابی موتورهای جستجو مثل گوگل رایگان نیست ، باوجود روشهای زیادی وجود دارد ، تبلیغات Google Ads محبوبترین روش برای دنبال کردن این تاکتیک تبلیغ وبلاگ بهحساب میآید. این ابزار بهعنوان یک بستر تبلیغاتی آنلاین در اختیار کاربرانی است که برای به اشتراک گذاشتن محصولات و محتوای خود هزینه ای میکنند تا در طول تمامروز و از همه نقاط دنیا در دسترس قرار گیرند و در صفحه اول نتایج گوگل بیایند.
۵- ایمیل هفتگی خودکار
بااینکه کاربران به میزان کمتری به ایمیل باکس خود میروند ولی هنوز بازاریابی ایمیل بهعنوان ابزار تبلیغاتی آنلاین در میان کاربران جای دارد. در حقیقت چندین مرحله وجود دارد تا خوانندگان شما مشتاقانه ایمیل خود را باز کنند و بدانند شما چه محصولاتی را با تخفیف ارائه می دهید.
شما با کمک لیست ایمیل به دو روش میتوانید کاربران را جذب کنید. به هر ثبت نام در سایت با یک ایمیل خوشآمد گویی خودکار، ورود افراد جدید را به سایت تبریک بگویید و یا چند لینک از محتوای اتفاقی را تهیه کنید و به نمایش درآورید. همچنین ایمیلهای شما میتواند ، بهصورت خبرنامه هفتگی یا ماهانه فرستاده شود.
۶- استفاده از لینک در امضای ایمیل
چند روش برای ایجاد یک امضای ایمیل حرفهای وجود دارد. شما میتوانید آدرس صفحه اصلی سایت خود را لینک دهید و امضای خود را در یکجا نگهدارید تا بتوانید فرصتهای دیگری برای لینک دادن به محتوای وبلاگ و اکانت های شبکه اجتماعی قرار دهید. شما با این روش ساده بهراحتی با استفاده از یک لینک در ایمیل بازدیدهای سایت خود را افزایش دادید.
۷- نوشتن پست مهمان
هنگامیکه شما بهعنوان مهمان در سایتهای دیگر محتوا ایجاد میکنید، امید دارید تا موردتوجه بقیه نویسندگان وب قرار بگیرید. هرچند بهتر است سایتهای بازدید بالا و بزرگ را انتخاب کنید. مثل ویرگول ، دیجیاتو ، زومیت و… که بسیاری از وبلاگ نویسان در این سایتها حضور دارند. مطمئناً محتوایی که توسط چنین سایتهایی منتشر میشوند ، احتمال دریافت بک لینک از آنها بهشدت افزایش پیدا میکند. دریافت چنین بک لینکی برای سایت شما بسیار باارزش است و می تواند برای افزایش بازدیدهای شما عالی باشد.
۸- افزودن دکمههای اشتراکگذاری
یک سایت موفق امکانات لازم را برای کاربران فراهم میکند تا بهراحتی بتوانند با صفحات شما ارتباط برقرار کنند. دکمههای اشتراکگذاری امکان دیده شدن صفحات شمارا در هرجایی از اینترنت ایجاد میکند. بخصوص اینکه بیشتر کاربران وقت آزاد خود را در شبکههای اجتماعی میگذرانند و میخواهند بهراحتی بتوانند مطالب خود را در فیلدهای شخصی ( انواع اپلیکیشن ) مطالعه کنند. البته شما برای قرار دادن این دکمه در سایت خود میتوانید از افزونه Easy Social Share Buttons for WordPress استفاده کنید.
۹- استفاده از CTA قدرتمند
Call-To-Action عمل فراخوانی با عبارت کوتاه است که از طریق یک لینک از کاربران میخواهد کاری را انجام دهند. مثل روی این لینک کلیک کن! معروف که تا همین پیشتر هم از این جمله استفاده میکردند. این عمل میتواند عضویت در خبرنامه وبلاگ شما ، اشتراک گذاشتن یک پست ، خرید فروشگاه آنلاین و غیره باشد. البته بهتر است برای ترغیب بیشتر مخاطبان بهطور غیرمستقیم در محتوا استفاده شود تا در تبلیغات شما در جهت مثبت تأثیر بگذارد.
۱۰- تولید اینفوگرافیک و نمودار جالب
اینفوگرافیک ها نهتنها به شما در هضم اطلاعات زودتر کمک میکنند ، بلکه شما مطمئن میشوید که تصویر و اطلاعات برای مدت طولانی در ذهن مخاطب باقی میمانند. ضمن اینکه با ایجاد خلاقیت نشان میدهید متمایز از بقیه رقبا خود هستید. در حقیقت اگر یک مقاله هزارکلمهای را باارزش بدانیم ، یک اینفوگرافیک در مقابل کل مقاله ما ارزش دارد. بهعنوانمثال ، یک کاربر وبسایت با استفاده از اینفوگرافیکی که ایجاد کردیم اطلاعات مفصلی را دریافت می کند که میتواند بهتنهایی لپ مطلب را برساند.
۱۱- تولید رسانههای متنوع
بازدیدکنندگان سلیقه و علایق متفاوتی برای دیدن محتوای دارند و دوست دارند در کل روز مطالب خود را به روشهای مختلفی دریافت کنند. مثلاً اگر کسی در سفر باشد ، دوست دارد که پادکست گوش کند یا وقت خود را صرف دیدن یک ویدئو کند. یک تصویر گرافیکی می تواند کلیت مطلب را برساند و در ذهن مخاطبان بماند. اگر شما همیشه از یک قالب برای محتوای خود استفاده کنید نتیجه بازدید شما کاهش پیدا می کند، بنابراین نیاز پیدا می کنید تا رسانه های خود را تغییر دهید. معمولاً در اکثر پستها از دو نوع رسانه استفاده میکنند که عکس و تصویر بیشترین استفاده را در میان وبمستر ها دارد.
۱۲- تولید کتاب الکترونیکی
اصولاً محتوای ایجادشده فرمهای طولانی دارند تا به هدف مشخص خود برسند. بلاگ ها باید نشان دهند که از کاری که راه اندازی کردند ، لذت میبرند و میتوانند نتایج دست رنج خودشان را در قالب یک pdf به شکل یک کتاب الکترونیکی برای کاربران به نمایش دربیاورند. مثلاً یک سایت آشپزی میتواند با ایجاد یک دستورالعملی انواع ماکارانی به کاربران ارائه کند. کافیست دستورالعملی ایجاد کند که شامل فهرست مطالب ، فصلها یا بخشها ، معرفی و نتیجهگیری است.
۱۳- ارائه محتوا به زبان های مختلف
اگر شما میتوانید محتوایی به زبان دیگر تولید کنید ، نهایت توانایی خود را نشان دادید و مخاطبان هدف بیشتری را در قلمرو محتوایی خود وارد کردید. البته دسترسی تغییر زبان را باید برای کاربر ایجاد کنید و در نظر داشته باشید ، محتوای شما درست به زبان دیگر انتقال دادهشده است ، چراکه درک دیگر فرهنگها برای هر زبانی سخت است.
۱۴- در تحقیق کلمات کلیدی جدی باشید
تحقیقات کلمات کلیدی درست، شمارا مطمئن میکند که کلمه کلیدی شما مطابق خواسته مخاطبانتان است. در حقیقت شما باید به دنبال عباراتی باشید که هدفمندی بهتری برای رسیدن به مخاطبانتان دارد. همچنین استفاده از ابزارهای سئو برای پیدا کردن کلمه کلیدی بهتر بیتأثیر نخواهد بود و میتواند در استراتژی سئو شما قرار گیرد . پسازاینکه کلمه کلیدی هدف را پیدا کردید آن را باید در کل متن بهصورت پراکنده استفاده کنید، از متن پاراگراف تا عناوین ، توضیحات و موارد دیگر که در موارد بعدی آنها را توضیح میدهیم.
۱۵- بهینهسازی تگهای متا
با توجه به اینکه تگهای متا برای توصیف بهتر محتوا هستند و در نتایج جستجو ما تأثیر میگذارند. لازم است از کلمه کلیدی خود را در آن نیز قرار دهیم. استفاده از دو تگ مهم در سئو تگ عنوان و تگ توضیحات ( در محتوای شما به نمایش درنمیآیند) بازدیدهای شمارا افزایش میدهند و موجب افزایش نرخ کلیک میشوند.
۱۶- تگ Alt
گوگل برای اینکه تصاویر بهتر بفهمد و آنها را رتبهبندی کند از کد تگ alt استفاده میکند. افراد نابینا نیز از این تگ برای فهمیدن تصاویر استفاده میکنند. پس برای هر تصویری که در سایت خود استفاده میکنید ، برایش تگ alt قرار دهید. البته برای اینکه تگ Alt بهتری داشته باشید ، میتوانید در کنار کلمه کلیدی خود صفت قرار دهید، مثل پژو آردی سفید. به این صورت جستجوی کاربران بازه بهتری از نتایج را شامل می شود.
۱۷- گرفتن بک لینک
هر بک لینکی که برای سایت خود دریافت میکنید ، میتواند سئو شمارا تقویت کند. گوگل برای سایتهایی که توسط منابع دیگری لینک شوند اهمیت میدهد و رتبهبندی آنها را ارتقا میدهد. برای دریافت بک لینک بهتر است از روشهای طبیعی استفاده کنیم مثلاً محتوایی بهصورت مهمان ایجاد کنیم و آدرس سایت خود را در جواب نظرات ( بهصورت طبیعی یعنی دادن جوابی منطقی مرتبط با موضوع ) سایتهای مختلف وارد کنیم و به این ترتیب بازدید های خود را افزایش دهیم.
۱۸- لینک داخلی
محتوای جدیدی که در سایت خود ایجاد میکنید ، فرصتهای جدیدی متناسب با موضوع میدهد، ایجاد لینک به مطالب قبلی شما فرصتی میدهد تا دوباره خوانده شوند. مثلاً محتوای شما راجع سری جدید اپل است و ممکن است در متن شما از کلمه اپل ۶ استفادهشده باشد. اگر مقالهای اپل ۶ در سایت شما موجود باشد ، میتوانید آن را در محتوای جدید لینک کنید و تبلیغی برای آن ایجاد کنید. ازآنجاکه وبلاگ شما به یک یا چند موضوع متمرکز است ، متوجه میشوید که اجرای این تاکتیک تبلیغاتی کار چندان سختی نیست و می تواند تغییری در میزان بازدید های شما ایجاد کند.
۱۹- اضافه کردن زبان نشانهگذاری shcema
در حقیقت گوگل برای نشانهگذاری و نامگذاری بخشهای مختلف از کد Schema کمک میگیرد. این کدها کمک میکند ، موتورهای جستجو به اطلاعات سایت شما دسترسی پیدا کنند. شما میتوانید کدهای schema خود را به کمک افزونه در وردپرس اضافه کنید و مشخص کنید مثلاً محتوای شما در مورد یک کتاب است. استفاده از schema مختلف ( موضوعات صفحات شما ) برای تبلیغات شما خیلی مؤثر هست و میتواند جایگاه بهتری در رتبهبندی نتایج ایجاد کند.
۲۰- بهینهسازی برای موبایل
امروزه با وجود تلفن های هوشمند اکثر کاربران اینترنت از طریق موبایل وارد سایت ها می شوند واگر سایت از نظر سرعت و یا نمایش المان ها به درستی کار نکند سریعا از آن خارج می شوند پس در مرحله اول باید توجه ویژه ای به ریسپانسیو (واکنشگرا) بودن سایت بکنید و در مرحله بهد سرعت لود خود را تا حد امکان پایین بیاورید.
نتیجهگیری
بااینکه بسیاری از افراد فکر میکنند ، فرمول ثابت و جادویی برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی سایت وجود دارد ، ولی چنین نیست و پیدا کردن ترافیک خوب باوجود الگوریتمهای گوگل بهسادگی نیست و شما باید حداکثر تلاش خود را بکنید تا جایگاه سایت شما ثابت بماند ، منجر به افزایش بازدید وبلاگ شما شود وهمچنین بتوانید یک تجارت موفق داشته باشید.