چگونه با ۸ مرحله ساده فروشگاه اینترنتی موفقی ایجاد کنیم

طراحی سایت

..چگونه با ۸ مرحله ساده فروشگاه اینترنتی موفقی ایجاد کنیم..
چگونه با ۸ مرحله ساده فروشگاه اینترنتی موفقی ایجاد کنیم
طراحی سایت

چگونه با ۸ مرحله ساده فروشگاه اینترنتی موفقی ایجاد کنیم

با رونق گرفتن کسب و کار های اینترنتی و همچنین اعتماد مردم به خرید از فروشگاه های اینترنتی خیلی از کسب و کار ها اقدام به فروش محصولات خود در دنیای بزرگ اینترنت کرده اند.اگر شما هم تصمیم به ایجاد فروشگاه آنلاین گرفتید یا می خواهید مزایای و روش ساخت فروشگاه اینترنتی را بدانید. این مقاله به شما کمک می کند در ۸ مرحله فروشگاه اینترنتی پرفروشی برای خود داشته باشید.

هدف ساخت فروشگاه خود را تعیین کنید

هدف برای شروع کار خود داشته باشید ، البته موقعیت و شرایطی موجود در کنار هدف ، مسیر کار را مشخص می کند. میزان بودجه ، وقت کافی و گسترش کسب و کار می تواند برای شروع کار روی فروش اینترنتی شما تاثیر بگذارد. هدف انگیزه و تلاش شما را بیشتر کند تا به موفقیت برسید.

طراحی سایت فروشگاهی

اولین سوالی که برای هر صاحب تجارتی پیش می آید این است که طراحی سایت فروشگاهی چگونه باید باشد؟چه کالایی برای فروش اینترنتی مناسب است ؟ چه استراتژی کمک می کند فروش محصولات یا خدمات را افزایش دهید؟ چه مراحلی را باید برای رسیدن به فروش طی کنیم ؟ شما می توانید به کمک مراحل زیرراحت تر فروشگاه خود را پیاده سازی کنید.

چگونه کالای خود را انتخاب کنیم

انتخاب محصول همیشه ریسک بزرگی بوده است تا جایی که برخی از تجارتها ( اغلب تجارت های کوچک ) مدام دسته محصول خود را تغییر می دهند. سود و ضرری که از کار خود دارند آنها را ناامید می کند یا به گسترش کسب و کار خود امیدوار نیستند.

  • در قدم اول باید بازار محصول را بررسی کنید و حاشیه سود خود را در نظر بگیرید.
  • دسته بندی خوبی برای محصولات خود پیدا کنید و سعی کنید محصولات مشابه هم شامل باشند. مثلا اگر کفش بچگانه انتخاب کردید، لباس ، گهواره و غیره را وارد دسته بندی خود کنید.
  • اگر دسته بندی های شما بسیار متنوع است ولی حاشیه سود خوبی ندارید ، با انتخاب محصولی که فروش خوبی داشته و محصولات مشابه تمرکز بهتری پیدا کنید.
  • بعضی از محصولات هنوز وارد بازار آنلاین نشدند و به اندازه کافی در گوگل جستجو نمی شوند. باید با حساسیت بیشتری آنها را انتخاب کرد و در فروشگاه آنلاین قرار داد.

میزان تقاضا محصول خود را بررسی کنید

تقاضایی که مصرف کنندگان در زمان مشخصی دارند باید مورد بررسی قرار بگیرد. مثلا بعضی از محصولات یا خدمات در زمان های مشخصی فروش خوبی دارند. پس باید کالا به اندازه کافی موجود باشد تا بتوانید با تحویل به موقع مشتریان خود را از دست ندهید. بررسی میزان تقاضای پیش بینی نشده ( کاهش یا افزایش تقاضا ) اهمیت بالایی برای یک فروشگاه اینترنتی دارد.

ساخت فروشگاه اینترنتی

معمول ترین روش برای ساخت فروشگاه های اینترنتی استفاده از سیستم های مدیریت محتوا است. به دلیل اینکه می توانید در پنل مدیریتی خود با استفاده از افزونه ویژگی هایی را به سادگی به سایت خود اضافه کنید. افزونه ووکامرس یا شاپیفای به صورت رایگان به شما امکاناتی می دهد که می تواند برای سایت شما بسیار مفید باشد. شما می توانید با مطالعه مقاله مقایسه فروشگاه ساز های اینترنتی رایگان ، متناسب با کسب و کار خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

توضیح کاملی برای محصولات خود دهید

بعد از اینکه سایت خود را راه اندازی کردید ، محصولات خود را توصیف کنید. توصیف ها باید کوتاه ، ساده و مفید باشند و بتوانند سوالات مشتریان را پاسخ دهند. فقط شما باید مطمئن باشید سوالاتی که مشتریان با دیدن محصول از شما می پرسند ، در متن قرار داده اید. ویژگی های محصول مثل ابعاد ، رنگ و خصوصیات فنی مهم قرار داده شود. نکات دیگری هم هستند که می توانید به صورت چک لیست تهیه کنید.

  • عکس ها با کیفیت بالا باشند و حتی اگر زمان محدودی دارید با گوشی خود عکس تهیه کنید.
  • برای هر محصول توضیحات کامل و واضح قرار دهید.
  • نمودار ، آمار و تحلیل ها فراموش نشوند چون کاربران راحت تر اطلاعات را دریافت می کنند.

کسب مجوز های لازم برای فروشگاه اینترنتی

وبسایتی که شما راه اندازی کردید نیاز به مجوزهایی دارد تا مشتریان بتوانند به شما اعتماد کنند. مهمترین مجوز ای نماد است که برای فروش محصولات و خدمات فروشگاه اینترنتی استفاده می شود. همچنین فروشگاه هایی صوتی و تصویری نیاز به مجوز از فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد. برای انجام مراحل کسب مجوز می توانید با دریافت نماد موقت کار خود را شروع کنید و با انجام مراحل بعدی و تلاش بیشتر تجارت خود را به موفقیت برسانید.همچنین ما در مقاله مجوزهای لازم برای فروشگاه اینترنتی به طور مفصل دراین باره صحبت کرده ایم.

تمرکز بیشتری در سئو سایت خود داشته باشید

مطمئنا بودجه تبلیغاتی شما محدود است و نمی توانید بیش از حد در تبلیغات خود ریسک کنید. در این مرحله می توانید با سئو بهتر یافتن مشتری را به گوگل بسپارید. شما با پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با هر محصول ، جستجوی کاربران را بهینه می کنید و احتمال بازدید صفحات خود را بالا می برید. البته هر چه صفحات و دسته بندی بهتری برای محصولات خود داشته باشید مرور صفحات شما آسان می شود ، گوگل رتبه بهتری به شما می دهد و ترافیک شما افزایش می یابد.

مزایای بهبود سئو برای فروشگاه اینترنتی

  • کمتر با مشتریان درگیر شوید با صرفه جویی در زمان ، وقت بیشتری را برای سفارشات خود بگذارید.
  • نام برند شما در صفحه اول نتایج می آید و خریدار با برند شما آشنا می شود.
  • کلمات کلیدی طولانی با تمرکز بیشتری بر روی محصولی خاص مشتری را به شما نزدیک تر می کند.

فعالیت های خود را در شبکه اجتماعی نشان دهید

شبکه های مجازی با توجه به رابط کاربری آسانی که دارند ، برای فروشگاه اینترنتی مفید خواهد بود. روند تولید محصولات شما می تواند برای مشتریان جالب باشد. مثلا در اینستاگرم یا یوتیوب که بسیار پربازدید هستند، بعضی از کالاهای خود را انتخاب کنید و با ابزارهای اینستاگرام ویدئو یا تصویری برای آن محصول را آماده کنید.

از ایمیل مارکتینگ برای گسترش کسب و کار استفاده کنید

هر فروشگاه اینترنتی نیاز به اطلاع رسانی محصولات و خدمات خود دارد. شما می توانید به کمک اطلاعات مشتریان ( مثلا آدرس ایمیل یا شماره تلفن ) محصولات خود را برای آنها بفرستید. البته می توانید با استفاده از ابزار ایمیل مارکتینگ رایگان امکانات زیادی را برای خود داشته باشید. دسته بندی مخاطبان هدف ( مثلا بر اساس رده سنی ، مشاغل مختلف و زمان فروش ) کمک می کند تا ایمیل ها را شخصی سازی کنید و در موقعیت های مختلفی حتی ارسال پیامک داشته باشید. با استفاده از این امکانات مسیربهتری برای فروش خود داشته باشید.

سخن آخر

هر فروشگاه اینترنتی در مراحل مختلف طراحی و ساختار ، میزان تقاضا و بازار هدف با هم متفاوت اند. اما بسیار مهم است که هرکسب و کاری بتواند در صنعت خود به رقابت بپردازد و فعالیت های خود را به ثمر برساند. امیدواریم نکات گفته شده در این مقاله برای فروشگاه اینترنتی شما موثر واقع شود و بتواند تجارت شما را گسترش دهد.

29
22 اردیبهشت 1399
    ..نظرات..
    ..مقالات پربازدید..
    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام
    طراحی سایت

    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

     آموزش قرعه کشی در اینستاگرام با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

    14068
    24 فروردین 1398
    دلایل موفقیت دیجی کالا
    طراحی سایت

    دلایل موفقیت دیجی کالا

    یکی از موفق ترین استارت اپ های ایران در دهه ی اخیر سایت دیجی کالا بوده است . به طوری که به جرئت می توان گفت این سایت بزرگ‌ ترین خرده‌ فروشی اینترنتی خاورمیانه است .اقایان محمدی در سال 1384 تصمیم راه اندازی این وب سایت گرفتند و در سال 85 این برند با نام فعلی ” دیجی کالا ” پایه گذاری گردید .مدیران این پروژه با این هدف او...

    2018
    22 اردیبهشت 1398
    bit.ly چیست ؟
    طراحی سایت

    bit.ly چیست ؟

    بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند.علت استفاده از...

    1957
    27 آذر 1398