چگونه به یک بازاریاب دیجیتال تبدیل شوید؟

سئو

..چگونه به یک بازاریاب دیجیتال تبدیل شوید؟..
چگونه به یک بازاریاب دیجیتال تبدیل شوید؟
سئو

چگونه به یک بازاریاب دیجیتال تبدیل شوید؟

آیا به تازگی در رشته بازاریابی سنتی فارغ التحصیل شده اید یا یک کارآفرین باهوش فناوری هستید که برای تغییر شغلی هیجان انگیز آماده هستید؟ آیا میخواهید در زمینه ای مملو از فرصت های نامحدود آموزش ببینید و پتانسیل رشد سریع شخصی داشته باشید؟

اگر آماده هستید که به یک بازاریاب دیجیتالی حرفه ای تبدیل شوید، جای درستی آمده اید.

چگونه به یک بازاریاب دیجیتال تبدیل شوید؟

دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتالی) چیست؟

بازاریابی دیجیتال ترکیبی از تمام تلاشهای بازاریابی است که یک شرکت از طریق رسانه های دیجیتال برای ارتباط با مشتریان بالقوه مانند وب سایت، ایمیل، موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی استفاده می کند. کارشناسان بازاریابی با دستگاههایی مانند تلفن، تبلت و لپ تاپ با مصرف کنندگان ارتباط برقرار می کنند. امروزه همه میدانند که قدم بعدی بعد از طراحی وب سایت، بازاریابی درست برای آن وب سایت است. 

بازاریابی دیجیتال بر ارائه ارزش برای مشتریان بالقوه در جا و زمانی که به آنها احتیاج دارند تمرکز دارد. هدف از تلاشهای بازاریابی دیجیتال این است که آنچه را که یک شخص می خواهد یا به آن نیاز دارد ، در زمان و جایی که به دنبال او است، در مقابل آنها قرار دهد.

بازاریابی دیجیتال یک اصطلاح عمومی است و مشاغل تخصصی بسیاری در این بخش وجود دارد که شامل سئو، مدیریت رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، داده ها و تجزیه و تحلیل و PPC می شود. 

دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتالی) چیست؟

مهارت های لازم برای کار در دیجیتال مارکتینگ به صورت اختصاصی

بهینه سازی موتور جستجو (سئو)

افراد به دنبال اطلاعاتی در مورد گوگل و سایر موتورهای جستجو هستند. بهینه سازی وب سایت ها به صورت ارگانیک در موتورهای جستجو جنبه اساسی بازاریابی دیجیتال است. دانستن چگونگی ادغام کلمات کلیدی در محتوا، ویرایش متن جایگزین، جمع آوری بک لینک ها و موارد دیگر، بخش های اساسی این استراتژی است.

بهینه سازی موتور جستجو (سئو)

مدیریت رسانه های اجتماعی

اجرای فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، پینترست و لینکدین از دیگر جنبه های بازاریابی دیجیتال است. شما باید بتوانید از طریق این رسانه های اجتماعی افرادی را به سمت خود جذب کنید و با آن ها در یک سطح معنادار درگیر شوید. 

شما باید از داستان سرایی خلاقانه استفاده کنید تا پست های مربوطه مورد نظر خود را منتشر کنید. انجام این کار شامل تحقیق نه تنها در مورد مخاطبان شما بلکه در مورد آنچه در حال حاضر به آنها علاقه مند هستند نیز می باشد. این یک جنبه جالب از بازاریابی دیجیتال است که نیاز به مدیریت مداوم و توانایی ایستادن دارد.

مدیریت رسانه های اجتماعی

بازاریابی محتوا

دیجیتال مارکتینگ کار بسیار بزرگی است. به عنوان یک بازاریاب محتوا، شما هم متفکر خلاق هستید و هم تحلیلگر داده. برای ایجاد محتوا از طریق پلتفرم های چند رسانه ای از هر دو استفاده کنید تا علاقه مخاطبان خود را بدست آورید تا آنها برای کسب اطلاعات بیشتر به سمت شما بیایند، که در نهایت باعث ایجاد مخاطبین بیشتر و مکالمات بیشتر می شود.

بازاریابی محتوا

داده و تجزیه و تحلیل

شما باید Google Analytics را درک کنید. یکی از مزایای بازاریابی دیجیتال نسبت به روشهای متداول بازاریابی، اندازه گیری آن است. شما باید بتوانید از مهارت های خود برای تفسیر موفقیت های بازاریابی استفاده کنید.

داده و تجزیه و تحلیل

پرداخت به ازای هر کلیک یا تبلیغات کلیکی یا PPC

در جاهایی که SEO روی ترافیک ارگانیک تمرکز دارد ، PPC معادل تبلیغات حمایت شده است. بازاریاب دیجیتال به کلمات کلیدی پیشنهاد می کند که پس از جستجو، تبلیغ شما را در تبلیغات پولی نشان می دهد. شخص در این نقش مسئولیت هدایت ترافیک به وب سایت را برعهده دارد و بازاریاب دیجیتال تعیین می کند که مشتری یک بار در آنجا چه اقداماتی انجام می دهد. برای کاهش هزینه تبلیغات و افزایش ROI نیاز به تجزیه و تحلیل داده هاست.

پرداخت به ازای هر کلیک یا تبلیغات کلیکی یا PPC

چطور می توان به یک بازاریاب دیجیتال تبدیل شد

گذشته از مهارت های حرفه ای و تحصیلات شما ، بازاریابی دیجیتال نگرش خاصی را مطرح می کند. آنها رهبران مبتکر و متفکر هستند. اگر میخواهید یکی از آنها باشید، باید مانند یکی از آن ها فکر کنید. بهترین راه برای انجام اینکار، یادگیری از آنهاست. 

کارآموزی کنید

اگر تازه کار را شروع کرده باشید، کارآموزی می تواند به شما در کسب تجربه و گسترش نمونه کارها کمک کند. نزدیک بودن به سایر متخصصان صنعت  شما را در معرض دیدگاههای مختلف بازاریابی دیجیتال قرار می دهد و به شما در تعیین اینکه ترجیح شما کدام است کمک می کند.

کارآموزی کنید

رهبران متفکر را دنبال کنید

امروزه کارشناسان بازاریابی دیجیتالی می فهمند که صنعت به شکلی در حال رشد است که به اشتراک گذاشتن اسرار باعث ایجاد رقابت یا گریز از تجارت نمی شود. بسیاری از کارشناسان بازاریابی دیجیتال نه تنها آنچه را انجام داده اند به شما می گویند، بلکه مطالعاتی را با شما به اشتراک می گذارند که به شما نشان می دهد که چگونه آنها این کار را انجام داده اند. 

رهبران متفکر را دنبال کنید

شبکه، شبکه، شبکه

شما می خواهید یک بازاریاب دیجیتال باشید، بنابراین به جایی بروید که بازاریاب های دیجیتال هستند و با آنها صحبت کنید. در کنفرانس های شبکه شرکت کنید یا برای گروه های آنلاین ثبت نام کنید. اغلب، از این مکان ها است که فرصت های غیر منتظره به وجود می آید، و آنها می توانند تجربیات دیگران به خوبی استفاده کنند. 

شبکه، شبکه، شبکه

همیشه در حال ارتقا باشید

هرچقدر هم که خوب هستید، باید تلاش کنید که بهتر باشید. و اگر کاری وجود دارد که باید روی آن کار کنید، هیچ چیزی نباید مانع از تسلط شما روی آن شود. به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، شما همیشه باید در حال ارتقا مهارت های خود باشید و در دوره های آموزشی، کتاب های الکترونیکی، و وبینارهای به صورت رایگان شرکت کنید تا بتوانید مهارت های خود را بروز کنید. 

همیشه در حال ارتقا باشید

انتقال به سمتی در بازاریابی دیجیتال

اگر شما دارای مدرک چهار ساله یا تجربه ای در هر زمینه ای هستید، تا زمانی که علاقه شدید داشته باشید، می توانید در بازاریابی دیجیتال نقشی داشته باشید.

برخی از این مشاغل و نقش ها شامل موارد زیر هستند :

  • روزنامه نگار
  • معلم
  • نویسنده
  • تحلیلگر داده
  • سردبیر روزنامه
  • بازاریاب چاپ
  • حراجی
  • مدیریت خرده فروشی
  • وبلاگ نویس
  • افکار نهایی

انتقال به سمتی در بازاریابی دیجیتال

اگر می خواهید یک بازاریاب دیجیتال باشید ، علاوه بر مهارت های فنی، آموزشی و مهارت های حرفه ای مورد نیاز، باید انگیزه، جاه طلبی و اشتیاق واقعی به تجارت داشته باشید.
شما باید بدانید که تلاشهای دیجیتال مارکتینگ درمورد آنچه می توانید برای مشتری انجام دهید است، نه آنچه می خواهید به مشتری بفروشید. اگر دیجیتال مارکتینگ کار رویایی شماست، از همین امروز شروع به یادگیری کنید. 
 

71
19 دی 1398
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
آموزش قرعه کشی در اینستاگرام
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

 آموزش قرعه کشی در اینستاگرام با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

14288
24 فروردین 1398
دلایل موفقیت دیجی کالا
طراحی سایت

دلایل موفقیت دیجی کالا

یکی از موفق ترین استارت اپ های ایران در دهه ی اخیر سایت دیجی کالا بوده است . به طوری که به جرئت می توان گفت این سایت بزرگ‌ ترین خرده‌ فروشی اینترنتی خاورمیانه است .اقایان محمدی در سال 1384 تصمیم راه اندازی این وب سایت گرفتند و در سال 85 این برند با نام فعلی ” دیجی کالا ” پایه گذاری گردید .مدیران این پروژه با این هدف او...

2098
22 اردیبهشت 1398
bit.ly چیست ؟
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند.علت استفاده از...

2056
27 آذر 1398