چگونه ترافیک ارگانیک سایت افزایش دهیم

طراحی سایت

..چگونه ترافیک ارگانیک سایت افزایش دهیم..
طراحی سایت

چگونه ترافیک ارگانیک سایت افزایش دهیم

ترافیک ارگانیک سایت بر روی بازدید وتبدیل تاثیر زیادی دارد. اگر بتوانیم یک استراتژی و برنامه قوی برای بازاریابی سایت خود داشته باشیم به میزان 16% ترافیک ارگانیک خود را افزایش دادیم.

ترافیک ارگانیک نشان می دهد چقدر توانسته اید به مخاطبان پاسخ دهید وچقدر کاربر به دنبال صفحاتی مانند سایت شما هستند.

همچنین با اینکه بازدید ها فقط توسط موتورهای جستجوانجام می شود در ادامه در روند حیات وب سایت نقش اساسی دارد.

بیایید وب سایتی را در نظر بگیریم که تجارت نوپایی دارد و با گذشت چند ماه موفق نمی شود مخاطبان هدف خود را پیدا کند. اگر باز هم تصور کنیم که این تجارت با طبق روال ثابتی پیش می رود مطمئنا نباید توقع بالایی در افزایش فروش داشته باشیم.

سوالی که پیش می آید این است که چگونه این وب سایت برای جذب مشتری استراتژی در نظر بگیرد و دقیقا چه کاری انجام دهد؟

در این مقاله می خوایم به این سوال پاسخ دهیم و راهکارهایی را برای افزایش ارگانیک سایت داشته باشیم.

ترافیک ارگانیک چیست

ترافیک ارگانیک اصطلاحی است که برای توصیف بازدیدکنندگان وب سایت از طریق موتورهای جستجو (کانال اصلی ورودی بازدیدکنندگان یک سایت ) وتبلیغات پولی بکار می‌رود.

وقتی کاربری یک کوئری (درخواست) را در موتور جستجو گوگل یا بینگ را تایپ می کند مجموعه ای از نتایج به نمایش در می‌آید که شامل صفحات رتبه‌بندی شده در موقعیت‌های برتر به‌صورت ارگانیک و جستجوهای پرداختی، تبلیغات و حتی کمپین های آفلاین (می‌توانند ترافیک هدایت کنند) است.

در تصویر زیر جستجوی ارگانیک و جستجوی پرداختی نشان داده شدند. (جستجوی های پرداختی کلمه Ad در کنار آدرس سایت نمایش داده می‌شود)

چگونه ترافیک ارگانیک سایت افزایش دهیم

حال زمانی که کاربر روی هر یک از نتایج گوگل کلیک می‌کند و وارد سایتی می شود، در ابزار های تجزیه و تحلیل ( مثل گوگل آنالیتیکس ) یک جستجوی ارگانیک ثبت می شود.

چرا ترافیک ارگانیک سایت اهمیت دارد

مراجعه کاربران به نتایجی که از طریق موتورهای جستجو نمایش داده می‌شوند با یک هدف کاملاً خاص انجام می شود.  یعنی کاربر به دنبال پاسخ خود بر روی لینکی از صفحه کلیک می‌کند و تبدیل آن صفحه را ایجاد می‌کند.

ترافیک ارگانیک مهم‌ترین شکل ترافیکی است که یک وب‌سایت دریافت می‌کند و از ترافیک‌های که از طریق تبلیغات گوگل  ، شبکه های اجتماعی بدست می آید مهم تر است چون به دنبال هدف کاربران است و می تواند درصد بالایی از بازدید را برای وب سایت ایجاد کند.( حدود 50% بازدیدهای سایت از طریق ترافیک ارگانیک هست)

درنتیجه اگر صفحات وب سایت شما راه‌حلی یا پاسخی برای کاربران داشته باشد یا از یک استراتژی و برنامه محکم پیروی کند، ترافیک ارگانیک به نسبت بالاتر ( نرخ متوسط 16% ) خواهد رفت.

چگونه ترافیک ارگانیک وب سایت را مشاهده کنید

گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهایی است که می توانید بر میزان ترافیک ارگانیک خود نظارت کنید. از طریق مسیر (ACQUISITION > ALL TRAFFIC > CHANNELS) وارد گوگل آنالیتیکس شوید.

ترافیک ارگانیک را باید در قسمت گزارش‌ها دریافت کنید و مقدار آن را در هر یک از موتورهای جستجو (گوگل و بینگ) بررسی کنید.

ترافیک ارگانیک

راه دوم این است که از طریق کنسول گوگل خود مسیر (PERFORMANCE > SEARCH RESULTS) طی کنید و در تب (QUERIES) ترافیک ارگانیک سایت را مشاهده کنید.

ویژگی خوب کنسول گوگل ارائه تعداد بازدیدکنندگانی است که برای هر کلمه کلیدی نشان داده شده است.

ترافیک ارگانیک

این صفحه نشان می دهد که کدام صفحات سایت جستجوی ارگانیک دریافت کرده است و تعداد بازدیدکنندگان هر صفحه چقدر است.

در نهایت تجزیه و تحلیل های که در این دو ابزار انجام می دهید روش هایی برای افزایش ترافیک به شما پیشنهاد می شود و شناخت بیشتری نسبت به مخاطب پیدا می کنید.

صفحات را برای کاربران بهینه کنید نه برای موتورهای جستجو

از آنجا که موتورهای جستجو رتبه بندی نتایج شما را تعیین می کنند، بسیاری از وب سایت ها به دنبال جذاب کردن سایت برای موتورهای جستجو هستند.

مثلاً ممکن است به دنبال دریافت بازدید های کاذب یا دریافت کامنت توسط خودشان باشند تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری دریافت کنند.

در واقع چنین وب سایتی می تواند موفقیتی در موتورهای جستجو داشته باشد ولی دقیقا نمی تواند متوجه شودکه کدام صفحات برای کاربران مفید بوده یا چه استراتژی را پی بگیرد. (گوگل به معیار هایی از جمله بانس ریت، ماندگاری کاربر در صفحه، تعداد بازدید و موارد دیگر را نیز توجه می کند و درنهایت به صفحات رتبه می دهد)

بلاگ ایجاد کنید

وبلاگ نویسی به طرز شگفت آوری می تواند برای کسب‌وکار سودمند باشد وکمک می کند تا به مخاطب مورد نظر خود برسیدو ترافیک ارگانیک را برای تجارت خود ایجاد کنید.

با یک بلاگ فعال می‌توانید بررسی کنید و ببینید در حال حاضر موضوع و کلمه کلیدی که باید روی آن تمرکز کنید چیست و چطور آن را با کلمه کلیدی اصلی سایت و صفحات مرتبط کنید.

درصورتی که بتوانید از طریق بلاگ خود معیار E-A-T گوگل یعنی تخصص، اعتماد واقتدار را تقویت کنید و انتشار مطالب خود را به طور منظم داشته باشید، ترافیک ارگانیک به‌طور مداوم به وب سایت شما هدایت می شود و در نهایت به نتایج عالی خواهید رسید.

بهینه سازی قطعات برجسته یک محتوا (featured snippet) راه فوق‌العاده‌ای برای ترافیک ارگانیک است. قطعات برجسته در بالای نتایج صفحه جستجو ظاهر می‌شود، کاربران به ساده‌ترین حالت ممکن جواب خود را می‌گیرند.

ترافیک ارگانیک

حال چگونه قطعات برجسته می‌توانند در افزایش ارگانیک مؤثر باشد؟

نتیجه جستجوی ارگانیک حدود 34% کلیک ها را می تواند دریافت کند ولی اگر به یک دکمه فراخوانی CTR لینک شود 8% از تلاش برای کلیک را از کاهش می دهد بنابراین هنگامی که یک قطعه برجسته وجود دارد ، تعداد بیشتری از افراد روی لیست کلیک می کنند.

البته هنوز هیچ روش مشخصی برای کسب موقعیت ویژه قطعه برجسته وجود ندارد ولی راهکارهایی هستند که می توانید به دنبال آن شانس خود را برای رتبه بندی در این مکان افزایش دهید.

اولین روش استفاده از لیست های شماره گذاری شده برای پاسخ به سؤال کاربران در یک محتوا است که به‌صورت سؤالات متداول درون صفحه قرار می‌گیرد.

ترافیک ارگانیک

راه دوم بهینه سازی قطعه برجسته است. در بهینه سازی قطعات برجسته محتوای خود را نباید با جزئیات بیهوده پرکنید و پاسخ درست و کاملی از موضوع ارائه دهید.

برای افزایش شانس حضور در قسمت ویژه برجسته باید روی ارائه پاسخی شفاف و مستقیم تمرکز کنید. علاوه بر این کلمه کلیدی اصلی محتوا را در این قطعه بهینه کنید ( استفاده طبیعی از کلمه کلیدی) تا شانس بهتری برای کسب امتیاز داشته باشید.

کلمات کلیدی مرتبط را در صفحه وارد کنید

کلمه کلیدی نقش مهمی در کمک به صفحات دارد و می تواند جایگاه سایت را در صفحه نتایج گوگل جا به جا کند. پس می توانید کلمه کلیدی مناسب ( متناسب به تخصص و تجارت ) را برای هدف گذاری انتخاب کنید تا مخاطبین علاقه مند به آن حوزه تخصصی ساده‌تر شما را پیدا کنند.

به عنوان مثال یک شرکت نظافتی را در نظر بگیرید که بر روی کلمات کلیدی لباس زنانه و بهترین ماشین لباسشویی محتوا ایجاد می کند.

حتی اگر این کلمات کلیدی ترافیک بوجود بیاورد (به دلیل اینکه به حوزه وب سایت مرتبط نیست) به‌احتمال قوی در جستجو ها ابتدایی نتایج به نمایش در نمی‌آید و نمی تواند در ترافیک ارگانیک موثر باشد.

در عوض کلمات کلیدی مرتبط مانند پاک کننده های صنعتی یا تمیز کننده ارگانیک ترفیک را به صفحه هدایت می کند.

برای انجام تحقیق کلمات کلیدی می توانید از ابزار های مختلفی استفاده کنید و سپس موارد زیر را در انتخاب آن ها در نظر بگیرید.

  • تمرکز بر اصطلاحات مرتبط با صنعت تخصصی شما
  • تمرکز بر کلمات کلیدی طولانی (long-tail keywords)
  • یافتن کلمه کلیدی مناسبی که بتواند علاقه مندی را در کاربر ایجاد کند.

در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری راجع کلمه کلیدی دارید می توانید از مقاله بهترین روش برای پیدا کردن کلمه کلیدی استفاده کنید.

هنگامی که کاربران جستجویی را انجام می دهند در صفحه نتایج اول به عنوان و سپس توضیحات متا توجه می‌کنند. پس اگر استراتژی خوبی در تعیین عنوان و متا نداشته باشید بخش زیادی از ترافیک ارگانیک را از دست می‌دهید.

اگر بتوانید این دو عامل را بهینه کنید کاربران هدف بهتری را دریافت می‌کنید. اول عنوان خود را تا 60 کاراکتر کوتاه نگه‌دارید و کلمه کلیدی خود را در آن قرار دهید. البته می‌توانید موارد زیر را برای عنوان صفحات در نظر بگیرید:

  • کوتاه و مختصر باشد.
  • موضوع اصلی به کمک کلمه کلیدی بیان کند.
  • مزیت مقاله (بخشی از هدف مخاطب) را در خود جای دهد.
  • مطابق نیاز کاربران باشد (مواردی باشد که احتمال دهید کاربر آن را جستجو می کند)
  • تحقیقات لازم صورت بگیرد. (مثلا استفاده از خود جستجوی گوگل، گوگل ترند و غیره)

همچنین توضیحات متای صفحه را حداکثر تا 160 کاراکتر برسانید ومانند عنوان اصلی مقاله کلمه کلیدی را در آن جای دهید.

صفحات وب خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

استفاده از روش های ارزشمند مانند شبکه های اجتماعی کمک بزرگی برای دریافت مخاطب از گروه های مختلفی از جامعه است. باید در نظر گرفت که بسیاری از کاربران برای نیاز های خود را در شبکه های اجتماعی جستجو انجام می دهند.

 به دلیل اینکه می توانند به روش ساده تری جواب سوال های خود را پیدا کنند یا با یک جستجو داخلی به صفحاتی که راه حل کافی برای آن ها دارد لینک شوند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از بهترین استراتژی برای کسب وکار ها محسوب می شود و می تواند از طریق این اشتراک گذاری ها ترفیک ارگانیک را هدایت کند.

کسب بک لینک استراتژی مهمی برای افزایش ارگانیک وب سایت است. (بک لینک، لینک هایی هستند که سایت های دیگر به شما پیوند می دهند و برای هر وب سایتی ارزش بالایی دارند)

بک لینک ها ترافیک ارگانیک را از دو طریق تقویت می کنند:

  • کسی که در صفحه خود لینکی به سایت شما می زند، ترافیک وب سایت خود را به وب سایت شما انتقال می دهد. مثلا اگر یک وبلاگ در یکی از پست های خود لینک پیترافروشی های یک منطقه را قرار دهد، ترافیک خود را به وب سایت شما نیز انتقال می دهند واعتبار بیشتری به وب سایت می دهند.
  • افزایش بک لینک اعتماد و اقتدار وب سایت را بالا می برد. بنابراین بک لینک هایی که از سایت های معتبری دریافت می کنید، ارزشی را به یک وب سایت اضافه می کنند.

برای افزایش بک لینک می توانید از ده روش برای دریافت بک لینک طبیعی استفاده کنید و یا جواب خود را در سوالات متداول بک لینک سازی پیدا کنید.

محتوای قدیمی سایت را به روزرسانی کنید

آخرین راهبرد برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت به روزرسانی دوباره محتوای قدیمی سایت است. صفحاتی از سایت که بازدید خوبی دارند همیشه موردتوجه کاربران هستند وحتی می توانند محتوای همیشه سبز بمانند.

پس با بهینه سازی آن ها کاربران خود را همچنان می‌توانیم حفظ کنیم و به کیفیت صفحات اهمیت بیشتری در سایت دهیم. از طرفی نیز با تازه کردن محتوای قبلی به رتبه بندی وب سایت خود کمک کنیم. (یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل به‌روزرسانی صفحات است)

مواردی که در صفحات می‌توانید به‌روزرسانی کنید:

  • تاریخ
  • آمار داده‌های سایت ( به‌مرور زمان تغییر می کند)
  • اطلاعات قدیمی
  • ساختار صفحه ای که کاربر زیاد به آن مراجعه می کند (مثل لندینگ پیج)

علاوه بر این موارد صفحات شما ممکن است برای مخاطبان به راحتی قابل‌خواندن نباشد ، ویرایش های کوچکی نیاز داشته باشد یا احتیاج به تصویری بهتری داشته باشد یا تغییر سرفصل‌ها ساختار بهتری به صفحه دهد.

پایان

راه‌هایی که برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت استفاده می‌کنید در طولانی مدت می‌توانند مؤثر شوند دریافت بک لینک ها ، بلاگ قوی و موارد دیگر نیاز به صبر و تلاش مداوم دارد.

اگر یک کسب و کار بتواند در مدت زمانی خاصی بر روی این موارد کار کند، مطمئناً نتیجه خوبی خواهد گرفت و انگیزه کافی را برای ادامه وب سایت خود پیدا می‌کند.

در صورتی که سؤالی در این زمینه برای شما پیش آمده یا موردی توانسته بر ارگانیک سایت تأثیر بگذارد خوشحال می شویم که در قسمت نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

60
12 مرداد 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

18874
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

3979
27 آذر 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

3888
08 اردیبهشت 1399