چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم ؟ ۵ راهکار ساده

طراحی سایت

..چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم ؟ ۵ راهکار ساده..
چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم ؟ ۵ راهکار ساده
طراحی سایت

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم ؟ ۵ راهکار ساده

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بقدری مهم است که رقابت زیادی را بین سایت های مختلف به وجود آورده است. دلایلی که باعث می شود شما نیز به این رقابت بپوندید به دو دسته تقسیم می شوند اول اینکه کاربران بسیاری به سایت شما سرازیر می شوند و تجارت شما رونق می گیرد تا جایی که تبدیل به برند می شوید. از طرف دیگر ماجرا هر جایگاه سایت شما میان نتایج بالاتر باشد به این معنی است که صفحه شما به عنوان صفحه اصلی یا اورجینال شناخته شده و دارای رتبه بهتری در میان رقبا دارید.

با یک نگاه به زندگی اکثر افراد می بینید در بسیاری از موارد از گوگل کمک می گیرند. شاید یک توصیه پزشکی ساده به شما کمک می کند تا حال بهتری داشته باشید و حتما برای خریدهای خودتان یک سری به دیگر تخفیف های فروشگاه های معروف می اندازید. حالا اگر قرار باشد مردم شما را پیدا کنند تا به تخصص شما دسترسی یابند چه باید کنیم و چگونه در صفحه اول گوگل قرار گیریم.

برخی از عوامل مهمی که صفحات نتایج جستجو را سازماندهی می کند، طی شش مرحله برای شما بیان کردیم:

  • ثبت سایت در گوگل
  • گرفتن بک لینک
  • هدف قرار دادن کلمات کلیدی
  • انتخاب موثرین تگ متا
  • بهینه سازی سایت برای موبایل
  • سئو محلی

ثبت سایت در گوگل

ربات های گوگل همیشه در حال خزیدن هستند تا به صفحات مختلف دسترسی پیدا کنند. اما گاهی دسترسی کاربران به سایت شما به کندی انجام می گیرد. اینجاست که شما نیاز دارید خود را به گوگل معرفی کنید. دقیقا مثل سلام کردن می ماند. البته شما باید سایت خود در کنسول جستجوی گوگل ثبت کنید. در واقع ابزار کنسول گوگل اطلاعات زیادی راجب هر یک از صفحات شما می دهد. ایندکس صفحات نشده ، خطاهای احتمالی و نشانه گذاری که بسیار برای شما مفید خواهد بود.

البته ایندکس توسط ربات گوگل انجام می شود. این ربات به سایت شما میرود. تک تک صفحات و محتوای شما را بررسی کرده و در قالب گزارش به گوگل ارائه می کند که شما با ثبت سایت خود در کنسول گوگل یکی از معمول ترین راه های سریع شدن ایندکس صفحات خود را انجام می دهید. اکنون شما می توانید با در دست داشتن یک ایمیل ساده به ثبت سایت خود در گوگل اقدام کنید.

گرفتن بک لینک

راه دیگر برای هدایت رباتهای گوگل به سمت سایت شما ، بک لینک هایی است که شما از یک حلقه حرفه ای از طرف سایت های دوستان و همکاران خود می گیرید. هر چند ممکن است سایتی را برای بک لینک پیدا نکنید که البته جای نگرانی نیست ، می توانید با قرار دادان لینک در پروفایل های صفحات اجتماعی خود بازدید سایتتان را افزایش دهید. فرصت های دیگری هم برای دریافت بک اینک وجود دارد مثل مراکز دریافت لینک یا تالارهای گفتگو که امکان گفت وگو های بیشتر را هم بوجود می آورند.

اگر شما بتوانید از سایت های قدرتمند بک لینک دریافت کنید ، خود را مورد توجه افراد زیادی قرار دادید و کاربران بسیاری را جذب سایت خود خواهید کرد. البته این لینک ها ارزش بسیار زیادی برای سایت شما خواهد داشت و می توانند جایگاه سایت شما را در صفحات نتایج گوگل بالا ببرند. به هر حال شما باید مواظب لینک سازی خود باشید چرا که ممکن است، امنیت سایت شما را به خطر بیاندازد.

هدف قرار دادن کلمات کلیدی

گفتیم ربات های خزنده گوگل صفحات ما را هنگام ایندکس مرور می کنند. در گذشته این ربات ها به اندازه الان هوشمند نبودند و براحتی با قرار دادن چند کلمه کلیدی در ابتدا و انتهای محتوا رتبه ی بالایی را دریافت می کردند و به اول صفحات نتایج می رسیدند. اما الان وضعیت کاملا فرق می کند شما با وجود الگوریتم های جدید گوگل باید نکات بسیاری را در قرار دادن کلمه کلیدی عنوان ، متن ، متا تگ و غیره رعایت کنید.

کلمات کلیدی خوب معمولاً عبارت های سه تا شش کلمه ای هستند که براساس کاربرد و هدف جستجو تعیین می شوند. معمولا کاربران کلماتی ساده تری را بکار می برند. بخصوص واژه هایی که در طول روزمره بیشتر به آنها برمی خورند. به یاد داشته باشید که می توانید با این کلید واژه ها (که البته به کلمه هدف معروف اند) حداقل میزان محبوبیت صفحات خود را بدست آورید. البته این میزان را با کلمه Authority  نشان می دهند که اگر میزان آن کاهش پیدا کند ممکن است صفحات شما ایندکس نشود. با یک سرچ ساده میزان جستجو یا محبوبیت کلمه کلیدی خود را پیدا کنید. مثلا مد لباس ۲۰۲۰  صفحات زیادی را هم به خود اختصاص داده است.

انتخاب موثرین تگ متا

تگا های متا (Meta tags) کدهایی هستند که کمک می کنند ، موتورهای جستجو بهتر صفحات را درک کنند. اگر شما در این تگ ها از کلمات واضح و مختصراستفاده کنید ، ربات های گوگل را متقاعد می کنید که محتوای شما متناسب کلمات کلیدی کاربران است. تگ های متا در head قرار می گیرند ، در محتوا به نمایش در نمی آیند و کاربران نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند. در حقیقت تگ های متا باید متناسب با موضوعات صفحات شما باشد. در غیر این صورت کاهش رتبه بندی صفحه شما می شود.

تگ ها انواع مختلفی دارند. تگ توضیحات همان توضیحات کوتاهی است که اطلاعات محتوای شما را نمایش می دهد و می تواند با کلمات کلیدی صفحات شما تاثیر زیادی بر نتایج کاربران می گذارد. این تگ بهتر است که شامل حداکثر ۳۲۰ کاراکتر باشد. در غیر این صورت اضافه متن شما توسط گوگل بریده می شود.

بهینه سازی سایت برای موبایل

اکنون کاربران تلفن همراه تقریبا نیمی از کل ترافیک جهانی اینترنت را در اختیار دارند. الگوریتم های گوگل نیز برای راضی نگه داشتن کاربران به دنبال صفحاتی می گردند که برای موبایل سازگاری خوبی دارند و در رتبه بندی صفحات امتیاز بهتری به آنها می دهند. پس کاملا منطقی است که صفحات خود را برای موبایل بهینه سازی کنیم. حال مطمئن شوید که قالب بندی و سرعت بارگذاری سایت شما برای صفحات نمایشگر کوچک تر مناسب است. اگر ویدئویی دارید که امکان دسترسی بر روی همه موبایل ها را ندارد ، حذف کنید یا باکس های اضافی را برای دانلود بردارید. از همه مهم تر شما باید بیشتر بررسی کنید که کاربران موبایل بیشتر به سمت چه موضوعاتی می روند. خواسته های کاربران را اولویت خود قرار دهید تا به مشتریان دائمی شما تبدیل شوند.

سئو محلی

سئو محلی در واقع یک سرویس محسوب می شود تا در نتایج جستجو ، مکان تجارت شما در منطقه کاربران به نمایش آید. زمانی که شما نقطه جغرافیایی خود را در گوگل ثبت می کنید ( ساختار کلی سایت شما باید مورد تایید گوگل باشد) مشخصات محلی کسب و کار شما به مخاطبان کمک می کند تا آنها شما را راحت تر پیدا کنند. برای استفاده از این سرویس ، مشخصات شغل خود را با تمام اطلاعات مربوطه از جمله: نام ، آدرس ، شماره تلفن ، وب سایت ، ساعات کار ، مکان و موارد دیگر را در Google My Business  پر کنید. برخلاف تصور برخی باید بعد از اینکه کسب و کار خود را در این پلتفرم گوگل ثبت کردید ، نکات سئو محلی بیشتری را به کار ببرید. شما می توانید با ثبت سایت خود در دایرکتوری های محلی ، با توجه به سلیقه و علایق کاربران برند خود را مطرح کنید. البته سایت هایی وجود دارند که به صورت خودکار دایرکتوری های متفاوتی را برای شما ثبت می کنند و می توانند در صرفه جویی زمان به شما کمک کنند. حال اگر شما همیشه بروزترین مطالب را با موضوعاتی که ذهن مخاطبان را درگیر می کند شناسایی کنید ، کاربرانی را جذب می کنید که از طریق همین دایرکتوری ها به مشتری دائمی شما تبدیل خواهند شد.

سخن آخر

شرکت های بسیار بزرگ سالیان درازی را برای کسب رتبه صفحات خود گذاشتند. با اینکه هیچ وقت نمی توانیم آینده هر چند نزدیک پیش گویی کنیم ، ولی داشتن یک رتبه خوب نمی تواند کاملا غیرممکن باشد. اگر شما اوضاع کارتان را بدست بگیرید با یک استرانژی مناسب پیش بروید. محتوای شما می تواند با کلمات کلیدی طولانی رتبه کمی بهتری را بدست بیاورد و به شما ثابت کند که ارزش بیشتری برای زمان و سرمایه گذاری ، هدف بزرگتری را دارد.

32
26 فروردین 1399
    ..نظرات..
    ..مقالات پربازدید..
    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام
    طراحی سایت

    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

     آموزش قرعه کشی در اینستاگرام با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

    14071
    24 فروردین 1398
    دلایل موفقیت دیجی کالا
    طراحی سایت

    دلایل موفقیت دیجی کالا

    یکی از موفق ترین استارت اپ های ایران در دهه ی اخیر سایت دیجی کالا بوده است . به طوری که به جرئت می توان گفت این سایت بزرگ‌ ترین خرده‌ فروشی اینترنتی خاورمیانه است .اقایان محمدی در سال 1384 تصمیم راه اندازی این وب سایت گرفتند و در سال 85 این برند با نام فعلی ” دیجی کالا ” پایه گذاری گردید .مدیران این پروژه با این هدف او...

    2019
    22 اردیبهشت 1398
    bit.ly چیست ؟
    طراحی سایت

    bit.ly چیست ؟

    بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند.علت استفاده از...

    1960
    27 آذر 1398