آیا ابزارهای زمانبندی و انتشار خودکار پست های اینستاگرامی را می شناسید؟ در این مقاله به معرفی ۱۵ ابزار می پردازیم.

شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ساعات اوج تعامل متفاوتی دارند. به عبارتی کاربران هر کدام از شبکه های اجتماعی، در یک ساعت خاص بیشترین سطح تعامل و ارتباط را با آن پلتفرم دارند. اگر می خواهید با مخاطبان خود، بیشتر در ارتباط باشید، بهتر است پست های خود را در این زمان های اوج انتشار دهید. بر اساس مطالعات انجام شده، گفته شده است که همه ی شبکه های اجتماعی، زمان اوج خاص خود را دارند اما بین شبکه های مختلف متفاوت است. برخی از آن ها در طی ساعات کاری بازخورد بالایی دارند، اما برخی دیگر بیشتر در خارج از ساعات کاری مورد استفاده و استقبال قرار می گیرند. بر اساس تجربه، یکی از بهترین زمان ها برای ارسال پست در اینستاگرام، ساعت 2 بعد از ظهر است.
انتشار تمامی پست ها به صورت زنده و آنی برای یک تجارت یا یک اینفلوئنسر، تقریبا غیر ممکن است. این طرز استفاده کاملا ناکارآمد است و تمامی وقت یک مدیر شبکه اجتماعی را به هدر دهد. بنابراین، توسعه دهندگان نرم افزار، ابزارهایی ارائه داده اند تا بتوانید انتشار پست های خود، در شبکه های اجتماعی را کنترل و مدیریت کنید. شما می توانید چندین پست خود را در زمان مناسب، به طور همزمان طراحی کنید و سپس از ابزار مورد نظر، برای ارسال پست های خود در بهترین زمان ممکن استفاده کنید. با استفاده از یک ابزار زمانبندی شبکه های اجتماعی، می توانید می توانید به صورت کاملا کارآمد و موثر در شبکه های اجتماعی خود ظاهر شوید و فعالیت کنید. مخاطبان شما انتظار دارند در یک زمان خاص پست ها را دنبال کنند. برنامه زمانبندی ارسال شما باعث می شود که بتوانید چنین اتفاقی برای مخاطبان خود رقم بزنید.
دوره آنلاین بازاریابی در شبکه های اجتماعی
هرآنچه درباره استفاده اثربخش از شبکههای اجتماعی برای بازاریابی باید بدانید
در این مقاله چند مورد از ابزارهای محبوب انتشار یا زمان بندی در شبکه های اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرند.
معرفی ابزارهای زمان بندی و انتشار پست خودکار در اینستاگرام
معرفی 15 مورد از بهترین ابزارهای انتشار و زمانبندی پست های شبکه های اجتماعی:
- Loomly
- AgoraPulse
- Promo Republic
- Hootsuite
- Buffer
- Sprout Social
- Tweet Deck
- SocialOomph
- MeetEdgar
- CoSchedule
- Tailwind
- Everypost
- Sendible
- Crowdfire
- Later
۱- معرفی ابزار Loomly
ابزار Loomly یک پلتفرم قدرتمند مدیریت شبکه های اجتماعی با رابط کاربری ساده و بصری است. این ابزار پس از 15 روز امکان استفاده به صورت آزمایشی، چهار نوع پلن قیمتی مختلف ارائه می دهد. پلن پایه ی این ابزار، برای مدیریت 10 یا کمتر از 10 شبکه اجتماعی، شامل پرداخت 20 دلار به صورت ماهانه می باشد و پلن پیشرفته که مبلغی حدود 228 دلار در ماه دارد، مجوز استفاده توسط 26 کاربر و 60 حساب شبکه های اجتماعی را به شما می دهد.

- پیش نویس
- در انتظار تایید
- نیاز به ویرایش
- تایید شده
- برنامه ریزی شده
- منتشر شده
طراحی و انتشار پست با این ابزار، دارای یک روند ساده است. شما می توانید طراحی یک پیام را از ابتدا شروع کنید یا از فیدهای RSS استفاده کنید که بطور خودکار، پیش نویسی از پست های مربوط به آن، ایجاد می شود. یکی دیگر از ویژگی های مفید Loomly، صفحه تعامل آن است که می توانید از طریق آن نظرات و پیام ها را مدیریت کنید.
2- معرفی ابزار AgoraPulse
AgoraPulse یکی دیگر از ابزارهای کاربردی می باشد که امکانات مناسبی جهت مدیریت شبکه های اجتماعی برای تیم ها و آژانس ها فراهم می کند. قیمت این ابزار، 4 پلن قیمت متفاوت دارد که از 39 دلار پرداخت ماهانه شروع می شود تا 239 دلار پرداخت ماهانه، که مناسب برنامه های سازمانی می باشد.

شما با داشتن یک صف یا یک برنامه منظم از محتوای خود (تقویم محتوایی مناسب)، می توانید محتوای مورد نظر را در بهترین زمان ممکن، در همه ی شبکه های اجتماعی خود ارسال کنید. هم چنین این امکان را به شما می دهد تا مجددا صف را بچینید یا پست ها را دوباره زمانبندی کنید.
ابزارهای تقویم شبکه های اجتماعی
داشتن تقویم شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین اصول فعالیت در این عرصه می باشد
3- معرفی ابزار Promo Republic
ابزار Promo Republic یک پلتفرم مدیریت رسانه های اجتماعی با طیف وسیعی از برنامه های تهیه شده از برنامه سولو، جهت استفاده شخصی از طریق برنامه پیشرفته، برای بیزنس های بزرگ و آژانس ها ارائه می دهد. برای خودکار سازی انتشار و زمانبندی محتوای خود در رسانه های اجتماعی می توانید از این ابزار استفاده کنید. همه پست ها و تصاویر خود را در یک تقویم انتشار رسانه های اجتماعی، که از قبل زمانبندی شده است، وارد کنید. آن ها به طور خودکار در چند رسانه اجتماعی که مشخص کردید، ارسال می شوند. این ابزار با فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین و پینترست ادغام می شود.

- Social Monitoring: برای مدیریت شهرت برند شما
- تبلیغات هوشمند: برای بهبود کمپین های تبلیغات اجتماعی
4- معرفی ابزار Hootsuite
Hootsuite به شما امکان می دهد تا پست ها را برای انتشار در زمان دلخواه خود در آینده زمان بندی کنید. با توجه به طرحی که انتخاب کرده اید، می توانید پست ها را به طیف گسترده ای از شبکه های اجتماعی خود ارسال کنید. Hootsuite از پلتفرم های بسیار زیادی، از جمله حساب های شخصی، صفحات تجاری و انواع دیگر فعالیت های اجتماعی پشتیبانی می کند.

5- معرفی ابزار buffer
buffer که یک مدل فریمیوم را اجرا می کند، جایی است که می توانید 10 بروز رسانی شبکه های اجتماعی را در آن به صورت رایگان زمان بندی کنید. همچنین با پرداخت یک برنامه می توانید زمان بندی نامحدودی را انجام دهید. این یک فرصت عالی برای یک فرد مبتدی است تا پی ببرد اتوماسیون رسانه های اجتماعی ارزش دارد یا خیر؟

چطور در بیو اینستاگرام بیش از یک لینک قرار بدهیم؟
معرفی ابزارهای ایرانی و خارجی
۶- معرفی ابزار Sprout Social
Sprout Social ابزاری برای زمان بندی محتوا و ارسال در شبکه های اجتماعی است. یکی از مزایای Sprout Social این است که شما می توانید با استفاده از آن علاوه بر این که پست ها و محتواهای مورد نظر خود را در شبکه های اجتماعی مختلف زمان بندی و ارسال کنید، تیم های بازاریابی می توانند به خوبی از آن برای همکاری بهتری با یکدیگر استفاده کنند، زیرا برای هر یک از اعضا می توان دسترسی های لازم را تنظیم کرد و دسترسی ویژه ای به مدیران بازاریابی، نویسندگان و دیگر افراد گروه قرار داد و تقویم محتوایی که برای شبکه های اجتماعی در نظر گرفته شده را به بهترین شکل پیش برد.

7- معرفی ابزار TweetDeck
اگر فقط به زمان بندی برای شبکه اجتماعی توییتر نیاز دارید، TweetDeck می تواند یک ابزار ایده آل باشد به خصوص این که رایگان است و برای استفاده از آن نیازی به پرداخت هزینه نیست. TweetDeck این امکان را به شما می دهد تا توییت های خود را در چند حساب توییتر تنظیم و زمان بندی کنید. توییتر به وضوح شایستگی را در TweetDeck مشاهده کرد، زیرا آن را در سال 2011 خریداری کرد.

8- معرفی ابزار SocialOomph
با SocialOomph می توانید حساب های توییتر خود را به صورت رایگان مدیریت کنید. ویژگی های این ابزار شامل زمان بندی توییت های شما، ردیابی کلمات کلیدی، ذخیره و استفاده مجدد از پیش نویس ها و موارد دیگر است. شما می توانید حداکثر پنج حساب توییتر (در صورت پرداخت هزینه به تعداد نامحدود) را اضافه و مدیریت کنید.

یکی از ویژگی های غیر معمول که در دسترس کاربران SocialOomph Professional است، به روز رسانی های خود مخرب (محدود به زمان) برای فیس بوک و توییتر است. این ویژگی به شما اجازه می دهد پس از مدت زمانی که خودتان انتخاب می کنید، به روز رسانی های توییتر و فیس بوک را ارسال کنید که به طور خودکار از حساب توییتر / فید فیس بوک شما حذف می شوند. همچنین می توانید به روز رسانی های مکرر را تنظیم کنید، که در فواصل منظم (ساعت، روز یا هفته) منتشر شوند، یا این که گزینه های متن جایگزین را ارائه دهید تا پست ها یکسان نباشد.
9- معرفی ابزار MeetEdgar
MeetEdgar بیشتر ابزارهای لازم را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید محتوای مختلفی را برای طیف وسیعی از شبکه های اجتماعی از جمله توییتر ، فیس بوک و لینکدین زمان بندی کنید. البته انتظار می رود که به زودی اینستاگرام و پینترست نیز به این ابزار کاربردی اضافه شود. از نظر فنی این ابزار Edgar نام دارد و صفحه وب یا اپلیکشین جایی است که شما می توانید (Edgar) را در ببینید و از آن ها استفاده کنید.

10- معرفی ابزار CoSchedule
CoSchedule راهی برای زمان بندی و سازماندهی بازاریابی شما فراهم می کند. برای یک اینفلوئنسر هستید، ممکن است هماهنگی وبلاگ و پست های اجتماعی شما کافی باشد. اما اگر دارای یک کسب و کار هستید، به احتمال زیاد فعالیتهای بازاریابی دیگری را نیز در نظر داشته باشید که نیاز به سازماندهی دارند. این ابزار حتی این امکان می دهد تا همه پروژه های خود را به صورت جداگانه ساماندهی کنید. زمان بندی رسانه های اجتماعی، تنها بخشی از ویژگی های CoSchedule است.

11- معرفی ابزار Tailwind
تمرکز Tailwind برای کمک به شما در بازاریابی بصری است. این ابزار خود را به عنوان (راه حل نهایی برای پیروزی در پینترست و اینستاگرام) توصیف می کند. این یک ابزار همه جانبه است که به شما امکان می دهد محتوا را پیدا کنید، پست ها را طبق برنامه ارسال کنید، بر مکالمات نظارت کنید، میزان دسترسی را تقویت کرده و نتایج را تجزیه و تحلیل کنید. از ویژگی های Tailwind این است که برچسب زدن و انتشار پست های پینترست و اینستاگرام را به صورت دلخواه برای بازاریابان آسان می کند. کاربران می توانند ترتیب پست خود را تغییر دهند تا از متنوع بودن آن ها مطمئن باشند.

12- معرفی ابزار Everypost
Everypost برای اشتراک گذاری محتوای تصویری در سراسر Facebook ، Twitter ، Google+ ، LinkedIn ، Pinterest و Tumblr مناسب است. شما می توانید برای ارسال محتوا در مناسب ترین زمان، زمان بندی های لازم را در این ابزار انجام دهید و آن ها را در پروفایل های شخصی و صفحات شرکت در دستگاه های iOS و Android و همچنین بستر وب سایت Everypost منتشر کنید.شما می توانید پست های خود را بطور همزمان و بدون ارسال پست تکراری، در همه شبکه های اجتماعی ارسال کنید. این به این معنی است که می توانید با استفاده از آنچه که در چندین سیستم شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارید، از Everypost برای بهینه سازی مطالب خود استفاده کنید. به عنوان مثال: می توانید هشتگ، عکس، فیلم یا موارد ذکر شده را برای تهیه یک پست برای هر شبکه اجتماعی اضافه کنید.

۱۳- معرفی ابزار Sendible
Sendible خود را به عنوان (ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی برای آژانس ها) توصیف می کند. در حالی که این برنامه متوسط 199 دلاری را در اختیار شما قرار می دهد. (برای رشد آژانس ها) به عنوان محبوب ترین برنامه خود برای سایر سازمان ها تأمین می شود، یک برنامه کوچک 99 دلار در ماه برای مشاغل کوچک، همراه با 299 دلار در ماه برای کسب و کارها و تیم های بزرگ.
با استفاده از این ابزار می توانید تقریباً به هر شبکه اجتماعی وصل شوید و همچنین مستقیماً در وبلاگ وردپرس، Medium ، Tumblr یا Blogger خود پست منشتر کنید. می توانید از ویژگی های هدف گذاری جغرافیایی Sendible برای رسیدن به بخش های خاصی از مخاطبان خود استفاده کنید. Sendible به شما کمک می کند فیلم ها را در توییتر، فیس بوک و یوتیوب بارگذاری کنید.

14- معرفی ابزار Crowdfire
Crowdfire نیز مدعی اولین برنامه مدیریت رسانه های اجتماعی است که از ارسال در TikTok پشتیبانی می کند. شما می توانید از Crowdfire برای ارسال پست در هر شبکه اجتماعی بزرگ و همچنین به اشتراک گذاری مطالب در وبلاگ، فروشگاه های آنلاین و سایت های ویدیویی از جمله YouTube و Twitch استفاده کنید.

Crowdfire یک ترتیب از مطالب را نگه می دارد و پست های شما را زمان بندی می کند تا در مواقع بهینه برای مخاطبان منتشر شود. حتی می توانید ترجیح دهید این زمان ها را خودتان تنظیم کنید. Crowdfire به شما این امکان را می دهد که بهترین زمان خود را به صورت دستی تنظیم کنید. همچنین یک صفحهنمایش در اختیار شماست که تعداد پستهایی را که هنوز برای هفته آینده ارسال نکردید، نشان می دهد. Crowdfire چهار برنامه را ارائه می دهد ، اعم از یک برنامه محدود (موثر برای آزمایش قابلیت های Corwdfire ، از طریق برنامه VIP 99.99 دلار در ماه) که تمام پیشنهادات Crowdfire را نشان می دهد.
۱۵- معرفی ابزار Later
Later به شما کمک می کند تا در شبکه های اجتماعی مختلف پست بگذارید اما تاکید اصلی آن بر اینستاگرام است. بر خلاف بسیاری از ابزارهای زمان بندی و ارسال در رسانه های اجتماعی، شما یک پست را در Later با یک تصویر آغاز می کنید. شما تصویر را در Later بارگذاری می کنید و سپس عنوان را ایجاد می کنید.

جمع بندی
در این مقاله 15 ابزار برای انتشار و زمانبندی پست ها و محتواهای مدنظر شما در شبکه های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت. این ابزارها به شما کمک می کنند تا محتواهای خود را در زمان مناسب طراحی کنید و سپس طبق تقویم محتوایی خود، آن ها را زمانبندی کنید. سپس این ابزار در زمان تنظیم شده، به صورت خودکار پست های شما را در شبکه های اجتماعی که مشخص کردید ارسال می کنند. می توانید یکی از این ابزار ها را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید و از این پس بدون نگرانی پست های خود را منتشر کنید و در نهایت نتیجه ی موثرتری را دریافت کنید.