چگونه کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنیم ؟

طراحی سایت

..چگونه کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنیم ؟..
طراحی سایت

چگونه کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنیم ؟

اول یک لیست از کلمه کلیدی انتخاب کنید اندازه کلمات کلیدی که در لیست قرار می دهید محدودیتی ندارد. سعی کنید در حدتوانتان از منابع مختلف استفاده کنید برای جمع آوری کلمات کلیدی مثلا میتوانید از سایتهای رقیب در یافتن ایده‌های مناسب برای کلمات کلیدی بهره بگیرید، غلط‌های املایی احتمالی را لحاظ کنید و عبارت‌های دو، سه و چهار کلمه‌ای را نیز در کلمات کلیدی خود بگنجانید. برای بهینه سازی سایتتان و سئو سایت خود کلمات کلیدی را دست کم نگیرید این کلمات کلیدی در سئو نقش مهمی را ایفا میکنند پس این کلمات را با بی دقتی انتخاب نکنید و واقعا برای آنها زمان بگذارید. لیست اولیه کلمات کلیدی شما می‌تواند در حدود 300 یا 400 کلمه و عبارت را شامل شود کاما این حجم از کلمات کلیدی برای تازه کاران خوب به نظر میرسد نه برای افراد حرفه ای در انتخاب کلمات کلیدی حال بیایید بهترین کلمات کلیدی را بشناسیم !

بهترین کلمه کلیدی و انتخاب آن

اول از همه باید کلمات کلیدی را مرتب کنید ، بله کلمات کلیدی که انتخاب کرده اید را و آنها را در لیست قرار داده اید را باید مرتبط کنید اما بر اساس چه چیزی باید این کلمات را مرتب کنیم ؟شما این کلمات کلیذدی را بر اساس شاخص بازدهی مرتب میکنید سپس همانطور که قبلا اشاره کردیم اگر شاخص کلمه کلیدی شما بالا باشد نشان دهنده بالابودن قدرت سایت شما و انتخاب بهتر کلمات کلیدی است و این به شما میگویید که شما در انتخاب کلمات کلیدی خود موفق بوده اید .شما برای افزایش بازدید سایتتان از موتورهای جستجو نیاز به کلمات کلیدی زیادی ندارید. ۵ کلمه کلیدی برتر را انتخاب کنید و به آنها رنگ سبز دهید سپس ۳۰ کلمه کلیدی مناسب بعدی را انتخاب کرده و با رنگ زرد مشخص کنید و ۶۵ کلمه کلیدی بعدی را بعنوان مکمل با رنگ قرمز متمایز کنید.

کلمه

بعد از انجام این کارها شما یک لیست خوب از کلماعت کلیدی را خواهید داشت که رنگ سبز را بعنوان اولین انتخاب، رنگ زرد را بعنوان گزینه بعدی و رنگ قرمز را تنها در موارد خاص بکار بگیرید.

لیست کلمات کلیدی مناسب سایتمان را چگونه انتخاب کنیم ؟

اگر میخواهید کلمه کلیدی مناسب برای سایت خود انتخاب کنید ابتدا باید به این نکته توجه کنید که انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو در واقع قلب سئو بوده و اکثر شکست ها در پروژه به خاطر انتخاب کلید واژه نامناسب یا بسیار سخت اتفاق می افتد.

کلمه

روش های زیادی موجود دارد که شما میتوانید از سایت خود کلمه کلیدی را استخراج کنید . اما این به این معنی نیست که تمام این روش ها باعث شوند ما بهترین کلمات کلیدی برای سئو را انتخاب کنیم؟ برای انتخاب کلمات کلیدی سئو و همین طور یافتن بهترین کلمات کلیدی برای انجام سئو، می باید با انواع کلمات کلیدی آشنا شویم.

در واقع می توان گفت مهم ترین امر قبل از انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو ، آشنایی با انواع حالت های کلمات کلیدی می باشد. به صورت کلی آن ها را می توان در سه دسته کلی زیر قرار داد:

کلمه کلیدی نیاز محور

این نوع کلمات کلیدی بر اساس نیاز کاربران جستجو می شوند مهم ترین هدف از جستجوی این نوع کلمات در گوگل یا سایر موتورهای جستجو تقریبا بالای 90% فقط خرید محصول یا خدمات است . این نوع کلمات بیش از سه کلمه می باشند و تقریبا حجم جستجوی پایینی دارند مثلا خرید لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل RA008 – A دلیل اصلی پایین بودن حجم جستجوی این نوع کلمات دقیقا نیاز محور بودن آنها است چون کسی که لپ تاب نمی خرد هیچ وقت کلمه ی لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل RA008 – A را جستجو نمی کند و این نوع کلمات فقط توسط خریداران واقعی جستجو می شوند. توجه داشته باشید که علی رغم پایین بودن حجم جستجوی پایین این نوع کلمات کلیدی در مورتورهای جستجو بیشترین نرخ تبدیل بازدیدکنندگان سایت به خریداران را این نوع کلمه ها و عبارت تشکیل می دهند.

کلمه ی کلیدی اطلاعاتی

این نوع کلمات همانطور که از اسمشان پیداست اطلاعاتی هستند یعنی اطلاعاتی را پیرامون یک موضوع در اختیار کاربران قرار می دهند و عموما از یک یا دو کلمه تشکیل می شوند مثلا فتوشاپ یا عکاسی پس زمانی که کاربران این نوع کلمات را در اینترنت جستجو می کنند هدفشان خرید محصول یا خدمات خاصی نیست صرفا به دنبال اطلاعاتی پیرامون موضوع هستند شاید بعدا بخواهند فتوشاپ یا عکاسی را یاد بگیریند اما در حال حاضر هدفمند و پولساز نیستند! .

این نوع کلمات بیشترین حجم جستجو در اینترنت را در حوزه های خاص به خود اختصاص می هند و عموما در ابتدای پروژه های بیهنه سازی سایت انتخاب مناسبی نیستند!. چون نرخ تبدیل بسیار پایینی علی رغم حجم جستجوی بسیار بالا دارند و همچنین به شدت رقابتی هستند و ریسک پذیری بالایی دارند و احتمال شکست پروژه های سئو با این نوع کلمات تقریبا بالای 90 درصد است . اگر هم بتوان در این نوع کلمات رتبه هایی خوبی گرفت همانطور که گفتم چون هدفمند نیستند تقریبا نرخ تبدیل خیلی پایینی خواهد داشت.

کلمه کلیدی محصول محور

این نوع کلمات همانطور که از اسمشان پیداست پیرامون یک محصول اطلاعاتی را به کاربر می دهند و این یعنی وقتی کاربر می خواهد اطلاعاتی را پیرامون یک محصول به دست آورد عموما این نوع کلمات را در موتورهای جستجو سرچ می کند در این نوع کلمات کاربر می خواهد خرید کند اما تصمیم قطعی برای خرید را نگرفته است این نوع کلمات بین دوتا چهار عبارت را شامل می شوند یک کلمه ای نیستند! شاید بیشتر از چهار کلمه باشند مثلا لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل RA008 – A همانطور که مشاهده می کنید بیش از یک کلمه و حتی چهار کلمه است اما محصول محور است.

این نوع کلمات عموما دارای نرخ تبدیل مناسبی نسب به کلمات اطلاعاتی هستند و تقریبا حجم مناسبی از جستجو را دارند نه بیشتر نه کمتر نسبت به کلمات اطلاعاتی شاید نسبتی بین 1 به 4 یا 1/4 . با توجه به اینکه این نوع کلمات محصول محور هستند می توانند حجم مناسبی از بازدید کنند گان تقربا هدفمند وارد سایت کنند.

پس بر اساس ماهیت کلمات کلیدی در سئو اولویت در بهینه سازی با کلمات نیاز محور , محصول محور و در اخر اولویت با کلمات اطلاعاتی است

28
12 تیر 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

17635
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

3298
27 آذر 1398
طراحی سایت

دلایل موفقیت دیجی کالا

یکی از موفق ترین استارت اپ های ایران در دهه ی اخیر سایت دیجی کالا بوده است . به طوری که به جرئت می توان گفت این سایت بزرگ‌ ترین خرده‌ فروشی اینترنتی خاورمیانه است . اقایان محمدی در سال 1384 تصمیم راه اندازی این وب سایت گرفتند و در سال 85 این برند با نام فعلی ” دیجی کالا ” پایه گذاری گردید . مدیران این پروژه با این هدف او...

2830
22 اردیبهشت 1398