چگونه یک اینفوگرافیک مؤثر ایجاد کنیم

طراحی سایت

..چگونه یک اینفوگرافیک مؤثر ایجاد کنیم..
چگونه یک اینفوگرافیک مؤثر ایجاد کنیم
طراحی سایت

چگونه یک اینفوگرافیک مؤثر ایجاد کنیم

 

برای دسترسی آسان به یادگیری ، هیچ چیزی مثل اینفوگرافیک ، جذاب و دیدنی نیست. حتی در زمان های بسیار دور به شکل نقشه همراه انسان بوده است و پروسه یادگیری را آسان می کرد. دقیقاً مثل نقشه دزدان دریای که ترفند های زیادی به‌صورت مرحله ای در خودش داشته است.
دقیقاً یک اینفوگرافیک چیست و چه هدفی  دارد و کجا یک اینفوگرافیک واقعاً لازم است؟ چطور می توان بهترین شکل ممکن یک اینفوگرافیک را ساخت ؟ ایجاد آن چه مراحلی دارد ؟ تمام سؤالاتی است که می خواهیم برای ایجاد اینفوگرافیک مؤثر داشته باشیم را بررسی کنیم.

اینفوگرافیک چیست وچه هدفی دارد

اینفوگرافیک به معنی گرافیک اطلاع‌رسان ، نمایش تصویری از داده‌ها است که معمولاً، بازاریابان به‌عنوان تبلیغ محصولات خود از آن استفاده می‌کنند. یک ابزار تصویری سریع و آسان است که بدون نیاز به خواندن زیاد ، اطلاعات کافی و خلاصه به کاربران می دهد. از آنجا که ۹۰٪ اطلاعات منتقل شده به مغز بصری هستند ، اینفوگرافیک یک روش قدرتمند برای آموزش فردی در مدت زمان کوتاه به حساب می آید چون می تواند درک داده ها را آسان کند و حتی ۳۰ برابر بیشتر از یک متن قابل فهم باشد.

اولین اینفوگرافیک جهان

اولین نمونه اینفوگرافیک جهان در قرن یازدهم ایجاد شد که مکانیسم حرکت سیارات در آسمان را نشان می داد. در حدود قرن ۱۸ بود که اینفوگرافیک ها به طور کاملتری استفاده شدند. شاید به دلیل اینکه تا قبل از آن ، داده های زیادی جمع‌آوری نشده بود و به اندازه الآن اطلاع‌رسانی وجود نداشت. تنها نمونه‌ای که در این دوره از زمان که هنوز مورد استفاده قرار می گیرد، جدول زمانی از حالت چهره های تاریخی است که توسط جوزف پریستلی ایجاد شده است ، تعداد این افراد نزدیک به ۲۰۰۰ نفر بود.

چرا ازاینفوگرافیک استفاده کنیم  

بیشتر وقت ها ما نمی دانیم چه چیزی بر روی مخاطبانمان تاثیر می گذارد. مثلا وقتی محتوای ایجاد می کنید، تمام سعی خود را برای ارتقای آن انجام می دهید. حال اگر این محتوا طولانی باشد و بخواهید آن را به عنوان یک مرجع بی نظیر حفظ کنید، اینفوگرافیک راهکاری عالی برای شما خواهد بود. کاربران هر موقع که بخواهند به آن سر میزنند ، با یک نگاه دوباره تمام اطلاعات در ذهنشان می آید. در نهایت ، کسب و کار شما را کاربردی می دانند و حتی برند شما در ذهنشان می ماند. موارد پایین اهمیت اینفوگرافیک را برای شما بیان می کند.

اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی

اینفوگرافیک برای اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی و وبلاگ ها بسیارعالی است. هنگامی که شما به ایجاد واشتراک گذاری موارد آموزنده بپردازید ، مخاطبان راحت تر با شما ارتباط برقرار می کنند و با اشتراک گذاری دوباره این زنجیره ادامه پیدا می کند. مطمئن باشید مخاطبان با اشتراک گذاری اینگونه موارد از شما قدردانی می کنند.

مطالعه راحت تر

اگر محتوای شما وظیفه اطلاع رسانی و مشارکت خود را در کمتر یک دقیقه انجام دهد ، احتمال مطالعه آن بشدت افزایش می یابد و افراد بیشتری با محتوای شما درگیر می شوند. چون کاربران می خواهند اطلاعات را با کارآمدترین روش دریافت کنند و وقت کمتری را برای یادگیری بگذارند.

نشان دادن تجربه و مدیریت

اگر شما محتوای ارزشمند با یک اینفوگرافیک خوب نشان بدهید منبع معتبری دریک زمینهٔ مشخص محسوب می شوید. مطمئناً بقیه مطالب شما بیشتر مرورمی شود و حتی ممکن است محتوای شما در چارچوب بین المللی هم بررسی شود. البته محتوای شما باید خلاقانه ارائه شود وگرنه اینفوگرافیک که هیچ چیز جدیدی به دانش مخاطبان شما اضافه نکند ، هیچ فایده ای ندارد. خاص باشید و تجربه خود را تا حد امکان نشان دهید.

در چه زمینه هایی از اینفوگرافیک استفاده می شود؟ 

بهترین اینفوگرافیک ها می توانند حتی از داده های خسته کننده ، اطلاعات پیچیده یا یک جدول زمانی گیج کننده باشند. البته ممکن است محتوای شما برای تبلیغ برند از اینفوگرافیک استفاده کند تا بتواند مخاطبان را جذب کند. طراحی شما باید از داده های جالب خنده دار ، هوشمندانه ، واضح و هیجان برانگیز استفاده کند. مثل یک داستان یا یک ایده تصاویر را به هم مرتبط کند، در مدت کوتاه مخاطب را به جواب برساند.

  • ایجاد یک خط زمان (Time line) داستان تجاری ، رزومه تاریخی برند ، توسعه یک روند ، داستان ایجاد محصول و البته داستان اشخاص مهم
  • مقایسه مردم ، نظرات ، اتفاقات ، مکان ها برای نشان دادن تفاوت های دو موضوع مختلف
  • آموزش موضوعی خاص

چه چیزی باعث ایجاد اینفوگرافیک عالی شود؟

یک اینفوگرافیک زمانی عالی بنظر می آید که از لحاظ گرافیکی ارزش و کیفیت بالایی داشته باشد و بتواند بیان اطلاعات لازم را آسان کند. زمانی که یک کاربر می خواهد اینفوگرافیک شما را به اشتراک بگذارد کمی از کیفیت تصویر گرفته می شود، پس بهتر است هر چه می توانید کیفیت بالایی را ارائه کنید که حتی در سمینار هم قابل استفاده باشد. بعضی از اینفوگرافیک ها موضوع را پیچیده تر می کند و آن را معماگونه جلوه می کند ولی یک طرح ساده مخاطبان بیشتری را به خود جلب می کند.

۴ مرحله برای ایجاد یک ایفوگرافیک کامل

۱- ایده های مختلف خود را متناسب با تجارت جمع کنید

ایده های خود را با مطالب جدید و اطلاعات پیرامون کسب و کار خود پیدا کنید، مثلاً با ۸ تا ۱۰ ایده شروع کنید. تحقیق کنید ببینید آیا اینفوگرافیک دیگری وجود دارد که ایده شما را پوشش دهد و بتوانید اطلاعات جدیدی داشته باشید.

۲- تحقیق ، برنامه ریزی و نوشتن

بعد ازاینکه تصمیم گرفتید روی چه ایده ای کار کنید ، باید داده های ایفوگرافیک خود را مشخص کنید سپس برای ابتدا تا انتهای اینفوگرافیک خود داستانی طرح کنید و همه اطلاعات و تصاویر را برای ادغام آماده کنید. ساختار تصویری که قرار است طراحی کنیم باید واضح و منطقی باشد و بتواند به بهترین وجه ممکن با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

۳- رنگ و فونت مناسبی را انتخاب کنید

رنگ ها می توانند تا ۸۵% روی خرید مردم تأثیر بگذارند و با دیدن سه ثانیه تبلیغ می توانند براساس رنگ تصمیم خود را بگیرند. به همین دلیل رنگ می تواند روند بازدید های شما را تغییر دهد پس ذوق هنری خودتان را با انتخاب رنگ های پرجنب و جوش نشان دهید. البته انتخاب فونت بر خوانایی اینفوگرافیک شما تأثیر می گذارد و می تواند اطلاعات را مبهم کند.

۴- جهت گیری اینفوگرافیک

اغلب وب سایت ها جهت گیری عمودی را نظر می گیرند ( ترتیب نگاه کردن همیشه از بالا به پایین است ) و با ایجاد یک نقطه کانونی مسیر ذهنی ترتیب موارد مختلف را ایجاد می کنند. یک جهت گیری متفاوت می تواند ، کاربران شما را کنجکاو کند. اگر همراه جهت گیری خود رنگ را نیز تغییر دهید به این مسیر ذهنی نیز کمک کردید.

29
10 اردیبهشت 1399
    ..نظرات..
    ..مقالات پربازدید..
    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام
    طراحی سایت

    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

     آموزش قرعه کشی در اینستاگرام با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

    14167
    24 فروردین 1398
    دلایل موفقیت دیجی کالا
    طراحی سایت

    دلایل موفقیت دیجی کالا

    یکی از موفق ترین استارت اپ های ایران در دهه ی اخیر سایت دیجی کالا بوده است . به طوری که به جرئت می توان گفت این سایت بزرگ‌ ترین خرده‌ فروشی اینترنتی خاورمیانه است .اقایان محمدی در سال 1384 تصمیم راه اندازی این وب سایت گرفتند و در سال 85 این برند با نام فعلی ” دیجی کالا ” پایه گذاری گردید .مدیران این پروژه با این هدف او...

    2054
    22 اردیبهشت 1398
    bit.ly چیست ؟
    طراحی سایت

    bit.ly چیست ؟

    بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند.علت استفاده از...

    2002
    27 آذر 1398