چگونه یک تیم دیجیتال مارکتینگ داشته باشیم ؟

سئو

..چگونه یک تیم دیجیتال مارکتینگ داشته باشیم ؟..
سئو

چگونه یک تیم دیجیتال مارکتینگ داشته باشیم ؟

داشتن یک تیم دیجیتال مارکتینگ حرفه ای و کاربلد می تواند در موفقیت سایت و کسب و کار شما بسیار موثر باشد.

تیم دیجیتال مارکتینگ باید چه شرایطی داشته باشد؟ 

در قدم اول باید با دیجیتال مارکتینگ آشنا شویم و سپس برای حرکت در این مسیر یک تیم دیجیتال مارکتینگ خوب و فعال را برای خود انتخاب نماییم. آشنایی با تیم و خدمات دیجیتال مارکتینگ در سئو روز

باید بدانید که تیم شما باید سرشار از انرژی و فعال باشد و همچنین از علم روز در این زمینه با اطلاع باشد تا بتواند گوی سبقت را از دست رقیبان برباید.

تعریف دیجیتال مارکتینگ

کلمه دیجیتال مارکتینگ یا به مفهوم ساده تر همان بازاریابی دیجیتال، در واقع زیر مجموعه ای از بازاریابی و مدیریت تبلیغات می باشد که در دنیای دیجیتال و اینترنت به آن پرداخته می شود

و این به دلیل گسترش فناوری و در نتیجه میزان زمان آنلاین افراد در کارهای مختلف است که توانسته زمینه ای را برای کسب و کار جدید فراهم آورد. مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست در سئو روز را بخوانید .

استفاده کاربران از فضای مجازی و استفاده از اینترنت برای حل هرگونه مشکل و یافتن جواب هر سوالی پله ای رو به جلو در دنیای تجارت شده است.

در ادامه بیشتر در رابطه با این مطلب مهم و اساسی صحبت خواهیم کرد.

آیا برای داشتن مارکتینگ خوب به یک تیم نیاز است؟

در مسیر کسب و کار اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ با موانع و مشکلات بی شماری مواجه خواهید شد که شاید برخی از آنها قابل پیش بینی نباشند.

برای هرچه سریعتر حل کردن این مشکلات و قدم برداشتن رو به جلو، بهتر است یک تیم جوان و پر انرژی کنار خود داشته باشیم.

تیمی که به طور کامل با سیستم دیجیتال و بازاریابی دیجیتال آشنا باشد.

برای استفاده بهینه از این دنیای الکترونیک بهتر است که در کنار خود از یک تیم حرفه ای و فعال استفاده کنیم، تیمی که به مشکلات و مسائل این مسیر آشنا بوده و با کمک استعداد و در کنار آن خلاقیت خود، به سرعت بتواند آنها را برطرف نماید.

البته نباید فراموش کرد که برای بدست آوردن نتیجه بهتر، تیم دیجیتال مارکتینگ انتخابی شما باید از دانش فنی روز بهره مند باشد و در عین حال آزادی عمل را نیز داشته باشد تا بتواند به صلاح دید خود و در راستای اهداف کسب و کار شما وارد عمل شود.

تیم دیجیتال مارکتینگ به چه کسانی نیاز دارد؟

آیا هر فردی می تواند برای این تیم مفید باشد و یا باید افراد خاص با سطح نگرش و سواد خاصی را در این حوزه وارد کار کرد؟ در جواب این پرسش باید گفت که:

  • در درجه اول به یک مدیر نیاز است
  • ناظر اجرایی
  • کارشناس گوگل
  • کارشناس سئو
  • کارشناس محتوا
  • کارشناس شبکه های اجتماعی
  • فردی آشنا به تبلیغات آنلاین
  • تحلیلگرهای دیتا
  • برنامه نویسان زبده
  • و همچنین گرافیست های حرفه ای

اینها تعدادی از افرادی هستند که به عنوان یک تیم دیجیتال مارکتینگ باید در کنار هم و با هم همکاری داشته باشند.

تمرکز تیم دیجیتال مارکتینگ انتخابی باید بر روی بازار هدف باشد که می تواند به نتیجه بهینه ختم شود.

خصوصیات تیم دیجیتال مارکتینگ

اولین سوالی که در این راستا به ذهن ما می رسد این است که آیا تیم انتخابی ما باید خصوصیات خاصی داشته باشد. جواب مثبت است.

به زبان ساده، یک تیم حرفه ای در این زمینه باید به کار بسیار متعهد باشد و مفید و کارآمد کار کند و احساس کند که خود، مالک کسب و کار است.

این موضوع و این احساس مالکیت باعث ایجاد حس دلسوزی بیشتر برای کار و باعث انگیزه و تلاش بیشتر برای رسیدن به هدف و موفقیت در دنیای دیجیتال مارکتینگ خواهد شد.

مزیت دیگر برای کمک گرفتن از تیم خوب و حرفه ای پایین آمدن هزینه های کار می باشد.

هرچه تیم ما حرفه ای تر باشد، مشکلات در زمان کوتاه تری حل و فصل شده و سرعت حرکت رو به جلو ما بالاتر می رود.

یکی از نکات مهم استقلال است، بدین معنا که بهتر است تیم استقلال لازم را داشته باشند و در عین حال که در راستای هدف مشترک با شما پیش می رود، به کار نیز تسلط کامل داشته باشند.

استقلال به این مفهوم که در زمان نیاز خود بتواند تصمیم گیری کرده و مسیر درست را انتخاب نماید.

در نهایت و در مراحل تکاملی کار، افراد تیم شما باید مدیریت محتوا و مدیریت کتابخانه دیجیتال، تحقیق و توسعه وب، قابلیت تحلیل داده ها، مدیریت فناوری و از همه مهمتر توانایی جذب مخاطب را که قطعا در سئو سایت شما موثر است را، داشته باشد. 

آیا چارچوب خاصی برای تیم دیجیتال مارکتینگ باید وجود داشته باشد

در زمینه بازاریابی در کتاب ها، قوانین و مدل ها و همچنین چارچوب هایی تعریف شده است اما در زمینه دیجیتال مارکتینگ به دلیل گستره زیاد آن شاید نتوان یک چارچوب تئوریک را به صورت قانون و کلیت، بیان کرد.

تنها و تنها باید به این نکته اشاره کرد که در بازاریابی محتوا باید دارای مهارت لازم، ذهنیت بازاریابی و همچنین آشنایی فرهنگی باشیم تا بتوانیم به موفقیت نزدیک شویم.

شاید بتوان این سه مورد را چارچوبی برای شروع کار تیم دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفت.

در بخش مهارت باید بگوییم که هر کدام از اعضا باید دارای مهارت استراتژی و برنامه ریزی، تولید محتوا و همچنین ویراستاری باشند که در واقع از مهارت های اولیه خواهد بود.

هرچه بیشتر پیشرفت کنید تیم شما به مهارت های دیگری مانند مدیریت شبکه اجتماعی و سئو نیاز پیدا خواهد کرد.

داشتن تنها یک مهارت در مارکتینگ کافیست؟

شاید برای برخی از افراد در این حوزه این باور پیش بیاید که پس برای جذب نیرو در تیم دیجیتال مارکتینگ، داشتن یک مهارت در سطح بالا برای هر فرد کافی خواهد بود.

اما باید بگوییم که این نکته بسیار حساسی است و بهتر است هر شخصی را تنها و تنها به دلیل داشتن یک مهارت در بخش تیم بازاریابی استخدام نکنیم.

زیرا هر فردی در تیم دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کند، در حوزه های تکمیلی نیز باید اطلاعات لازم را داشته باشد.

به طور مثال ما تنها به صرف اینکه یک فرد گرافیست است نباید آن را جذب کنیم زیرا در دنیای مدرن امروز این شخص علاوه بر اینکه باید گرافیک را به خوبی بداند، باید به طراحی های وب و دنیای دیجیتال و شبکه های اجتماعی هم اشراف داشته باشد و یا افرادی که مطلب برای محتوای سایت می نویسند باید در رابطه با بهینه سازی در موتورهای جستجو نیز مطلع باشند.

مقالات کاربردی بیشتر را در قسمت آموزش دیجیتال مارکتینگ دنبال کنید❤

منبع : seorooz  |  
56
2021-03-06 12:22:12
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

22771
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

8448
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

7212
27 آذر 1398