کاربران چقدر به نتایج سرچ در گوگل اطمینان دارند؟ (تحقیق سال 2020)

سئو

..کاربران چقدر به نتایج سرچ در گوگل اطمینان دارند؟ (تحقیق سال 2020)..
کاربران چقدر به نتایج سرچ در گوگل اطمینان دارند؟ (تحقیق سال 2020)
سئو

کاربران چقدر به نتایج سرچ در گوگل اطمینان دارند؟ (تحقیق سال 2020)

گوگل همیشه اولین و آخرین یار وفادار ما در پاسخ به سوال هایمان بوده اما آیا تابحال به درستی پاسخ دریافتی از گوگل شک کرده اید؟

تحقیقات سرچ گوگل در سال 2020

تحقیقات سرچ گوگل در سال 2020پر واضح است که مهم ترین ماموریت و الویت گوگل رساندن محتوای با کیفیت به دست مخاطب است. در تمام سال های گذشته که گوگل در حال فعالیت است، تلاشش را بر این گذاشته است که محتوایی که به دست مردم می رساند دقیق، معتبر و قابل اطمینان باشند. این تلاش ها خصوصا از زمان انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا به اوج خودش رسید و گوگل منابع فکری و مالی زیادی وقف معتبر بودن موتور جستجویش کرد.

تقریبا اواسط سال پیش بود که گوگل یک مقاله ۳۰ صفحه ای در رابطه با ساز و کار اعتبار سنجی محتواهای ورودی اش منتشر کرد و در آن توضیح داد که چطور در سرچ گوگل، یوتیوب، اخبار گوگل، تبلیغات و در کل هر محصول مرتبط با گوگل با اطلاعات غلط مبارزه می کند. در این مقاله به تحقیقی می پردازیم که امسال یعنی سال ۲۰۲۰ توسط کمپانی ماز انجام شده و در آن میزان اعتماد کاربران به نتایج گوگل مورد بررسی قرار گرفته است.

بررسی سرچ های گوگل (تحقیق سال ۲۰۲۰)

پنل دانش گوگل (knowledge panel)

به احتمال زیاد پیش آمده عبارتی را در گوگل سرچ کنید و در قسمت سمت راست صفحه ی جستجو باکسی را دیده باشید که مشخصا توضیحاتی در مورد عبارت سرچ شده شما داده است.

این دقیقا همان قابلیتی است که گوگل از آن با نام Knowledge panel یا همان پنل دانش یاد می کند و کارش این است که بدون اینکه کاربر نیازی به باز کردن لینک داشته باشد، در پنل سمت راست صفحه جوابش را در سریع ترین زمان بگیرد. البته این ویژگی در برخی موارد ممکن است پاسخ دلخواه شما نباشد و حتی شما را به اشتباه بیندازد. در مقاله ۳۰ صفحه ای گوگل اشاره شده که بیشترین تمرکز روی همین پنل دانش است تا بتواند اطلاعات موثق تری در اختیار کاربر قرار بدهد.

وبینار آشتی با گوگل (جستجوی پیشرفته)

وبینارهای رایگان دیجیتال مارکتینگ ویژه بحران کرونا

فیچر اسنیپت (Featured snippet)

یکی دیگر از ویژگی های گوگل فیچر اسنیپت است که احتمالا با آن آشنا هستید. در این روش گوگل محتوای وب سایت را مستقیما در صفحه اول نتایج و در بالاترین قسمت قرار می دهد و به صورت موردی به پرسش شما جواب می دهد.

در مقاله ی ۳۰ صفحه ای گوگل در مورد فیچر اسنیپت توضیح داده شده و گفته شده در مواردی که محتوا خطرناک، خشونت آمیز، نژاد پرستانه و تنفر آمیز و یا در زمینه های پزشکی و علوم و تاریخی باشد در فیچر اسنیپت قرار نمی گیرد. البته به این معنا هم نیست که هر مطلبی که در فیچر اسنیپت قرار می گیرد کاملا درست و دقیق و بدون خطا است.

گوگل در سال ۲۰۱۸ تقریبا ۱۲% سرچ هایش را به فیچر اسنیپت اختصاص داده بود و این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۱۶% رسیده این نشان می دهد گوگل در حال افزایش فیچر اسنیپت هاست و همین می تواند فرصتی برای سئو وب سایت ها باشد.

با تمام تفاسیر بحث بر سر موثق بودن اطلاعات گوگل همیشه جنجال برانگیز بوده و هیچ وقت تمامی نداشته است. در این راستا کمپانی ماز در سال ۲۰۲۰ تحقیقاتی انجام داده است تا متوجه شود کاربران در مورد موثق بودن اطلاعات گوگل چه فکری می کنند و تا چه میزان به آن اطمینان دارند. در ادامه در مورد این تحقیقات بیشتر توضیح می دهیم.

تحقیقات کمپانی ماز در ارتباط با اطمینان کاربران به نتایج گوگل

در این تحقیقات ۱۱۰۰ کاربر شرکت کردند که ۷۰% آن ها در آمریکا، ۲۱% در هند و ۵% در اروپا زندگی می کردند. ۶۳% کاربران سنی از حدود ۱۸ سال تا ۳۵ سال داشتند و ۱۷% هم بالای ۴۶ سال سن داشتند. در این تحقیق به سوال هایی که از کاربران در مورد اطمینان به پاسخ دریافتی از گوگل پرسیده شده امتیاز ۱ تا ۵ داده شده که یک کمترین میزان اعتماد و ۵ بیشترین میزان اعتماد در نظر گرفته شده است.

یافته های تحقیق

اعتماد بیشتر کاربران در زمینه های پزشکی، سیاسی، مالی و قانونی

در قسمت اول تحقیق از کاربران پرسیده شد که تا چه میزان تصمیمات مالی، سیاسی، پزشکی و قانونی شان را بر حسب پاسخ هایی که از گوگل دریافت می کنند می گیرند؟

تقریبا ۵۱% شرکت کننده ها ابراز کردند که “خیلی سریع” و یا “اغلب” تصمیمات مهم زندگی شان را بر اساس پاسخی که از گوگل دریافت می کنند می گیرند. ۳۹% اقرار کردند تصمیمات قانونی می گیرند و ۴۶% هم گفتند تصمیمات مهم پزشکی شان را از گوگل دریافت می کنند. تنها ۱۰ تا ۱۳% شرکت کننده ها با پاسخ دریافتی از گوگل مخالف بودند و ابراز کردند که تحت هیچ شرایطی تصمیمات مهم را از نتایج گوگل جستجو نمی کنند.

جمع بندی

در این مقاله به مسئله ی میزان موثق بودن اطلاعات دریافتی از گوگل پرداختیم و تحقیقاتی که توسط ماز از یک گروه ۱۱۰۰ نفره انجام شده بود را بررسی کردیم. نتیجه این تحقیقات نشان داد افراد جوان به اطلاعاتی که از گوگل می گیرند اعتماد بیشتری دارند در حالی که بیشتر افراد مسن اطلاعات دریافتی از گوگل را غیر موثق می دانند و تمایل دارند برای پاسخ پرسش خود جستجوی بیشتری انجام بدهند.

لطفا امتیاز دهید
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

35
22 اردیبهشت 1399
    ..نظرات..
    ..مقالات پربازدید..
    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام
    طراحی سایت

    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

     آموزش قرعه کشی در اینستاگرام با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

    14069
    24 فروردین 1398
    دلایل موفقیت دیجی کالا
    طراحی سایت

    دلایل موفقیت دیجی کالا

    یکی از موفق ترین استارت اپ های ایران در دهه ی اخیر سایت دیجی کالا بوده است . به طوری که به جرئت می توان گفت این سایت بزرگ‌ ترین خرده‌ فروشی اینترنتی خاورمیانه است .اقایان محمدی در سال 1384 تصمیم راه اندازی این وب سایت گرفتند و در سال 85 این برند با نام فعلی ” دیجی کالا ” پایه گذاری گردید .مدیران این پروژه با این هدف او...

    2018
    22 اردیبهشت 1398
    bit.ly چیست ؟
    طراحی سایت

    bit.ly چیست ؟

    بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند.علت استفاده از...

    1957
    27 آذر 1398