کامنت مارکتینگ چیست؟

سئو

.. کامنت مارکتینگ چیست؟..
سئو

 کامنت مارکتینگ چیست؟

هر کسی می تواند نظرش را درباره پست های وبلاگ شما بدهد. اما این معنای دقیق کامنت مارکتینگ نیست!

به عقیده اکثر بازاریابان دیجیتال، نظرات کاربران در مرحله اول یک تکنیک لینک سازی است تا یک استراتژی واقعی بازاریابی.

با این وجود، کامنت مارکتینگ حقیقی به معنی اشتراک گذاشتن نظرات، ایده های معنادار در تالارهای گفتگوی افراد همفکر به منظور ایجاد ارتباط، پیش بردن تعاملات و در تیررس قراردادن افراد می باشد.

کامنت گذاشتن در وبلاگها نه تنها هویت شما را برای سایر افراد به نمایش می گذارد، بلکه امکان حضوری پر قدرت را برای شما به ارمغان می آورد که منجر به افزایش ترافیک و ورود لید به سایت شما برای ماه ها و یا حتی سال ها می شود.

تاثیر کامنت گذاری در سئو سایت بسیار موثر بوده و باعث افزایش رتبه سایت شما خواهد شد.

بازاریابی از طریق نظرات کاربران دربرگیرنده بسیاری از موارد مربوط به بازاریابی آنلاین است که با یک استراتژی واقعی می تواند بهترین عملکرد را به دنبال داشته باشد. استراتژی های بازاریابی دیجیتال رو بخونید.

در این محتوا ضمن تعریف کامنت مارکتینگ، قصد دارم تکنیک های کاربردی و موثر این نوع بازاریابی را به شما معرفی کنیم. تعریف انواع بازاریابی رو حتما بخونید.

کامنت مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیدگاه یا Comment Marketing نوعی از بازاریابی دیجیتال است که با هدف دریافت نظرات کاربران در صفحات مختلف و ایجاد تعامل با آنان صورت می گیرد.

این موضوع سبب ارتقا رتبه در نتایج جستجو و در نتیجه افزایش بازدیدکنندگان و فروش بیشتر محصول یا خدمات شما می شود.

علاوه بر این، کامنت مارکتینگ تاثیر زیادی در ایجاد ارتباط عمیق با مخاطبان وب سایت دارد.

همانطورکه گفته شد بازاریابی دیدگاه در پلتفرم های متنوعی نظیر سایت، وبلاگ و شبکه های اجتماعی قابل اجرا است. اما در این مقاله از سئو روز، ما در مورد پیاده سازی ایمیل مارکتینگ در سایت صحبت خواهم کرد.

تکنیک های حرفه ای پیاده سازی کامنت مارکتینگ در سایت

کامنت مارکتینگ نیز مانند بسیاری از کارها نیاز به تکنیک هایی دارد. مواردی که در ادامه مطرح می شوند، بهترین استراتژی های ارسال دیدگاه در سایت های دیگر با هدف کسب بک لینک می باشند.

اگر نمیدونید بک لینک چیه، مطلب بک لینک چیست؟ رو بخونید.

اولین گام در این نوع بازاریابی، تعیین هدف است. (هدف از دیجیتال مارکتینگ چیست؟ رو حتما بخونید) به طور معمول کامنت مارکتینگ را میتوان برای ۳ هدف اصلی: دریافت بک لینک، بهبود سئو و یا افزایش فروش استفاده کرد.

برای رسیدن به هر یک از این اهداف ( یا تمام آنها ) باید یک برنامه منظم و استراتژی مناسب تنظیم کنید.

به عنوان مثال اگر شما به دنبال افزایش ترافیک هستید، می بایست سایت هایی را پیدا کنید که لینکی مستقیم از داخل کامنت به داخل وب سایت شما ارائه می دهند (به جای این که لینکی از داخل سایت به داخل پروفایل شما قرار دهند).

این کار تاثیر چشمگیری بر بالارفتن ترافیک ورودی سایت شما دارد.

  • یک معیار اندازه گیری داشته باشید

بعد از مشخص کردن هدف، نوبت به تعریف معیارهایتان می رسد. به این معنی که شما باید ملاک هایی برای خودتان تعریف کنید که درصورت دستیابی به آنها، معلوم شود که به هدف تان رسیده اید.

به عنوان مثال تصور کنید هدف شما افزایش بازدید از سایت تان است. اگر آمار بازدید بهتر شود، نشان می دهد که استراتژی شما موفق بوده و شما به هدف خود رسیده اید.

  • سایت های موردنظرتان را شناسایی کنید

سایت هایی که با کسب و کار شما مرتبط هستند و قصد دارید با آنها ارتباط برقرار کنید را پیدا کنید. چند مورد از بهترین‌ها را انتخاب کرده و در زیر پست هایشان کامنت بگذارید.

  • تحقیق و جستجو را فراموش نکنید

اگر برای اولین بار با یک سایت یا وبلاگ آشنا می شوید بهتر است قبل از ارسال دیدگاه حداقل چند مقاله جدید آن را به دقت مطالعه کنید و نظرات ارسالی در آنها را بررسی کنید.

این کار باعث می شود فضای ذهنی نویسنده و سایت را بهتر درک کنید و دیدگاهی نزدیک به علایق نویسنده یا تخصص وی بنویسید.

علاوه بر این، بهتر است نظرات دیگران را بخوانید و ببینید کدامیک پاسخ بهتری از طرف مدیر سایت دریافت کرده اند. آنگاه دیدگاهی در همان سطح بنویسید و ارسال کنید.

  • یک سیستم هشدار برای اعلان پست های جدید داشته باشید

یکی از تکنیک های ضروری برای استفاده بهینه از بازاریابی دیدگاه، تنظیم یک سیستم هشدار برای اعلان پست جدید است.

به این ترتیب، شما می توانید از فرصت طلایی گذاشتن کامنت برای بهتر دیده شدن استفاده کنید.

لازم به ذکر است بهترین تایم برای نوشتن دیدگاه ۳۰ دقیقه اول انتشار یک محتوا است زیرا معمولا اولین کامنت ها بهتر از بقیه دیده می شوند.

  • دیدگاه خود را در توییتر یا لینکدین بازنشرکنید

شما می توانید بخشی از محتوا یا دیدگاه خودتان را در توییتر یا لینکدین منتشر کنید و لینک صفحه محتوا را در آن قرار بدهید.

درصورتیکه مدیر سایت در این پلتفرم ها فعال باشد، می توانید وی را در توییت تان مِنشِن کنید تا متوجه رفتارشما شود. به این ترتیب، احتمال ایجاد تعامل بین شما و مدیر وب سایت فراهم می شود.

  • استراتژی خود را ارزیابی کنید

هرچند وقت یک بار فعالیت خود را مورد بررسی قرار دهید و نحوه تاثیر کامنت مارکتینگ بر روی ترافیک سایت تان را ارزیابی کنید.

شما با ارزیابی تکنیک کامنت گذاری خود متوجه می شوید از کدام سایت ها ترافیک بیشتری دریافت کرده اید.

به این ترتیب، کامنت گذاری روتین را در آنها افزایش می دهید تا اعتماد و اعتبارتان را بالا ببرید.

کامنت گذاری منظم و دائم همچنین به برقراری رابطه با مدیر وب سایت کمک می کند زیرا آنها معمولا به کامنت گذاری های دائمی اهمیت می دهند.

خصوصیات یک کامنت خوب چیست؟

  • کامنت خوب در وبلاگ های معروف و ارزشمند پست می شود.
  • کامنت خوب درحقیقت لینک مستقیمی برای ورود به سایت اصلی است که ترافیک می اورد.
  • یک کامنت خوب بلافاصله بعد از انتشار محتوا گذاشته می شود.
  • کامنت خوب معنادار و مفید است.

چرا در سایت های دیگر کامنت گذاری کنیم؟

از نظر بسیاری از کارشناسان دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی دیدگاه یک تکنیک برای دریافت بک لینک رایگان و فعالیت در سایت های دیگر است.

البته در سالهای اخیر، گوگل ارزش و اعتبار بک لینک هایی که به این روش به دست می آیند را کاهش داده است، با این وجود کامنت گذاری اثرات مثبت دیگری نیز دارد که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره می شود.

اگرچه لینک های قرار گرفته در بخش نظرات به اندازه لینک های موجود در هدر صفحه یا محتوا ارزشمند نیستند. اما افزایش تعداد آنها می تواند تاثیر مثبتی بر سئو سایت تان داشته باشد.

بهتر است در سایت هایی دیدگاه خود را ارسال کنید که از لینک های فالو در بخش نظراتشان استفاده می کنند.

  • افزایش بازدید

اگر دیدگاه شما به طرز ارزشمندی نیاز کاربران را برطرف کنید یا به سوالات آنها پاسخ دهد و همچنین در آنها لینک به صفحه ای برای آموزش یا اطلاعات بیشتر باشد، می تواند کانالی برای افزایش بازدید سایت تان باشد.

  • معرفی برند تجاری

کامنت مارکتینگ روشی مناسب برای معرفی خود به مدیر وب سایت یا نویسنده وبلاگ است.

زمانیکه نظرات مفید و ارزشمندی را به همراه نام برند تجاری تان پست می کنید، مدیر سایت یا سایر کاربران توجه بیشتری به کامنت شما می کنند. به این ترتیب، به طور غیرمستقیم برند تجاری تان را به آنها معرفی می کنید.

اکنون که با مفهوم کامنت مارکتینگ و اهمیت آن آشنا شده اید، می توانید از کمپین های کامنت مارکتینگ برای افزایش بازدیدکننده و در نهایت فروش بیشتر محصولات یا خدمات استفاده کنید.

زیرا اگر محتوای عالی نداشته باشید، مخاطبانی که از کانال بازاریابی دیدگاه جذب شده اند، به راحتی از دست می روند. نمیدونید چطور محتوای خوب بنویسید؟ بخش آموزش محتوا نویسی در سئو روز برای شماست❤

منبع : seorooz  |  
77
2021-03-16 01:04:44
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

23210
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

9199
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

8243
27 آذر 1398