
کپی رایتینگ به این معنا است که متن تبلیغاتی یا متن فروش نوشته شود. هدف شما از نوشتن چنین متنی این می باشد که خواننده را مجاب می کنید تا کاری را انجام دهد. برای مثال او را مجاب می کنید تا محصول شما را بخرد یا از خدماتتان استفاده نماید. برای مثال زمانی که شما دنبال یک محصول آموزشی یا یک کالا هستید، وقتی که درباره آن در اینترنت سرچ می کنید صفحات متعددی به شما پیشنهاد می شوند. متنی را که در مورد آن محصول مشاهده می کنید در واقع کپی رایتینگ است. این متن ها معمولا برای اهداف مختلفی نوشته می شوند. کپی رایترها کسانی هستند که این مطالب را می نویسند. در اینجا شما متوجه شدید که منظور از کپی رایتینگ چیست. فراموش نکنید که کپی رایتینگ را با کپی رایت اشتباه نگیرید. کپی رایت یعنی کپی برداری کردن از محتوی یا مطلبی و استفاده عینی از آن برای محصول خودتان که کاری غیر اخلاقی و غیر قانونی می باشد.