گوگل ساجست (Google Suggest) چیست ؟

سئو

..گوگل ساجست (Google Suggest) چیست ؟..
سئو

گوگل ساجست (Google Suggest) چیست ؟

آیا میدانید پیشنهادات خودکار گوگل ساجست (Google Suggest) در گوگل و اینستاگرام چیست و چگونه کار میکنند ؟

Google Suggest یا پیشنهادات خودکار یکی از مشهورترین عملکردهای موتورجستجوی گوگل است که در زمان وارد کردن کوئری در کادر جستجو، پیشنهاداتی به کاربران ارائه می دهد.بعبارت دیگر،زمانی که کلمه کلیدی مورد نظر را در کادر جستجو تایپ می کنید، همزمان با تایپ کردن ،لیستی از پیشنهادات به صورت آبشاری در زیر کادر جستجو به شما داده می شود.به این بخش Google Search Suggestion (گوگل ساجست) گفته می شود.

 

تاریخچه پیشنهادات خودکار گوگل (Google Suggest)

قابلیت Google Suggest از سال ۲۰۰۴ در ایالات متحده آمریکا بصورت آزمایشی پیاده سازی شد و در نهایت در سال ۲۰۰۸ از حالت آزمایشی به حالت دائمی تغییر یافت.با این قابلیت کاربر بدون نیاز به جستجوی جدید، سریعتر به نتیجه جستجوی مورد نظرش می رسد.

 

عملکرد پیشنهادات خودکارگوگل(Google Suggest)

همزمان با تایپ کلمات کلیدی در کادر جستجو،فُرم داده ها را به سرورهایی که در پس زمینه کار می کنند،ارسال می کند و به طور خودکار پیشنهاداتی برای ادامه درخواست ارائه می دهند.به عنوان مثال اگر کاربری کلمه کلیدی “سئو” را در کادر جستجو وارد کند، گوگل کلمات “سئو در رودپرس” یا “سئو چیست” و ..را پیشنهاد می دهد.

هر پیشنهاد براساس اصطلاحاتی است که اغلب همراه با اصطلاح وارد شده توسط کاربر استفاده می شود.این عملکرد مبتنی بر فناوری Ajax است که امکان تغییر در محتوای صفحه را فراهم می کند، بدون اینکه صفحه مجددا بارگزاری شود.

 

عوامل تاثیر گذار درپیشنهادات خودکار گوگل( Google Suggest)

۳ عامل مهم در لیست نتایج پیشنهادات گوگل تاثیر دارند:

۱. کلمات کلیدی با ارزش  

گوگل با استفاده از منابعی مانند وب سایت آمازون، کلمات یا عباراتی که بیشتر توسط کاربران جستجو می شوند را شناسایی می کند و آنها را در قسمت پیشنهادات خودکار خود قرار می دهد.البته توجه داشته باشید اگر شما هزاران بار یک کلمه را جستجو کنید دلیل نمیشود که گوگل ان را در قسمت پیشنهادات خود قرار دهد. جستجو کلمه باید کامل باشد یعنی کاربران بسیاری از نقاط مختلف آن را جستجو کنند. گوگل در حال حاضر به عواملی مانند تعداد جستجو کاربران و قابل شناسایی بودن آنها توجه میکند.

که البته بعضی از سایتها برای دیده شدن در ساجست گوگل اقدام به خرید بازدید سایت میکنند تا با استفاده از این کار افزایش ورودی از گوگل را داشته باشند و برندشان بیشتر دیده شود !

 

۲. موضوعات تِرند شده

منظور از موضوعات تِرند شده مسائلی است که در لیست اخبار داغ روز باشد و در یک بازه زمانی کوتاه ، میزان جستجو و محبوبیت آنها را در رسانه های اجتماعی و خبری به یک باره زیاد شده باشد و بسیاری از افراد آن را در گوگل سرچ کنند. بطور مثال موضوعاتی مانند “ویروس کرونا” یا “واکسن ویروس کرونا” که این روزها بعنوان یکی از اولین پیشنهادات گوگل برای تکمیل خودکار کوئری کاربران ارائه می شود.

۳-مکان جغرافیایی

محل و موقعیت جغرافیایی افراد هنگام جستجو نیز یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در پیشنهادات خودکار گوگل است. میزان جستجوی یک کلمه یا عبارت خاص ممکن است در موقعیت های جغرافیایی مختلف، متفاوت باشد.

شاید یک کلمه خاص در یک منطقه بیشتر جستجو شود پس ممکن است ان کلمه در منطقه ی مورد نظر در پیشنهادات قرار گیرد ولی در شهری دیگر در نتایج نباشد به همین دلیل، گوگل پیشنهادات ارائه شده را بر اساس میزان سرچ کلمه یا عبارت در موقعیت جغرافیایی کاربر ارائه می دهد.

هر چه منطقه ی جغرافیایی که کلمه کلیدی در آن مورد جستجو قرار میگیرد، وسیع تر باشد گوگل بهتر و سریع تر کلمه را شناسایی میکند و در لیست پیشنهادات خود قرار میدهد.

 

تاثیر پیشنهادات خودکار گوگل (Google Suggestدر تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی یکی از اصلی ترین مزیت های الگوریتم پیشنهادات گوگل است.از آنجایی که تمام پیشنهادات گوگل بصورت الگوریتم و بر اساس میزان محبوبیت و تعداد سرچ های کلمه جستجو شده ارائه می شود، می توان از آن در تحقیق کلمات کلیدی مقالات وب سایت ها استفاده کرد.

بعبارت دیگر، پیشنهادات خودکار گوگل برای سئوکاران و صاحبان وب می تواند به اندازه ابزار گوگل ادوردز(Google Adwords) مفید باشد.به کمک این قابلیت ،سئوکاران می توانند تشخیص بدهند که کدام کلمه کلیدی را برای استفاده در وب سایت خود بهینه کنند. صفحات وب را می توان با توجه به ترکیب کلمات کلیدی که معمولا پیشنهاد می شوند بهینه سازی کرد و به این ترتیب امکان ارتقاء رتبه در نتایج جستجو  افزایش خواهد یافت.

 

تاثیر پیشنهادات خودکار گوگل (Google Suggest) بر سئو

اگرچه قابلیت پیشنهادات خودکار گوگل تاثیر مستقیمی در بهینه سازی موتورهای جستجو ندارد، اما هر بازاریاب اینترنتی و متخصص سئو باید از تاثیر عملکرد این الگوریتم روی نام تجاری آگاهی داشته باشد.

برخی مواقع ممکن است نام یک برند به سرعت در کادر جستجوی گوگل با یک عملکرد منفی سرچ شود.در اینصورت ،آن برند بهمراه کلمه منفی در قسمت پیشنهادات گوگل به کاربران نشان داده خواهد شد.در اینجا می توان با کمک سئو تا حد بسیار زیادی این مشکل را برطرف کرد.در واقع، باید از سئو به عنوان نماینده آن برند، شرکت یا محصول آسیب دیده استفاده شود و با دادن پیام های مثبت به عموم کاربران( بعنوان بخشی از فرایند بازاریابی ) سعی در رفع این مشکل نمایند.

در بهترین حالت، با این تکنیک می توان باعث تغییر در کوئری های جستجو شد و بقیه بار منفی به تدریج توسط گوگل از لیست پیشنهادات خودکار حذف خواهد شد.البته عکس این موضوع نیز کاملا صدق می کند و شما می توانید شهرت مثبت یک برند را از طریق Google Suggest تقویت کنید.

برای آن دسته از کسب و کارهای اینترنتی که کوئری های خود را با وارد کردن برند+ کلمه کلیدی مورد هدف قرار می دهند، قابلیت پیشنهادات خودکار می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

این وب مسترها می توانند سایت های خود را با ترکیب” برند+پیشنهاد” یا ” برند+تست” بهینه کرده و شانس بازدید بیشتر وب سایت شان را بیشتر کنند.

ساجست اینستاگرام چیست؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که در زمان جستجو یا در هنگامی که در صفحه عمومی اینستاگرام هستید، اینستاگرام حساب های خاصی را با هدف فالو کردنشان به شما نشان می دهد. به این قابلیت ،ساجست اینستاگرام می گویند.

عملکرد ساجست اینستاگرام چگونه است؟

زمانیکه شما یک حساب  کاربری را فالو می کنید، لیستی تحت عنوان ساجست(suggested) به شما نشان داده خواهد شد.این لیست مجموعه ای از اکانت های پیشنهاد شده از طرف اینستاگرام است .اینستاگرام با نمایش دادن این لیست از شما می خواهد آنها را فالو کنید یا تنها یک مرور بر این اکانت های پیشنهاد داده شده داشته باشید.

چه عواملی در قرار گرفتن در لیست ساجست های اینستاگرام موثر است؟

 

اینستاگرام برای نمایش لیست ساجست در بخش جستجو از معیارهای مختلفی استفاده می کند.مهمترین آنها عبارتند از:

۱-تعداد فالورها

۲-تعداد لایک ها و کامنت ها

۳-تعداد بازدید از پیج

۵-آمار جستجوی کاربران

لازم به توضیح است اینستاگرام تلفیقی از تمام موارد بالا را برای نمایش قرار دادن یک اکانت خاص در لیست ساجست خود در نظر می گیرد.برای بهینه سازی پیج اینستاگرام خود مطلب آموزش سئو اینستاگرام را از دست ندهید .

25
17 مهر 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

19491
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

5117
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

4849
27 آذر 1398