گوگل چگونه به شخصی سازی نتایج جستجو می پردازد ؟!

طراحی سایت

..گوگل چگونه به شخصی سازی نتایج جستجو می پردازد ؟!..
طراحی سایت

گوگل چگونه به شخصی سازی نتایج جستجو می پردازد ؟!

گوگل چگونه به شخصی سازی نتایج جستجو می پردازد ؟!

سال ها قبل، همه افراد دقیقا نتایج یکسانی را در موتور های جست و جو به دست می آوردند . اما امروزه، هیچ کس دقیقا نتیجه یکسانی نه در گوگل و نه در بینگ مشاهده نمی کند . هر کسی یک تجربه شخصی در همان درجه، حتی در پنجره های مرورگر شخصی، به دست می آورد و گوگل این کار را شخصی سازی نتایج جستجو نام گذاری کرده است . در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم که منظور از شخصی سازی نتایج جستجو چیست و بر چه اساسی گوگل به شخصی سازی نتایج جستجو می پردازد ؟!!

منظور از شخصی سازی نتایج جستجو چیست ؟

در سال های اخیر گوگل ویژگی های شخصی سازی بیشتری را به نتایج جستجو اضافه کرده است . اما این موضوع دقیقا به چه معنی است ؟ این موضوع به این معنی است که آن چه در هنگام جست و جو برای موضوع خاصی در گوگل برای عبارت خاصی مشاهده می کنید ممکن است همان چیزی باشد که شخص دیگری در قسمت دیگری از همان کشور محل زندگی تان همان عبارت را جست و جو کرده باشد . در حقیقت ممکن است همان نتایجی را که همسایه تان در حال جست و جوی آن است را بتوانید ببینید . یا حتی نتایج جست و جوی مادرتان که در کنار شما و بر روی مبل نشسته است را ببینید .

یا همان فردی که در پارک بر روی نیمکت در کنارتان نشسته است و مشغول حرف زدن با تلفن همراهش است .البته شاید هم نباشد !! این موضوع نیز قابل ذکر است که همیشه نتایج مشابه همان نتایجی نمی باشند که در حال جست و جوی آن ها هستیم . اما از این نظر مطمئن باشید زمانی که در گوگل مشغول جست و جوی عبارتی هستید این غول جست و جو فیلتر هایی را اعمال می کند تا بهترین نتیجه به موضوعی که در حال جست و جوی آن هستید را مرتبط کند . و این فیلتر ها می توانند کاملا با شرایط شخصی و سابقه مشاهدات شما ارتباط داشته باشند .

مثالی از شخصی سازی نتایج :

به عنوان مثال بیاید توضیح دهیم که مثلا در گوگل مشغول جست و جوی یک آنتی ویروس مناسب برای imac خود هستید و سریعا مشاهده خواهید کرد که کاربران متعددی در این خصوص به بحث پرداخته اند که آیا سیستم عامل مک به آنتی ویروس نیاز دارد ؟؟!! یا خیر شما نیازی ندارید که برای این سیستم عامل آنتی ویروسی نصب کنید . سپس همان جست و جو را برای ویندوز انجام دهید و ببینید که به نرم افزار های متعددی خواهید رسید و خیلی راحت می توانید آن ها را دانلود کنید .

همین جست و جو را بر روی گوشی های آیفون و سپس گوشی های اندروید امتحان کنید و نتایجی که بر روی هر کدام از آن ها می بینید را به همین صورت مورد برسی قرار دهید .

عوامل موثر در شخصی سازی نتایج جستجو

گوگل در واقع بیشتر از یک سیستم عامل جست و جو است و این مورد تنها یک مثال ساده است و عوامل دیگری که می توانید از آن ها در گوگل کمک بگیرید عبار اند از :

  • موقعیت مکانی ( شامل موقعیت مکانی دقیق، آدرس IP یا موقعیت مکانی GPS توسط ستگاه های تلفن همراه مختلف )
  • سابقه جست و جو که خیلی راحت می تواند روز ها و یا هفته های اخیر را برای شما یادآوری نماید .
  • شبکه اجتماعی که به راحتی می توانید دوستان و حلقه هایتان را در آن جا ببینید و مشغول لایک و کامنت گذاری شوید .
  • ارتباط بین دستگاه تلفن همراه، تبلت و تلویزیون های هوشمند با هم .
  • استفاده از زبان های مختلف
شخصی سازی نتایج جستجو

یکی دیگر از مواردی که در بالا نیز به اشاره کردیم شخصی سازی نتایج جستجو بر اساس کشوری است که در آن زندگی می کنیم . به عنوان مثال فردی که در آمریکا کلمه football را جست و جو می کند نتایج فوتبال آمریکایی برای او نمایش داده می شود، اگر همین فرد بخواهد در ایران همین نتایج برایش نمایش داده شود باید کلمه soccer را جست و جو کند . این نکته را نی زباید بدانید که اگر به نظر می رسد که وب سایت شما به یک کشور خاص مرتبط نیست، هنگامی که شخصی سازی کشوری اتفاق می افتد، شانس کمتری برای نمایش در نتایج بالای موتور های جست و جو خواهید داشت . پس اگر می خواهید که به کشور خاصی مرتبط باشید، باید روی سئوی بین المللی کار کنید .

کلام آخر …

شخصی سازی نتایج جست و جو به این معنی است که زندگی ما با کمک این فرایند بسیار ساده خواهد شد و با این حال تا آن جا که به سئو مربوط می شود اگر نتوانیم بفهمیم که اشخاص دیگر به چه چیز هایی توجه می کنند بسیار درد آور و سخت خواهد بود که بتوانیم رتبه وب سایتمان را بالا ببریم .

56
18 اسفند 1398
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

18763
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

3894
27 آذر 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

3664
08 اردیبهشت 1399