۱۱ گام ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا

سئو

..۱۱ گام ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا..
سئو

۱۱ گام ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا

آیا می دانید ۶۳٪ مشاغل دارای استراتژی بازاریابی محتوای مستند نیستن؟

این مطابق آخرین تحقیقات موسسه بازاریابی محتوا (CMI) است.

جای تعجب نیست که آن دسته از شرکت هایی که استراتژی دارن، به احتمال زیاد احساس می کنن تلاش های بازاریابی محتوای آن ها موفقیت آمیز است.

بدون استراتژی، موفقیت یا شکست فقط یک شانس است و شما تمام تلاش خود رو هدر میدین.

به همین دلیله که درصد مشابهی (۶۴٪) میگن که یادگیری نحوه ساختن یک استراتژی محتوا یکی از بزرگترین نیازهای آموزشی آن ها است.

اگه جزء آن گروه هستین و از خود می پرسین که چگونه یک استراتژی محتوا برای تجارت خود ایجاد کنین، من برای کمک به شما اینجا هستم.😊

من در طی ۹ سال گذشته با موفقیت از بازاریابی محتوا برای رشد ترافیک خود و افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری استفاده کردم و می خواهم آنچه رو که در این راه آموخته ام با شما به اشتراک بگذارم.

این راهنما ۱۱ مرحله ساده برای توسعه و اجرای یک برنامه بازاریابی محتوا رو برای شما فراهم می کنه که به شما کمک می کنه بدون اتلاف وقت و هزینه، کسب و کار خود رو توسعه بدین.

در این مطلب از سئو روز ۱۱ مرحله ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا رو به صورت کامل آورده ام:

مرحله ۱. مأموریت و اهداف خود رو مشخص کنین

یک نقطه شروع خوب برای برنامه استراتژی محتوا، تنظیم شرح مأموریت بازاریابی محتوا است.

شرح مأموریت متن مختصری است که تمرکز بر روی مهم ترین و استراتژیک ترین موارد رو در ایجاد محتوا آسان می کنه تا استراتژی بازاریابی محتوای شما در مسیر خود باقی بمونه.

شرح مأموریت بازاریابی محتوا به صورت زیر است:

-مخاطبان هدف شما

-محتوایی که برای رسیدن به این مخاطبان به کار میره

-منافعی که آن ها بدست میارن

در اینجا مثالی از CIO.com راجع به صفحه آورده ام.

می تونین مخاطبان (CIO ها و مدیران فناوری تجارت) رو تعریف کنین.

سود (بینش در مورد پیشرفت شغلی) رو برجسته کنین.

و نمونه هایی از آنچه محتوای آن رو پوشش میدین (گواهینامه، تحول دیجیتال، توسعه مهارت ها و روش های استخدام) نمایش بدین.

برای ایجاد مأموریت برای تجارت خود، این فرمول رو امتحان کنین:

ما برای {مخاطبان هدف} انواع {محتوا} رو ایجاد می کنیم تا به آن ها کمک کنیم و به {اهداف تجاری} برسیم.

در حالی که شرح مأموریت شامل آن چیزی میشه که مخاطبان شما از استراتژی بازاریابی محتوا دریافت می کنن، باید در مورد منافعی که کسب و کار شما از آن می گیره هم فکر کنین.

این مرحله همان جایی است که اهداف تجاری شما در آن قرار داره.

اهداف معمول عبارتند از:

بهبود درآمد به عنوان نتیجه استراتژی بازاریابی محتوا

فروش بیشتر و دستیابی به آگهی های با کیفیت بیشتر، که به شما در رسیدن به اهداف درآمد کمک می کنه.

بازدید بیشتر از سایت خود، هرچه میزان بازدید بیشتر باشه، امکان دستیابی به اهداف دیگه شما نیز بیشتر میشه.

بهبود درک تجارت خود، بنابراین شما نفوذ و اقتدار پیدا می کنین و به عنوان یک رهبر متفکر شناخته میشین.

موفقیت در سئو، که منجر به بازدید بیشتر میشه.

کاهش هزینه های بازاریابی، زیرا محتوای شما کارآمدتر است.

تعامل در شبکه های اجتماعی، که می تونه به ترافیک بیشتر کمک کنه.

حالا که اهداف خود رو شناختین، می تونین وارد مرحله بعدی بشین.

مرحله ۲. شاخص عملکرد کلیدی (KPI) خود رو مشخص کنین

بهترین راه برای دستیابی به اهداف، مشخص بودن و قابل اندازه گیری بودن آن هاست.

این به معنای تنظیم شاخص های عملکرد کلیدی برای استراتژی بازاریابی محتوای شماست.

KPI ها با ارائه نقاط عطفی که می تونین بررسی کنین، به شما کمک می کنن بدونین چه زمانی به اهداف خود رسیده این.

این اهداف شامل مواردی است که قصد دارین از نظر درآمد، فروش، بازدید، سئو، ترافیک (نحوه و بررسی بازدید و ترافیک سایت خود و رقبا رو بخونید) و جنبه های مختلف بازاریابی دیجیتال مانند بازاریابی از طریق ایمیل و معیارهای رسانه های اجتماعی به آن دست پیدا کنین.

به عنوان مثال، ممکنه بخواهید:

به یک هدف درآمد خاص در ماه، سه ماهه یا سال دست پیدا کنین.

ثبت نام بیشتر برای جذب مشتری به عنوان نشانه ای که به معنای ایجاد مشتری با کیفیت تر و بهتر است.

تعداد مشخصی مشترکان ایمیل جدید دریافت کنین.

افزایش میزان بازدید سایت و تعامل با محتوای سایت خود رو مشاهده کنین.

برای کمک به افزایش بازدید، رتبه بندی جستجو در برخی از صفحات اصلی خود رو بهبود ببخشین.

تعداد مشخصی از تذکر ها، اشتراک ها و نظرات رو برای محتوای خود دریافت کنین.

برای شرکت در برخی از رویدادهای مهم صنعت دعوت بشین.

همچنین باید به هزینه های بازاریابی، پیگیری هزینه های خود در کمپین های مختلف و زیر نظر داشتن هزینه دستیابی به مشتری و فروش، توجه کنین.

مرحله ۳. مخاطبان خود رو بشناسین

همانطور که قبلاً گفتم، برای یک استراتژی موفق بازاریابی محتوا، باید درمورد مخاطبان خود کاملاً واضح باشین تا بتونین محتوای مناسبی برای دستیابی به آن ها ایجاد کنین.

سه اقدام وجود داره که باید انجام بدین:

جمع آوری اطلاعات جمعیتی

اولین قدم جمع آوری اطلاعات جمعیتی بازدیدکنندگان، مشترکان ایمیل و فالوور های شبکه های اجتماعی است.

آنالیز وب، شبکه های اجتماعی و مشترکان ایمیل، اطلاعات مورد نیاز مخاطبان رو به شما ارائه میدن:

سن، جنسیت، تحصیلات، درآمد

همچنین می تونین از علایق اصلی آن ها مطلع بشین.

برای یافتن این اطلاعات در Google Analytics، به Audience>> Interests>> Overview برین.

در اینجا بخش های بازار که بازدیدکنندگان وب آن رو بیشتر مشاهده می کنن، میشناسین.

سایت های رسانه های اجتماعی داده های مشابهی رو ارائه میدن.

به عنوان مثال، می تونین اطلاعات جمعیت شناسی طرفداران فیس بوک خود رو از طریق Facebook Page Insights دریافت کنین:

و می تونین از توییتر آنالیتیکس (Twitter analytics) برای دریافت اطلاعات دموگرافیک فالوور های توییتر خود استفاده کنین:

دریافت بازخورد مشتری

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان هدف خود، سعی کنین نظرات مشتریان فعلی خود رو جمع آوری کنین.

این اطلاعات به شما میگه:

احساس آن ها در مورد محتوایی که شما در حال حاضر تولید می کنین چیست؟

فوری ترین نیازهای آنها چیست؟

چگونه می تونین با محتوای خود به مشکلات آن ها رسیدگی کنین؟

دریافت بازخورد مناسب مشتری می تونه به شما کمک کنه:

اولویت های خوانندگان و مشترکین خود رو درک کنین.

در مورد بهترین مکان ها برای دسترسی به مشتریان خود تصمیم بگیرین (مرحله ۹ رو ببینین)

مشخصات خریدار خود رو بشناسین، که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد

شخصیت های خریدار ایجاد کنین

هنگامی که اطلاعات جمعیت شناسی و بازخورد مشتری رو دارین، می تونین شخصیت های خریدار ایجاد کرده یا از آن ها استفاده کنین.

شخصیت های خریدار، که به عنوان آواتار مشتری نیز شناخته میشن، خوانندگان و مشتریان ایده آل شما رو توصیف می کنن تا بتونین محتوا رو بهتر هدف قرار بدین.

بهترین آواتارهای مشتری شامل اطلاعات مربوط به نقاط درد، چالش ها، منابع اطلاعاتی و انگیزه های رفتاری مشتریان شما هستن.

وقتی همه اینها رو بدونین، درک بهتری از موارد زیر خواهید داشت:

نوع محتوایی که مخاطبان شما به آن پاسخ خواهند داد.

چگونه این محتوا به آن ها کمک خواهد کرد؟

چه چیزی باعث میشه آن ها به این موضوع اهمیت بدن؟

آواتار مشتری شامل الگوهایی مانند شکل زیر است که یکی از آواتارهای Digital Marketer است:

مرحله ۴. موقعیت فعلی خود رو ارزیابی کنین

بسیاری از مشاغل از قبل محتوا دارن. که شامل محتوای موجود در وبلاگ و همچنین محتوای رسانه های اجتماعی، پادکست ها، فیلم ها و غیره است.

به همین دلیل گام بعدی اینه که بفهمین آیا این محتوا به شما کمک می کنه تا اهداف خود رو برآورده کنین.

(اگه تازه شروع به کار کردین و میزان محتوای شما صفر است، می تونین از مرحله ۵ استفاده کنین بهترین کانال های محتوا رو مشخص کنین.)

برای انجام این کار ، باید حسابرسی محتوا رو انجام بدین. یعنی:

ثبت تمام مطالب مانند پست های وبلاگ، پست های مهمان و غیره

ارزیابی سودمندی یا موفقیت آن ها

شناسایی شکاف ها

همچنین باید نگاهی به مقایسه محتوای خود با سایر رقبا بندازین و ببینین که چگونه هر محتوای جدیدی در بازار وارد میشه.

یک مثال از چگونگی تأثیرگذاری این روش بر استراتژی بازاریابی محتوای شما مطرح می کنم.

چگونه محتوای خود رو وارد کنین

اگه می خواهید تمام مطالب سایت یا وبلاگ خود رو وارد کنین، Screaming Frog یک نقطه شروع عالی است.

این یک خزنده URL است که:

URL ها رو لیست کنین.

عنوان ها و توضیحات صفحه رو آنالیز کنین.

صفحات تکراری رو پیدا کنین.

نقشه سایت ایجاد کنین.

نسخه رایگان تا ۵۰۰ URL رو کرال می کنه.

برهم کنش SEER یک راهنمای عالی و عمیق برای Screaming Frog دارi.

به عنوان یک جایزه، می تونین از این ابزار برای تحقیقات رقابتی استفاده کنین و همان تحلیل رو در مورد محتوای رقبای خود انجام بدین.

همچنین می تونین محتوای خود رو با ابزار بررسی محتوا از SEMRush وارد کنین.

برای این کار، یک پروژه راه اندازی کرده و بخشی از سایت خود رو که می خواهید حسابرسی کنین، مانند وبلاگ، انتخاب کنین.

پس از انتخاب URL ها، دکمه Start Content Audit رو فشار بدین.

شما یک تحلیل کامل از محتوای خود دریافت خواهید کرد، از جمله:

عناوین و توضیحات محتوا

طول مطالب

بک لینک

اشتراک گذاری های اجتماعی

داده ها رو جمع اوری کنین تا یک صفحه گسترده ساده حاوی همه URL ها ایجاد نمایید.

به نحوه کارکرد محتوای خود توجه کنین

اکنون وقت آن است که سودمندی محتوا رو ارزیابی کنیم.

باید به دنبال معیارهایی مانندمووارد زیر باشین:

آیا لینک های ورودی زیادی به محتوا وجود داره؟

رتبه بندی موتور جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط با آن بخش از مطالب چیست؟

آیا مطالب به طور گسترده به اشتراک گذاشته شدن؟

برخی از این اطلاعات رو از گزارش SEMRush در بالا خواهید گرفت، اما می تونین با استفاده از سایر ابزارهای SEMRush مانند ابزار حسابرسی سایت و ردیابی موقعیت، اطلاعات بیشتری کسب کنین.

این حسابرسی موارد زیر رو نشان میده:

کدام یک از مطالب به قدری مؤثر هستن که نیازی به تغییر آن ها ندارین؟

کدام یک از آن ها برای رسیدن به اهداف شما نیاز به برخی از پیشرفت ها یا به روز رسانی ها دارن؟

کدام یک از آن ها باید حذف یا جایگزین بشن؟

شناسایی شکاف های محتوا

سرانجام، روی مکان هایی که می تونین از آن ها استفاده کنین، کار کنین.

این مکان ها ممکنه شامل موارد زیر باشه:

کلمات کلیدی مربوط به نیچ (موضوع خاصی که میخواهید راجع به آن بنویسین) شما که آن رو با محتوای خود هدف قرار نمیدین.

سؤالاتی که مخاطب هدف شما از شما می پرسه و شما به آن پاسخ نمیدین.

محتوایی که شروع به رتبه بندی خوب می کنه، اما می تونه بهبود پیدا کنه، مثلاً جعبه های پاسخ گوگل رو هدف قرار بدین.

این ها کادرهایی هستن که در بالای نتایج جستجو ظاهر میشن و پاسخ سؤال خاصی رو ارائه میدن.

برای انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوا می توانید از Ahrefs استفاده کنید.

برای انجام این کار، به جستجوی ارگانیک شکاف محتوا بروید.

دامنه ها را برای رقبای اصلی خود در بخش نمایش کلمات کلیدی که برای آن ها رتبه بندی می شود، اضافه کنید.

دامنه خود را در زیر اضافه کنید اما هدف زیر به هیچ وجه رتبه بندی نمی شود. نمایش کلمات کلیدی را فشار دهید.

لیستی از کلمات کلیدی رقیب را مشاهده خواهید کرد که می توانید با محتوای جدید خود هدف قرار دهید.

شما می تونین تجزیه و تحلیل مشابهی رو در SEMRush انجام بدین.

مرحله ۵. بهترین کانال های محتوا را مشخص کنید.

وقتی این فرآیند رو طی می کنین، می فهمین که مخاطبان شما در کجای معامله قرار دارن و در کجا حضور آنلاین موفقیت آمیزی دارین.

بهتر است به جای اینکه سعی کنین همه کارها رو یک باره انجام بدین، بر روی آنچه در حال کار است تمرکز کنین و محتوای خود رو از آنجا گسترش بدین.

اما برای اینکه کاملاً مطمئن باشین، باید نگاهی دوباره به آنالیز وب بندازین.

وقتی در Google Analytics هستین، برای مشاهده شبکه های اصلی اجتماعی که محتوای شما در آن به اشتراک گذاشته میشه، به بخش Acquisition>> Social>> Overview برین.

برای یافتن داده های مشابه می تونین از Buzzsumo نیز استفاده کنین.

به ابزار آنالیز محتوا برین و نام دامنه خود رو در کادر جستجوی صفحه تایپ کنین.

Enter رو فشار بدین و نمودارها رو مشاهده کنین:

اشتراک گذاری ها به وسیله شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری ها بوسیله نوع محتوا

اشتراک گذاری ها به وسیله طول محتوا

بهترین محتوای سال گذشته

برای جزئیات بیشتر می تونین عبارات جستجوی خود رو نیز اصلاح کنین.

با استفاده از این اطلاعات، می تونین به راحتی تصمیم بگیرین که کدام شبکه ها رو هدف قرار بدین تا در شبکه های اجتماعی وارد تعامل شده و محتوای خود رو به اشتراک بذارین.

مرحله ۶. درباره انواع محتوا تصمیم بگیرید

سپس، به انواع محتوایی که باید ایجاد بشه، فکر کنین.

برخی از انواع محتوا وجود داره که هر استراتژی بازاریابی محتوایی شامل آن ها بشه.

اکثر استراتژی های موفق بازاریابی محتوا به داشتن هسته اصلی محتوای منتشر شده در سایت متکی هستن که می تونه دوباره مورد استفاده قرار بگیره و در سایت های دیگه (پایگاه ها) به اشتراک گذاشته بشه.

بنابراین پست های وبلاگ یک قسمت اساسی از ترکیب بازاریابی محتوای شما است و هنوز هم نتایج خوبی به همراه داره.

در حالت ایده آل، پست های وبلاگ شما عملی، ارزشمند هستن و به اشتراک گذاشته میشن و ممکنه شامل طیف وسیعی از انواع مقاله باشن.

چگونه می توان با Buzzsumo مکان مناسب محتوا رو در شبکه های اجتماعی پیدا کرد؟

شما می تونین از ابزار Buzzsumo که در بالا ذکر شد، استفاده کنین تا انواع پست های وبلاگی رو که می خواهید ایجاد کنین، با توجه به پتانسیل اشتراک های اجتماعی برای افزایش تعامل و دسترسی به آن ها، ترسیم کنین.

به عنوان مثال، خوانندگان OptinMonster واقعاً مقاله ها و مطالب مربوط به نحوه نوشتن رو دوست دارن.

روی نوع محتوا و شبکه کلیک کنین تا لیستی از به اشتراک گذاشته شده ترین مقالات خود رو برای آن معیار مشاهده کنین.

البته، ایجاد یک استراتژی موفق بازاریابی محتوا فقط نگاه آمار در سایت نیست.

این استراتژی باید در مورد دیدن محتوای موفق دیگه ای باشه که می تونین برای الهام گرفتن استفاده کنین.

Buzzsumo نیز می تونه در این زمینه کمک کنه، با استفاده از همان ابزار، موضوع خود رو در جعبه جستجو تایپ کنین.

آمار به اشتراک گذاری از سراسر وب رو مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال، یک نمودار نشان میده که محتوای طولانی مدت در بازاریابی محتوا بسیار محبوب است:

همچنین داده هایی در مورد دامنه های به اشتراک گذاشته شده در این موضوع و برترین مطالب به اشتراک گذاشته شده مربوط به آن وجود داره.

سایر ویژگی های Buzzsumo به شما امکان میده پیوندها، محتوای پرطرفدار و سؤالاتی رو که مردم می پرسن، ردیابی کنین.

همچنین جستجوی استاندارد Buzzsumo شامل به اشتراک گذاری داده ها برای فیلم ها است.

انواع دیگر مطالب

چه محتوای دیگه ای باید در برنامه استراتژی محتوای شما گنجانده بشه؟

همانطور که تحقیقات خود ما نشان میده، بازاریابی ویدئویی باید بخشی اساسی در هر بازاریابی باشه، زیرا ثابت شده که بازدیدکنندگان شما رو درگیر می کنه تا آن ها رو در سایت بیشتر نگه داره، تولید مشتری رو بهبود بده و نرخ پرش از سایت رو کم کنه.

همچنین برای بهبود تعامل باید انواع دیگه ای از محتوای تصویری رو در سایت خود قرار بدین.

ایجاد اینفوگرافیک با ابزارهایی مانند Piktochart و Canva رو در نظر داشته باشین و استفاده از Canva و ابزارهای مشابه برای ایجاد گرافیک و الگوهای رفتاری سفارشی برای به اشتراک گذاری اجتماعی، مانند Grammarly رو فراموش نکنین.

آموزشهای مرتبط با canva = 

انواع دیگه محتوا برای بهبود تولید مشتری، شامل آهن ربا های جذب مشتری مانند وبینارها، کتاب های الکترونیکی، چک لیست ها، صفحه های کار و غیره است.

همچنین لازم است در مورد پادکست به عنوان یک مکانیسم تحویل محتوا فکر کنین، زیرا بیش از ۴۰٪ از ایرانی ها اکنون به پادکست گوش میدن.

گام بعدی اینه که بفهمین برای ایجاد آن محتوا به چه چیزی نیاز دارین.

مرحله ۷. منابع رو شناسایی کرده و اختصاص دهید

اکنون که می دونین چه نوع محتوایی رو می خواهید ایجاد کنین، برای چه کسی است و قصد دارین آن رو کجا به اشتراک بذارین، مهمه که اطمینان پیدا کنین که همه آنچه که برای ارائه استراتژی بازاریابی محتوای خود نیاز دارین، در دسترس است.

باید بتونین به سؤالاتی مانند موارد زیر پاسخ بدین:

چه کسی مسئول تولید و نگهداری محتوا است؟

برای ایجاد محتوا به کدام ابزار و منابع انسانی، فیزیکی یا دیجیتال نیاز دارین؟

جریان انتشار محتوای شما از جمله برنامه ریزی محتوا چگونه خواهد بود؟

بیایید هر یک از اینها رو با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

چه کسی مسئول تولید و نگهداری محتوا است؟

این سؤالی در مورد تخصیص نقش هاست.

شما باید بدونین چه کسی مسئولیت اصلی و چه کسی مسئولیت انتشار تک تک محتوا ها رو داره.

این وسعت نقش به اندازه شرکت و تیم محتوای شما و اینکه شما همه کارها رو در داخل انجام میدین یا نه بستگی خواهد داشت.

یک مثال از چگونگی مسئولیت ها در تولید محتوا به شکل زیر است:

مدیرعامل یا مدیر ارشد بازاریابی تصویب نهایی درباره محتوا و استراتژی محتوا رو دارن.

مدیر بازاریابی محتوا مسئول تحویل استراتژی بازاریابی محتوای شما به صورت روزمره خواهد بود و با تیم محتوا کار خواهد کرد.

افراد با توجه به تخصص خود محتوا ایجاد می کنن.

چه ابزار و منابعی احتیاج دارین؟

در مرحله بعد، باید بفهمین که چگونه واقعاً قصد ایجاد محتوا رو دارین. تولید کنندگان محتوای شما ممکنه شامل موارد زیر باشن:

محتواسازان داخلی

متخصصان ساخت فیلم، پادکست یا طراحی گرافیک

فریلنسرها

یکی از راه های یافتن سریع افراد مستقل عالی، بازگشت به نتایج جستجوی Buzzsumo و دیدن تولید کننده محتوای برتر است.

مراجعه به آن ها برای دیدن اینکه آیا آن ها مایل به همکاری در تیم محتوای شما هستن، هیچ ضرری نداره.

همچنین می تونین از طریق شبکه هایی مانند Contently ،NDash ،ClearVoice و موارد مشابه دیگه، تولیدکنندگان محتوای آزاد عالی رو پیدا کنین.

همچنین برای پادکست و ایجاد فیلم های حرفه ای به تجهیزات نیاز دارین و باید میزبانی در سایت هایی مانند YouTube ،Vimeo ،Spreaker و Blubrry رو ترتیب بدین.

جریان انتشار محتوا

سپس، بررسی کنین که روند تولید محتوای شما به چه صورت است.

به عنوان مثال، برای یک پست وبلاگ معمولی ، ممکنه مجبور باشین:

طرح کلی ایجاد و تصویب کنین

پست رو بنویسین

تصاویر همراه ایجاد کنین

پست رو به ویرایشگر ارسال کنین

هرگونه تغییر لازم رو ایجاد کنین

محتوا رو بارگذاری کنین

آن رو انتشار بدین

فقط یک کار دیگه هست که باید قبل از شروع تحقیق و ایجاد محتوا انجام بدین: ایجاد یک تقویم محتوا، تا بدونین چه زمانی محتوای شما منتشر میشه.

در مرحله بعدی به آن نگاه خواهیم کرد.

مرحله ۸. یک تقویم محتوا ایجاد کنید.

به عنوان بخشی از استراتژی محتوای خود، باید دقیقاً بدونین که چه زمانی می خواهید محتوای خود رو در هر یک از پلتفرم های مورد نظر منتشر کنین.

عدم برنامه ریزی یک اشتباه کلیدی در بازاریابی محتواست.

بنابراین استفاده از تقویم محتوا برای برنامه ریزی کل مطالب ضروری است.

راه های مختلفی برای این کار وجود داره. به عنوان مثال، می تونین از Google Calendar استفاده کرده و به راحتی تاریخ های تعیین شده برای هر یک از مطالب رو در آن قرار بدین.

این ابزار بسیار خوب کار می کنه، به خصوص اگه محتوای زیادی منتشر نکنین. در مطالب قبلی سئو روز درباره ۱۲ افزونه وردپرس برای تولید محتوا صحبت کردم، بخونید.

این روش بسیار ساده است، اما اگه محتوای زیادی منتشر می کنین و مجبورین یک تیم محتوا و جریان تولیدی رو که برای آن تصمیم گرفته اید، مدیریت کنین، احتمالاً ویژگی های بیشتری لازم دارین.

گزینه های مدیریت این برنامه شامل ابزارهای بهره وری و مدیریت کار مانند آسانا (در زیر نشان داده شده است)، یا یک ابزار تقویم سرمقاله هدفمند مانند CoSchedule است.

هر دوی این موارد به شما امکان میدن تا قسمت های مختلف فرآیند تولید محتوا رو برنامه ریزی کنین.

یکی از راه های یافتن محتوا برای افزودن به تقویم، انجام تحقیقات اولیه برای یافتن موضوعاتی است که مخاطبان شما به آنها پاسخ خواهند داد.

سؤالاتی رو که مشتریان شما می پرسن، پیدا کنین

ما قبلاً به لزوم ایجاد محتوا پیرامون آنچه مخاطبان شما تمایل دارن، اشاره کردیم.

یکی از راه های کشف این موضوع استفاده از تحلیلگر سؤال Buzzsumo یا پاسخگویی به عموم است.

موضوعی رو در کادر پاسخ به جستجوی عمومی تایپ کنین، و لیستی از سؤالاتی رو که افراد واقعاً در Google جستجو کردن، دریافت خواهید کرد.

سؤالی رو انتخاب کنین که به نظر مخاطبان شما مربوط میشه.

در مورد نوع محتوا مانند پست وبلاگ تصمیم بگیرین و عنوانی به تقویم خود اضافه کنین.

این کار رو تکرار کنین تا زمانی که برای چند ماه آینده محتوای خود رو برنامه ریزی کرده باشین.

مرحله ۹. محتوا ایجاد کنید

همانطور که مشاهده کردین، قبل از ایجاد یک محتوا، کارهای مقدماتی زیادی در استراتژی بازاریابی محتوا وجود داره.

اما اکنون وقت آن فرا رسیده که من از یک پست وبلاگ به عنوان مثال استفاده کنم، اما این نکات تقریباً برای هر نوع تولید محتوا مفید است.

با تحقیقاتی که قبلاً انجام دادین، ایده ایجاد نوع پست وبلاگ رو خواهید داشت.

به عنوان مثال، می دونین که پست های لیست و نحوه استفاده از آن ها در بین خوانندگان محبوب هستن.

اکنون وقت آن است که عنوانی رو از تقویم محتوا انتخاب کرده و روی آن کار کنین.

درباره محتوای خود تحقیق کنین

وقتی آماده نوشتن هستین، باید بفهمین:

چه چیز در متن وجود داره

چگونه محتوای جدید شما می تونه برای مخاطبان شما ارزش افزوده ایجاد کنه

این به معنای جستجوی گوگل، بررسی محتوای برتر موضوع مورد نظر شما و دیدن چگونگی پیشرفت در آن است.

این روش آسمان خراش نامیده میشه. تحقیقات اصلی نیز به خوبی انجام میشه، بنابراین اگه در حال جمع آوری نوع داده مناسب هستین، این روش رو به عنوان یک گزینه در نظر بگیرین.

برای شناسایی اصطلاحات کلیدی مورد استفاده برای سئو بهتر و رتبه بندی بهتر جستجو، تحقیق کلمات کلیدی رو انجام بدین.

محتوا رو ایجاد کنین

سرانجام، شروع به نوشتن یا ایجاد محتوای خود کنین.

در این مرحله، باید فکر کنین که چگونه شخصیت برند خود رودر محتوایی که می نویسین، منعکس کنین.

شما یا باید فوق حرفه ای یا بسیار معمولی یا چیزی در این بین باشین، و باید تعادل بین نشان دادن تخصص و حمایت نکردن از مخاطبان خود رو مدیریت کنین.

مرحله ۱۰. توزیع محتوا و بازاریابی کنید

قسمت اصلی بعدی استراتژی محتوای شما توزیع و بازاریابی است.

اگه به درستی به این مرحله رسیدگی کنین، می تونین نتایجی رو که انتظار دارین به دست بیارین. به عنوان مثال، شما باید:

برنامه ای برای به اشتراک گذاری مطالب خود در رسانه های اجتماعی، بلافاصله و از طریق یک کمپین و ابزاری مانند Missinglettr تنظیم کنین.

برای توزیع محتوای خود به مشترکان از بازاریابی ایمیلی استفاده کنین.

به هرگونه اینفلوئنسر ذکر شده در محتوای خود اطلاع بدین تا خبر محتوای شما رو حتی بیشتر گسترش بده.

OptinMonster همچنین ابزاری عالی برای استفاده برای تبلیغ محتوای شما، هم در سایت و هم از طریق خبرنامه ایمیل شماست.

به عنوان مثال، اولیپانت از OptinMonster برای افزایش ۱۵۷٪ بازدید از صفحه استفاده کرده است.

OptinMonster شامل موارد زیر است:

مجموعه گسترده ای از ویژگی های هدف گذاری از جمله هدف گذاری در سطح صفحه، هدفگذاری مجدد محلی و هدف قرار دادن موقعیت جغرافیایی

توانایی جلب توجه بازدیدکنندگان با محتوای هدفمند درست قبل از اینکه سایت شما رو با استفاده از فناوری Exit-Intent® ترک کنن

چندین روش برای ایجاد کمپین های بازاریابی محتوا، توسط مراجعه کننده، دستگاه، فعالیت و موارد دیگه

ادغام با بیشتر خدمات بازاریابی ایمیل

همچنین می تونین از OptinMonster برای اهداف زیر استفاده کنین:

بازدید کنندگان جدید رو به مهم ترین قسمت های سایت خود هدایت کنین

بازدیدکنندگان رو با نشان دادن محتوای جدید که در سایت شما قرار می گیره، وارد تعامل کنین

مشتریان OptinMonster با موفقیت از نرم افزار کمپین بازاریابی استفاده کردن و لیست ایمیل های خود رو سه برابر کرده و از طریق محتوا ۳۸۰۶٪ مشتری بیشتری دریافت کردن.

مرحله ۱۱. نتایج رو اندازه گیری کنید

سرانجام، وقت آن است که موفقیت استراتژی بازاریابی محتوای خود رو ارزیابی کنین.

برای انجام این کار، به آن شاخص های عملکرد کلیدی که در ابتدای برنامه استراتژی محتوا تعیین کردین باز خواهید گشت و خواهید دید که چه عواملی تغییر کرده است و آیا اهداف خود رو بدست آوردین یا نه.

برای این کار می تونین:

Google Analytics رو همانطور که در بالا توضیح داده شده بررسی کنین تا ببینین عملکرد محتوای شما چگونه است

فعالیت اشتراک اجتماعی رو از طریق Buzzsumo و سایر ابزارهای آنالیز اجتماعی اندازه گیری کنین

برای ارزیابی موفقیت در فعالیت های بازاریابی خود به داشبورد آنالیز تبدیل OptinMonster مراجعه کنین

از دیگر ابزارهای ردیابی موفقیت در بازاریابی محتوا می توان به Google Alerts و Mention اشاره کرد.

هر دوی این موارد به شما امکان میدن که ببینین آیا محتوای شما مطرح و به اشتراک گذاشته میشه یا خیر؛ به شما کمک می کنه تا از شاخص های عملکرد کلیدی برای آگاهی و تعامل استفاده کنین.

ابزارهایی مانند SEMRush به شما کمک می کنن شاخص های عملکرد کلیدی رو برای رتبه جستجوی محتوای خود ارزیابی کنین.

همچنین می تونین ثبت نام های ایمیل رو از طریق آنالیز در نرم افزار بازاریابی ایمیل خود پیگیری کنین.

با نظارت بر پیشرفت خود، می تونین استراتژی بازاریابی محتوای خود رو در فواصل منظم تغییر بدین، بنابراین همیشه به روز هستین.

اکنون شما می دونین که چگونه از ابتدا تا انتها یک استراتژی بازاریابی محتوای موفق ایجاد کنین.

منبع : seorooz  |  
24
2021-05-04 16:12:44
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

22841
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

8525
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

7283
27 آذر 1398