۱۳ نکته در زمینه بازاریابی محتوا

سئو

..۱۳ نکته در زمینه بازاریابی محتوا..
سئو

۱۳ نکته در زمینه بازاریابی محتوا

از آنجا که محتوا بخش بزرگی است که انجام میدیم و این واقعیت وجود داره که مزایای بازاریابی محتوا بسیار زیاده، خواستم به توصیه های بازاریابی محتوای خود نگاهی بندازم و همه آن ها رو در یک پست ارزشمند در سئو روز جمع آوری کنم.

چه یک وبلاگ نویس فصلی با بازدید بالا باشین و چه یک تازه وارد با یک وبلاگ کوچک کاملاً جدید و در عین حال زیبا، در این ۱۳ نکته و استراتژی توصیه های عملی بسیاری رو پیدا خواهید کرد که می تونین بلافاصله از آن ها استفاده کنین.

نکات بازاریابی محتوا

۱: فقط بهترین مطالب خود رو منتشر کنید و با ثبات باشید

با تولید محتوای بسیار زیاد، رقابت در به اصطلاح “اقتصاد محور” امروز هرگز به این شدت نبوده است.

به همین ترتیب، بسیار مهمه که شما فقط بهترین مطالب ممکن رو منتشر کنین تا به موفقیت امیدوار باشین.

شما نه تنها باید کیفیت رو فوق العاده بالا ببرین، بلکه باید استاندارد خود رو نیز حفظ کنین.

این قانون حتی برای باتجربه ترین تیم های تولید محتوا نیز می تونه یک چالش باشه، اما برای ایستادگی در برابر جمعیت فزاینده و شنیده شدن صدای شما ضروری است.

بپذیرین که تولید محتوای استثنایی به زمان، تلاش و هزینه نیاز داره و هیچ میان بری وجود نداره.

۲: با بررسی داده ها موفقیت محتوای خود رو ارزیابی کنید

یکی از اشتباهات رایج در مورد بازاریابی محتوا اینه که فکر کنین به سادگی با انتشار پست های وبلاگ، کسب و کار شما به طرز جادویی رونق می گیره و در محاصره ارتش های مشتاق آینده نگر قرار می گیرین که برای هر چیزی که می فروشین سر و صدا می کنن.

متأسفانه، این روند به ندرت اتفاق می افته. بازاریاب های محتوای هوشمند فقط محتوای عالی تولید نمی کنن، بلکه می دونن چگونه نتایج تلاش های خود رو بسنجن.

برخی از وبلاگ نویسان راضی هستن که به تعداد اشتراک های اجتماعی آخرین پست خود نگاهی بندازن و بر اساس آن در مورد موفقیت خود قضاوت کنن.

با این حال، حتی بلندترین پست وبلاگ نیز ممکنه در رسیدن به اهداف تجاری شما کوتاه باشه.

می خواهید محتوای شما واقعاً به چه نتیجه ای برسه و چگونه آن رو اندازه گیری می کنین؟

بسیار مهمه که ارزیابی عملکرد محتوای خود رو با استفاده از تجزیه و تحلیل و سایر روش های داده محور انجام بدین در غیر این صورت می تونین وقت و هزینه خود رو برای محتوایی که کاری برای تجارت شما انجام نمیده، هدر بدین.

برای برخی سایت ها، موفقیت در ترافیک کلی با استفاده از Google Analytics قابل اندازه گیری است.

برای دیگران، اشتراک های اجتماعی یا “معیارهای توجه” مانند عمق پیمایش در صفحه ممکنه مهم تر باشه، معیاری که می تونه با ابزاری مانند Chartbeat اندازه گیری بشه.

هر معیاری که اندازه گیری می کنین، مطمئن باشین که در واقع عملکرد محتوای خود رو به طور مداوم ارزیابی کردین تا اطمینان حاصل کنین که زمان و پول شما به طور عاقلانه و بهینه استفاده میشه.

۳: هدف محتوای خود رو تجدید کنید

تولید بهترین محتوا به زمان، تلاش و مهارت نیاز داره.

حتی اگه بهترین محتوای خود رو رایگان (که باید باشه) ارائه میدین، به این معنی نیست که نمی تونین از محتوای خود بازده بیشتری دریافت کنین.

به همین دلیله که بسیاری از مشاغل اهداف محتوای خود رو مجدداً تغییر میدن.

به آخرین پست وبلاگی که منتشر کردین فکر کنین که عملکرد بسیار خوبی داشت.

آیا به دلیل داشتن منبع با ارزش و همیشه سبز، مورد توجه خوانندگان قرار گرفت؟

آیا این محتوا به مخاطبان شما چیزی ارائه داده که در هیچ جای دیگه ای نتونن پیدا کنن؟

احتمالاً به عنوان یک راهنمای قابل دانلود خوب عمل کرده.

برخی از پست های وبلاگ ممکنه برای انفجار ایمیل یا یک وبینار زنده مناسب باشن

با این وجود محتوای خود رو برای استفاده مجدد خود انتخاب کرده و مطمئن بشین که ارزش سرمایه خود رو از طریق سرمایه گذاری تولید محتوا دریافت می کنین.

۴: از بهترین عناوین خود در تبلیغات PPC مجدداً استفاده کن

اگه یک کمپین PPC رو اجرا می کنین و محتوا تولید می کنین، باید در نظر داشته باشین که عناوین با عملکرد عالی رو نیز در نسخه تبلیغات خود قرار بدین.

اگه یک عنوان به شدت مورد توجه خوانندگان شما قرار بگیره، احتمالاً تنوعی از آن به شدت مورد پسند خریداران احتمالی قرار خواهد گرفت.

به خوبی به آن فکر کنین؛ کپی آگهی PPC همان “قلاب” های مشابه، مانند زاویه جذاب عاطفی، افعال قوی و مزایای قابل درک رو به اشتراک میذاره.

از نظر طول نیز مشابه هستن (یا باید باشن).

تبلیغات AdWords و Bing در تبلیغات خود دارای محدودیت شخصیت اجباری هستن که تبلیغ کنندگان چاره ای جز پیروی از این قانون ندارن، در حالی که عناوین کوتاه تر از شش کلمه از نظر محتوا به شدت اجرا میشن.

اگه اخیراً یک پست وبلاگ، وبینار یا مقاله سفید از انتظارات شما فراتر رفته است، آزمون تست A/B رو انجام بدین تا ببینین آیا عملکرد آن به اندازه تبلیغات قوی است.

۵: بپذیرید که همه مطالب داستانی برای گفتن ندارند

یکی از بزرگ ترین آزارهای من در مورد صنعت بازاریابی محتوا، تمرکز بر قصه گویی است.

البته سوء تفاهم نشه، من کاملاً عقیده دارم که قصه گویی مهارت مهمی بازاریابان محتوا با تجربه برای پرورش است و قصه گویی با نام برند یکی از مؤثرترین راه ها برای دستیابی به مشتریان جدید احتمالی با پیام شماست.

با این حال، این بدان معنا نیست که همه محتوا داستان سرایی است، یا اینکه همه بازاریابان محتوا قصه گو هستن.

همه مطالب نباید داستانی رو بیان کنن.

گاهی اوقات، یک پست ساده وبلاگ که در خدمت یک هدف باشه و برای خوانندگان ارزش فراهم کنه، کافیست.

اغلب اوقات، افرادی که بیشترین و بلندترین دلایل رو در مورد داستان سرایی در بازاریابی محتوا مطرح می کنن، کسانی هستن که یا این کار رو انجام نمیدن، یا آن رو درک نکردن.

به این افراد گوش ندین و اگه قصه گوی طبیعی نیستین، نگران نباشین.

داستان سرایی تنها شرط موفقیت در بازاریابی محتوا نیست.

اگه این روش همان چیزی است که بیشترین معنا رو برای محتوای شما داره، از گفتن داستان اجتناب نکنین، اما به دنبال تبلیغ این موضوع نباشین که هر یک از مطالب باید یک روایت جذاب و پیچیده باشه؛ این درست نیست.

۶: جسور باشید و هرچه در ذهن خود دارید بگویید؛ مخصوصاً وقتی دیگران جرات ندارند

یکی از بزرگترین چالش های پیش روی بازاریابان محتوا، رقابت و غلبه بر حجم گسترده محتوای تولید شده است.

به معنای واقعی کلمه با وجود میلیون ها پست وبلاگ که هر روز منتشر میشه، شنیدن صدای شما از محتوای ضعیف نوشته شده و بی فایده می تونه یک کار تقریبا غیرقابل حل باشه، مگه اینکه موضعی رو بگیرین که هیچ کس حاضر به اتخاذ آن نباشه.

بنابراین بسیاری از محتوای تولید شده، به ویژه در صنایع گره خورده مانند بازاریابی دیجیتال، صرفاً مقلد هستن و عقاید و نظرات تعداد معدودی رو در مورد خود مثبت می کنن.

به همین دلیل خوانندگان به سرعت نسبت به محتوای شما حساس میشن.

اگه صدها وبلاگ وجود داره که همه چیزهای یکسانی رو بیان می کنن، چرا خوانندگان باید وقت خود رو صرف خواندن همه این مطالب کنن؟

این همان چیزیه که تولید محتوای متضاد رو بسیار قدرتمند می کنه.

موضع گیری نامطبوع، صحبت کردن با دیگران در مورد سایر رقبا و معاشقه با جنجال می تونه یک استراتژی مؤثر در محتوای شما باشه.

مطمئناً باید مراقب باشین که بخاطر خود کسی رو آزار ندین و منکر آن نشین، اما جرأت داشته باشین، جسور باشین و حرف خود رو بزنین.

اگه هیچ نیت دیگه ای نداشته باشین، خوانندگان شما به صراحت از صمیمیت شما قدردانی خواهند کرد.

علاوه بر این، شما احتمالاً با تکرار گفته های دیگران بسیار معتبرتر ظاهر خواهید شد.

۷: به دنبال کلمات کلیدی خاص با محتوای خود بروید

در جهانی ایده آل ،نباید نگران سئو بود.

ما می تونیم پست های وبلاگ بصیرت آمیز و قابل تأمل درباره موضوعات انتخابی خود رو منتشر کنیم و مخاطبان آنلاین زیادی رو پیدا کنیم که مشتاق هستن از تجربه ما بیاموزن و هر آنچه رو که می فروشیم خریداری کنن.

بدیهی است که ما در چنین دنیایی زندگی نمی کنیم و باید به فکر سئو باشیم.

برخی از کارشناسان محتوا طرفدار رویکرد “بدون کلمات کلیدی” در مورد محتوا هستن.

انتشار محتوایی که قبل از هر چیز منافع خواننده رو تأمین می کنه و به هیچ عنوان به فکر “کلمات کلیدی” نیست.

باز هم، این در یک دنیای ایده آل عالی است، اما یک جنگل در آنجا وجود داره.

اگه به هدف قرار دادن کلمات کلیدی فکر نمی کنین، نمی تونین مطمئن باشین رقبای شما هم چنین رویکردی دارن.

به همین دلیل پرداختن به کلید واژه های خاص با محتوای شما قبل از تولید، هزینه داره.

موضوعی گسترده و پیچیده به عنوان هدف قرار دادن کلمات کلیدی برای SEO بسیار فراتر از محدوده این پست است.

بنابراین من سعی نمی کنم آن رو در اینجا به طور کامل توضیح بدم. در سایت شخصی خودم درباره ۷ دلیلی که محتوا برای بازاریابی دیجیتال ضروری است توضیحاتی دادم .

کافی است بگویم که قبل از نشستن برای نوشتن پست وبلاگ یا تولید هر نوع محتوای دیگه، باید به کلمات کلیدی که می خواهید برای آن ها رتبه بندی بشین، فکر کنین.

۸: از استدلال های خود پشتیبان با داده تهیه کنید

در فضای رسانه های دیجیتال امروز، به سختی می توان اعتماد کسی رو جلب کرد.

با کمترین دقت در بررسی واقعیت و روزنامه نگاری، می توان فهمید که چرا بسیاری از خوانندگان از پذیرفتن “حقایق” به عنوان یک واقعیت سرد و سخت بی میل شدن.

به همین دلیل پشتیبان گیری از ادعاهای خود با داده ها بسیار مهم است.

استفاده از داده در محتوای شما باید به اندازه املاء کلمات امری طبیعی و عادی باشد.

اگه نکته ای بیان کردین، برای تهیه نسخه پشتیبان از آن، آمار و حقایقی رو درج کنین.

به همین ترتیب، اگه برای بیان نکته ای از داده ها استناد می کنین، مطمئن بشین که آن ها رو به طور مناسب ذکر کرده و در صورت امکان، لینکی به منبع اصلی داشته باشین.

به هر حال، شما نمی خواهید شخص دیگه ای از داده های شما در محتوای خود استفاده کنه، بدون اینکه وقتی برای تحقیق صرف کرده باشه، درسته؟

۹: اطمینان حاصل کنید که محتوای شما صدای برند شما رو منعکس می کند

بازاریابی محتوا یکی از بهترین راه ها برای توسعه و اصلاح “صدای” برند شماست.

با این حال، حتی مشاغل بزرگ با بودجه کافی و تیم های اختصاصی محتوایی نیز می تونن در شناسایی و تعریف واقعی صدای برندشان به ویژه هنگام کار با تیم های بزرگ تر دچار مشکل بشن.

اطمینان از تداوم صدای برند، به ویژه در تیم های بزرگ تر، می تونه یک چالش باشه.

این امر نیاز به بررسی مداوم استانداردهای تحریریه داره تا اطمینان حاصل بشه که هم کیفیت و لحن مطابقت دارن و هم به طور کلی وبلاگ و محتوای شما در سطح بالاتری قرار داره.

با این حال، اگرچه توسعه صدای برند از طریق محتوا می تونه چالش برانگیز باشه، اما قطعاً قابل تأمل است.

هنگام نوشتن هر پست، در مورد چگونگی پیشرفت و توسعه صدای برند خود سؤال کنین.

آیا این نوشتار ارزش های شرکت شما رو منعکس می کنه؟

آیا لحن سخن در مورد اینکه تجارت با شما چگونه است، مناسبه؟

صدای برند شما صادقانه است، یا اجباری و مصنوعی؟

اینها همه سؤالاتی هستن که می تونه به شما کمک کنه صدای برند خود رو کنترل کرده و پیام های خود رو از طریق محتوا اصلاح کنین.

با پاسخ دادن به این سؤالات (و اصلاح در صورت لزوم)، تجربه منسجم تری رو به عنوان یک برند برای مخاطبان خود فراهم خواهید کرد.

چیزی که همه وبلاگ ها باید به آن علاقه مند بشن.

۱۰: وبلاگ های شرکت های دیگر را کپی نکنید در عوض به Superstars Indie نگاه کنید

در گذشته، من با چندین مشتری کار کرده ام که از من خواستن وبلاگ شرکت آن ها رو جذاب تر کنم.

در چنین مباحثی، مدیران محتوای شرکت اغلب به وبلاگ های وبلاگ نویسان با نفوذ اشاره می کنن که تعداد زیادی خواننده وفادار رو به عنوان مثالی برای هدایت وبلاگ خود در نظر گرفته اند.

این کار چالش برانگیزتر از آن است که به نظر می رسه.

حتی وبلاگ های یک شرکت بزرگ و جا افتاده نیز می تونن چیزهای زیادی از سوپراستارهای با نفوذ وبلاگ نویسی که بر انتشارات وب تسلط دارن، یاد بگیرن.

چه وظیفه شما این باشه که یک وبلاگ شرکتی بیمار رو اصلاح کنین یا یک وبلاگ رو از ابتدا راه اندازی کنین، برای الهام بخش بودن به وبلاگ سایر شرکت ها توجه نکنین.

مطالعه کنین که چگونه افراد محبوب ترین و تأثیرگذارترین محتوا رو در وبلاگ نوشتن و مخاطبان خود رو ایجاد کردن.

به جای کپی کردن متن آن ها، از این استراتژی ها الگوبرداری کنین. ۱۱ گام ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا رو بخونید.

خوانندگان شما از شما بخاطر آن تشکر می کنن و برای اطلاعات بیشتر بازمی گردن.

۱۱: به طور مداوم مهارت های نوشتاری خود رو اصلاح کنین

یکی از سؤالاتی که بیشتر از همه از من سال میشه اینه: “چگونه می توانم نویسنده بهتری بشم؟”

از نظر بسیاری از تولیدکنندگان محتوا، کمبود تجربه یا اعتماد به نفس بزرگ ترین مانع در سر راه آرزوهایشان است و هیچ چیز بدتر از این نیست که به مردم بگین فقط به محتوای متوسط با هنر نوشتاری کم پایبند باشن.

من مدتی است که به صورت حرفه ای وبلاگ نویسی می کنم، و اگرچه به توانایی های خود اطمینان دارم، اما همیشه سعی در بهبود و جستجوی مشاوره و کمک از متخصصان دارم.

نوشتن، مانند بسیاری از مهارت ها، هنر است که می تونین همیشه در آن پیشرفت کنین.

با خواندن مطالبی که ممکنه به طور معمول مطالعه نکنین، هنر نوشتن خود رو بهبود بدین.

هر روز بنویسین؛ بله، هر روز، حتی اگه فقط صد کلمه یا همین حدود باشه.

حتی اگه می دونین وقتی صحبت از محتوا میشه چه مهارتی دارین، هرگز راضی نباشین و اشتیاق یاد گیری رو از دست ندین.

تلاش کنین مهارت های نوشتاری خود رو به حد مجاز برسونین.

هرچه زمان و تلاش بیشتری برای تقویت مهارت های نوشتاری خود بذارین، خوانندگان بیشتری جذب خواهید کرد.

۱۲: در محتوای خود به سؤالات پیچیده پاسخ بدید

پیش از این، من در مورد ارزش هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص با محتوا بحث کردیم.

اگه قبلاً این کار رو انجام دادین، احتمال خوبی وجود داره که تعداد کلمات ساده کلمات کلیدی متناسب با تجارت خود رو هدف قرار بدین.

اگرچه این استراتژی هنوز یک استراتژی ارزشمند برای پیگیری است، اما پس از رتبه بندی برای جستجوی پیچیده می تونین بازدهی بیشتری داشته باشین، یعنی رتبه بندی در اسنیپت ویژه گوگل.

Google Featured Snippet یا همان اسنیپت ویژه گوگل برخی از پرطرفدارترین موقعیت ها در صفحه نتایج موتور جستجو است.

اگه محتوای شما با حضور در اسنیپت ویژه به یک سوال پیچیده پاسخ بده، نه تنها می تونین تعداد زیادی مراجعه به سایت خود داشته باشین، بلکه می تونین از نظر تخصص موضوعی به برند خود توجه ویژه ای داشته باشین.

اعتماد کاربر به محتوای تبلیغ شده در اسنیپت ویژه زیاد است، به این معنی که اگه Google محتوای شما رو برای پاسخ به یک سؤال پیچیده انتخاب کنه، برند شما پیروز میشه.

۱۳: ریمارکتینگ (بازاریابی مجدد) محتوا را آغاز کنید

وقت و تلاش زیادی برای تولید محتوا صرف میشه، فقط برای این که یک پست وبلاگ شما رو تحت فشار قرار بده.

همراه با هزینه های واقعی تولید محتوا، این بازده ضعیف سرمایه گذاری است که تازه واردان رو از تجارتشان منصرف می کنه.

با این حال، یک روش مطمئن وجود داره که اطمینان پیدا کنین افراد بیشتری محتوای شما رو می بینن، با آن ارتباط برقرار می کنن و به آن پاسخ میدن و این بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ محتواست.

همانطور که برای به حداکثر رساندن تأثیر خود در بازار از بازاریابی مجدد استفاده می کنین، می تونین از بازاریابی مجدد برای جلب توجه بیشتر به محتوایی که تولید می کنین، استفاده کنین.

ابتدا مخاطبانی رو تعریف کنین که می خواهید محتوای شما رو مجدداً بخونن، سپس بازدیدکنندگانی رو که به سایت شما می آیند برچسب گذاری کنین تا بعداً با استفاده از تبلیغات بنر در Google Display Network بتونین برای آن ها بازاریابی مجدد کنین.

این منجر به آگاهی بیشتر از برند و تعامل بیشتر با محتوایی میشه که برای تولید آن وقت و تلاش زیادی صرف کردین.

منبع : seorooz  |  
42
2021-05-07 11:42:33
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

23039
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

8822
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

7558
27 آذر 1398