۷ راهکار برای بهبود گرافیک سایت در سال ۲۰۲۰

طراحی سایت

..۷ راهکار برای بهبود گرافیک سایت در سال ۲۰۲۰..
۷ راهکار برای بهبود گرافیک سایت در سال ۲۰۲۰
طراحی سایت

۷ راهکار برای بهبود گرافیک سایت در سال ۲۰۲۰

 

گرافیک سایت از اساسی ترین  موارد راه اندازی یک سایت درهرزمینه ای می باشد. با طراحی خوب است که می توانید کاربران را مشتاق به بازدید تمامی صفحات سایت کنید. داشتن صفحات مرتب با عناصر گرافیکی وفونت های خوانا بیشتر مورد پسند کابران قرار می گیرد و راحت تر می توانند به خدماتی که به دنبالش هستند برسند. در این مقاله ۷ راهکار برای بهبود گرافیک سایت در سال ۲۰۲۰ را بیان می کنیم.

گرافیک چه تاثیری بر ترافیک سایت می گذارد

در صورتی که گرافیک سایت شما در کنار جذابیت، منحصر به فردهم باشد کاربر زمان بیشتری را در سایت شما می گذراند. هر چه زمان حضور کاربر بالا رود ، Dwell time یا همان زمان ماندگاری کاربر را افزایش می دهد. زمان ماندگاری یکی از فاکتور های گوگل برای رتبه بندی صفحات است که می تواند ترافیک بیشتری برای سایت شما ایجاد کند.

۷ راهکار برای بهبود گرافیک سایت شما

در هر مرحله ای از طراحی خود هستید می توانید نکات پایین را بخوانید و با توجه به برند خود ، پیشبرد و اهدافی که در نظر دارید طراحی خود را انجام دهید.

سه بعدی کردن و واقع گرایی عناصر گرافیکی

مدتی است که عناصر سه بعدی بیشتری در سایت های موفق می بینیم. این سایت ها توانسته اند با این عناصر جذاب توجه کاربران را به خود جلب کنند. اضافه کردن چند طرح کوچک  و بزرگ در کنار و گوشه سایت، طراحی شما را زیباتر می کند. هر چند ایجاد یک شی سه بعدی کار آسانی نیست اما برای افزایش ترافیک سایت شما ممکن است موثر باشد. واقع گرایی روند دیگری که از سال ۲۰۱۹ وارد طراحی سایت شده است چون با گذشت زمان دوباره چیزهای واقعی برای مردم جالب است. پس اگر بتوانید هنر خود را واقعی جلوه بدهید ، موفق می شوید. اینجا یادگیری ترکیب عناصر واقعی با عناصر مسطح سایت کمک می کند کار بهتری ارائه دهید.

از فونت های قوی اما ساده استفاده کنید

استفاده از طرح های بیش از حد شلوغ فقط کار شما را سنگین می کند و اجازه نمی دهد کاربران راحت جست وجو کنند. استیو جابز اولین کسی بود که وقتی کامپیوتر خود را ساخت ، طرح فونت های مختلف ارائه داد. به همین خاطر متخصصان طراحی وب ، فونت یکی از مهمترین و کلیدی ترین بخش هایی می دانند که باید به آن توجه ویژه ای کرد. بنابراین از شما می خواهیم نکات زیر را در انتخاب فونت سایت خود رعایت کنید.

  • بیش از سه فونت در صفحات خود استفاده نکنید.
  • توازن را بین اندازه های متن رعایت کنید. مثلا  سایز فونت عنوان بزرگتر ازسایز فونت متن باشد و غیره.
  • مناسب و استاندارد باشد تا موجب خستگی و اذیت چشم کاربران نشود.
  • هویت برند شما را نشان دهد و از طرف دیگر با مخاطب ارتباط برقرار کند.
  • برای فونت های فارسی از سایز ۱۰ تا ۳۳px استفاده کنید.

از طرح های مینیمالیستی استفاده کنید

مخاطبان از دیدن زیاد تصاویر ، متن و فیلم از برندهای مختلف خسته شدند و بیشتر از طراحی های ساده و خلوت استقبال می کنند. تا جایی که تعداد افراد بالاتری برای گرافیک سایت به طراحی سایت مینیمال روی آورند. یک سایت مینیمال از طرح های منظم و هندسی و ساده پیروی می کنند ، از فضاهای درهم و برهم دوری می کنند و بیشتر روی برند متمرکز می شوند. با توجه به اجزا کمترو ساختار ساده ، راحت تر مرور می شوند و سرعت بارگذاری بهتری دارند.

در انتخاب پالت رنگ دقت بیشتری داشته باشید

رنگ ها به طور مستقیم بر روی احساسات و روحیه افراد تاثیر می گذارد. استفاده از پالت رنگی مناسب در طراحی گرافیکی به مخاطب حس و حال خاصی می دهد. همچنین وقتی مخاطبان در آن حسی که می خواهید قرار گیرند ، نتیجه ایکه انتظار دارید را از آنها خواهید گرفت.

  • اگر شما دو یا سه رنگ در سایت خود استفاده کردید اجازه می دهید کاربر با حرکت خود در سایت رنگ سوم یا چهارم را ایجاد کند.
  • با رنگ های جیغ مثل قرمز ، نارنجی و زرد توجه کاربر را به خودتان جلب کنید.

پیام برند خود را با تصاویر گرافیکی بیان کنید

امروزه طراحان متوجه شدند که پیام های موجود در تصاویر از گرافیک بسیارمهم تراست ، چرا که خوانندگان سایت شما باید متوجه سخن شما بشوند نه هنر شما ! در واقع شما با گرافیک افراد را به خود جلب می کنید تا متوجه حرف شما شوند. پس می توانید با انجام چند تکنیک به یک تصویر ساده ، موضوعی را بیان کنید و آن را ارتقا دهید.

از پوشش متن و تصویر استفاده کنید  

بخشی از تصویر و متن را پس زمینه اصلی خود قرار دهید تا یک پوشش ایجاد کنید. با اینکه پوشش متن و تصویر تکنیک جدیدی نیست اما ترکیب زیبایی را برای سایت بوجود می آورد که بسیار شیک و مدرن بنظر می آید. نتایج چشمگیر و خارق العاده ای برای شما خواهد داشت و ارزش امتحان کردن را دارد. استفاده از این تکنیک به عناصر دیگر طراحی بستگی دارد ولی اجرای آن بسیار آسان است و فضای زیادی لازم ندارد.

خلاقیت را در جهت راهکار های خودتان بکار ببرید

با وجود رقابت زیادی که در دنیای گرافیک وجود دارد. تفاوت یک گرافیست متوسط و یک هنرمند واقعی ، یک ایده است. شاید یک ایده به ظاهر ساده اما مرتبط بتواند به برند شما کمک کند و آن را برای کاربران به تصویر بکشد. شما می توانید طرح های دیگران را  در گوگل بررسی کنید و به طرح های موفق توجه کنید. اضافه کردن یک نکته جدید در طراحی سایت برای شما بی تاثیر نخواهد بود.

25
24 اردیبهشت 1399
    ..نظرات..
    ..مقالات پربازدید..
    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام
    طراحی سایت

    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

     آموزش قرعه کشی در اینستاگرام با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

    14167
    24 فروردین 1398
    دلایل موفقیت دیجی کالا
    طراحی سایت

    دلایل موفقیت دیجی کالا

    یکی از موفق ترین استارت اپ های ایران در دهه ی اخیر سایت دیجی کالا بوده است . به طوری که به جرئت می توان گفت این سایت بزرگ‌ ترین خرده‌ فروشی اینترنتی خاورمیانه است .اقایان محمدی در سال 1384 تصمیم راه اندازی این وب سایت گرفتند و در سال 85 این برند با نام فعلی ” دیجی کالا ” پایه گذاری گردید .مدیران این پروژه با این هدف او...

    2054
    22 اردیبهشت 1398
    bit.ly چیست ؟
    طراحی سایت

    bit.ly چیست ؟

    بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند.علت استفاده از...

    2002
    27 آذر 1398