۸ استراتژی بازگشت برای آژانس های دیجیتال مارکتینگ در زمان کرونا

سئو

..۸ استراتژی بازگشت برای آژانس های دیجیتال مارکتینگ در زمان کرونا..
۸ استراتژی بازگشت برای آژانس های دیجیتال مارکتینگ در زمان کرونا
سئو

۸ استراتژی بازگشت برای آژانس های دیجیتال مارکتینگ در زمان کرونا

با شروع ویروس کرونا در دنیا بسیاری از کسب و کارها ضرر کردند و آژانس های دیجیتال مارکتینگ نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

استراتژی بازگشت برای آژانس های دیجیتال مارکتینگ در زمان کرونادر حالی که ما با یک فاجعه جهانی روبرو هستیم، بسیاری از بیزینس ها ضرر کرده اند، و آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ نیز از این قائله مستثنی نیستند. اما این بدین معنی نیست که آژانس های دیجیتال مارکتینگ هیچ راهی ندارند. ما در حال حاضر هم خلاقیت های زیادی را دیده ایم، در حالی که آژانس‌ها استراتژی ها، خط تولید محصولات، ارائه دهی خدمات و عملیات کلی بیزینسی خود را برای نجات یافتن از بحران اپیدمی کووید ۱۹ تغییر داده اند.

اگر شما یک بازاریاب مستقل هستید و یا در یک آژانس کار می کنید، به خواندن این مقاله ادامه دهید تا استراتژی های لازم برای بازگرداندن مشتریان و از سرگیری فعالیت‌ها را در زمان ویروس کرونا یاد بگیرید:

  • چطور به بهترین نحو به مشتریان خود کمک کنیم
  • چطور ارتباطات خود را بهبود بخشیم
  • چطور تیم آژانس خود را که از خانه کار می کنند حمایت کنید
  • چطور تمرکز خود را معطوف بر عوامل تاثیرگذار کنیم

استراتژی های بازگشتی برای آژانس های دیجیتال مارکتینگ

wordstream: درست است که در زمان بدی قرار داریم، اما به جای نگاه کردن به تاثیرات منفی و احتمالات، برروی چالش های پیش رو با استفاده از خلاقیت و خوش بینی تمرکز کنید. همانطور که صاحبان آژانس ها و مشتریان از روی ما حساب می کنند، ما به در لبه پرتگاه بودن عادت کرده و از آن جایی که این شرایط در حرفه ما زیاد پیش می آید، همیشه برنده از آن خارج می شویم. پلتفرم ها مختلف عرضه می شوند، قرارگیری تبلیغات ظاهر می شود، استراتژی ها دچار تغییر و تحول می شوند، و تست کردن و بهینه سازی همچنان به قوت خود پابرجا هستند. حال کافی است رویدادهای اخیر را به این ترکیب اضافه کنید و به راه های مقابله با آن با کمک تیم و مشتریان خود بیاندیشید تا متوجه شوید که چطور می توان وضعیت قبل از شیوع کووید ۱۹ را حفظ و یا حتی به جلو پیشرفت کرد.

۱ – ذخیره کنید و نجات پیدا کنید

اول از همه باید ذکر کنم که این مکالمات توسط شرکت wordstream صورت گرفته و از زبان تیم آن شرکت است. wordstream: مهم ترین بخش از بازگشت مشتریان برای ما و بسیاری از آژانس های دیگری که با آن ها صحبت کرده ایم ارتباطات تاثیرگذار، انعطاف پذیری، همدردی و درک متقابل بوده است. ما طی هفته گذشته تقریباً دو تا از مهم ترین مشتریان خود را از دست دادیم اما توانستیم با پیشنهاد دیدن راه حل های جایگزین در زمینه کمپین ها، بودجه، تاکتیک ها و راه حل هایی برای تنظیم نحوه پیام رسانی آن ها، اوضاع را مدیریت کرده و آن‌ها را نگه داریم. ما همچنین با کمک مشتریان با طوفان فکری به روش هایی برای تغییر عملیات تولید برای ماندن در بیزینس مشارکت داشتیم.

با استفاده از بحث و مبادله نظر، هر دو این شرکت ها مشتری ما باقی ماندند. اگرچه یکی از این مشتریان هزینه های تبلیغاتی خود را کمی کاهش داد، دیگری همچنان به قوت دوران قبل از کرونا به خرج های تبلیغاتی ادامه داد چرا که معتقد بودند اگر در این زمان عقب بکشند، ممکن است نقطه سقوطی برای بیزینس آن ها بوده و ما نیز آن ها را از دست می دادیم.

ارتباطات تاثیرگذار، انعطاف پذیری و درک متقابل مهمترین عوامل در استراتژی بازگشتی بوده است

همه چیز به تغییر پیام بازاریابی طی دوران کووید ۱۹ و مدیریت کردن انتظارات مشتریان بستگی داشت. همه چیز به زنده ماندن به عنوان آژانس و نگه داشتن شغل های ما مربوط نیست، بلکه به نجات یافتن مشتریان و موکلان نیز بستگی دارد. این شرایط را به عنوان یک حمایت تیمی در نظر بگیرید که حریفش زمان و دیگر متغیرهای ناشناخته هستند، در این صورت ما همه در یک تیم قرار داریم.

حال که از نگه داشتن مشتریان خود خوشحال هستیم، در عین حال متوجه هستیم که این موضوع شاید در هفته های آتی اهمیت چندانی نداشته باشد چرا که همه چیز به سرعت تغییر پیدا می کند، بنابراین ما نیز نباید در همین حالت باقی بمانیم. ما در حال حاضر نیز خبرهایی مبنی بر از دست دادن مشتریان توسط آژانس های دیگر را شنیده ایم، مخصوصاً اگر آن ها در صنایعی فعالیت کنند که بیشتر تحت تاثیر این ویروس هستند، مانند سلامتی و سفر و توریسم. اگر مشتریان شما مجبور به عقب نشینی در زمینه بودجه و یا تعامل هستند، سعی کنید یکی از مواردی که در ادامه این لیست می بینید را حداقل امتحان کنید، قبل از این که بخواهید تصمیم متحول کننده ای در این رابطه اتخاذ نمایید.

تاثیر ویروس کرونا بر دنیای دیجیتال

کمپین های گوگل ادز خود را با شرایط تطبیق دهید!

۲– گذشت داشته باشید و با بقیه همدردی کنید

ما با تغییر بودجه در ثانیه آخر، عقب نشینی در کمپین ها، تاخیر در عرضه ها و مشتریانی که به چندین روز تاخیر در پرداخت بدهی های خود نیاز داشتند با گذشت بوده و برخورد ملایمی داشته ایم. تا زمانی که خط ارتباطی بازی وجود دارد و تغییرات به سرعت رخ می دهند، مدارا کردن با همه از همه چیز اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

۳– از افزایش قیمت ها دست بکشید

اگر برنامه ای برای افزایش قیمت ها طی ماه های آتی داشته اید و آن ها را اعلام نیز کرده اید، بهتر است این کار را به تاخیر بیاندازید. اگر در مورد افزایش بودجه با یک مشتری قبلاً صحبت داشته اید و درصد مدیریت شما نیز به آن بستگی دارد، باید این موضوع را با مشتری به اشتراک گذاشته و بهترین کار ممکن را برای آن ها انجام دهید تا بتوانید آن ها را نگه دارید.

افزایش قیمت ها را به تاخیر بیاندازید

این مسائل شاید بتوانند مقداری آسودگی خاطر را برای مشتریان شما به ارمغان بیاورند در صورتی که دائماً در این باره با آن ها بحث و تبادل نظر کنید.

۴ – متفاوت فکر کنید

wordstream: ما اخیراً یک روز را به ” متفاوت فکر کردن ” اختصاص داده ایم و ملاقات هایی را با تیم خود و  مشتریان خود برای استفاده از طوفان فکری و تولید ایده هایی که توسط همه مطرح می شود برنامه ریزی کرده ایم تا بتوانند به فعالیت های ما در افزایش فروش و همچنین نگه داشتن مشتریان کمک کنند. این کار باعث افزایش انرژی مشتریان و تیم ما شد، و صحبت هایی که در این مکالمات می شوند و در مورد به اشتراک گذاری ایده هایمان در طی این جلسات طوفان فکری هستند بسیار اعجاب انگیز است.

با همکاران و مشتریان طوفان فکری داشته باشید

این ایده ها همه ابعاد را پوشش می دهند، از عرضه کردن خدمات جدید گرفته تا امتحان کردن کانال های جدید برای توسعه بیزینس یا تبلیغات کالاهای مشتریان، یک راهبرد استراتژیک منحصر به فرد برای یک کمپین جدید و معرفی کردن آن در کانال های مختلف برای افزایش میزان دسترسی و دیده شدن. در حالی که شرایط برای امتحان کردن این ایده ها در این دوران محدود کننده هستند، CPCها در طول اکثر کانال ها کمتر شده اند و رقابت نیز کمتر است، سرمایه گذاری در آینده برای آژانس شما و مشتریان شما در صورتی که توانایی این کار را دارید، به نفع خودتان است.

زمانی که صحبت درباره مشتریان و دیدن کارهایی که برندهای دیگر برای نجات یافتن از این شرایط می کنند، می شود، برای مرتبط ماندن و مهربان بودن، این موضوع بسیار الهام بخش است. به مثال زیر نگاه کنید. اگر می توانید، زمانی را به متفاوت فکر کردن و پیدا کردن راه هایی که مشتریان شما می توانند با استفاده از آن ها به این اپیدمی واکنش نشان دهند، اختصاص دهید.

۵– در قیف فروش به مراحل عقب‌تر برگردید

wordstream: به عنوان مثال، ما شروع به افزایش تعاملات، آگاهی از برند و بازدیدهای ویدیو در کمپین های اینستاگرام و فیس بوک برای مشتریان خود کرده ایم چرا که این فعالیت ها هزینه کمتری داشته و ما نمی خواهیم با استفاده از کمپین های افزایش نرخ تبدیل فروش سختی را فعلاً داشته باشیم. همانطور که به پناه گرفتن در خانه و عادت کردن به شیوه های جدید زندگی و بیزینس خود ادامه می دهیم، می بینیم که افراد بیشتری با تبلیغات تعامل دارند و کم کم در حال برگشتن به خرید از طریق کمپین های بالای قیف فروش هستند.

اگر شما هنوز این کار را انجام نداده اید، کمپین های بالای قیف فروش را برای جذب مشتریان احتمالی و ریتارگت کردن امتحان کنید چرا که این کار باعث صرفه جویی در هزینه های مشتریان شما شده و همچنین آن ها را با شما نگه می دارند.

۶– تمرکز خود را منتقل کنید

wordstream: البته که ما به عنوان یک آژانس می خواهیم از این شرایط نجات پیدا کنیم، اما همچنین می خواهیم که مشتریان و مشتریان ما نیز نجات پیدا کنند. بنابراین تمرکز خود را به این سمت معطوف می کنیم. ما تمرکز خود را از فروش سخت و نمایش دادن قابلیت های محصولات به سمت مشتریان و هدایای کوچک و احساسی که نسبت به محصول یا خدمات ما دارند، معطوف کرده ایم. در حالی که هنوز برای گفتن این موضوع زود است، نتایج برای مشتریان ما بسیار قابل توجه بوده اند.

۷– به صورت مستمر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید

wordstream: اگر آژانس شما تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است، و مجبور هستید که از تیم های خود بخواهید از راه دور کار کنند، اگر تیم مدیریت اکانت مشتریان به دلیل مرخصی های اجباری یا تعدیل نیرو تغییر اندازه داده است، فعال بودن و ارتباط با هر کدام از آن ها با یادداشت های شخصی سازی شده برای اطلاع رسانی به آن ها در مورد تغییرات انجام شده در حساب‌شان بسیار مهم است. اگر آژانس شما این بخت را داشته است که تحت تاثیر این بحران کنونی قرار نگیرد، اطلاع رسانی به مشتریان اجباری نبوده و می توانید آن ها را در مورد وضعیت بیزینس خود و آن ها در جریان بگذارید. این دوره، دوره اعتماد و هماهنگی برای موفقیت یک بیزینس است.

در حالی که پیام های شخصی سازی شده از طریق ایمیل بهترین راه است، دفعه بعدی که با مشتریان خود تماس می گیرید، زمانی را در نظر بگیرید و از آن برای صحبت در مورد این مسائل استفاده کنید. یکی دیگر از راه های اطلاع رسانی مردم از طریق وب سایت شماست، تا بازدیدکنندگان، مهم نیست که مشتری احتمالی باشند یا کنونی، بتوانند به راحتی اطلاعاتی را که باید در مورد بیزینس شما در این دوران بحرانی بدانند را بدست آورند. این کار می تواند به شکل یک بنر در بالای سایت شما و یا از طریق یک لندینگ پیج با جزئیات بیشتر یا پست بلاگ باشد، که در ضمن می توانید آن ها را به بنر بالای سایت نیز لینک کنید.

به عنوان یک مثال، این تصویری است از کاری که وب سایت AKvertise در این باره انجام داده است.

اگر مشتریان شما تحت تاثیر این شرایط هستند، این پیشنهادات را به آن ها نیز انتقال دهید و چندین مثال از کارهایی که برندهای دیگر برای اطلاع رسانی به مشتریان خود در زمینه ساعت های کاری فروشگاه هایشان یا زمان ارسال مرسولات انجام می دهند، نشان دهید. این یک مثال از Kohl است. اگر آژانس شما یا فروشگاه فیزیکی مشتری شما در این دوران بسته است، مطمئن شوید که این موضوع در SERP نیز به روز رسانی شده است.

۸ – از کارکنان خود با کار از راه دور حمایت کنید

wordstream: زمانی که حرف از کار از راه دور می شود، راه های زیادی برای انگیزه دادن به تیم، افزایش روحیه آن ها و افزایش کارایی شان وجود دارد. آژانس ما به صورت کامل در سال ۲۰۱۴ به صورت از راه دور راه اندازی شد، اگرچه من برای تاسیس این آژانس به مدت سه سال در یک کمپانی به صورت از راه دور کار کردم، بنابراین مقداری تمرین پیش از این داشته ام. من کار کردن را با یک لپتاپ از روی کاناپه خانه و با لباس های راحتی منزل شروع کردم و اداره خودم را در خانه ایجاد کردم، که توانست به صورت قابل توجهی کارایی من را بالا ببرد. اگر با چنین شرایطی وفق ندارید، طوری با روز کاری خود برخورد کنید که انگار واقعاً به اداره و شرکت می روید، با این تفاوت که حرکت های ما به رفتن از یک اتاق به اتاق دیگر و یا از روی مبل به روی میز انجام می شود.

زمانی که صحبت در مورد ابزار می شود، بدیهی است که ابزارهای بسیار زیادی وجود دارند، برای شروع، در این قسمت ابزارهایی را می بینید که ما برای تیم و مشتریان خود استفاده می کنیم:

  • مدیریت پروژه: Trello، Basecamp، Asana
  • بررسی تبلیغات و مشارکت: AirTable
  • مشارکت مستندات: Google Docs
  • ملاقات ها: Google Hangout، Zoom، Skype
  • ردیابی زمان: Toggl
  • ارتباطات: Slack

جمع بندی

ما نمی دانیم که چه زمانی می توانیم از این بحران بوجود آمده توسط ویروس کرونا عبور کنیم، اما می توانیم نقشه حرکتی خود را دوباره طراحی کنیم و به مشتریان خود کمک کنیم تا همین کار را انجام دهند. اگر آن ها به موفقیتی برسند، حتی به میزان کم، شما هم می توانید. موفق باشید و سالم بمانید.

لطفا امتیاز دهید
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

29
13 اردیبهشت 1399
    ..نظرات..
    ..مقالات پربازدید..
    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام
    طراحی سایت

    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

     آموزش قرعه کشی در اینستاگرام با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

    14070
    24 فروردین 1398
    دلایل موفقیت دیجی کالا
    طراحی سایت

    دلایل موفقیت دیجی کالا

    یکی از موفق ترین استارت اپ های ایران در دهه ی اخیر سایت دیجی کالا بوده است . به طوری که به جرئت می توان گفت این سایت بزرگ‌ ترین خرده‌ فروشی اینترنتی خاورمیانه است .اقایان محمدی در سال 1384 تصمیم راه اندازی این وب سایت گرفتند و در سال 85 این برند با نام فعلی ” دیجی کالا ” پایه گذاری گردید .مدیران این پروژه با این هدف او...

    2019
    22 اردیبهشت 1398
    bit.ly چیست ؟
    طراحی سایت

    bit.ly چیست ؟

    بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند.علت استفاده از...

    1958
    27 آذر 1398