10 نکته برای انتخاب شرکت دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت

..10 نکته برای انتخاب شرکت دیجیتال مارکتینگ..
طراحی سایت

10 نکته برای انتخاب شرکت دیجیتال مارکتینگ

اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی باشید و بخواهید کسب و کارتان را در سطح اینترنت توسعه دهید، قطعا به یک شرکت Digital Marketing نیاز خواهید داشت تا بتواند کارهای مورد نیاز شما را انجام دهد و به توسعه کسب و کارتان کمک کند.
آشنایی با نکات مهم در انتخاب چنین شرکتی به شما کمک می کند که بهترین و درست ترین انتخاب را انجام دهید و شرکتی را انتخاب کنید که می توانید بهترین خدمات ممکن را متناسب با بودجه شما ارائه دهد.
اگر می خواهید با 10 نکته برای انتخاب شرکت دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید، با ما در این مقاله همراه باشید.

فهرست عناوین

معرفی خدمات شرکت های دیجیتال مارکتینگ

قبل از اینکه به سراغ نکات مهم در رابطه با انتخاب این شرکت ها برویم، بهتر است که در مورد این صحبت کنیم که این شرکت ها چه خدماتی را ارائه می دهند؟
یک شرکت دیجیتال به شما در تبلیغات اینترنتی کسب و کارتان مانند تبلیغات کلیکی، تبلیغات گوگل، تبلیغات اینستاگرام و… کمک می کند؛ همچنین طراحی سایت و بازسازی سایت را برایتان انجام می دهد.
چنین شرکتی، می تواند برایتان کمپینی طراحی کند تا به کمک آن در سطح اینترنت بیشتر دیده شوید. در یک جمله می توان گفت که این شرکت ها تمام کارهای موردنیاز برای توسعه کسب و کار شما را انجام می دهند.

خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ

خدمات بازاریابی دیجیتال شامل چه چیزهایی می شود؟

همانطور که در بخش های قبلی گفتیم، این شرکت ها می تواند به صورت تخصصی روی یک یا چند خدمت خاص کار کند یا اینکه می تواند تمامی خدمات دیجیتال مارکتینگ را ارائه دهد.
در ادامه می خواهیم بگوییم که چه خدماتی را می توانید از یک شرکت بازاریابی دیجیتال دریافت کنید.

طراحی سایت

خدمات طراحی سایت اولین گام شما برای ورود به دنیای کسب و کار اینترنتی است و برای اینکه به صورت حرفه ای وارد این دنیا شوید، به یک وبسایت حرفه ای نیاز دارید. به همین خاطر اکثر این شرکت ها چنین خدمتی را ارائه می دهند. البته تعدادی شرکت تخصصی هم در این زمینه وجود دارد که می توانید از خدمات آن ها استفاده کنید.

خدمات بازسازی سایت

گاهی اوقات ممکن است شما چند سال با یک سایت فعالیت کرده باشید و بخواهید آن را به روز رسانی کنید. در این زمان به خدمات ریدیزاین نیاز دارید که معمولا این خدمات را هم به شما ارائه می دهند و می توانید نیازهای خودتان را در این زمینه هم برطرف کنید.

خدمات تولید محتوای سایت

تولید محتوا برای سایت یکی از اصلی ترین روش ها در جذب ترافیک موثر است و شما برای اینکه بتوانید سایتی حرفه ای و با بازدهی خوب داشته باشید، باید تولید محتوای حرفه ای انجام دهید. معمولا یک شرکت بازاریابی دیجیتال خدمات تولید محتوا هم ارائه می دهد و با استفاده از کارشناسانی که دارد، می تواند به بهترین شکل ممکن تولید محتوای شما را انجام دهد تا بتوانید در زمینه سئو رشد کنید و محتواهای جذاب و باکیفیتی داشته باشید.

خدمات حرفه ای سئو

سئو یکی از روش های افزایش ترافیک سایت است که استراتژی بلند مدتی محسوب می شود؛ اما در صورتی که روی آن سرمایه گذاری کنید، می تواند نتایج فوق العاده ای را برایتان ایجاد کند. در حال حاضر شرکت های زیادی هستند که می توانند در زمینه سئو به شما کمک کنند که با استفاده از خدمات آن ها، می توانید سئو سایت خود را قوی تر کنید و ترافیک موثری را دریافت کنید.
خدمات سئو همانطور که گفتیم معمولا زمان بر است و حداقل 6 ماه تا یک سال زمان نیاز دارد؛ اما در آینده می تواند برای شما بازدهی فوق العاده ای را داشته باشد.

خدمات تبلیغات در گوگل

تبلیغات کلیکی یکی از روش های افزایش ترافیک سایت است که نیاز به تخصص بالایی دارد.
شما می توانید از شرکت های تبلیغات کلیکی یک پنل دریافت کنید و تبلیغات مورد نظر خود را ثبت کنید، اما اگر ندانید چطور این تبلیغات را بسازید و چه تصاویر و متن هایی برای تبلیغات انتخاب کنید، قطعا نتایج خوبی کسب نخواهید کرد. به همین خاطر به یک متخصص نیاز دارید تا کمپین تبلیغات کلیکی شما را مدیریت کند و کمک کند تا بتوانید متناسب با بودجه تبلیغاتی که در نظر گرفته اید، بازدهی خوبی را دریافت کنید.
شرکت هایی وجود دارند که این کار را برای شما انجام می دهند و شما می توانید از خدمات آنها برای تبلیغات مناسب استفاده کنید.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

همه ما می دانیم که این روزها شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یکی از اجزای مهم زندگی ما شده اند و اگر کسب و کار ما در آنها حضور نداشته باشد، قطعا حجم زیادی از مخاطبان خود را از دست می دهیم.
به همین خاطر مهم است که در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید. خدمات تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغات تلگرام، تبلیغات فیسبوک و… می تواند کمک کند شما در شبکه های اجتماعی بیشتر و قوی تر دیده شوید و همین موضوع باعث می شود افرادی را به کسب و کارتان جذب کنید و آنها را به مشتری تبدیل کنید.
شرکت های خدمات زیادی هستند که به شما در تبلیغات شبکه های اجتماعی کمک می کنند و می توانید با استفاده از خدمات آنها، رشد بیشتر و سریع تری را در کسب و کار خودتان تجربه کنید.

خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

همانطور که در مورد قبلی گفتیم، حضور در شبکه های اجتماعی خیلی مهم است. گاهی اوقات ممکن است شما به عنوان صاحب کسب و کار نتوانید به کار مدیریت شبکه های اجتماعی مشغول شوید و بخواهید این کار را برون سپاری کنید، به همین خاطر نیاز به خدمات ادمین اینستاگرام و مدیریت شبکه های اجتماعی نیاز پیدا می کنید.
شرکت هایی هستند که در این زمینه می توانند به شما خدمات مناسبی را ارائه دهند و با هزینه ای به صرفه و خوب، شبکه های اجتماعی شما را مدیریت کنند و آنها را رشد دهند.
این کار می تواند در زمان شما صرفه جویی بسیار زیادی کند و باعث رشد کسب و کارتان شود.

خدمات تولید محتوای اینستاگرام

تولید محتوا برای اینستاگرام یکی از جدیدترین خدماتی است که به وجود آمده است.
خیلی از صاحبان پیج های اینستاگرام نمی توانند پست ها و استوری های جذابی را برای پیج اینستاگرام خودشان بسازند، به همین خاطر نیاز به افرادی دارند که این خدمات را به آنها ارائه بدهند.
شرکت های دیجیتال مارکتینگ زیادی هستند که می توانند خدمات تولیدمحتوا برای اینستاگرام را به شما ارائه دهند و با استفاده از خدمات آنها، می توانید تولیدمحتوای خودتان را حرفه ای تر و جذاب تر کنید و با این خدمت، رشد پیج اینستاگرام خودتان را افزایش دهید.

خدمات وبمستری

وقتی شما یک سایت دارید و در آن فروش دارید، قطعا مشکلات و کارهایی وجود دارند که باید برای بهبود سایت انجام شوند که به تنهایی نمی توانید تمامی این کارها را انجام دهید.
به همین خاطر نیاز به شخص یا تیمی دارید که بتواند به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهد.
شرکت های زیادی هستند که در زمینه خدمات وبمستری فعالیت می کنند و شما می توانید با استفاده از خدمات این شرکت ها، سایت خود را بدون هیچ دغدغه ای مدیریت کنید و در سریع ترین زمان ممکن تغییرات و کارهای موردنیاز خودتان را به انجام برسانید. خدمات وبمستری هم یکی از دیگر از خدماتی است که در حوزه دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) می توانید دریافت کنید.

مشاوره بازاریابی اینترنتی

گاهی اوقات پیش می آید که شما نیاز به خدمات خاصی نداشته باشید یا ندانید دقیقا به چه خدماتی نیاز دارید. ممکن است فروش کسب و کار شما یا رشد آن در جایی قفل شده باشد و ندانید چطور باید این مشکل را برطرف کنید.
در این مواقع نیاز به یک مشاور بازاریابی دیجیتال دارید که بتوانید ایراد کارتان را پیدا کنید و متوجه شوید دقیقا مشکل کسب و کارتان چیست و یا به چه خدماتی برای بهبود این مشکل نیاز دارید.
شرکت هایی هستند که در زمینه مشاوره کسب و کار اینترنتی فعالیت می کنند و شما می توانید برای رفع مشکلات مربوط به کسب و کار خودتان، از آنها کمک بگیرید.

نکات مهم انتخاب شرکت بازاریابی اینترنتی

نکات مهم برای انتخاب شرکت بازاریابی اینترنتی

در ادامه به 10 نکته مهمی می پردازیم که برای انتخاب یک شرکت دیجیتال مارکتینگ، باید آنها را رعایت کنید.

سابقه کار آن شرکت و مشتریان قبلی را بررسی کنید

به این نکته توجه داشته باشید که همیشه مشتریان یک شرکت، می توانند بهترین اعتبار آن شرکت باشند. پس در هنگام بررسی شرکت های مختلف، به مشتریان آن توجه کنید و ببینید با چه کسب و کارهای همکاری کرده است و آن کسب و کارها چقدر شناخته شده و موفق هستند. این نکته می تواند میزان اعتبار و تخصص شرکت موردنظر را به شما نشان دهد. پس از این نکته غافل نشوید و حتما نگاهی به مشتریان و نمونه کارهای شرکت موردنظر بیندازید.

ببینید مشتریان قبلی آن شرکت چه نظری دارند و چه نتیجه ای گرفته اند

نظرات و نتایج مشتریان قبلی یک شرکت، بهترین نمونه کار آن شرکت خواهد بود و به شما میزان تخصص و تسلط آن شرکت روی خدماتش را نشان می دهد.
اگر می خواهید با یکی از این شرکت ها همکاری کنید، حتما نظرات و نتایج مشتریان قبلی آن را بررسی کنید. دیدن نتایج یکی از بهترین راه ها برای تصمیم گیری است. نشان دادن نتایج مستند و قابل لمس یک مجموعه، مهمترین موردی است که شرکت های موفق را از شرکت های ناموفق جدا می کند.
پس حتما نتایج مشتریان شرکت موردنظرتان را بررسی کنید تا ببینید که آن شرکت در زمان فعالیت خودش چطور عمل کرده است و چقدر موفق بوده است.

بودجه خود را به شرکت موردنظر اعلام کنید!

سومین نکته مهم در انتخاب شرکت بازاریابی دیجیتال این است که ببینید آیا بودجه شما با راهکاری هایی که آن شرکت ارائه می دهد همخوانی دارد یا خیر.
گاهی اوقات ممکن است بودجه محدودی برای شروع بازاریابی خودتان داشته باشید؛ اما شرکت موردنظر کارهایی را انجام می دهد که کمترین نتیجه را برای شما به دنبال دارد!
مثلا اگر بودجه تبلیغاتی شما 10 میلیون تومان باشد و شرکت به شما تبلیغات کلیکی را پیشنهاد دهد، با این بودجه نمی توانید نتیجه مناسبی از آن دریافت کنید و قطعا ضرر خواهید کرد؛ پس نیاز است که این موضوع را به خوبی بسنجید و شرکتی با راهکار متناسب با بودجه خودتان را انتخاب کنید.

انتخاب شرکت دیجیتال مارکتینگ و شروع کار شما در دنیای اینترنت سخترین و مهمترین گام است ، پس با تحقیق زیاد ، مشاهده نمونه کارهای شرکت و قدم به قدم و آهسته پیش روید . پس از اعتماد و موفقیت در کار اولتان با شرکت مورد نظر ، کارهای بعدی را شروع کنید.

شرکت موردنظرتان را تست کنید

خیلی اوقات افرادی را می بینیم که با یک شرکت بازاریابی، قراردادی بزرگ و طولانی مدت بسته اند؛ اما در طول این مدت نتیجه خاصی نگرفته اند و به شدت ناراضی و ناراحت هستند.
این مشکل معمولا به این خاطر پیش می آید که این افراد شرکت موردنظر را به خوبی نمی شناسند و در همان ابتدا تمام کارهای خودشان را به آن شرکت می سپارند.
اگر در مورد شرکتی شناخت مناسبی ندارید و نمی دانید می تواند کارهای شما را به خوبی انجام دهد یا خیر، بهتر است در ابتدا یک کار کوچک و با مدت محدود را به آن شرکت بسپارید و پس از گرفتن نتیجه مطلوب و دیدن کیفیت مناسب خدمات، کارهای بیشتری را به آن شرکت واگذار کنید.
این نکته هم می تواند به شما در این زمینه کمک شایانی کند.
وقتی یک شرکت با سابقه درخشان و مشتریان معتبر پیدا کرده اید، می توانید به آن شرکت اعتماد لازم را داشته باشید و کارهای خود را به خیال راحت به آنها بسپارید.

به نمونه کارهای مشابه و مرتبط آن شرکت توجه کنید

یکی دیگر از نکات مهم برای انتخاب یک شرکت مناسب این است که شرکت بازاریابی موردنظرتان، نمونه کارهای مشابه کار شما داشته باشد و به خوبی آن را انجام داده باشد. در صورتی که قبلا آن شرکت کارهای موردنظر شما را برای مشتریان دیگر انجام داده باشد، به خوبی می تواند سفارش شما را انجام دهد.

به ادعاها اعتماد نکنید

گاهی اوقات ممکن است گیر شرکت ها یا افرادی بیفتید که ادعا می کنند با شرکت های بزرگی کار کرده اند یا سوابق زیادی دارند، اما نمونه کار خاصی به شما نشان ندهند.
وقتی با این شرکتها مواجه می شوید، خیلی به ادعاها اعتماد نکنید و عملکرد آن شرکت را بسنجید.
مثلا اگر شرکت یا شخصی می گوید در زمینه سئو یکی از بهترین ها است، بهتر است نمونه کارهای آن شخص یا شرکت را بخواهید و اگر چنین چیزی را ارائه نداد، احتمالا ادعایش دروغ است و نباید به او اعتماد کنید.
این نکته هم موضوع مهمی است که خیلی از افراد آن را جدی نمی گیرند و در نهایت متوجه می شوند که پول و بودجه خود را به باد داده اند.
پس مهم است که کاملا به این نکته توجه کنید و گول ادعاهای قشنگ را نخورید و به عملکرد نگاه کنید.

ببینید آن شرکت تخصصی است یا همه کاره؟!

یکی از نکاتی که ممکن است برایتان سوال باشد، این است که کارهای خودتان را به یک شرکت تخصصی بسپارید یا شرکتی که خدمات مختلفی را دارد.
این کاملا بستگی به شرکتی دارد که انتخاب کرده اید. قطعا کار با یک شرکت و تیم خیلی راحت تر است؛ چون در جریان کارهای مختلف کسب و کار شما خواهند بود و راحت تر می توانید به آنها تکیه کنید و کارهایتان را به آنها بسپارید، اما اگر شرکتی را انتخاب کرده اید که در برخی از خدمات ضعیف عمل می کند، بهتر است آن خدمات را به یک شرکت متخصص بسپارید.
مثلا ممکن است شما با یک شرکت همکاری کنید؛ اما آن در زمینه تبلیغات اینستاگرامی ضعیف باشد، در اینجا بهتر است که کار تبلیغات اینستاگرامی خودتان را به یک شرکت حرفه ای و متخصص در این زمینه بسپارید تا نتایج بهتری را دریافت کنید. این موضوع می تواند باعث صرفه جویی در هزینه ها و بودجه بازاریابی تان شود.
اکثر شرکت های بازاریابی دیجیتال خود با شرکت ها یا افراد دیگری آشنا هستند که در صورت نیاز می توانند آنها را به شما برای انجام خدمات دیگر معرفی کنند.

هدف خود را مشخص کنید

خیلی مهم است که وقتی برای مذاکره با یک شرکت آماده می شوید، هدف خود را مشخص کنید.
یعنی باید دقیقا بدانید که هدف شما جذب فالوور است، یا می خواهید فروش ایجاد کنید و یا می خواهید اطلاعات مخاطبین هدفمند را جمع آوری کنید.
وقتی هدف خودتان را بدانید و این موضوع را از قبل مشخص کرده باشید، راحت تر می توانید مذاکره کنید و متوجه شوید که شرکت موردنظر می تواند هدف شما را محقق کند یا خیر. اما وقتی ندانید دقیقا چه می خواهید، ممکن است روند مذاکره آن طوری که شما می خواهید پیش نرود و شرکت موردنظر خدماتی را به شما بفروشد که در حال حاضر نیاز ندارید.
پس به این موضوع دقیقا توجه کنید و در هنگام مذاکره آن را مدنظر قرار دهید تا بتوانید نتیجه بهتری از مذاکره خودتان دریافت کنید.

نتیجه گرا باشید!

خیلی اوقات افرادی را دیده ایم که دوست دارند روند کاری شرکت بازاریابی اینترنتی، طبق نظر آنها پیش برود و این کار درستی نیست.
هرکسی برای انجام خدمات روند خاصی دارد و دخالت در این روند باعث می شود که کیفیت خدماتی که دریافت می کنید پایین بیاید. بنابراین بهتر است به جای اینکه عجول باشید یا مدام در روندهای شرکت موردنظر دخالت کنید و نظر بدهید، به مراحل مختلف و نتایجی که مشخص کرده اید توجه کنید. در واقع کار را به افراد متخصص بسپارید و روی نتیجه کار تمرکز داشته باشید.
این موضوع می تواند باعث آرامش خاطر خودتان و شرکت موردنظر شود تا با آسودگی و راحتی بیشتری خدمات موردنظر خودتان را دریافت کنید.

اطلاعات خودتان را افزایش دهید…

خیلی مهم است که شما حتی اگر خودتان کار اجرایی انجام نمی دهید، اطلاعات ابتدایی در زمینه بازاریابی دیجیتال داشته باشید و بدانید که روند بازاریابی و فروش اینترنتی چطور انجام می شود.
وقتی اطلاعات کافی داشته باشید، این موضوع دو مزیت مهم دارد:
1- وقتی مذاکره می کنید و نماینده شرکت موردنظرتان از اصطلاحات تخصصی استفاده می کند یا در مورد موضوعات مختلفی مانند سئو، تبلیغات کلیکی، گوگل ادز و… صحبت می کند، کامل متوجه می شوید که منظور او چیست و احتمال اینکه بعضی افراد بتوانند با استفاده از کلمات تخصصی شما را گمراه کنند کاهش پیدا می کند.
2- وقتی با روند کار دیجیتال مارکتینگ آشنایی داشته باشید، خوب می دانید که این روند چطور باید طی شود و می توانید صبورتر عمل کنید، اما وقتی اطلاعات کافی نداشته باشید، مدام فکر می کنید که روی اوضاع کنترل ندارید و به خدمات شرکت موردنظر اعتراض می کنید و همین موضوع باعث می شود که همکاری خوبی را تجربه نکنید و هم خودتان و هم آن شرکت اذیت شوید.
پس سعی کنید حتما اطلاعات مناسبی را در مورد فروش اینترنتی به دست بیاورید تا هوشمندانه تر عمل کنید.
خب تا به اینجا 10 نکته برای انتخاب شرکت بازاریابی اینترنتی بیان کردیم و گفتیم که برای انتخاب چنین شرکتی، چه پارامترهایی را باید رعایت کنید.
حالا می خواهیم به سراغ این موضوع برویم که چطور می توانیم یک شرکت معتبر و مناسب را پیدا کنیم.
پس در ادامه با ما همراه باشید.

انتخاب شرکت دیجیتال مارکتینگ و شروع کار شما در دنیای اینترنت سخترین و مهمترین گام است ، بنابراین با تحقیق و بررسی زیاد و مشاهده نمونه کارهای شرکت، قدم به قدم و آهسته پیش بروید . و پس از اعتماد و موفقیت در کار اولتان با شرکت مورد نظر ، کارهای بعدی را شروع کنید.

روش پیدا کردن شرکت دیجیتال مارکتینگ

روش پیدا کردن شرکت دیجیتال مارکتینگ

1- از طریق سرچ گوگل

اکثر شرکت های دیجیتال در زمینه سئو فعالیت می کنند و در کلمات مرتبط با این موضوع در رتبه های خوبی قرار دارند، به همین خاطر یکی از راحت ترین کارهایی که برای پیدا کردن یک شرکت بازاریابی می توانید انجام دهید، استفاده از سرچ گوگل است.
البته بعد از پیدا کردن چنین شرکتی، باید 10 پارامتری که در قسمت قبلی گفتیم را بررسی کنید تا بتوانید شرکت مناسبی را انتخاب کنید و لزوما به این موضوع که یک شرکت در صفحه اول گوگل است، اکتفا نکنید.

2- جستجو در شبکه های اجتماعی

در حال حاضر بازار شبکه های اجتماعی بسیار داغ است و به همین خاطر، گاهی اوقات ممکن است برخی شرکت ها در شبکه های اجتماعی فعالیت قوی تری داشته باشند و در سئو خیلی فعالیت نکنند.
شما می توانید با جستجو در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، توییتر، فیسبوک و… شرکت های دیجیتال مارکتینگ را پیدا کنید و با رعایت 10 پارامتر گفته شده، آنها را برای دریافت خدمات خودتان انتخاب کنید.
به این نکته هم دقت کنید که معمولا هر شرکتی روی نقطه قوت خودت بیشتر کار می کند، یعنی شرکتی که در زمینه خدمات سئو و وبسایت قوی تر است، معمولا وبسایتی حرفه ای با امتیاز سئوی بالا دارد. یا مثلا شرکتی که در زمینه خدمات اینستاگرام و شبکه های اجتماعی قوی تر است، معمولا شبکه های اجتماعی قوی تری هم دارد و این موضوع می تواند سرنخ خوبی را به شما در این مورد بدهد.

3- پرس و جو از دیگران

گاهی اوقات ممکن است شما یک سایت یا کسب و کار اینترنتی موفق را ببینید که به نظرتان رشد خوبی داشته است و در این زمینه خوب کار می کند، در این مواقع می توانید از آن کسب و کار در مورد شرکتی که با آن همکاری می کند پرس و جو کنید تا شرکتی که خدمات خوبی را ارائه می دهد پیدا کنید و بتوانید رشد خوبی را تجربه کنید.
معمولا پرس و جو کردن از دیگران بهترین روش است چون شما از شخصی که خودش خدمات شرکت موردنظر را تجربه کرده است، سوال می کنید و می توانید نقاط قوت و ضعف شرکت های مختلف را متوجه شوید و بعد از مدتی می دانید که کدام شرکت به درد چه خدماتی می خورد و در چه خدماتی ضعیف است.

4- استفاده از تجربیات یک مشاور یا متخصص

یک مشاور کسب و کار یا منتور استارتاپی، معمولا به خاطر تجربیات خوبی که در این زمینه دارند، می توانند بهترین شرکت ها را به شما معرفی کنند.
این افراد چون با کسب و کارهای زیادی برخورد کرده اند، می دانند که شرکت های مختلف بازاریابی دیجیتال چه خوبی ها و چه بدی هایی دارند و می توانند شما را در این زمینه به خوبی راهنمایی کنند.
البته در تمام این موارد حواستان باشد که به معرفی دیگران اکتفا نکنید و حتما 10 پارامتر گفته شده را بررسی کنید تا بهترین شرکت را براساس نیاز خودتان انتخاب کنید.

5- آزمون و خطا

همه ما خوب می دانیم که تجربیاتی که با آزمون و خطا به دست می آوریم، بسیار ارزشمندتر از تجربیات دیگران است.
پس در آخر به شما این موضوع را می گوییم که سعی کنید خودتان آزمون و خطا کنید تا بتوانید بهترین شرکت بازاریابی دیجیتال را پیدا کنید.
در بازاریابی، ترس از هزینه کردن یا ترس از خطا کردن می تواند شما را بسیار عقب بیندازد و این موضوع باعث می شود که رشد کسب و کار خودتان را کند کنید؛ پس از ترسیدن دوری کنید و سعی کنید با آزمون و خطاهای کوچک و تست کردن شرکت های مختلف، بهترین شرکت ها را برای دریافت خدمات موردنیاز خودتان پیدا کنید و از آنها استفاده کنید.

چرا باید از یک شرکت بازاریابی اینترنتی کمک بگیریم؟

تا به اینجا در مورد 10 پارامتر مهم برای انتخاب شرکت دیجیتال مارکتینگ صحبت کردیم و گفتیم که چطور این شرکت ها را پیدا کنید.
حالا می خواهیم به این موضوع بپردازیم که اصلا چرا باید از یک شرکت بازاریابی اینترنتی کمک بگیریم؟
1- چون بهترین شرکتها از تیم حرفه ای و باتجربه استفاده می کنند:
خیلی از افراد سعی می کنند خودشان همه کارها را انجام دهند و کسب و کارشان را مدیریت کنند، در ابتدای کسب و کارتان و در اوایل این کار ممکن است، اما در ادامه کسب و کار شما رشد می کند و مشتریان تان بیشتر و بیشتر می شوند، شما دو انتخاب دارید:

  1. همچنان خودتان کارها را انجام دهید و با بیشتر شدن کارها و مسئولیتها، شاهد افت کیفیت خدمات و محصولات خودتان باشید و با نارضایتی مشتریان روبرو شوید.
  2. کارهای بازاریابی را به یک شرکت معتبر و حرفه ای بسپارید و خودتان به کارهای مهم دیگر بچسبید.
    در نهایت اگر بخواهید انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید و کسب و کار خودتان را توسعه دهید، باید گزینه دوم را انتخاب کنید. چون شما می توانید با استفاده از یک شرکت بازاریابی، تیمی قدرتمند را برای دریافت خدمات خودتان به کار بگیرید که با انجام این کار، در هزینه های شما به شدت صرفه جویی خواهد شد.
    2- خودتان نمی توانید همه کاره باشید:
    ممکن است شما در این زمینه آموزش دیده باشید و با این کار آشنایی داشته باشید، اما قطعا در همه بخش های دیجیتال مارکتینگ به اندازه کافی اطلاعات و دانش ندارید و نتایج شما در همه بخش ها خوب نخواهد بود. به همین خاطر گاهی اوقات لازم است که از یک فرد یا شرکت متخصص استفاده کنید.
    مثلا فرض کنید شما خودتان می توانید کار طراحی ، تولید محتوا و… را انجام دهید. اما شاید در زمینه سئو تخصص عمیقی نداشته باشید، در این زمان بهتر است به جای اینکه خودتان دست و پا شکسته این کار را انجام دهید، از یک شرکت خدمات سئو کمک بگیرید تا رشد بهتر و سریع تری در سئو داشته باشید.
    این موضوع خیلی مهم است و عدم رعایت آن می تواند باعث شود که شما نتوانید به خوبی از پس برخی کارها بر بیایید و زمان و انرژی خودتان را صرف چیزی کنید که با زمان و انرژی بسیار کمتر قابل انجام است.
    در کسب و کار خودتان «قانون 20،80» یا «اصل پارتو» را جدی بگیرید و تمرکز خودتان را روی 20 درصد کارهای مهم و سودآور بگذارید و بقیه کارها را برون سپاری کنید.
    3- چون این کار ارزان تر از استخدام افراد است:
    اکثر کسب و کارهای متوسط و بزرگ، نیروهای موردنیاز خودشان را استخدام می کنند تا بتوانند نیازهای خودشان را برطرف کنند، مثلا دپارتمان بازاریابی دارند و می توانند از نیروهای خودشان برای بازاریابی استفاده کنند. اما گاهی اوقات ممکن است شما به یک خدمات مقطعی نیاز داشته باشید و به صرفه نیست که بخواهید برای این موضوع شخصی را استخدام کنید. مثلا شما چندبار در سال می خواهید وبسایت خود را ریدیزاین کنید؟ معمولا هر چند سال یکبار نیاز به این کار خواهید داشت؛ پس به صرفه نیست که یک طراح وبسایت را استخدام کنید و در شرکت خودتان نگه دارید تا زمان نیاز از او استفاده کنید.
    پس شما به صورت مقطعی به یک سری خدمات نیاز دارید. به همین خاطر، به صرفه ترین گزینه این است که خدمات موردنیاز خودتان را از یک شرکت کنید و هزینه آن را پرداخت کنید.

چگونه با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ همکاری کنیم؟ درصدی یا ثابت؟

یکی از چالشهای کسب و کارهای اینترنتی این است که افراد به خاطر نداشتن اطمینان از نتیجه گرفتن در بازاریابی اینترنتی کسب و کار خودشان، به شرکت ها می گویند به صورت درصدی همکاری کنند و حاضر نیستند مبلغی را به صورت ثابت پرداخت کنند.
موضوعی که وجود دارد این است که این کار برای خیلی از شرکت ها ممکن نیست. شاید شما پیش خودتان فکر می کنید که اگر فلان شرکت صادق است و از کار خودش اطمینان دارد، حاضر است به صورت درصدی کار کند و از فروش درصد خودش را بردارد. اما اکثر شرکت های بازاریابی منابع کافی برای انجام این کار ندارند، به همین خاطر چنین نوع همکاری برایشان نمی صرفد.
اکثر شرکت ها، غیر از پروژه مشتریان خودشان، پروژه های جانبی هم دارند و به همین خاطر انرژی خودشان را روی کاری که مشخص نیست برایشان بازدهی دارد یا خیر نمی گذارند.
مثلا ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ آی وحید، غیر از سایت و پروژه های مشتریان خودمان، پروژه های دیگری مانند تمی، فروش قالب و افزونه وردپرس، بالا، خدمات هاستینگ و سرور، زودو، پلتفرم استخدام فریلنسر، دکتر رنک و لول رنگ را داریم و این پروژه ها انرژی و زمان زیادی از ما می گیرند.
به همین خاطر به صرفه نیست بخواهیم به صورت درصدی همکاری کنیم و این موضوع به این معنی نیست که به بازدهی خدمات خودمان باور نداریم.
این هم موضوعی بود که افراد زیادی در مورد آن سوال می پرسند و فکر می کنند هر شرکتی که به صورت درصدی کار نمی کند، احتمالا خدمات خوبی هم ندارد، در صورتی که این باور کاملا اشتباه است و عدم همکاری به صورت درصدی، به خاطر به صرفه نبودن این روش و نداشتن منابع کافی است.

چطور از خدمات Digital Marketing بازدهی بهتری دریافت کنیم؟

خب حالا به سراغ این موضوع برویم که چطور می توانیم از خدمات دیجیتال، بازدهی بهتری دریافت کنیم.
در ادامه چند نکته را می گوییم که با رعایت آنها، می توانید بازدهی Digital Marketing را افزایش دهید. (البته خود شرکت ها معمولا این موارد را رعایت می کنند).
1- ابتدا با بودجه کم تست کنید: اگر می خواهید کارهای تبلیغاتی انجام دهید، سعی کنید با بودجه کم تبلیغ خودتان را تست کنید و سپس تمامی بودجه خودتان را بگذارید. چون اگر همان اول کار تمام بودجه خودتان را برای این کار قرار دهید، ممکن است نتیجه خوبی دریافت نکنید.
2- ابتدا یک مدل قابل ارائه بسازید: در کسب و کار اینترنتی نیازی نیست که در ابتدا همه چیز را کامل و بی نقص انجام دهید، بهتر است که در ابتدا یک مدل قابل ارائه بسازید و سپس آن را کم کم ارتقا دهید.
چون ممکن است شما زمان و هزینه زیادی را بگذارید و ایده خودتان را به کامل ترین شکل ممکن پیاده سازی کنید، اما نتیجه مناسبی دریافت نکنید و تمام هزینه و انرژی که گذاشته اید، بر باد برود.
3- صبور باشید: صبور بودن در کسب و کار اینترنتی خیلی مهم است. اگر عجول باشید و بخواهید همه کارها خیلی سریع انجام شود، خیلی سریع حوصله تان سر می رود و ناامید می شوید.

جمع بندی

در این مقاله در مورد 10 نکته مهم در انتخاب شرکت دیجیتال مارکتینگ صحبت کردیم و بعد از آن گفتیم که چطور باید یک شرکت خوب و معتبر را پیدا کنیم.
سپس در مورد این موضوع صحبت کردیم که چرا به یک شرکت خدمات بازاریابی اینترنتی نیاز دارید.
در بخش بعدی گفتیم که چه خدماتی را می توانید از این گونه شرکت ها دریافت کنید و در مورد تک تک آن ها توضیح دادیم تا کمی با آنها آشنا شوید.
همچنین در این مورد صحبت کردیم که چرا شرکت ها به صورت درصدی همکاری نمی کنند و اینکه چه کارهایی باعث می شود نتایج بهتری را از خدمات دیجیتال دریافت کنید.
امیدواریم در این مقاله از آی وحید به شما کمک کرده باشیم که بتوانید برای خدمات موردنیاز خود، بهترین شرکت را انتخاب کنید و خدماتی خوب و به صرفه و با نتیجه مناسب را دریافت کنید.

72
2021-03-28 19:00:55
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

23210
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

9199
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

8243
27 آذر 1398