12 نکته شگفت انگیز برای افزایش فروش در سایت فروشگاهی

طراحی سایت

..12 نکته شگفت انگیز برای افزایش فروش در سایت فروشگاهی..
طراحی سایت

12 نکته شگفت انگیز برای افزایش فروش در سایت فروشگاهی

چگونه می‌توان در سایت فروش بیشتری داشت؟ سؤالی که مطمئناً هر شخصی در ابتدای شروع کسب‌وکار از خود می‌پرسد! جای تعجبی وجود ندارد که پاسخ به این قبیل سؤالات از طریق فضای مجازی قابل‌دسترسی است. امروزه بسیاری از مردم خرید خود را به‌صورت مجازی انجام می‌دهند. به‌عبارت‌دیگر وب عرصه‌ای برای تجارت و بازرگانی به روشی نو است. مطمئناً تعجب نخواهید کرد، اگر بدانید هر صاحب کسب‌وکاری نسبت به این مسئله آگاهی دارد که رقابت در فضای خارج از وب چندان راحت نیست! و متعاقباً فروش در فروشگاه‌های آنلاین این چالش را دو برابر می‌کند.

اگرچه دیده شدن در چنین فضایی سخت جلوه نمی‌کند اما برگزیده شدن شما و محصول شما می‌تواند اساسی‌ترین چالش پیش رو باشد. درواقع وجود محصولی منحصربه‌فرد می‌تواند شمارا از خطر دیده نشدن در فضای مجازی حفظ کند. اگر شما نیز با چالشِ ارائه و فروش محصول خود در مقام مقایسه با دیگر محصولات در فضای مجازی قرارگرفته‌اید، این مقاله می‌تواند راهگشا شما باشد.

ازآنجا که قصد ما صحبت درباره‌ی رازهایی در باب ساخت یک وب‌سایت فروشگاهی موفق است، موارد زیادی را می‌توان در جلب‌توجه کاربران در امر خدمات ارائه‌شده از طریق وب‌سایت دخیل دانست ازجمله می‌توان به تجربه کاربران، پیشنهاد‌ها تبلیغاتی محصولات، خدمات ارائه‌شده از طریق وب‌سایت و… اشاره کرد.

در کنار این قبیل مسائل، تحقیقات حاکی از آن است که یکی از مواردی که نقش بسیار حیاتی در کارآمدی یک وب‌سایت بازی می‌کند، چیزی جز طراحی فضای سایت فروشگاهی شما نیست. از زمانی که یک کاربر وارد صفحه اصلی سایت شما می‌شود تا زمانی که به درگاه پرداخت هدایت می‌شود، همه و همه تأثیر عمیقی بر جلب‌توجه‌ی کارآمدِ کاربر دارد. حتی وجود یک آیکون ساده برای ارسال رایگان محصول می‌تواند نقش مهمی در خرید و یا عدم خرید فرد ایفا کند.

ما تلاش می‌کنیم تا بهترین روش‌های طراحی سایت فروشگاهی، از صفحه اصلی تا سبد خرید برای یک فروشگاه اینترنتی پرسود را، به شما ارائه دهیم.

ساعات فعالیت و آدرس خود را نمایش دهید

به‌عنوان یک بازدیدکننده از وب‌سایت، هیچ‌چیزی آزاردهنده‌تر از جست‌وجو برای اطلاعات تماس وجود ندارد و این مسئله به‌راحتی می‌تواند باعث کنار گذاشتن سایت شما توسط کاربر شود.

با قرار دادن همه‌ی اطلاعات تماس در ابتدا و یا انتهای هر صفحه از وب‌سایت، بطوریکه به‌خوبی قابل‌مشاهده باشد می‌توان از این مسئله جلوگیری کرد. لازم به تذکر است که اطلاعات تماس در هر صفحه نباید مانع از در نظر گرفتن صفحه “درباره‌ی ما ” شود.

درباره‌ی ما جایی است که اطلاعات تماس همراه با جزئیات بیشتر تکرار و گسترش میابد. درصورتی‌که که شما صاحب یک فروشگاه در سطح شهر هستید به‌راحتی می‌توانید آدرس فروشگاه خود را در ویجت گوگل مپ به‌طور رایگان تنظیم کنید. بنابراین مشتری‌های شما می‌توانند در هرزمانی فروشگاه را پیدا کنند و از موقعیت مکانی خود نسبت به شما آگاه شوند.

دسته‌بندی‌های خود را در بالای صفحه نمایش دهید

لازم به یادآوری نیست که کاربران چقدر از جست‌وجو برای اطلاعات بدیهی بیزار هستند. در طراحی وب‌سایت کلیه مطالب مهم باید در معرض دید باشند تا به‌راحتی نادیده گرفته نشوند. به‌ منظور ارائه هرچه دقیق‌تر و کامل‌تر محصولات به مشتری در طراحی سایت باید با هر بار اسکرول کردن صفحات بین پرمخاطب‌ترین محصولات تا تازه‌ترین‌های فروشگاه به‌راحتی چرخید. چنین امکاناتی، امکان لمس و فعالیت در یک فضای حرفه‌ای را برای کاربران فراهم می‌کند.

مزایای رقابتی خود را بیان کنید

خجالت نکشید! اگر یک سرویس بی‌عیب و نقص دارید، دلیلی برای پنهان کردن آن وجود ندارد. درواقع باید مزایای رقابتی خود را پررنگ جلوه دهید. گزینه تحویل رایگان محصول و یا سیاست بازپرداخت مبلغ بدون هیچ‌گونه پرسشی می‌تواند هرگونه شک و تردید مشتری را برای درنگ در خرید کنار بگذارد.

نقاط قوت محصول خود را پررنگ نمایش دهید. برای این کار نیازی به در نظر گرفتن فضای بیشتر نیست! یک نماد و یا چند کلمه کلیدی می‌تواند بهترین ارائه را از نقاط شما بدهد. درواقع خیلی زود مشتری متوجه ارجحیت خرید از شما نسبت به مشتری می‌شود.

منویی با جزئیات دقیق داشته باشید

به منو خود به چشم یک نقشه‌ی گویا برای کاربران نگاه کنید. در هر صفحه کاربران باید بتوانند به‌راحتی به هر آنچه ممکن است در وب‌سایت شما وجود داشته باشد به‌راحتی دست پیدا کنند. به‌منظور کم کردن استفاده از دکمه اسکرول، می‌توان یک منوی ثابت نیز تهیه نمود که با استفاده از دکمه لغزاننده جابه‌جا نشود. همچنین دقت کنید که ترتیب صفحات رعایت شده و هیچ صفحه‌ای از قلم نیفتاده است.

تأکید در استفاده از جلوه‌های بصری

هنگامی‌که محصولات سایت از قبیل تازه‌ترین‌ها و یا پیشنهادهای ویژه را با امکانات بصری خاصی (نظیر رنگ و یا حاشیه‌ی خاصی) نمایش می‌دهید، کاربران به‌طور ناخودآگاه به آنچه در سایت نمایش داده می‌شود توجه می‌کنند. این کار مزیت بزرگی برای شما محسوب می‌شود زیرا با برجسته کردن برخی محصولات قدیمی و یا مجموعه محصولات جدید می‌تواند فروش را بالا برد.

توصیه‌ها و نظرات کاربران را نمایش دهید

واضح است که کاربر هوشمند هنگامی‌که قصد خرید یک محصول را دارد به دنبال نظرات و توصیه‌های سایر خریداران می‌گردد. درصد بسیار زیادی از مصرف‌کنندگان عقیده دارند بررسی‌های اینترنتی مهم‌تر از مشورت با فروشنده‌ای حرفه‌ای است.

با در نظر گرفتن چنین بخشی می‌توان انتظار داشت که خرید از سایت شما، راحت‌تر خواهد شد. ازجمله مزیت‌های دیگر این کار افزایش اعتماد کاربران در ارتباط با یک شرکت شفاف و مطمئن است.

گاهی گیف را جایگزین عکس کنید

آیا محصولی با چندرنگ مختلف را ارائه می‌دهید؟ چرا از گیف برای نمایش همه‌ی رنگ‌های محصول استفاده نمی‌کنید؟ این نوع از فایل انتخاب مناسبی برای نمایش محصولات شما از زوایای مختلف است. البته دقت کنید تعداد گیف ها در وب‌سایت محصولات از یک یا دو مورد بیشتر نباشد چون می‌تواند چشم کاربران را خسته کند. همچنین نور مناسب هنگام عکاسی برای ارائه محصول را در نظر بگیرید.

به مشتریان خود راه های مختلف ارتباطی را معرفی کنید

با در نظر گرفتن صفحه تماس و سؤالات متداول، نیاز به یک گزینه چت زنده همراه با شماره تماس و ایمیل در صفحه ارائه محصول، وجود دارد. شاید دلیل این کار را بپرسید؟ خب، این می‌تواند یک‌راه خوب برای اثبات این مسئله به کاربر باشد که اینجا یک فروشگاه واقعی همراه با افرادی آماده‌ی پاسخگویی و کمک به شما است.

با نمایش اطلاعات تماس خود، مشتریان فرصت ارتباط با شمارا پیدا می‌کنند و به‌صورت ناخودآگاه با آشنایی از چگونگی ارتباط با فروشنده، ترغیب به کلیک بر روی دکمه خرید می‌شوند.

روش دیگر ارتباط با کاربر از طریق پروفایل رسانه‌های اجتماعی است. بنابراین می‌توانید یک فضای اختصاصی برای پیوندهایی از جنس تلگرم و اینستاگرم ایجاد کنید. بطوریکه در همه‌جا و هر زمان قابل‌دسترسی باشد.

مشتریان خود را تشویق کنید

یک روش مناسب برای تحت تأثیر قرار دادن مشتری اضافه کردن چند کلمه تحسینی است! شما می‌توانید با جملاتی نظیر “موارد عالی‌ای را انتخاب کردید!” قبل از خرید حسی خوب در مشتری به وجود بیاورید. همچنین بعد از اتمام مراحل خرید جملاتی از جنس”از خرید شما متشکریم، محصول شما در راه است.” پیامی از جنس همراهی با مشتری همراه با احترام را به کاربر القا می‌کند.

اثبات کنید سایت شما امن است

امنیت هنگام خرید آنلاین، از اولویت‌های خرید آنلاین است. خریداران نیازمند حس امنیت برای خرید هستند تا بتوانند با آسودگی کارت اعتباری را برای خرید بیرون آورند، و خریدی 100% امن را انجام دهند. می‌تواند احساس امنیت را با درج نماد اطمینان در صفحه‌ی سبد خرید ایجاد کنید تا هرگونه شک و تردید از طرف کاربر را برطرف کند.

مشخص کردن خط‌مشی‌ها (شرایط لغو، تحویل، بازپرداخت)

برای اجتناب از ایجاد خریداران ناراضی در بیان خط‌مشی خود، صریح و صادق باشید. این رویه به مشتری نشان می‌دهد که شما شرکتی قابل‌اعتماد هستید. درواقع فرآیندهای لغو، بازپرداخت و یا سیاست‌های تحویل محصول را واضح ذکر کنید.

این اطلاعات را به‌طور واضح در صفحه FAQ قرار دهید. در صورت پنهان شدن این قبیل اطلاعات، احتمالا حس فریب در مشتری ایجاد می‌شود. بنابراین باید چنین اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار دهید.

مراحل و روند پرداخت را نمایش دهید

در هنگام خرید، مشتری‌ها علاقه‌مند به آگاهی از مراحل پرداخت و استعلام آن هستند! با نمایش نوار فرآیند خرید و یا نمایش مراحل باقی‌مانده، مشتری تشویق به‌ تمام کردن فرآیند خرید می‌شود. شماره‌گذاری مراحل خرید می‌تواند روش خیلی خوبی برای کاربر باشد روشی که در آن کاربر می‌تواند آگاهی کامل از جزئیات تحویل تا واردکردن اطلاعات شخصی و کل مراحل خرید داشته باشد.

با رعایت تمام موارد ذکرشده در وب‌سایت فروشگاهی خود، حال می‌توانید به نظاره سفارش محصول و جریان آن بنشینید.

18
25 آبان 1398
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

7092
24 فروردین 1398
برنامه نویسی

ویژگی های جدید لاراول 5.8

تغییرات لاراول 5.8 LARAVEL ورژن بعدی فریم ورک لاراول با نسخه ۵.۸ در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ منتشر میشه. در حال حاظر تنها مواردی که قطعی شده پشتیبانی لاراول ۵.۸ از کتابخانه carbon نسخه ۲ می باشد. و قابلیت امکان سوییچ بین هر دو نسخه یک و دو carbon مورد دیگر استفاده laravel 5.8 از vlucas/phpdotenv ورژن 3 برای فایل .env میباشد که اجازه استف...

652
08 اسفند 1397
برنامه نویسی

آموزش کار با افزونه دکان (چند فروشندگی)

آموزش کار با افزونه دکان (چند فروشندگی) افزونه دکان در طراحی سایت فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی سایت در این مورد به گونه ای است که در یک وب سایت، چندین فروشنده امکان قرار دادن و فروش محصولات خود را، در پنل های جداگانه دارند. برای عضویت و قرار دادن محصولات در آن ابتدا وارد وب سایت مورد نظر که با افزونه دکان ایجاد شده است، شوید....

612
04 دی 1397