15 ابزار عالی برای خبرنامه ایمیلی در ۲۰۲۰

سئو

..15 ابزار عالی برای خبرنامه ایمیلی در ۲۰۲۰..
سئو

15 ابزار عالی برای خبرنامه ایمیلی در ۲۰۲۰

در این مقاله به معرفی بهترین ابزارهای ایمیل‌مارکتینگ برای خبرنامه ایمیلی می‌پردازیم.

معرفی 15 ابزار برای ساخت خبرنامه ایمیلی

معرفی 15 ابزار برای ساخت خبرنامه ایمیلی یکی از مهم‌ترین اجزای استراتژی بازاریابی خوب، استفاده از ایمیل‌مارکتینگ است. طبق آمار، شرکت‌ها برای هر 1 دلاری که در جهت ایمیل‌مارکتینگ هزینه می‌کنند، 44 دلار برگشت سرمایه دارند. اما خبرنامه‌های ایمیلی در استراتژی ایمیل‌مارکتینگ اساسی‌ترین اجزا هستند چرا که دنبال‌کنندگان شما را با اطلاعات مرتبط به روز نگه می‌دارند و در نهایت لید بیشتری برای شما به ارمغان می‌آورند.

اگر وب‌سایتتان دارای وبلاگ باشد احتمالا از آن دسته‌ای هستید که مقالات جدید را به ایمیل کاربر ارسال می‌کنید، یا ممکن است از طریق خبرنامه، خبرهای جدید مربوط به کسب‌وکارتان را برای کاربر ایمیل کنید. هدفتان هر چه که باشد، داشتن خبرنامه مهم و ضروری به نظر می‌رسد.

چرا باید از ابزارهای ایمیل‌مارکتینگ استفاده کنیم؟

استفاده از بهترین ابزارها برای داشتن خبرنامه ایمیلی یکی از بایدهای وب‌سایت است. با یک ابزار خوب ایمیل‌مارکتینگ می‌توانید زیباترین و گیراترین ایمیل‌ها را طراحی کنید و آن را برای مشترکان خبرنامه‌تان بفرستید. علاوه بر این با کمک ابزار ایمیل‌مارکتینگ می‌توانید تست A/B انجام دهید، از محتواهای پیشنهادی استفاده کنید و در نهایت خبرنامه‌تان را مانیتور و آنالیز کنید تا ببینید چطور عمل کرده و چقدر موفقیت‌آمیز بوده است. از طرفی همه ابزارهای ایمیل‌مارکتینگ شبیه به هم نیستند و در امکانات ابزار، قیمت و … تفاوت دارند. به همین خاطر انتخاب از میان این ابزارها ممکن است کمی سخت باشد، به خصوص برای ما ایرانی‌ها که ممکن است بسیاری از ابزارها در حال حاضر برای ما تحریم باشد و به سختی بتوان از آنها استفاده کرد.

در ادامه بهترین انواع ابزارهای ایمیل‌مارکتینگ، به خصوص برای فرستادن خبرنامه ایمیلی را معرفی می‌کنیم و ویژگی‌ها و امکانات آن را با شما در میان می‌گذاریم.

بهترین ابزارها برای ارسال خبرنامه ایمیلی در ۲۰۲۰

۱- HubSpot

هاب‌اسپات یکی از آن برندهایی است که اگر اسمش را بشنوید ناخودآگاه به یاد مقالات پربارش می‌افتید. هاب‌اسپات ابزاری برای ایمیل‌مارکتینگ دارد که بسیار کاربردی است و با آن می‌توانید طراحی ایمیل زیبا داشته باشید. با ابزار هاب‌اسپات بدون اینکه نیاز به طراح یا متخصص IT داشته باشید می‌توانید ایمیل‌های شخصی‌سازی شده‌ای طراحی کنید که کاملا مناسب برند شماست و با رنگ و لوگوی سازمانی‌تان متناسب می‌شود.

علاوه بر این هاب‌اسپات امکان تست A/B را فراهم کرده و گزارشی که از عملکرد ایمیل ارائه می‌کند کامل و تخصصی است به صورتی که نیازی به محاسبه هیچ چیزی ندارید. با این ابزار می‌توانید ببینید چه کسی بیشتر با چه ایمیلی تعامل انجام داده و این تعامل در چه ساعتی صورت گرفته و حتی دستگاه مورد استفاده کاربر چه بوده است.

البته یکی دیگر از مزایایی که ابزار ایمیل هاب‌اسپات دارد این است که با دیگر ابزارهایش مانند ابزار CRM آن که اتفاقا ابزاری رایگان هم هست به خوبی متصل می‌شود و از همین طریق می‌تواند به راحتی ایمیل‌ مشتریان را در سریع‌ترین زمان ممکن جمع‌آوری کند و در کل آمار خوبی در اختیارتان بگذارد.

به عنوان مثال با اتصال این ابزارها می‌توانید چرخه عمر مشتری، لیست اعضا، و در کل هر چیزی را که در تاریخچه مشتری ثبت شده است را ببینید و بر اساس آن استراتژی ایمیل‌مارکتینگ کارآمدتر و شخصی‌سازی شده‌ای داشته باشید. پس اگر از ابزارهای دیگر هاب‌اسپات استفاده می‌کنید توصیه می‌شود برای کارآمدی بیشتر از ابزار ایمیل‌مارکتینگ آن استفاده کنید. استفاده از این ابزار رایگان است و نسخه پیشرفته‌تر آن پولی است.

2- Benchmark

یکی دیگر از ابزارهای لیست Benchmark است که استفاده از آن بسیار ساده است و محیط کاربری راحتی دارد. اگر از لحاظ تکنیکی آنقدرها حرفه‌ای نیستید این ابزار می‌تواند به دیزاین‌های زیبای خبرنامه شما کمک کند.  علاوه بر اینکه خودتان می‌توانید از صفر تا صد ایمیل را بسازید، قالب‌های پیش‌‌فرض هم وجود دارند که به زیبایی طراحی شده و می‌توانید از آنها هم استفاده کنید.

چند تا از مزایایی که Benchmark را ارزشمند می‌کنند:
  • آنالیز دقیق عملکرد کمپین‌های ایمیلی
  • قابلیت استفاده از تست A/B برای انتخاب بهترین نسخه از ایمیل
  • تکنولوژی تشخیصی که مانع از ارسال ایمیل شما به فولدر اسپم کاربر می‌شود
  • طراحی ریسپانسیو و سازگار با هر نوع دستگاه
  • امکان پاسخ اتوماتیک

ابزار Benchmark در ازای ثبت 2000 کاربر و 14000 ایمیل در ماه رایگان است.

۴ مدل خبرنامه های ایمیلی

با توجه به اهداف مدل خبرنامه خود را انتخاب کنید

3- GetResponse

ابزار بعدی لیست Getresponse است که امکانات بسیاری را در اختیار شما می‌گذارد. این ابزار برای افراد از مبتدی گرفته تا حرفه‌ای قابل استفاده است و برای هر کدام ویژگی‌های خاصی دارد. به عنوان مثال نسخه حرفه‌ای آن وبینار را هم شامل می‌شود و قابلیت ساخت لندینگ‌پیج اختصاصی را دارد.

با این ابزار به راحتی یک درگ اند دراپ می‌توانید خبرنامه‌های زیبا بسازید، کاربران را دسته‌بندی کنید،کمپین بسازید و از تست A/B بهره ببرید. علاوه بر این تعداد بسیاری قالب آماده برای ایمیل در آن وجود دارد که می‌توانید از بین آنها متناسب با رنگ و لوگوی برندتان انتخاب کنید. ابزار GetResponse هیچ نسخه رایگان مادام‌العمری ندارد و فقط به مدت 30 روز می‌توانید به صورت رایگان آن را تست کنید، بعد از آن قیمت سرویس از 15 دلار در ماه شروع می‌شود.

۴- SendInBlue

به جرات می‌توان گفت یکی از ابزارهای ایمیل‌مارکتینگی که بیشتر کسب‌وکارهای ایرانی هم از آن استفاده می‌کنند SendInBlue است. چرا که با این ابزار با مشکلات و محدودیت‌های کمتری مواجه می‌شوید. البته هیچ ابزاری همیشگی نیست و احتمال آنکه به زودی جایگزین بهتری پیدا شود ممکن است وجود داشته باشد. سندین‌بلو هم از آن ابزارهایی است که مهارت تکنیکال خاصی نیاز ندارد و با درگ اند دراپ ساده می‌توانید از آن استفاده کنید. قابلیت ویرایش HTML و گالری قالب‌های آماده آن از ویژگی‌های بسیار خوب این ابزار به شمار می‌روند.

با سندین‌بلو می‌توانید طراحی خبرنامه‌تان را کاملا شخصی‌سازی کنید و حتی فیلدهای فرم ایمیل‌تان را به دلخواه خودتان انتخاب کنید. علاوه بر این قابلیتی دارد که بر اساس آن می‌توانید بر اساس اکشن‌های خاصی که توسط کاربرانتان انجام می‌شود ایمیل‌های مخصوصی به صورت اتوماتیک در ازای آن برایشان بفرستید.

یکی از معایب سندین‌بلو نداشتن ابزار CRM است و به همین خاطر ممکن است برای تیم‌های خیلی بزرگ انتخاب خوبی نباشد. با سندین‌بلو روزانه می‌توانید 300 ایمیل رایگان بفرستید ( تا سقف 6000 در ماه). در نسخه پولی آن با پرداخت 25 دلار ماهانه می‌توانید تا سقف 40 هزار ایمیل در ماه بفرستید.

5- Mailjet

اگر جزو حرفه‌ای‌ها هستید و نیاز به یک ابزار پیچیده دارید Mailjet می‌تواند انتخاب خوبی باشد. این ابزار به خصوص در اروپا به وفور استفاده می‌شود و کمپانی‌های بزرگ به آن علاقه دارند. این ابزار کاملا باب میل توسعه‌دهندگان وب است و با API قدرتمندی که دارد بهترین گزینه برای مهندسین و برنامه‌نویس‌هاست که بتوانند هر طور که می‌خواهند در آن تغییر ایجاد کنند. یکی از ویژگی‌های جالبی که Mailjet دارد قابلیت شخصی‌سازی محتوا بر اساس اسم و موقعیت جغرافیایی کاربر و دیگر دیتاها است.

علاوه بر این Mailjet به خاطر داشتن ابزارهای مکمل دیگر، مثل ابزارهای مدیریت تیم، شرایط خوبی را برای افرادی فراهم می‌کند که برای تصمیم‌گیری نیاز به نظرات تیم دارند به عنوان مثال می‌توانید نسخه آزمایشی از ایمیل درست کنید و آن را در ابزار مدیریت تیم با دیگران به اشتراک بگذارید تا اگر ویرایشی نیاز دارد روی آن انجام شود و بعد فرستاده شود. همه این کارها از طریق اپلیکیشن mailjet امکان‌پذیر است.

Mailjet روزانه 200 ایمیل رایگان (تا سقف 6000 ایمیل در ماه) ارائه می‌کند و در نسخه پولی آن با پرداخت حدود 9 دلار در ماه می‌توانید تا 30 هزار ایمیل ارسال کنید.

6- MailChimp

یکی دیگر از ابزارهای رایگان لیست MailChimp است که تعداد بسیار زیادی قالب از پیش آماده شده برای استفاده در خبرنامه ارائه می‌دهد. این ابزار بر خلاف ابزار قبل برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط مناسب‌تر است و از آنجایی که سیستم بخش‌بندی و اتوماسیون قدرتمندی ندارد به کسب‌وکارهای بزرگ توصیه نمی‌شود.

اما این ویژگی از ارزشمندی این ابزار کم نمی‌کند به خصوص اینکه دست‌ و دلبازترین ابزار این لیست به شمار می‌رود، به طوری که به شما اجازه ارسال 12000 ایمیل رایگان در ماه را می‌دهد و تقریبا رایگان به حساب می‌آید و می‌تواند نیاز کسب‌وکارهای کوچک را به خوبی حل کند. علاوه بر این، گالری ایمیل‌های از پیش آماده‌ای دارد که هر کدام را بخواهید می‌توانید استفاده و یا حتی به میل خودتان ویرایش کنید. همانطور که گفتیم ارسال 12 هزار ایمیل در ماه با MailChimp رایگان است و می‌توانید تا 2000 کاربر را به آن اضافه کنید. در نسخه پولی به ازای هر 500 کاربر اضافه 10 دلار باید بپردازید.

۷- Constant Contact

یکی دیگر از ابزارهای لیست Constant Contact است که برای هر نوع کسب‌وکاری از کوچک گرفته تا بزرگ مناسب است. این ابزار محیط کاربری ساده‌ای دارد و برای افرادی که هر چه زودتر می‌خواهند ایمیل‌مارکتینگ را شروع کنند توصیه می‌شود. اگر نیاز به ویژگی‌های حرفه‌ای‌تری دارید احتمالا این ابزار زیاد مناسب‌تان نخواهد بود.

با این ابزار هم می‌تواند به صورت جداگانه و دلخواه ایمیل‌تان را بسازید و هم می‌توانید از بین قالب‌های از پیش آماده شده مناسب برندتان انتخاب کنید و حتی قالب‌ها را ویرایش کنید. اگر سیستم‌های اتوماسیون پیچیده‌ای نیاز دارید پیشنهاد ما این است که این ابزار را به هیچ وجه انتخاب نکنید چرا که در مورد اتوماسیون دچار ضعف است. این ابزار تا 60 روز نسخه آزمایشی رایگان دارد و پس از آن برای یک لیست 500 کاربره باید 20 دلار در ماه بپردازید.

۸- MailUp

تقریبا هر آنچه که از یک سرویس ایمیل‌مارکتینگ انتظار دارید را MailUp می‌تواند برآورده کند. به عنوان مثال سیستم ایمیل ساز درگ اند دراپ، قالب‌های ایمیل آماده و قابلیت ویرایش HTML همگی ویژگی‌هایی هستند که این ابزار دارد. اما نکته‌ای که در مورد این ابزار وجود دارد این است که قیمت سرویس آن با توجه به میزان ارسال روزانه محاسبه می‌شود بنابراین اگر کسب‌وکاری هستید که تعداد کمی مشتری دارید و در طول روز تعداد ایمیل زیادی نمی‌فرستید این سرویس می‌تواند برایتان مناسب باشد.

اگر وب‌سایتتان وردپرسی است، پلاگینی هم مخصوص این ابزار وجود دارد که می‌تواند به جمع‌آوری ایمیل در وبسایت و فرستادن آن به ابزار ایمیل‌مارکتینگ کمکتان کند. این ابزار فقط یک نسخه آزمایشی رایگان 30 روزه دارد و بعد از آن قیمتش از 49 دلار در ماه شروع می‌شود.

۹- Zoho Campaigns

اگر از دسته کسب‌وکارهایی هستید که اتوماسیون ایمیل برایتان خیلی مهم است، Zoho Campaigns ابزار مناسب شماست. البته Zoho ابزار CRM هم دارد که به خوبی به ابزار ایمیل‌مارکتینگ آن متصل می‌شود و استفاده هم‌زمان این دو ابزار با هم بسیار کارتان را راحت می‌کند.

گالری Zoho پر از قالب‌های آماده‌ای است که با طراحی‌های مدرن و زیبا ساخته شده‌اند و علاوه بر این اگر نگران ریسپانسیو بودن این قالب‌ها هستید، Zoho قابلیتی دارد که می‌توانید خبرنامه‌تان را برای دستگاه‌های مختلف مثل گوشی موبایل، تبلت، دسکتاپ و … قبل از ارسال آن امتحان کنید تا مطمئن باشید با هر دستگاهی سازگار است. این ابزار تا 12 هزار ایمیل در ماه را با 2000 کاربر به صورت رایگان پوشش می‌دهد و بعد از آن پلن‌های مختلفی برای پرداخت وجود دارد که متناسب با بودجه‌تان می‌توانید یکی را انتخاب کنید.

اتوماتیک سازی بازاریابی ایمیل

آیا مخاطبان ایمیلی شما با جریان کاری و فعالیت های بازاریابی شما همسو هستند؟

۱۰- AWeber

ابزار Aweber هم در نوع خودش یکی از کامل‌ترین ابزارهای ایمیل‌مارکتینگ است که امکانات بسیاری در اختیار مخاطب قرار می‌دهد، از جمله قالب‌های دیزاین آماده و قابل ویرایش، دسته‌بندی مخاطبین، ابزارهای اتوماسیون و گزارش‌های دقیق و جزیی. علاوه بر این Aweber بیش از 6000 عکس رایگان دارد که می‌توانید از آنها در خبرنامه ایمیلی‌تان استفاده کنید. (البته امکان آپلود عکس و گیف‌های خودتان را هم دارید).

اگر از سیستم وردپرس استفاده می‌کنید Aweber یکی از بهترین ابزارهایی است که کاملا با این سیستم سازگار است و پلاگین‌های مختلفی برای آن ارائه شده است. اما یکی از نقاط ضعف این ابزار نداشتن سیستم اتوماسیون قدرتمند است. Aweber نسخه رایگان ندارد اما یک نسخه آزمایشی 30 روزه ارائه می‌دهد و بعد از آن ماهانه برای هر 500 مخاطب با تعداد نامحدود ایمیل باید 19 دلار بپردازید.

۱۱- Campaigner

اگر تیم در حال رشدی دارید و یا از کسب‌وکارهای بزرگ هستید Campaigner به دلیل داشتن سیستم اتوماسیون قوی می‌تواند کمک حالتان باشد. با این ابزار می‌توانید زمانی که کاربر فرم خاصی را پر کرد، خریدی انجام داد و یا اکشنی در ایمیل‌های قبل انجام داد به طور اتوماتیک خبرنامه را برایش ارسال کنید.

مانند دیگر گزینه‌های این لیست، Campaigner هم محیط کاربری ساده و آسانی دارد و گالری آن پر از قالب‌های از پیش آماده است. علاوه بر این، تیم پشتیبانی این ابزار بسیار کمک کننده هستند و هر زمان به چالش فنی بر بخورید تیم پشتیبانی آنها آماده پاسخگویی هستند. این ابزار یک نسخه آزمایشی 30 روزه رایگان در اختیارتان می‌گذارد (البته نیاز به اطلاعات کردیت کارد دارد) و بعد از آن برای 5000 مخاطب باید هزینه‌ای حدود 20 دلار در ماه بپردازید.

۱۲- Drip

اگر از باتجربه‌های دیجیتال‌مارکتینگ هستید و محیط کاربری ساده شما را خسته می‌کند و به ابزار پیچیده‌تری نیاز دارید می‌توانید از Drip استفاده کنید. به عنوان مثال در این ابزار تعداد محدودی قالب آماده وجود دارد و در نتیجه باید خودتان برای طراحی ایمیل‌تان وقت بگذارید. اما در عوض سیستم اتوماسیون بسیار قوی دارد و به خصوص به فروشگاه‌های آنلاین توصیه می‌شود.

Drip ابزار CRM هم دارد که با اتصال به ابزار ایمیل مارکتینگ تاریخچه خرید مشتریان و در کل اطلاعات مربوط به مشتری جمع‌آوری می‌کند و برای هر کدام می‌توانید ایمیل‌های شخصی‌سازی شده‌ای در نظر بگیرید. این ابزار یک نسخه آزمایشی 14 روزه رایگان دارد و بعد از آن قیمت‌هایش از 49 دلار در ماه به ازای 2500 مخاطب و تعداد ایمیل نامحدود شروع می‌شود.

۱۳- Postcards

می‌خواهید بدانید برند نایک، دیزنی و T Mobile از چه سرویس ایمیل‌مارکتینگی استفاده می‌کنند؟ از Postcards.

این ابزار برای ساخت خبرنامه بسیار کاربردی است به طوری که با درگ اند دراپ می‌توانید ایمیل‌تان را خودتان بسازید. قالب‌های از پیش آماده‌ای هم دارد که البته قابل ویرایش هستند و می‌توانید با توجه به رنگ و لوگوی خودتان آن را شخصی‌سازی کنید. این قالب‌ها شامل هدر، فوتر، گزینه‌های منو و CTA هستند. علاوه بر این، از طریق همین ابزار می‌توانید طراحی ایمیل را با دیگر هم‌تیمی‌هایتان هم در میان بگذارید تا باب میل همه باشد و یک تاریخچه 30 روزه هم از فعالیت‌ها در اختیارتان می‌گذارد. این ابزار برای استفاده تنها یک کاربر رایگان است، برای کسب‌وکارهای کوچک ماهانه 15 دلار و برای آژانس‌های بزرگ ماهانه 25 دلار قیمت دارد.

14- Campaign Monitor

یکی دیگر از ابزارهای لیست Campaign monitor است که امکان ساخت خبرنامه‌های با کیفیت و تعاملی برای شما فراهم می‌کند و با یک درگ اند دراپ ساده می‌توانید ایمیل‌تان را بسازید. علاوه بر این، این ابزار شامل فرم‌های ثبت‌نامی است که می‌توانید آن را روی صفحات وبلاگتان قرار دهید (امبد کنید) تا خواننده ترغیب به ثبت‌نام در خبرنامه و دریافت محتواهای روزانه بشود.

علاوه بر اینکه می‌توانید از بین قالب‌های زیبا و قابل ویرایش انتخاب کنید، Campaign monitor گزارش مفصل و دقیقی از عملکرد خبرنامه در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید با آن موفقیت کمپین‌هایتان را آنالیز کنید. با دانستن نرخ تعامل می‌توانید کارتان را برای تعامل بیشتر تقویت کنید. این ابزار هیچ نسخه رایگانی ندارد، پلن بیسیک آن 9 دلار در ماه، پلن نامحدود 29 دلار در ماه و پلن حرفه‌ای آن 149 دلار در ماه قیمت دارد.

۱۵- BEE Pro

اگر به عنوان یک فریلنسر طراح کار می‌کنید یا در آژانس خدمات ایمیل مشغول به کار هستید این ابزار برای شما مناسب است. با استفاده از امکانات طراحی هوشمند این ابزار می‌توانید سریعا ایمیل‌های مخصوص موبایل درست کنید و علاوه بر این می‌توانید برای مشتری‌های خاص‌تان طراحی‌های به خصوص ارائه کنید. با این ابزار امکان آن را دارید که مشتری یا همکارهایتان را دعوت به نظرخواهی کنید و حتی می‌توانند روی نسخه آزمایشی ایمیلی که ساختید کامنت بگذارند. این ابزار نسخه رایگان ندارد، پلن فریلنس آن 15 دلار در ماه، پلن تیمی آن 25 دلار در ماه و پلن آژانسی آن 45 دلار در ماه قیمت دارد.

جمع‌بندی

زمانی که استراتژی ایمیل‌مارکتینگ‌تان را مشخص کردید سه مرحله باقی می‌ماند؛ باید در وبسایت ایمیل بازدیدکنندگان را جمع‌آوری کنید، یک عنوان و محتوای خوب با طراحی عالی آماده کنید و در نهایت به طور مداوم مثلا هفته‌ای یکبار برای کاربران ایمیل بفرستید. در این مقاله 15 تا از بهترین ابزارهای ایمیل‌مارکتینگ معرفی شد که بنابر ویژگی‌های خاص هر کدام می‌توانید از آنها استفاده کنید و خبرنامه ایمیلی‌تان را به زودی شروع کنید.

لطفا امتیاز دهید
[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

22
29 مرداد 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

18794
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

3916
27 آذر 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

3723
08 اردیبهشت 1399