
به عنوان مدیر یا مالک یک سازمان، در نظر گرفتن نیازهای مشتری فقط از دیدگاه خودتان آسان است. این یک دام بزرگ برای بسیاری از شرکت ها است زیرا آنها احتمالاً آمیخته بازاریابی را بر اساس یک چشم انداز محصول محور، مانند آمیخته بازاریابی مدل 4P تعیین کرده اند.
با این حال، این نیازهای مشتری است که باید توسط یک خدمات یا محصول برآورده شود. بنابراین ایده خوبی است که به مسائل از دیدگاه آنها نگاه کنیم. هنگام اتخاذ این رویکرد، تعیین اینکه مشتریان دقیقاً چه چیزی می خواهند و نیازهایشان چیست، باعث میشود محصولاتی با کیفیت و درخور تولید شود.
رابرت لاتربورن مدعی است که دقیقاً به همین دلیل، 4P های سنتی دیگر رایج نیستند، و هیچ ابزار مفید واقعی برای بازاریابان مدرن ارائه نمی دهند. او معتقد بود که خواسته ها و نیازهای مصرف کنندگان باید در کانون توجه هر کسب و کاری باشد.
وقتی مشتری پادشاه است، به جای خود محصول، در فرآیند تصمیم گیری برای محصول نقش محوری دارند. بهترین راه برای تعیین این امر از طریق تحقیقات بازار اولیه و ثانویه است. به این ترتیب، یک شرکت می تواند بفهمد که مشتریان دقیقاً چه می خواهند و نیازهای آنها می تواند تمرکز در تولید و استراتژی محصول آن شرکت باشد.