5 قانون برای جذب بازدیدکنندگان در سایت و بهبود سئو

سئو

..5 قانون برای جذب بازدیدکنندگان در سایت و بهبود سئو..
سئو

5 قانون برای جذب بازدیدکنندگان در سایت و بهبود سئو

آیا بازدیدکنندگان پس از ورود به سایت شما، جذب آن می شوند یا آن را سریعا ترک می کنند؟

5 قانون برای جذب بازدیدکنندگان در سایت و بهبود سئوآیا وب سایت شما قابلیت جذب بازدیدکنندگان را دارد؟ اگر پاسخ شما خیر است، نه تنها این موضوع باعث از دست رفتن مشتریان می شود، بلکه به سئوی وبسایت شما نیز آسیب وارد می کند. تجربه کاربری همیشه یکی از مهمترین بخش های سئو بوده است و روز به روز به اهمیت این موضوع نیز افزوده می شود. به هرحال گوگل و تمامی موتورهای جستجوی دیگر می خواهند بهترین محتواها را با توجه به نیاز مخاطبان خود برای آنها نشان دهند. به عنوان مثال الگوریتم RankBrain، از هوش مصنوعی برای درک قصد مخاطب از جستجویش استفاده می کند، تا گوگل بتواند مرتبط ترین نتایج به قصد جستجوی کاربر را به وی نشان دهد.

در این مقاله 5 قانون  و اصل کارآمد برای جذب بازدیدکنندگان در وبسایت و بهبود تجربه کاربری آنها در مسیر پیاده سازی استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود به شما نشان خواهیم داد.

5 قانون کارآمد برای جذب بازدیدکنندگان در سایت و بهبود سئو

1 – فرصت فکر کردن به من نده  (Don’t Make Me Think)

آقای Steve Krug یکی از بزرگترین افراد دنیا در زمینه بهینه سازی تجربه کاربری است که سابقه مشاوره برای غول هایی مانند Apple  و Bloomberg را داشته است. اولین قانون کارآمد وی ” فرصت فکر کردن به من نده ” است که همچنین نام اولین کتاب وی نیز می باشد. این قانون در مورد اصطلاحاتی مانند ” هیچ چیز مهمی نباید بیشتر از 2 کلیک از مخاطب دور باشد “، “به زبان مخاطب صحبت کنید” یا “در کار خود ثابت قدم باشید” نیست، بلکه خیلی اساسی تر از این حرف هاست.

5 قانون کارآمد برای جذب بازدیدکنندگان در سایت و بهبود سئو
5 قانون کارآمد برای جذب بازدیدکنندگان در سایت و بهبود سئو

بسیاری از بازدیدکنندگان وب سایت شما گرفتار هستند. آن ها هنگامی که وارد سایت شما می شوند کاملاً برروی سایت متمرکز نیستند، آن ها به این فکر می کنند که برای شام چه چیزی بپزند و یا چه کاری دارند که هنوز وقت نکرده اند آن را انجام دهند. بنابراین اگر می خواهید که این افراد عملی را در سایت شما انجام دهند، باید پروسه انجام دادن این عمل را تا حد ممکن برای آنها آسان کنید. مخاطبان را مجبور نکنید تا برای پیدا کردن یک لینک مرتبط نوار کنار سایت یا نوار بالای سایت را زیر و رو کنند.

آیا می دانستید که مغز شما تنها 2 درصد از وزن بدن شما را تشکیل می دهد اما 20 درصد از انرژی بدن شما را برای خود جذب می کند. بنابراین زیاد فکر کردن خیلی سریع انرژی شما را کاهش می دهد! همیشه وبسایت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که تجربه کاربری قدرتمند و آسانی را در اختیار مخاطبان قرار می دهید.

2 – تست گرانت (The Grunt Test)

اگر شما صفحه Homepage وبسایت خود را به یک فرد غارنشین نشان دهید، آیا تنها از این صفحه می تواند حدس بزند که وبسایت و بیزینس شما در چه موردی است؟ در واقع برای این موضوع یک تست خیلی ساده و سریع وجود دارد، که توسط آقای Donald Miller موسس StoryBrand ابداع شده است. این تست کمتر از یک دقیقه طول کشیده و شامل 3 سوال می شود.

تست گرانت (The Grunt Test)
آیا می دانستید که شما کمتر از 5 صدم ثانیه، وقت دارید که تاثیر اولیه خوبی برروی بازدیدکننده وبسایت خود بگذارید

در قدم اول وب سایت خود را به فردی که تابحال آن را ندیده است به مدت 5 ثانیه نشان دهید و سپس صفحه را ببندید. سپس این سه سوال را از وی بپرسید:

  • سازمان من چه چیزی را به مخاطبان ارائه می دهد؟
  • سازمان من چطور زندگی افراد را بهبود می بخشد؟
  • برای خرید کردن از ما باید چه کاری را انجام دهید؟

آیا می دانستید که شما کمتر از 5 صدم ثانیه، یعنی کمتر از یک چشم بر هم زدن وقت دارید که تاثیر اولیه خوبی برروی بازدیدکننده وبسایت خود بگذارید؟ آیا مخاطبان شما در 5 ثانیه اولی که وارد وبسایت می شوند می توانند کاری که باید انجام دهند؟ اگر پاسخ منفی است، آنها به راحتی سایت شما را ترک خواهند کرد.

3 – تست نیازهای برآورده شده (The “Needs Met” Test)

آیا وب سایت شما نیازهای مخاطبان را برآورده می کند؟ (این موضوع بدین معنیست که سایت شما ارتباط بسیار زیادی به کوئری جستجو شده مخاطب داشته باشد و به سوال آن ها پاسخ دهد و یا به آن ها این اجازه را بدهد که کاری که می خواهند را انجام دهند.)

گوگل یک فاکتور رتبه دهی را فقط مخصوص به این موضوع در نظر می گیرد، که بیشتر برروی کاربران موبایل تمرکز دارد، که این معنی را می دهد که شما باید مطمئن شوید وبسایت شما برای استفاده کاربران موبایل کاملاً بهینه سازی شده باشد. اگر وبسایت شما نتواند نیازهای مخاطبان را برآورده کند، برای این فاکتور رتبه دهی امتیاز خوبی نخواهید گرفت.

تست نیازهای برآورده شده بر روی سایت
آیا وب سایت شما نیازهای مخاطبان را برآورده می کند؟

طبق گفته های گوگل، کاربران موبایل 5 برابر کاربران دسکتاپ بیشتر وبسایت ها را ترک می کنند و یا عملیات خود را نیمه کاره رها می کنند، اگر وبسایت برای موبایل بهینه سازی نشده باشد. این موضوع به این معنیست که وبسایت شما هم برای بهبود سئو و هم برای بهبود نرخ تبدیل باید برای کاربران موبایل نیز بهینه سازی شود.

با استفاده از قوانین کارامد بهینه سازی سئو خیلی آسان می توانید برروی فاکتورهای سایت خود برای کاربران دسکتاپ کار کنید ( به همان علتی که احتمالاً تمامی تست های تحلیلی و اندازه گیری را برروی ورژن دسکتاپ انجام می دهید ).  اما باید بدانید که کارایی برروی دستگاه های موبایل امری بسیار حیاتی است، و از آنجایی که گوگل این موضوع را در کنار ” نیازهای کاربران ” به کار می برد، نشانه بزرگی است که در آینده ای نزدیک گوگل به سمت فهرست بندی ابتدایی موبایل پیش خواهد رفت.

4 – قانون “بوسه” (The KISS Principle)

معمولاً، یک طراحی خوب، یک طراحی ساده است. سایت شما برای تاثیرگذاری برروی مخاطب حتماً نباید پر زرق و برق و پیچیده باشد. کلمه ی KISS در این قانون در واقع حروف اول جمله ” Keep it Simple and Short ” است که به معنی “ساده و کوتاه نگهش دار” می باشد.

قانون  بوسه برای جذب بازدیدکنندگان
قانون بوسه برای جذب بازدیدکنندگان

حرف کلی این قانون در مورد این است که وبسایت شما باید به آسانی قابل درک باشد. این موضوع برای موارد زیادی مانند موارد زیر صدق می کند.

  • سایت شما برای گشت و گذار و پیدا کردن بخش های مختلف باید آسان باشد.
  • اندازه آیکن های وبسایت باید استاندارد باشد.
  • متون به کار رفته در وبسایت باید کاملاً قابل درک باشند.
  • از بین بردن المان های غیرضروری در وبسایت برای جلوگیری از درهم ریختگی آن.

بهترین کار این است که وبسایت خود را به ساده ترین و مستقیم ترین حالت ممکن تبدیل کنید. اگر شما برای شیوه انجام کاری دو انتخاب دارید، همیشه انتخاب آسان تر را برگزینید. به عنوان مثال، داشتن یک فیلد ایمیل در فرم های ثبت نام بسیار بهتر از داشتن 3 فیلد جداگانه برای نام، نام خانوادگی و ایمیل در فرم ثبت نام است.

5 – قانون ” کاربران صفحات سایت را نمی خوانند “

حتماً می دانید که تعداد خیلی کمی از کاربران سایت حتی یک مقاله از وب سایت را تا انتها می خوانند، در واقع آن ها مستقیم به دنبال چیزی می روند که به آن نیاز دارند.

این موضوعیست که بسیاری از طراحان وب سایت ها از قدیم بر آن اشراف داشته اند؛ در سال 1997 میلادی، یکی از مطالعات معروف آقای Jakob Nielson مشخص کرد که بیش از 79 درصد از کاربران مورد تست قرار گرفته شده، صفحات جدیدی را که به آن ها برخورد می کردند برای پیدا کردن چیزی که به آن نیاز دارند اسکن می کردند، اما تنها 16 درصد از آن ها صفحه را کلمه به کلمه می خوانند. مطالعات امروزی نیز چیزی خلاف این موضوع را نشان نمی دهند، حتی برای پست های بلاگ که شما از مردم انتظار دارید با ورود به این بخش نوشته های شما را بخوانند.

محتوای مناسب برای جذب بازدیدکنندگان
محتوای مناسب برای جذب بازدیدکنندگان

نکته جالبی که در مورد خواندن متون توسط مخاطبان وجود دارد این است که آنها حتی دفترچه های راهنمای محصولات را نیز نمی خوانند. اگر شما یک نرم افزار می فروشید یا یک سرویس آنلاین را برای مخاطبان فراهم می کنید، باید به دنبال شیوه ای باشید که بتوانید به مشتریان نحوه کار کردن با خدمات و محصولات خود را آموزش دهید، شیوه هایی مانند ویدیوهای راهنما و یا متن های کوتاه درون محصول. برای این که مردم را مجاب کنید بیشتر از محتوای شما استفاده کنند، اسکن کردن محتوا را برای مخاطبان آسان کنید. این پروسه شامل توضیحات محتوا، متون پررنگ و Bold شده و فضای سفید خالی زیاد می شود. همچنین شما به یکی از نرم افزارهای Heat Mapping نیز نیاز دارید تا به شما نشان دهد مخاطبان شما بیشتر وقت خود را مشغول خواندن کدام بخش های از محتوای وبسایت شما هستند.

جمع بندی

کارایی داشتن، یک امر حیاتی برای موفقیت وبسایت شماست و با دنبال کردن 5 اصل بالا، شما می توانید مطمئن شوید که مردم به سرعت کار شما را می فهمند، می فهمند که برای برطرف کردن نیاز خود و گرفتن چیزی که به دنبال آن هستند در جای درستی قرار دارند و عمل مناسب با این اتفاق را انجام دهند، مانند خرید از شما!

لطفا امتیاز دهید
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

18
12 بهمن 1398
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

9659
24 فروردین 1398
برنامه نویسی

آموزش کار با افزونه دکان (چند فروشندگی)

آموزش کار با افزونه دکان (چند فروشندگی) افزونه دکان در طراحی سایت فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی سایت در این مورد به گونه ای است که در یک وب سایت، چندین فروشنده امکان قرار دادن و فروش محصولات خود را، در پنل های جداگانه دارند. برای عضویت و قرار دادن محصولات در آن ابتدا وارد وب سایت مورد نظر که با افزونه دکان ایجاد شده است، شوید....

801
04 دی 1397
برنامه نویسی

ویژگی های جدید لاراول 5.8

تغییرات لاراول 5.8 LARAVEL ورژن بعدی فریم ورک لاراول با نسخه ۵.۸ در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ منتشر میشه. در حال حاظر تنها مواردی که قطعی شده پشتیبانی لاراول ۵.۸ از کتابخانه carbon نسخه ۲ می باشد. و قابلیت امکان سوییچ بین هر دو نسخه یک و دو carbon مورد دیگر استفاده laravel 5.8 از vlucas/phpdotenv ورژن 3 برای فایل .env میباشد که اجازه استف...

739
08 اسفند 1397