8 اشتباه در بازاریابی شبکه های اجتماعی که باید از آن ها اجتناب کنید

سئو

..8 اشتباه در بازاریابی شبکه های اجتماعی که باید از آن ها اجتناب کنید..
8 اشتباه در بازاریابی شبکه های اجتماعی که باید از آن ها اجتناب کنید
سئو

8 اشتباه در بازاریابی شبکه های اجتماعی که باید از آن ها اجتناب کنید

همان طور که می دانید، بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از بهترین راه هایی است که برند خود را در معرض دید مخاطبان تان قرار دهید اما یک سری از اشتباهات رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی وجود دارد که باید از آن ها اجتناب کرد.

8 اشتباه در بازاریابی شبکه های اجتماعیبا توجه به این که بیش از 500 میلیون نفر روزانه از اینستاگرام استفاده می کنند، بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از بهترین راه ها برای این که بیزینس و برند خود را در معرض دید گروه عظیمی از مخاطبان قرار دهید، است. بسیاری از بیزینس ها بر این موضوع واقف هستند، اما تعداد کمی از آنها واقعاً به درستی در شبکه های اجتماعی بازاریابی می کنند.

در بسیاری از راهنماهای بازاریابی شبکه های اجتماعی می بینید که به شما توصیه می شود که قابل اعتماد باشید و محتوای خوب تولید کنید. اما هنگامی که این کار را انجام می دهید، همیشه نتایج مثبتی نمی گیرید. به همین دلیل است که صفحات بیزینسی زیادی را در شبکه های مختلف مانند فیس بوک و اینستاگرام می بینید که تنها چندصد دنبال کننده دارند. این بیزینس ها ممکن است تعداد زیادی از کارها را درست انجام دهند، اما همان چند اشتباه کوچک باعث اتفاق افتادن آن چیزی که نباید می شود.

در این مقاله می خواهیم 8 اشتباه رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی را برای شما بازگو کنیم که اگر می خواهید کمپین های بازاریابی شبکه های اجتماعی شما نتایج خوبی داشته باشند از آنها دوری کنید.

8 اشتباه در بازاریابی شبکه های اجتماعی

1 – کار بدون برنامه (plan)

بسیاری از کسانی که اولین قدم های خود را در دنیای شبکه های اجتماعی برمی دارند تنها یک مقاله راهنما را دنبال می کنند، بجای این که برای پیاده سازی یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی دقیق تلاش کنند. اولین قدم شما باید در نظر گرفتن توانایی های تان در زمینه رسیدن به اهداف شبکه های اجتماعی باشد. این قدم باید بتواند تمامی قدم های بعدی شما را پی ریزی کند.

انجام دادن بازاریابی شبکه های اجتماعی بدون این که بدانید با چه کسانی صحبت می کنید، چطور پست های خود را بازاریابی کنید و قدم بعدی شما چه خواهد بود مانند این است که یک ماشین را برانید اما ندانید که چقدر بنزین دارید و یا جاده ای که در آن هستید به کجا ختم می شود. این اشتباهی است که می تواند کل کمپین شما را نابود کرده و تمام تلاش هایتان را به باد دهد.

2 – به حساب آوردن تمام مردم دنیا به عنوان مخاطب

شناخت مخاطبان برای ساخت یک برنامه ی دقیق بسیار حیاتی است. بسیاری از بیزینس ها مخاطبان هدف خود را انقدر کلی تصور می کنند که این کار باعث انحراف آنها از هدف گرفتن مخاطبان واقعی می شود. بیشتر کسانی که از اینستاگرام استفاده می کنند رنج سنی 18 تا 34 سال دارند، این موضوع باعث می شود که بیشتر این مخاطبان در زمره ی نسل جدید قرار بگیرند. این افراد چه کسانی هستند؟ این افراد کسانی هستند که به میم ها (Meme) و فکاهی ها علاقه زیادی دارند. اگر شما بر اساس این دید جلو بروید، کمپین شبکه های اجتماعی شما بر باد خواهد رفت.

توجه به تمام مخاطبان در بازاریابی شبکه های اجتماعی
بسیاری از بیزینس ها مخاطبان هدف خود را آنقدر کلی تصور می کنند که از مخاطبان واقعی بازاریابی شبکه های اجتماعی جا می مانند

بجای آن، برروی مخاطبان خود برای درک و شناخت بهتر مطالعه کنید. شما نباید تنها به افراد نسل جدید علاقه مند باشید، بلکه به آنهایی علاقه مند هستید که از برندینگ شما حمایت می کنند. این موضوع نه تنها به شما کمک می کند که هدفگیری بهترین داشته باشید، همچنین به شما کمک می کند که صدای برند و محتوای آن را نیز هدفمندتر کنید.

3 – خرید فالوور

همه ی ما می دانیم که خرید فالوور برخلاف قوانین حضور در تمامی شبکه های اجتماعی است. اما وقتی طی مدت زمانی تعداد کمتر و کمتری از مردم بیزینس شما را دنبال می کنند، این کاهش عملکرد ممکن است برای خیلی ها تحریک کننده باشد. به نظر شما چه کسی می تواند برای وعده هزاران فالوور به ازای 5 دلار وسوسه نشود؟

این پیشنهاد تنها ظاهر خوبی دارد. در واقع، شما برای اکانت شبکه های مجازی خود پول می دهید تا نابود شوند! چرا؟ چون خرید فالوور برخلاف الگوریتم اینستاگرام و فیس بوک است. هر زمان که شما پستی تولید می کنید، برروی صفحه اصلی تعدادی از مخاطبان شما به نمایش درمی آید. هرچقدر مردم بیشتر پست را لایک کنند و برای آن کامنت بگذارند، الگوریتم اینستاگرام بیشتر متقاعد می شود که پست شما پست خوبی است. بنابراین پست را به بقیه مخاطبان نیز نشان می دهد.

آیا برای پیج اینستاگرام فالوور فیک بخریم یا نه؟

آیا خرید فالوور فیک به رشد پیج اینستاگرام شما کمک خواهد کرد؟

حالا تصور کنید که شما 500 فالوور داشته اید و 1000 تای دیگر نیز خریداری کرده اید. حالا دو سوم دنبال کننده های شما اکانت هایی هستند که هزاران دنبال کننده دارند. آنها به پست های شما علاقه ای ندارند و حتی اگر به خود زحمت بدهند که صفحه اصلی خود را چک کنند، پست شما را لایک نمی کنند.

زمانی صفحات فیک برای فروش فالوور در فیس بوک بسیار زیاد بود، به طوری که حتی تبلیغات رسمی نیز لایک های فیک می گرفتند. این امر باعث بوجود آمدن آشوب شد چرا که این لایک ها به بیزینس ها آسیب می رساند، و فیس بوک مجبور شد تا بیش از 2 میلیارد اکانت فیک را حذف کند. چرا این اتفاق افتاد؟

خرید فالور فیک از اشتباهات در بازایابی شبکه های اجتماعی
فالوورهای فیک باعث می شوند که فالوور واقعی شما پست های کمتری از شما را ببینند

چون این اکانت های فیک از نمایش داده شدن پست ها توسط الگوریتم به افراد واقعی جلوگیری می کردند. نتیجه این می شود که فالوور واقعی شما پست های کمتری از شما می بیند. این موضوع قطعاً چیزی نیست که هنگام خرید فالوور به آن فکر کرده باشید. همیشه بیاد داشته باشید که شما به دنبال تعداد دنبال کننده نیستید، شما به دنبال تبدیل هستید. و خرید دنبال کننده تنها شما را از این موضوع دور می کند.

4 – انتخاب زبان برند اشتباه

یک فرد در شبکه اجتماعی می تواند هرکاری که دوست دارد با پروفایل خود انجام دهد. بالاخره هدف اصلی شبکه های اجتماعی این بود که افراد اتفاقات زندگی شخصی خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. رفتار یک برند در اینستاگرام یا توئیتر موضوعی است که باید به آن نگاه موشکافانه ای داشت.

اگر زبان برند خیلی رسمی انتخاب کنید، ریسک سربر بردن حوصله مخاطبان را به جان می خرید. اما در این باره ترس و ریسک بزرگتری نیز وجود دارد. سعی بر جذب مخاطبان با استفاده از صدای برند فوق العاده غیررسمی و حتی گاهی وقت ها، توهین آمیز.

تلاش برای القای حس شوخ طبعی ممکن است با شکست مواجه شود. به عنوان مثال، اکانت توئیتر برند Sunny D تظاهر به داشتن افسردگی می کند. آیا آنها این کار را می کنند چون فکر می کنند که این کار خنده دار است یا چون نوجوانان و جوانان امروزی دچار مشکلاتی همچون استرس، افسردگی، ترس از امتحان هستند و این کار باعث ایجاد ارتباط با آنها می شود؟

دوره آموزش بازاریابی در شبکه‌‌های اجتماعی

هرآنچه درباره استفاده اثربخش از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی باید بدانید

در هر دو صورت، این عملکرد تنها باعث می شود که جوانان از این برند دور شوند. بنابراین قبل از این که شروع به فعالیت در اینستاگرام و توئیتر کنید، برای پیدا کردن صدای برندی که به خوبی شخصیت شما را به نمایش بگذارد و با مخاطبان ارتباط برقرار کند وقت بگذارید. شما می توانید از ابزارهایی مانند Hemingway App نیز استفاده کنید.

5 – استفاده از هشتگ های نامرتبط

اگر می خواهید در معرض دید قرار بگیرید، باید از هشتگ های پر بازدید استفاده کنید. برند خود را در یک ترند به روز درگیر کنید و هزاران نفر اکانت شما را خواهند دید. به نظر کار ساده ای می آید، اما نکته ی خطرناکی وجود دارد که حتماً باید به آن توجه کنید. برند شما توسط هزاران نفر دیده خواهد شد. اگر شما اشتباهی کنید، همه از آن خبردار خواهند شد. پاک کردن پست نیز به طور کامل نمی تواند اعتبار از دست رفته را بازگرداند چرا که پست ها همچنان از طریق آرشیو وب قابل رویت خواهند بود.استفاده از هشتگ های نامرتبط از اشتباهات بازایابی شبکه های اجتماعی

علی رغم این که DiGiorno Pizza این توئیت را پاک کرده و از مردم عذرخواهی کرد، مردم هنوز هم در مورد آن خشمگین هستند، و اسکرین شات این توئیت در سراسر شبکه ی وب پخش شده است. اگر از این قضیه اطلاعی ندارید، باید بدانید که هشتگ #WhyIStayed هشتگی در مورد خشونت های خانوادگی است، و این موضوعی نیست که بخواهید در مورد آن شوخی کنید اگر می خواهید مردم محصولات شما را خریداری کنند.

احترام گذاشتن و ستایش افراد مشهور مخصوصاً هنگامی که یکی از آنها فوت می کند نیز چیزی است که معمولاً باید از آن دوری کنید. این مدل پیغام بسیار چیپ محسوب می شود. طرفداران دل شکسته این افراد قطعاً از سو استفاده شما از مرگ فرد مورد علاقه شان خوششان نخواهد آمد. هنگامی که برای انجام این نوع کارها شک دارید، به همان هشتگ های ساده و مرتبط استفاده کنید و اگر می خواهید از شوخی ها استفاده کنید همیشه شوخی را انتخاب کنید که ارزش های برندتان را زیر سوال نبرد.

هشتگ (Hashtag#) چیست؟

(کاربرد، تاریخچه، اینستاگرام و …)

6 – ساکت بودن در بخش کامنت ها

یکی از بهترین راه ها برای جلب توجه الگوریتم اینستاگرام برای کمک به شما، داشتن کامنت های زیاد زیر پست های شماست. همین موضوع در مورد فیس بوک نیز صدق می کند. گذاشتن کامنت نه تنها الگوریتم را راضی می کند، بلکه ارتباط شما با مخاطبان را نیز تحکیم می کند. زمانی که مخاطبان ببینند شما برای نظرات آنها وقت گذاشته و به آنها پاسخ می دهید، بیشتر به شما اعتماد می کنند. ساکت بودن یکی از بزرگترین اشتباهات در شبکه های اجتماعیست.

7 – حذف کامنت های منفی

حتماً تابحال به چشم شما خورده است که برندهایی که کامنت های منفی دریافت می کنند، در یک مکالمه طولانی و نامناسب درگیر می شوند، و سپس کل مکالمه و کامنت ها را پاک می کنند. این کار یکی از بدترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. شما باید به مخاطبان خود نشان دهید که چیزی برای پنهان کردن ندارید و پاسخگوی تمامی کامنت ها، حتی کامنت های منفی هستید.

حذف کامنت های منفی
شما باید به مخاطبان خود نشان دهید که چیزی برای پنهان کردن ندارید و پاسخگوی تمامی کامنت ها هستید

اگر کسانی که کامنت می گذارند اشتباهات شما را به شما گوشزد می کنند، از آنها بخاطر این کار تشکر کنید و بهتر شوید. اما اگر تنها قصد اذیت کردن دارند، فقط آنها را نادیده بگیرید.

8 – خسته کننده بودن

فقط در اینستاگرام، مردم به صورت روزانه بیش از 100 میلیون پست منتشر می کنند. کاری که می توانید برای گم شدن در این حجمه انجام دهید، خسته کننده بودن است. کارهایی مانند فقط پست گذاشتن از محصولات و تعریف درباره آنها، پست کردن عکس های غیرالهام بخش یا عدم استفاده از شوخ طبعی به اندازه مناسب.

البته، این اشتباه سخت تر از موارد دیگر برای اجتناب است. اما با تحقیق دقیق و درست در مورد مخاطبان هدف خود، می توانید به خوبی این کار را انجام دهید. اگر ایده ی خوبی در مورد این که چطور خسته کننده نباشید، ندارید، از مخاطبان خود بپرسید و یا از صفحات پر مخاطب دیگر الهام بگیرید.

جمع بندی

حضوری قدرتمند در فضای اجتماعی کار آسانی نیست، همانطور که دوری از تمامی این موارد ذکر شده نیز آسان نیست. اما این اشتباهات می توانند پایانی دردناک بر کمپین شبکه های اجتماعی شما باشند، بنابراین هنگامی که در حال پیاده سازی استراتژی خود در شبکه های اجتماعی هستید، همیشه این اشتباهات را در گوشه ی ذهن خود داشته باشید.

لطفا امتیاز دهید
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

30
17 دی 1398
    ..نظرات..
    ..مقالات پربازدید..
    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام
    طراحی سایت

    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

     آموزش قرعه کشی در اینستاگرام با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

    10934
    24 فروردین 1398
    bit.ly چیست ؟
    طراحی سایت

    bit.ly چیست ؟

    بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند.علت استفاده از...

    1139
    27 آذر 1398
    آموزش کار با افزونه دکان (چند فروشندگی)
    برنامه نویسی

    آموزش کار با افزونه دکان (چند فروشندگی)

    آموزش کار با افزونه دکان (چند فروشندگی)افزونه دکان در طراحی سایت فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی سایت در این مورد به گونه ای است که در یک وب سایت، چندین فروشنده امکان قرار دادن و فروش محصولات خود را، در پنل های جداگانه دارند.برای عضویت و قرار دادن محصولات در آن ابتدا وارد وب سایت مورد نظر که با افزونه دکان ایجاد شده است، شوید....

    884
    04 دی 1397